Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Ha rákeresel a relékre felírt azonosítókra akkor abból kiderül, hogy a szivattyúé és a ventilátoré az 24 voltos a presszosztát ellenőrzőé pedig 12 voltos tekercsű. A többi felírt adat az érintkező pogácsákkal kapcsolható áram és feszültség értékeket jelenti. A neten fellelhető 4 gombos kivitelű Baxi, echo névre hallgat de azt nem tudom, hogy annak ventilátora kompatibilis e a Lunába.
Szia,
Teszek be képet a kiszerelt panelről, így meg tudjátok nézni, mi mivel van összekötve. Két relé 5 lábú, a ventilátorhoz tartozó relé 8 lábú. A fizikai mérete mind a háromnak egyforma, 29 x 12,9 x 25 mm (hosszúság - szélesség - magasság) A hűtőbordán lévő tranzisztor tipusa BD 677A. Nem tudom, neki mi a funkciója, van-e köze a ventilátor vezérléséhez. Melegedni biztosan melegszik, a nyák meg van barnulva a lábainál.
A ventilátorhoz tartozó 5 Amperes VB 24STBU-E relé helyett jó lesz ez a 8 Amperes OMRON relé?
Szia!A relé nagyobb áramra képes és befér jó lesz csak a dc kapcsolófeszültség legyen megfelelő mert ugye az egyik 12v-os..A tranzsistor nem szabályozhatja a ventillátort mivel fix két fokozat van,volt ideje lebarnulni a nyáknak a tranzsisztornál egy újraforraszás nem árt neki kimérheted,de ha rossz lenne kicsapná a biztosítékot alapból..
Szia,
Köszönöm a segítséget. Igen, ez az OMRON relé is 24V-os, a mérete is megfelelő, és szerintem a lábkiosztása is. A másik 24V-os relé és a 12V-os relé helyett még nem találtam megfelelőt, mert azok 10 Amperesek.
Sziasztok. Immergas tera 28 nál hiába állítom a hmv részt 45 fokra, akkor is felmegy 60-70 fokra.
Hőfok szenzor új rajta, hmv secunder oldala kitakarítva. Vezérlő gond lenne?
Szia! Ha a HMV NTC-t kicserélted és nincs változás akkor nem az a vezérlője a modulációnak hanem a fűtési előremenő és visszatérő NTC-k változói határozzák meg. Valamelyik a kettő közül nem a megelelő értéket detektálja a saját vagy a hőcserélő hibája miatt amit lehet, hogy ki kellene tisztítani nem a HMV lemezes hőcserélőt. Abba nem rakodik le annyi vízkő, hogy problémát okozzon és nem tűztéri igénybevételnek van kitéve.
Nos akkor a fő tűztérnek a víz oldalát mossassam át inkább?
Mindenek előtt, a használati utasítás 35. oldal "A6" paraméter milyen értéken áll? Ezt fontos volna ellenőrizni, mert ha "0" akkor nem "a kikapcsolási hőmérséklet rögzített értéken történik, függetlenül a kezelőfelületen beállított értéktől."
Néztem 01 értéket mutat.
Levettem 40 fokra, de így is felmegy 59 fokra is. Mind a 3 hőérzékelő 10kohm hidegen, pasztát újat kentem rájuk, de semmi javulás
Sziasztok!
A kazán típusa: Saunier Duval Isotwin C24 Ez egy kb. 22 éves kéményes kazán...nem mai gyerek. A mellékelt fotón lévő kis fekete csappal állítottam be a nyomást a kazánon. Olyan 1,1-1,2 bar körül volt. A lényeg hogy egy hete feltűnt hogy az érték emelkedett, szép lassan 1,7-ig. Akkor engedtem le a radiátoroknál, illetve a kazánnál is a vízből. Máskor ilyenkor a kazánon lévő óra mutatta a nyomáscsökkenést. Most nem, olyan volt mintha nem akart volna csökkenni. Pár nap után elkezdett szép lassan csökkeni, most 0,8 bar-t mutat. A probléma az hogy nem tudok utánatölteni. A kis csapot ha megnyitom, nem változik a víznyomás, de nem is lehet hallani a víz áramlását, amit korábban lehetett. A kis csap működésében, érzetre nem veszek észre semmi hibát. Nem hiszem hogy be lenne rohadva, volt használva az elmúlt hetekben is, érzetre szépen működik. Véleményetek szerint mi lehet a probléma oka?
Szia! Nehogy megvicceljen a fekete kar fordítása amit a réz csap rúdja középen kitágított és csak a kar fordul el de a csap nem fordul el és nem nyit. Vedd le a kart és 6-7-es villáskulcscsal forgítsd el ha tudod, mert szerintem elég szorosan fog működni.
Elég hosszú a csap szára, és látszik hogy fordul a rúd.
A feltöltő csap melleti a hálózati víz flexibilis cső becsatlakozása az nem egy elzáró szervízcsapba csatlakozik? Az nincs elzárva véletlenül? A nútnak nem a csővel párhuzamosan kellene mutatnia a nyitott állását (mert a fűtéseké az úgy van nyitott állásban)?
Nincs hozzá külön elzáró csap.
Igen jól látod, a fotón most elzárt állapotban van. De hiába nyitom ki, nem történik semmi. Találtam a neten új csapot, de az ~ 20eFt. + posta. Csap De ha kiveszem a csapot, akkor le is kellene engedni, az meg mindig küszködős. Nem tudom a pontos folyamatát, aztán kicsit bénázok. Úgy gondolom így megy, ha majd a fűtési szezon indul, akkor lesz gond. de azt meg nem kellene megvárni.
És most ránéztem, és 1,1 bart mutat. Ki érti ezt......???
Én a képen arra a csapra értettem, vagy az a bemeneti vízszűrő volna?
Szia!
Bocs hogy most jöttem fel! Ja értem. Passz. Ahhoz nem nyúltam. A kb. 23 év alatt az így üzemelt. De érdekesség, most 1,4-en áll.
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni egy 25 éves Junkers ZWR 18-3 AE turbó kazánnal kapcsolatban. Hibakód nincs. Azzal kezdte, hogy csak akkor volt melegvíz, ha a fűtés is el volt indítva. Aztán folytatta azzal, hogy a csap megnyitása után beindult, langyosodott kb. 35 fokig a melegvíz, majd leállt. Aztán van, hogy egy pár napig rendben üzemel, majd újra szórakozik. Eddig három szerelő volt kint (helyileg Dunaújváros), volt köztük Bosch partner is, de eddig mindenki más hibát tippelt, egyik ellentmond a másiknak, a kazán meg továbbra sem jó. Van esetleg olyan itt köztetek kb. 50km-es körzetben, aki érdemben foglalkozni tudna vele? Amúgy rendesen karbantartott masina, csak aki eddig foglalkozott vele, már túl idős és nem is helybéli, ráadásul a nevét sem tudom, mert a faterom intézte mindig, amíg élt. Előre is köszi!
Szia! Olvass vissza ide. A vízáramláskapcsolóval lehet probléma amiben van egy membrán és az a víznyomás változására működtet egy mikrókapcsolót. Ennek működését kellene leellenőrizni, hogy rendben van e, mivel úgy gondolom, hogy a váltás nem minden esetben történik meg, a moduláció nem az üzemállapotnak megfelelően alakul.
Szia! Az az érdekes, hogy nem tudsz vizet engedni a rendszerbe ill. a nyomásérték változik víztöltés nélkül aminek csak fűtési idényben volna értelme de ha a kazán tágulási tartályában jó nyomás uralkodik akkor fűtéskor sem szabadna változnia. Ez a tágulási eg visszacsapó szeleppel el van választva a bojler résztől és annak is van külön tágulásija. Talán vízkőtől lehet dugulás a csövekben ami a bojlertől a lemezes hőcserélőig tart, mert a feltöltő csap abba a szakaszba töltene de nem tud a lerakódástól.
Szia!
Na most megint 1,6-ot mutat. És ha esetleg le van ragadva a feltöltő csap, csak éppen egy kicsit átenged? Ehhez ki kellene szerelni a csapot. Viszont akkor ha a csap vacak, mivel leengedem a kazánt, nem fogom tudni utánatölteni. Vagyis akkor javasolt előre megvenni a csapot. Újat ennyiért találtam legolcsóbban. Illetve bontottat 9eFt.-ért. Persze mindkettőhöz jön még a szállítás. De van egy ötletem. Bár lehet hülyeség. A kazánt nem tudom elzárni, csak egy főcsap van a fürdőszobában. Ha kiakarom zárni a vízrendszerből a kazánt, akkor a főcsapot kell elzárni. Nem vagyok szakember, így ránézésre nem mondom meg milyen a cső mérete. De vennék egy KB.-s csapot. Azt vagy a kazán bemenetére, vagy a fali kiállásra csatlakoztatnám, és utána menne be a víz a kazánba. Zölddel jelöltek. Így kitudnám zárni a kazánból a vizet. Kivenném a gyári csapot, narancsszínű nyilal jelöltet, megnézném javítható-e. Ha nem esetleg nyitott állapotba hozhatóan visszaszerelném, de eltudnám zárni a vizet, a frissen berakott csappal. Esetleg utána vennék egy gyári csapot, és beszerelném. Véleményed róla? 2-3eFt. egy olyan kis csap, és lehet megoldaná a problémát. Meg amúgy sem árt ha van előtte egy el/kizáró csap.
A fekete feltöltőcsap biztosan javítható és ha teszel be egy elzárót a hidegvíz bemenetre az a kazán javíthatóságát megkönnyíti. A készüléked nagyon koszosnak látszik így alulról, olyan mint ha kissé el lenne hanyagolva. Nehogy ilyen állapotban iduljon neki a űtési szezonnak, mert az lutri lesz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |