Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Ahogy nézem, ez erősen hasonlít az EG8010 leírás egyik mintakapcsolására (6-6 ábra): https://www.lz2gl.com/data/power-inverter-3kw/eg8010_datasheet_en.pdf Ezen viszont az Ifb láb simán le van földelve. Fog ez így (jól működni áram-visszacsatolás nélkül? Én is éppen egy ilyen invertert készülök gyártani, a PCB már úton van JLC-től. Viszont nem tudom, milyen legyen a trafó. 10s6p Li (alternatívaként 6s2p) akkupackról akarom járatni. Van már egy lemezes trafóm, kb 150 Wattos, 32V szekunderrel és 200/220/240V primerrel. Ezt tervezem használni, de felmerült bennem, hogy egy 30V/230V 160W toroid nem lenne-e jobb választás. Szerintetetek mi szól az egyik / másik mellett / ellen? Kösz, üdv!
Szia.Igen hasonlit,sőt ugy van kitalálva hogy lehessen helyettesiteni az egs002 lapot ezzel a kapcsolással...
Már kèszülőben van,kiváncsi vagyok hogy milyen lessz..Nem ástam mèg bele magam a transformator rèszèbe de ugynèzem ha 12 voltrol akarom járatni akkor nekem kevesebb mint 12 voltos szekunderü trafo fog kelleni... Feltètelezem az áramvisszacsatolás csak a tulterhelèsvèdelem miatt.kell... Ha ugy alakul akkor a programba belelehet irni azt is...Addig maximum odafigyelek,hogy neterheljem tul...Egyenlőre proba ès ha beválik akkor majd lehet rajta okositani...Legalább megvan a "forráskód" ès elèg jol van dokumentálva is...
Sziasztok.Megvolt az inditás és egy kevés teszt.Egyenlöre teszi a dolgát.Ami egy kicsit fura hogy a VFB trimmer nemsokat szol bele a kimenetbe,majdnem inkább ugynézem a kijelzön megjelenitett értékre van hatással...(változik a kimeneti fesz,ha tekerem de nemsokat,bár lehet hogy ennek igy is kell lennie...trafo most 220/8volt igy van meg a 220volt a kimeneten)A következö dolog ami érdekel,mert nemigazán tudom leszürni ,hogy ide minek kell detektálni a nullátmenetet?Mivel tud "többet" igy az inverter,mintha nemlenne detektálva?A kicsit jobban hozzáértök segithetnének a kérdés megválaszolásában...
Mégegy dolog.Miként tudom hozzávetölegesen kiszámolni,megsaccolni hogy mekkora teljesitményre mennyi fet kell nekem?Nemakarok 10kw-okat maximum a 3kw.Igen tudom oda trafo is kell,de az adott,csak nemtudom mekkorára kellene méretezni a teljesitményrésszt...IRF3205-el épitettem meg a kapcsolást,jelenleg 4 darab üzemel.Ez akkor összesen jelenleg eltudna kapcsolni 110Ampert,amit a fet maximálisan bir,de számolhatunk mondjuk 80A-al az egy középut?És akor a 3kw-hoz 12volton kellene nagyjábol 250A.Ami aztjelenti hogy kellene nekem 4*4darab irf3205?Személyszerint inkább gondolkodok több kis fetben párhuzamban mint egy két bivajerösben,mert igy jobban eltudna oszlani a teljesitmén és a leadott hö,(de javitsatok ki ha nemjo a hozzáállásom..)
Kösz a választ! Nem tudom, te mennyit haladtál a projekteddel, én leírom, hogy hol tartok.
Az Aliról vásárolt vezérlő öcsipanellel hajtom meg a referenciakapcsolást, amit linkeltem korábban. Én is IRF3205ZPBF hidat építettem, bár nemigen akarok 150W-nál nagyobb teljesítményt kivenni belőle. A sok kísérletezés vége az lett, hogy 12/230-as, egyelőre 80W-os trafóval szépen dolgozik 36-42V betáp mellett. Az áramvisszacsatoló ellenállás 0,047 Ohm. Most azon agyalok, hogy vajon egy szokásos, 12V téglaakkus UPS-ból bontott trafóval hogy működne. Elvi síkon nem tudom kiokoskodni, hogy jó lenne-e így, és ha igen, miért nem Valakinek van erre vonatkozóan ötlete vagy tapasztalata? Előre is kösz!
Szia.Egyeblőre jegeltem a tèmát,időhiany miatt,illetve akkor amikor mèg teritèken volt,fogtam egy hegesztőtrafót,ez ilyen házi gyártmány volt,ès 3 sorbakötött szekundere volt,igy volt meg a hegesztőfesz.Ebböl nemsok átalakitás árán sikerült csinálnom egy 8 voltos szekundert(ami nekem ugye a primer)...Ezt hajtottam meg a hiddal,dupla fetekkel(2-2darab)Igy probaltam egy 800wattos sarokcsiszolot hajtani vele.Hát kicsit gyengènek bizonyult a nyák mert nemment át elèg teljesitmèny ès a kimeneti fesz.elèggè leesett...Ugye nekem 8 volt kell primernek 12 voltra...Mivel jolenne legalabb 1.5 kw ezèrt probaltam áttèrni magasabb frekire...Csináltam is egy probát.Tekertem egy asszem e55 nek megfelelő magot(ilyen volt itthon) ami csinal nekem 310 voltot,majd ezt hajtom meg a kapcsolassal ès ő csinál H-hiddal 50hz-et szinuszban..A 310 volt az megvolt,de 180watt terhelèsnèl leesett a 310 voltom 160-170-re..Ezt a kapcsolást egy SG3525 hajtotta .Jelenleg itt tartok ezzel,jolenne mèg fejleszteni csak kicsit mèg kevès a tapasztalat..De ami pozitiv hogy egy fetnek sem esett bántódása Lassan majd megint előveszem a tèmát...Ènis rendeltem volna vezèrlőt de èn nemakarok várni rá 2 honapot...Ez az ardus dolog egyenlőre tetszik...Könnyen cserèlhető stb,bár kikell ismerni mèg rendesen.Mert irtam is hogy a kimenet nemugy változik a feedback poti állitásakor ahogy azt elvárnám,de lehet ez igy jo....
Neked 36-42 volt a bemenőd ès ebből egy 220/12 voltos trafo csinál 220at?Nemkevès az kicsit?Nekem a 12 volt bemenőhöz kell 8voltos primer...Feltètelezem ez a szinuszos meghajtás miatt van igy,mert pl nègyszög invertenrnèl 12 volt kell...(vagyis 12-0-12)Neked nem ≈ 25.5 voltos primerü trafo lenne az ideális?Gondolom te is szinuszban gondolkodsz...Ezt a hozzáèrtők jobban tudnák...
Szia!
Rosszul írtam, mert a trafó eredetileg 12V-os volt, de dupla szekunder tekercseléssel, amit én meg tudtam bontani és sorosan 24V-ot csináltam belőle Az Ali-s vezérlőpanel nekem 15 nap alatt jött meg, ki lehet bírni... Tegnap meg ma megpróbálkoztam a minapi ötletemmel: egy 650W névleges UPS-ből kivettem a trafót, megmértem, a szekundere (azazhogy a primerje ) 8,5V. Ez jól összevág azzal, amit te írsz. 12V akkuról meghajtva így is szépen tette a dolgát. 100W izzóval teszteltem 10-12 percig, minden OK, az áramfelvétel 9A körül volt. A féltenyérnyi hűtőborda csak 37 fokig ment fel, úgyhogy nagyon elégedett vagyok. Ez a 2 verzió lesz nálam készenlétben (12V ólomakkuval, ill. 36V líthium).
Sziasztok!
A mellékelt rajz szerinti transzformátor nélküli invertert akarnám megvalósítani. Egyelőre módosított szinusz jellel próbálkozom. Valamennyire működik az áramkör, de vannak furcsa dolgok vele. 20-30 V bemeneti egyenfeszültségnél kapok hasonló jelet, mint aminek lennie kéne (lásd kapcsolás bal alja), de tele van zavarral, amik nem tudom miért vannak. Ha feljebb viszem a bemenő jelet 30-40 V környékére, akkor széthullik a módosított szinusz jel és gyakorlatilag négyszög jelet kapok. Valakinek van ötlete mivel tudnám javítani a jelet és hogy vajon miért nem tudom nagyobb feszültségre feltornászni a kimeneti jelet? Előre is köszönöm a segítséget.
Szint illesztés a felső oldali fetekhez nem ártana, szerintem nem kötheted össze a felső-alsó fet gate-okat ha nagyobb feszt akarsz velük kapcsoltatni. Honnan van ez a rajz? A jelalakokat terhelés mellett vetted fel? Vagy a szórt kapacok miatt lehet ronda...
A vezérlés logikáját nem igazán fogtam fel, de nem töltöttem vele sok időt
Hello! Ez a kapcsolási rajz, még szemléltető ábrának is rossz. Elsőként meg kellene ismerkedni a tranzisztorok működésével és a három alapkapcsolás tulajdonságaival. Mert ugye feszültséget kellene erősítenie a végfokozatnak. Az alsó Fet-ekkel nincs gond, mert azok közös+forrású kapcsolásban működnek.
De a két felső Fet, az közöd Drain kapcsolású, avagy "forráskövető". Annak feszültség erősítése kb. egyszeres. Vagy is a Source követi Gate feszültségét. Sőt meg alacsonyabb szinten is, hiszen a Fet-et a forráshoz képest kell vezérelni így a kapunak, mindig a kb. 4..10V nyitó feszültséggel magasabbnak kell lenni. Nos, ha így vizsgálod a rajzot, és a felső Fet Gate maximum 15V nyitófeszültséget kap, akkor a forrás kimeneti ponton, legfeljebb 10V feszültséget kaphatsz, bármekkora is a Drain, azaz a tápfeszültsége. Ezért írja Pipi, hogy "felsőoldali meghajtóra" van szükség. Mert az a felső oldali Fet forrásához képest fogja vezérelni a kapuját. De itt találsz egy egyszerű kapcsolást, ahol számodra csak a két IR2153-al megvalósított rész érdekes. Ebben az Ic-ben meg van az alsó és felső oldali meghajtó és még oszcillátor is van benne. Itt mikor a T5 bekapcsol, az UF4007-en keresztül a 12V-ból feltöltődik a 22µF-os tantál kondi. És mikor a T5 kikapcsol, a kondi fogja biztosítani a T3 nyitófeszültségét, méghozzá a forrásához képest. Az Ic tartalmazza a meghajtó, szinteltoló (hogy a 12V-os kapcsolójel "felkerüljön" a 325V-os szintre, sőt gondoskodik az "átlapolás mentes" működésről. Avagy hogy a T5 és T3 egyidőben ne legyen bekapcsolva. A T7-T8 tranzisztor arra szolgál, hogy az R3-on figyelt túláram esetén letiltja a működést. Ez tulajdonképpen egy RS tároló, mely ha bekapcsolt, akkor csak a tápfesz megszűntével lehet kikapcsolni. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2023
Szia!
Köszi szépen az infót, megpróbálom megépíteni IR2153-al. Szeretném megkérdezni, hogy a linken található másik kapcsolást is próbáltam IRF840APBF N-mosfet-el, valamint kétféle P-mosfet-el is (IXTH8P50, IXTR20P50P), de a jelenség szinte ugyanaz volt, mint amit csatoltam. Vajon én szúrtam el valamit vagy azzal a kapcsolással is probléma van?
Hello! Őszintén szólva nem is értem, hogy lehet ilyesmit közölni és a számtalan hozzászólásban egyetlen kifogást nem láttam.. (Legalább is amit megnéztem.)
A P-csatornás megoldás, addig működik, míg a hídmeghajtó feszültség el nem éri a CD4017 tápfeszültségét. Hiszen a P-Fet akkor fog lezárni, ha a Gate feszültsége a Source feszültségén lesz. Na, most ha a 4017 tápja 12V, a P-Fet forrásán meg mondjuk 24V van, akkor hogy a bánatba fog lezárni a felső fet? Sehogy! Mikor kinyit az N-csatornás Fet, bele is döglött mind kettő.. De számtalan ilyen kapcsolás található, ahol a két Gate együtt van vezérelve. Tulajdonképpen ez mind hibás, hiába a meghajtó feszültség megegyezik a hídfeszültséggel. (Mondjuk mind kettő 12V és így akár működhetne.) Mert ha egyidőben nyitjuk és zárjuk a két Fet-et (közös a két Gate), akkor is összenyitnak. Vagy is az átváltás pillanatában, mind két Fet nyitva van. (Ez az átlapolódás.) Ugyanis egy Fet (de egy sima tranyó is) gyorsabban nyit ki, mint ahogy lezár. Így az egyik, még nem zárt le, a másik meg már nyit. Ilyenkor zárlati áram alakul ki, a hídtáp két pontja között. Ezt vagy feszültségszint eltolással, vagy időzítéssel szokták megoldani. Avagy külön vezérlik a két tranyót. Ami épp nyitva van azt előbb lezárják és csak ez után nyitják a másikat. De javaslom, hogy olvasgass a Motorvezérlés H-híddal topikban, ott talán szó lesz ilyesmiről is.
Idézet: „én szúrtam el valamit vagy azzal a kapcsolással is probléma van?” Úgy hülyeség az a rajz, ahogy van! A módosított szinisz kifejezést is vicc itt használni!
A vezérlőpaneljét EGS nek nézem vagyis szinuszos.
Idézet: „„tiszta szinuszhullám”” Mi a definíciója a tiszta szinusz hullámnak ?? Szerintem az egész megnevezés őrület, néphülyítés !! Elő lehet állítani "analóg" módon szinuszt, de akkor az inverter egyben kályha is lesz! A linkelt cucc biztos nem ilyen! Aztán elő lehet állítani D osztályban is megfelelő szűréssel, bőven megfelelő minőségű szinuszt. Mivel sok hangerősítő már így működik.. Aztán jön a spórolás, egyéb trükkök, hogy minél kevesebb anyag keljen a cuccba... Hogy ebből mi jön ki azt meg kellene mérni...
Tisztában vagyok azzal hogy telyesen „tiszta” szinuszhullám létrehozásához tényleg analog felszerelés kell, a nullából és az egyből (vagyis a digitál világba) soha nem lessz 1/2 vagy 1/9.
Szóval akkor amiket árulnak - márkés vagy sem - cuccok a szilárd tüzelésű kazánoknak azok csak humbuk ? Én úgy értelmezem hogy van neki egy bizonyos simítása amitől majdnem (szinte) analog sima jelet hoz létre, pontosan mint a hangerősítők. Vagyis, elméletileg digitálisan soha nem lehet tiszta analóg jelet létrehozni, de a gyakorlatba ? pontosan ugy ahogy az emberi fül nem tud külömbséget tenni egy digitális és egy analog hangerősítő között, gondolom hogy ugyanúgy majdnem tőkéletesen müködik egy kerintgető szivattyu is vele. Vagy mégsem ? Nem az elméletet akartam feszegetni. A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2023
A linkeltekről nem tudok véleményt mondani, de elhiszem, hogy szinuszosak.
Éppen ma jött meg nekem 2 db ilyen 1600 W-os: https://www.banggood.com/hu/1000W-or-1600W-or-2200W-or-3000W-Pure-s...5.html Természetesen azonnal nekiestem. Szkóppal nézve is már nagyon szép, egyáltalán nem szőrös. De spektrumanalizátorral is megnéztem. A legnagyobb felharmonikusa 150 Hz-en 33 dB-lel van az alapharmonikus alatt, ami szerintem teljesen elfogadható.
Helló! Az ÁFA-t valóban nem kellett megfizetned itthon, hanem ők vonták le?
Így van. Tudomásom szerint most már minden így jön BG-ról és Ali-ról is.
Sziasztok!
Adott egy a csatolt képen látható inverter. Lakókocsiban napelemes rendszer részeként volt akként használva, hogy a lakókocsi saját 220 V hálózatához egy mindkét végén dugvillás vezetéken keresztül csatlakoztattam. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy a lakókocsit kívülről rácsatlakoztattam a 220V-ra a hűtő , miközben az inverter is rá volt csatlakoztatva. Természetesen azonnal levágta a lakókocsiban a kismegszakítót, azóta az inverter hibajelzést ad, a piros lámpa felvillan és nem működik. Nem füstölt semmi, nem volt égett szag. Kérdésem, hogy mi mehetett benne tönkre, vállalná-e valaki javítását és ha igen milyen költséggel? Üdv: Lakos Tamás 06302739022
Sziasztok!
Egy rövidhullámú rádiónak szeretnék invertert csinálni, 12 voltból 60 voltot, ha több az sem gond. Vettem (bár ne tettem volna) kínai dc-dc konvertereket, az úgy ahogy van egy katasztrófa. Próbáltam két tranzisztorral meghajtani egy trafót, szépen megy, az sokkal jobb de nem szalonképes egy vevőnek, kapott rendes szűrést, fojtót, mindent de nem boldogulok sajnos. A vevő 7 mHz-en megy
Szia!
Nem vagyok járatos abban, hogy a rádiók tápegységeinek milyen elvárásoknak kell hogy megfeleljenek, ezért a kérdésre csak úgy tudok rátekinteni, hogy 12V-ból 60V-ot szeretnél. Az jó lenne, ha a teljesítmény igényt is megadnád hozzá. Elsőre az lenne a kérdésem, hogy egy egy step up (feszültség növelő) konverter miért nem jó? Szükséges a leválasztás? Ha ellen ütemű invertert szeretnél, abból lehet önrezgőt készíteni, vagy IC-s is könnyen összehozható. Miért nem találtad a megoldásodat szalonképesnek? Ha nekem kellene megoldást találni, a viszonylag nagy feszültség (60V) miatt egy hálózati tápegységet használnék, pl.: a TNY280-cal már többször építettem hasonló tápot. Persze kérdés, hogy mekkora teljesítmény kell. Vagy az UC3845-tel, és egy megfelelő teljesítményű fettel és diódával szintén lehet készíteni feszültségnövelő áramkört. Ez a megoldást is már többször használtam, és általában is elterjedt.
Szia!
Cirka 1 uV érzékenysége van a vevőnek, ami a teljesítményt illeti még nem döntöttem el, elméletileg 15 mA elég. A step-up konverter, amit én próbáltam eszméletlen zajt csinált, a létező összes általam ismert módon próbáltam szűrni, kondi, fojtó, stb a szkópon akkor is ott maradtak a végén a tüskék. Sokat javult de egy ilyen érzékenységű készüléknél kizárt dolog hogy értelmesen lehessen használni, akkor csináltam egy két tranzisztoros kapcsolást, 2n3055-el, egy hálózati trafót fordítottam meg az már sokkal barátibb képet festett de nem volt jó. Ami érdekes, hogy 60 éve az oroszok megoldották hogy egy két tranzisztoros invertert tettek a vevő készülékbe, 2.5 voltról működött és nem szólt bele a vételbe, ezekkel a fajta csövekkel ment az is. Elektroncsöves a készülék, ezt el is felejtettem, küldök egy linket milyen fajta konverterrel próbálkoztam Bővebben: Link Ha gondolod mellékelek szkóp képeket is, milyen zavaraim vannak, viszont amit írtál az érdekes az általad már használt megoldásokról, van azokról bármilyen rajz? Köszi A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2023
Próbálkozz Skori rezonáns tápjaival! A jelalakja szinuszos ill. nagyon közeli. Nincsenek tüskék. Könnyebb szűrni.
Üdv. úgy is van, csinálsz 555-el, egyszerű oszci kapcsolást, 32kHz-re, tekersz bele, meghajtó trafót, és egy kis impulzus trafót, ami leadja a 60V-ot, azt egyenirányítót,a kimenetre gyorsdiódával, majd megszűrőd,2x 1500uF, kondival, teszel bele porvasmagos fojtót a +ágba,és kész.
Az 555-Ic. hajtja meg a kis trafót, ami egyben, dc.leválasztást is végzi, annak szekundere hajtja meg a kapcsoló tranzisztort, But 12A, BUT18, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a FET-et, ami pedig kapcsolgatja, a táptrafót. ennyi A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2023
Valóban, az emberi fül az nem tud",de az oszcilloszkóp az igen.
Üdv! Mint hozzászólásomból kiderül, az inverterek készítésében nincs nagy jártasságom ezt nézzétek el nekem.
Ez is kb az csinálja mint a kínai, az 75 kHz-en megy, annyi hogy itt van meghajtó trafó, de a vége ugyanaz kb, a freki a fele. Nincs kizárva hogy a rossz alkatrészválasztásom, és méretezésem miatt nem tudtam rendesen szűrni a kínai csodát, de a tüskéket eltüntetni nem könnyű. Ezért volt szimpatikusabb amit feljebb ajánlottak a Skori féle közel szinuszos kimenetű táp, azt egyszerűbb szűrni. Nem tudom ki miben jártas elektronika terén, de akinek nincs benne tapasztalata elképzelni nem tudja mennyire érzékeny egy ilyen vevő, mindent hallani rajta, negatív értelemben is. A legjobb lenne egy anód pakk, 60 voltnyi akkuval, a cél a hordozhatóság, de macerás annyit összerakni, tölteni. Főleg hogy maga a vevő eléggé kicsi...
Igen, vannak róla rajzok. Bár a komplett rajzok nem publikusak, de bármelyik táprészt lerajzolom neked. Az önrezgő inverter rajzának vázlatát csatolom is, ez is két tranzisztoros.
A kapcsolási frekvenciát a transzformátor szabja meg, de nyilván egy ilyen tranzisztoros invertert 20...100kHz között célszerű használni. Mivel kis teljesítményről van szó (kb. 1W), én egy rossz fénycső inverterből vagy kompakt fénycsőből bontott kis gyűrűmagra készíteném a trafót. Lehet számítással is méretezni, de mivel úgy sem ismered a vas pontos jellemzőit, lehet vaktában próbálkozni, és azután korrigálni. Elsőre mondjuk 120 menetet a szekundernek, és 2x24 menetet a primernek. A bázis körben lévő kondenzátorok úgy tűnhet, hogy tönkretehetik a tranzisztorokat, hiszen akár -24V-ra is próbálhatnák kényszeríteni a bázist kapcsoláskor, de valójában a kapcsolás lassúsága és az ott folyó áramok miatt ez nem következik be, viszont a tranzisztorok kikapcsolását hatásosan gyorsítja. A zavarási probléma kivédése nem egyszerű. Az RF zavarás kettő féle lehet leginkább tudtommal, vezetett és sugárzott. Magam részéről valamilyen fém dobozba építeném a tápot, hogy a sugárzott zavaroknak elejét vegyem, és a be és kivezetéseket átvezető kondenzátorokkal oldanám meg, hogy vezetett zavarás se legyen. A kialakuló zavarás nem csak a kapcsolástól függ, hanem legalább annyira befolyásolja a kialakítás. Legjobb lenne smd alkatrészekből kis felületen még kisebb hurkokkal felépíteni az áramkört, és az elrendezésből adódó pontokon hidegíteni, szűrni az áramkört. Te tudod a lehetőségeidet, azok mentén kell megoldanod a felépítést. A csatolt rajz csak egy vázlat, nincs benne semmilyen védelem. Ezeket is hozzá kell még tenni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |