Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Idézet: „...kb 3-4 másodperc múlva el kell engednem mert nem állja a kezem.” Ha ezt a hosszabbítóra írtad, akkor az biztos, hogy nem 2,5-es keresztmetszetű vezetékkel van szerelve. Egy szalagfűrészen nem hinném, hogy 1,5-2 kW-os motornál nagyobb teljesítményű lenne. Esetleg még akkor melegedhet, ha feltekerve használod.
1 fázisú és tuti a fordulat mert az látszik.A tetején is van szám beleütve, holnap elküldöm. Abból meg lehet állapítani a wattot?
Szia! Azt is jó volna tudni, hogy állandó üzemi kondenzátoros vagy indítórelés ez a motor, mert ha állandó üzemi kondenzátoros és értékvesztett a kondenzátor akkor terhelve hamar melegedni fog főleg ha olyan hosszú vezetéken kersztül kell üzemelnie.
Szia, egy indító kondi van rajta ami eléggé úknak tűnik meg ugye egy külön kapcsolja is van indításhoz. Holnap elküldöm a tetején lévő számot meg a kondi paramétereit is
A motorra írtam. A kábel tuti 2.5-es én kötöttem rá a dugaszokat. Meg elég borsos volt az ára is.
Na csak lefotoztam akondit meg motor tetejém lévő számot is.
Ha valóban 750w teljesítményű akkor gondolom meglehet az egyik ok a melegedésre. Szerintem az kevés egy fűrészre. Sajnos nem értek az elektromossághoz...
Ha a 92 előtt van 1-es ami a fotón alig vagy nem látszik akkor 1100 wattos mert annak a kódja a 192
A kondi annyira új hogy 2019 3 havi A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2022
Hosszú imiknél kb fehér holló kategória az 1 fázisú állandó kondenzátoros motor.
Van 1 a 92 előtt. Tehát annyit megtudtam, hogy 1100w. Jobb, mint a 750. Attól hogy 2019es a kondi még felrakhatták pár hónappal ezelőtt nagyon új színe van és a kötődobozba is belenéztem látszik hogy nemrég mókolták. De sztem ez mind1 mert az csak indító. Az ha beszarik akkor nem fogja megforgatni a motort attól még nem kellene melegednie ha nem tévedek.
Mi lehet az ok a melegedésre. Mert ez nem langyos fél óra használat utan hanem meleg. Előtte 1100wos korongfűrészem volt ott is melegedett a motor. Több helyről is próbáltam árom venni
Esetleg az ampert meg tudod mondani? Találtam a neten 1100w 1420as fordulatu imi motort 10.4es áramfelvétellel.
Eddig mindenről szó esett és képeket is mutattál a motorral kapcsolatban DE a lényeget a kapocsdeknit és az abban fellelhető kötésről képeket nem közöltél. Azt írod, hogy a motor egy szalagfűrészt hajtana de az mekkora kerekekkel van megépítve 300 esetleg 400mm-es? Csak a motort elindítva is hamar felmelegszik a motortest vagy rajta van a hajtás is és úgy próbálod? Sok még a tisztázatlan kérdés és, hogy mi a melegedés oka amihez több infóra volna szükség, hogy segíteni lehessen.
380-as kerekek vannak a fűrészen, terhelés alatt melegszik a motor nem kötöttem még le a motort róla úgy még nem járatattam. Dekniröl küldöm a képeket
A motor az jól van bekötve de szerintem már át lett tekercselve ha a tekercs kivezetéseket nézem. Ilyen színeket nem használtak Ikladon. Az áramfelvétel ennél a teljesítménynél és fordulatnál 10A alatt kell lennie ... szerintem. A letakarás az ugye csak az időjárási körülmények (eső ellen) miatt van? Ellenkező esetben elégtelen hűtés miatt is melegedhet a motortest de a 70-80 fok az ilyen terhelés mellett nem meglepő. A motorok ebben a sorozatban S1 üzemre készültek, tehát folyamatosan lehet az üzemi árammal terhelni ha a hűtése megfelelően biztosítva van (a mostani külső hőmérsékletek között ez nem lehet probléma). A motor tűrése most az új tekercsanyag minőségétől függ, hogy bírja e ezt a hőmérsékletet hosszú távon.
Így van a letakarás az időjárás miatt van használatakor értelem szerűen ki van takarva, a hűtést semmi sem akadályozza bordák is tiszták ventillátor tiszta de az sem hűt rajta sokat. Tekercselést nem tudom hiogy volt e lehet a tekercs nem bírja.Holnap tesztelem megint megpróbálom hadra fogni óvatosan folyamatos 1 órás terhelésre. Közbe figyelgetem ha az eddigieknél is melegebbre melegszik akkor pihentetem. De ahogy te is írtad folyamatos tobb órán keresztül sem lehetne semmi baj.
Köszönöm a segítséget mindenkinek.
Érdemes lenne a -gondolom ékszíj- hajtást is megszakítani és vizsgálni a gépet külön és motort külön. A gépet nem látjuk egyik fotón se (miért nem???), ezért esetleg az is szorulhat, lötyöghet, stb. illetve a motorban is vannak csapágyak, amik szintén lehetnek hibásak, egy részben beállt csapágy sokat fékez a motoron.
Azért célszerű ezt az egyszerű vizsgálatot elvégezni, mert részben minden szorulás melegedést okoz, másik részben nagyon kicsi a motorteljesítmény a feladathoz mérten ezért minden fölösleges fékező hatást ki kellene küszöbölni.
A fűrész tengelye nem szorul kézzel hajtva szépen forog kerekek nem csapágyasak. Kettő közül ha csapágyas is valami az a motor lehet. Holnap leveszem a szíjat róla és megvizsgálom a tengelyt nem e szorul ill. kotyog. Egyébbkent olyan 55-60 fok meleg lehet a motor burkolata (hőmérőt tettem a tetejére ott a legmelegebb azzal próbáltam megmérni)
Sziasztok. Hozzá jobban értő szakiktól kérdeznék. Kaptam az alábbi képeken látható villanymotort. Egyenlőre nem próbáltam ki, volt gazdája szerint leégett/nem indul. A topik képeit böngészve gondoltam, hogy ide írok vele kapcsolatban. Sajnos az adattáblája lekopott így arról szeretnék érdeklődni, hogy szerintetek milyen lehet. Készítettem méreteiről néhány mérést azt is csatolom. Nyilván a mérésben lehet kicsi eltérés. Előre is köszönöm.
Szia!
Ez nem egy régi bajai szivattyú motorja lehet? Ha igen akkor 220V 750W 2900-es fordulat. De akkor nagy rá a mostani kondi, arra 32µF kell állandóra. Ami a képen van, attól tuti leég. De várjuk meg mások véleményét is a motorról! Nem biztos, hogy az, amit írtam...
Először is köszönöm szépen a választ. Annyit tudok, hogy egy korongfűrészt hajtott régen. Kimérni am ki lehet?
Szia!
A motorod szerintem a - fényképeid, illetve a méréseid alapján - a CZ792 család valamelyik tagja. (A típusszámban a 79 a tengelymagasság a talphoz mérten, a 2 pedig a póluspárok száma.) A pontosabb meghatározáshoz kellene még a lemezcsomag hossza és az indító kondi kapacitásértéke. Ha tényleg le van égve, a motorban talált tekercs fizikai paraméterei alapján - menetszám, huzalkeresztmetszet, lépésszám, a tekercsek lábszáma, stb. - lehetne pontosabban meghatározni a motorod típusát. Az említett paraméterek kellenek az újratekercseléshez is. Ha ezeket meg lehet határozni, a pontos típus a gyakorlatban már szinte lényegtelen. A kapocsléc szerintem cserés. A kábelek és a bekötésük is siralmasnak tűnnek. Úgy vélem, korábban kiiktatták a relét és az indítást nyomógombbal oldották meg. A bekötés: Barna - fekete a 220 V. A szürke - barnát zárta a nyomógomb. Ha el tudod juttatni hozzám a motort, tudok segíteni az esetleges újratekercselésben.
Szia! Ha méred a tekercseket előtte mindenképpen kösd ki a kapocslécről és tisztítsd meg a felületeit az oxidációtól. A képen olyasmi látszik, mint ha el volna törve az egyik sarunál a kivezetés. A kondenzátor értéke az mindenképpen csak indításkor lehet rákapcsolva a motorra de ha bajai szivattyút feltételezünk akkor kellene egy állandó üzemi érték is a működéshez amit nem említesz, hogy lenne.
Köszi szépen a válaszokat. Oké lekötöm a kapocslécről. Nem tudom hogyan indították én még nem is mertem. Egy korongfűrészen volt előzőleg, ha majd működne egy ifa kompresszort kellene hajtania a 60-as ékszíj tárcsáról a 150-es kompresszor ékszíj tárcsát.
Én csak a motor ékszíjtárcsa felől deknijén lévő 3db M6-os csavarhelyről gondoltam, hogy szivattyú volt, mert az a szivattyú házának felfogatása, ill. tengelye annak is 16-os. De van ilyen szivattyú édesanyámnál tartalékban, ha megyek hozzá, rámérhetek a motor többi méretére. ( most háromfázisú kétlépcsős szivattyú üzemel nála, az egyfázisú tartalék)
Arra majd oda kellene figyelni, hogy a kis átmérőn az ékszíj az nagyon kis felületen fekszik fel ha csak egyenesen fut fel a nagy átmérőre és ebből kifolyólag csúszni fog. A 13 milliméteres szíj az adott teljesítményt cca. 80mm hosszon felfeküdve tudja csúszásmentesen átadni. Ezen úgy lehet segíteni, hogy a megfelelő hosszúságú szíjat (ami adni fog egy tengelytávot is) be kell nyomni az ideális felületi hossz eléréséhez. A fordulat még ezekkel az átmérőkkel is egy kicsit sok de nem lesz vele probléma. A motor könnyebbik végén (ventilátor felől) levehetnéd a pajzsot, hogy kiderüljön a tekercsekről, hogy valóban le vannak e égve. Az égett lakkszigetelésnek nagyon jellegzetes szúrós szaga van.
Köszi VIM, holnap megcsinálom amiket mondtál.
Érdemben még nem tudtam foglalkozni a motorral egyenlőre hagyom a csavarlazítót hatni mert mint kiderült vagy 2 évig kint ázott az esőben míg fel volt rakva a korongfűrész állványra...
Viszont meg lett a kapcsológombja, az is eléggé viseltes. Szval relé tuti nem volt csak a motor a kondenzátor és ez a kapcsoló. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |