Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Nem is kell ezen vitatkozni, mert tudja a szeletelő, és ez tény!
Az, hogy szerinted nem erre való, az nem releváns! Az is tény, hogy emiatt nem tudod kizárni a külső emberi tényezőt a bérnyomtatásban készült tárgyak méret helyességéből!
Nagyon kötekedö hangulstban vagy. Tegyük fel, hogy a kolléga egy söprünyelre akar egy rádughato akaszto fület nyomtatni, es tudni akarja, hogy az akaszto fül nyilása passzol- e a söprü nyelére. Minden más passzol. Ennyi.
Ezt nem a szeletelöben kell megoldani hanem a tinkercadban ( stb).
Olyan "édesek" vagytok
off : A kérdésem valóban arra szólt ( és köszi a gyors, kielégítő választ), hogy van egy lámpácskánk, aminek elveszett a dokkolója . Van itthon (meg az ismerősöknél) pár hasonló, de véletlenül sem megfelelő méret. Ezért jött a 3D nyomtatás-ötlet, de már nem fér az arcomra, hogy "odavágok" egy rajzot (papíron) hogy ezt nyomasd má' ki ... on : Tehát szeretnétek felhívni a figyelmemet, hogy ha a letöltött (és módosított) darab nekem megfelelő, attól még a megrendeléskor a fontos méreteket is adjam meg ? Pl. a képen látható darabnál a "sín" szélességét, és mélységét ?
Ez már általában nem szükséges, ha a nyomtatás után egy kicsit rendbe teszik a munkadarabot. Ezt te is megteheted kés meg reszelö elég hozzá. Én is hasonlokat nyomtatok a kameráimhoz és eddig minden passzolt.
De ne nyomtasd rezin nyomtatoval. Az törékeny lesz. PLA, PETG vagy ABS jobb. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2024
Még annyit, hogy igy, egy darabbol nem lesz jo. Optimálisabb ha szétszeded also és felsö darabra ( de ezt lehet, hogy megcsinálják majd helyetted. Én meg szoktam csinálni. ) Utánna ha kell össze lehet ragasztani vagy csavarozni a 2 darabot.
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2024
Ha UV állóra akarja, akkor csak a PET jöhet számításba. Illetve az ABS helyettesítésre ASA. Én is ki fogom próbálni egyszer , bár már 8 éves a nyomtatóm.
Érdekesek ezek az infok. A bicajomon (kint van télen nyáron) a kamera tartom PLAbol. Nincs rajta semmi nyoma az 5 évnek azon kivül, hogy koszosabb, mint uj korában.
Hidd el. Lényegesen könnyebben törik. Kipróbáltam. Esetleg a festés lassíthatja az anyag öregedését. Sőt még 4-5 év után a PETG szilárdsága is csökken. (csónak tartozékok nyomtatva belőle)
Nézd én nem vonom kétsegbe a te tapasztalataidat ü( ha valoban a tieid, és nem csak a piaca kofátol hallottad) , de az én kütyüjeimmel ilyesmit még nem tapasztaltam.
Pedig ilyen tartok tartják a csigakeritést szintén vagy 5 eve a kerti füszeres ágyakon, igy nyomtattam egy vizcsö kimeneti takarot 2010-ben a ház déli oldalán ( állandoan odasüt a Nap), és kénytelen voltam nyomtatni 5 darab 80x80 mm-s kerti elosztodobozt is, mert a boltiak valoban 2 év alatt elporhadtak, és másfajta meg nincs nagyon a kinálatban. Azaz ugyanugy terjeszthetnéd az ellenkezöjét is annak amit irtál. Mind PLAbol lett nyomtatva. A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2024
Légyszíves tegyél már fel egy képet annak a terméknek a dobozáról, amiből nyomtattad. 2017 óta használom a nyomtatót és elég sok terméket nyomtattam (több ezer). Nyilván a saját tapasztalatomról beszéltem. Sunlu, Hertz termékeket használok.
Én nem márka alapon veszem a PLAt stb, hanem szinre. Eddig csak az ezüst szinüvel voltak gondjaim, de a nyomtatoban ( a kék doboz a képen).
A 2. kepen meg a kameratarto a bicajon 2020 ota. Nem szeretnék ilyen vitákban részt venni. Biztos, hogy van ilyen meg olyan anyag is, de nincs annyi tapasztalat ami alapján olyan kijelentéseket lehetne tenni, amit te is irsz. ( föleg azután, hogy sok ipari termékre nagyságrenddel jobban illik a te megállapitásod - külsö elosztodoboz) mint a nyomtattott cuccokra.
Ezt a "vitát" már kb. egy éve is lejátszottuk... Akkor is Massawa elmondta, hogy évek óta kint vannak neki nyomtatott cuccai kültéren (ha jól emlékszem, valami dróttartó volt, amit akkor említett). A minap ennek örömére szembe jött velem ez a videó: 3D Prints - 7 Years outside
S ami az egész vitára végre pontot tehetne, az egyik hozzászóló kommentje: Idézet: Magyarul PLA és PLA között is van különbség, minden attól függ mire gyártották. Amit bbatka használ és elporlad, az nem kültéri használatra készült, amit meg Massawa, az jól bírja a kültéri viszonyokat is. A videóban is látható olyan, amelyik egy év alatt elhajlott és simán eltörik, meg olyan is, ami tényleg hosszú évek óta kint van a napon és kutya baja. „The company I work for makes PLA for outside use. It took some research, but our products can be used outside now for at least 15 years. In an industrial plant it still can be recycled into compost within a week or two. On the other hand we can make PLA with will degrade in nature within a year or two. So there are a lot of different qualities of PLA. The key factor is the P (which stands for poly). PLA with short chains of Lactic Acid will not be suitable for outside use. PLA with very long chains of PLA is so hard it is not suitable for 3d-printing (filament is hardly bendable), but quite durable for outside use.”
Ezt a lejátszást meg lehetne oldani szerintem nagyon egyszerűen! Az oldal tetején ki lehetne gyűjteni két sorban hogy melyik gyártóval mik a tapasztalatok. Bevált: felsorolás, nem vált be: felsorolás. És ennyi! Mindenki profitálna belőle, mert aki látja az a jobb terméket veszi, kevesebb lenne a hulladék. SOKKAL kevesebb.
Sajnos ez sem igen müködik, mert nem llyen egyszerü egyetlen gyártotol megkapni minden szint stb. Láthatod a képen is az én kis választékomban is szinte minden doboz más gyártotol, de csak 2 forrásbol származik. Ami segitene, ha ezt a tulajdonságát feltüntetné a gyárto.
Ezért szolaltam fel olyan ( gyakori) sommás megállapitásokra, ami elhangzott. Mit gondolsz ki a fene fogja maga lehetöségei szerint tesztelni ezeket az anyagokat ( évekig mondjuk a bicajon), s hol a garancia, hogy pár év mulva akár ugyanattol a gyártotol ugyanazt az anyagot kapod? Szerintem teljesen felesleges idötöltés. Lásd a millioszámban eladott külsö szürke elosztodobozokat. Sajnos még a stekkerek anyaga ( IP 64 vagy milyen kivitel) sem igen birja az UV sugárzást. A külsö házfalra szereltem vagy 8 éve drága stekkereket deklivel a karácsonyi világitáshoz. Tavaly már kettöröl elveszett a dekli egy meg a dugoval együtt szakadt ki a keretéböl. Érdekes modon 2 eredeti bakelit stekker (>50 éves ) ma is eredeti állapotban van. Vegyél ma bakelit stekkert. Lehet, hogy meg az oroszoknál kapsz…… A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2024
Na látod. Pont ezért kértem tőle az anyagminőséget ! De jellemzően a magyar boltokban nem ezeket kapni.
Sziasztok! Egy saját tervezésű MIDI vezérlőn dolgozok, a hely adott, a felső kezelőpanel már megvan, ~20x4cm, 4,2 mm vastagságú. Ez alá kellene egy kb. 10 cm magas doboz. Lehetne, de nem szeretném egyben nyomtatni, mert könnyebb lesz forrasztani, programozni, ha a felső panel különálló, nyilván 1-2 cm vastagságú még nem zavaró. Tehát legalább 2 részből állna, ennek az össze kötésében kernék tippeket. Csavarmentes, 1-2 alkalommal roncsolásmentesen szétszedhető megoldásra gondoltam, 2 alakzatot egymásba csúsztatni, pattintani, 3D joints néven van néhány a neten. Van erre valakinek bevált megoldása? Ökölszabályként mennyi toleranciát kell tartani? (mennyivel legyen kisebb az "apa" elem, mint az "anya" elem rése?)
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2024
Lehet olyan kis anyákat kapni M2-töl felfelé, amiket melegen be lehet nyomni a nyomtatott dobozba amiben persze számolsz a helyükkel. Ez a legbiztosabb és legtarosabb megoldás.
A képen M2, M3 meg M4-s anyák vannak. Ha csavarmentes gondoltál akkor meg kapni mindenféle NYÁK lábakat ( müanyag feheres tü alaku valamik amik 2,5 illetve 3 mm-s szorosan de bonthatoan illeszkednek. De ugy is megrajzolhatod a dobozt ahol a két rész egymásba akad. Erre a legjobb ingyenes program a Tinkercad. Ahol megrajzolod a két alkatrészt a záro fülekkel, majd az egyik alkatrészböl csinálsz egy másolatot amit negativvá alakitasz, és ráhelyezed a doboz elsö részére, pontosan oda, ahova majd az eredeti fedél jön. Ha minden stimmel össze kombinálod az erre szolo gombbal, azaz a doboz aljábol kiveszed azokat a részeket ahova a fedele jön pattintással illesztéssel. A hiba 1/10 mm körül szokott lenni, igy kritikus helyeken érdemes ezzel számolni, pl egy dugo illeszkedjen a lyukába stb de ezt csak a kész alkatrész rajzon lehet megitélni hol kell meg hol nem. Igy a fedél abszolut pontosan illeszkedik majd a dobozra. Az alaktol függöen csak nagyon kevés utomunka szokott kelleni. Levenni az éles sarkakat, kisebb hibákat reszelövel kijavitani stb.
Más kérdés, a MIDIhez. Milyen a kimenete, ha USB esetleg érdekelne.
Köszi a választ, ezekből akad is itthon 30-40 db, de a zárófüles verzióra gondoltam. Fusion360-ban dolgozok, be lehet rajzolni tulajdonképpen bármit, akkor olyan 0, 1 mm-t hagyok el, úgyis lesz próbanyomtatás.
A Midit az Arduino ProMicro fogja küldeni USB-n, a 32U4-et felismeri natív USB eszközként a PC. Igazából ez egy DJ pult két oldalán, még a rackdobozon belüli fényvezérlő interface lesz, a terv szerint 2 potméter, 4 enkóder, kb. 20 billentyűzetgomb, LED és kis 7 szegmentes kijelző visszajelzéssel. Egyik oldalon a Promicro, másik oldalon egy Nano, a kettő között I2C. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2024
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2024
Sziasztok!
Nemsokára megérkezik a nyomtatóm. Addig két kérdésem lenne: 1. milyen programot tudnátok ajánlani a modellek megrajzolásához? Nem baj ha fizetős ha nem többszázezerbe kerül. 2. honnan érdemes PLA flilamentet venni? Van bevált, ajánlott beszerzési forrás, esetleg preferált márka?
Hali
1. én a freecad-ot használom, sok oktató youtube video van. Szeleteléshez meg a cura-t. Nyomtatni sdkártyáról szoktam direktben. 2. én a Variometrumban szoktam filamentet vásárolni
Szia! Én Google Sketchupban modellezek évek óta és bármit megrajzoltam hibátlan nyomat lett belőle. Igaz felületmodellezésre találták ki, de talán éppen azért tudom jobban használni. Ugyanis egyértelműen jelzi, melyik a belső, melyik a külső felület, így kevesebb (zéró) a modellhiba. Nagyon gyors és hatékony program. Persze mindenkinek az a legjobb, amit már megtanult. Én azt kedvelem a legjobban benne, ha megakadok milliónyi tutorial van hozzá, illetve amilyen egyszerűnek tűnik a kezelőfelülete, olyan gyors is. Ráadásul pilótavizsga nélkül is könnyen munkára fogható. Ha az stl exporter megvan hozzá, már minden simán megy. Ami problémásabb volt, azok a menetes, csavart idomok. De ehhez is van plugin, illetve minden máshoz. A fizetős verziók nyilván még többre képesek, de egy régebbi 8.0-és verzió is csodákra képes, ráadásul azok még linuxon is elfutnak. Sketchup példák. BMW_3D.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2024
Én is a freecadot MEG a tinkercadot használom, mert az utobbiban sok dolog nagyságrenddel egyszerübb, pl feliratok elhelyezése illetve két vagy több alkatrész összeillesztése ( pl a doboz meg a fedele vagy egymásba illeszkedö dolgok, fogaskerekek stb.
Igen jo, hogy az STL fájlok kompatibilisek igy simán lehet a két program között ugrálni.
Köszönöm mindenkinek!
Elkezdtem ismerkedni én is a freecad és a tinkercad programmal is. Első projektnek egy házikót szeretnék rajzolni. Melyikkel érdemes egyáltalán nekiállni? Hogyan tudnám megoldani, hogy a fal kívül "tégla mintás" legyen?
Ilyesmire talán a tinkercad a kézenfekvöbb. Ott vannak, ha vannak ( sajnos sokszor változik a tartalom) kész minták ( strukturak ) a jobboldalon. Van ott valami keresö is, de régen nem használtam igy nem tudom aktuálisan mit talál. De keress.
Szoval,ott találsz téglamintát, meg cserépmintát stb. Ezeket természetesen elöbb megfelelö mértékre kell alakitani ( nagyitani, kicsinyiteni), majd ráteszed a sima falra, egy kicsit mélyebbre mint a fal felszine majd a jobb felsö lécen levö ikonok egyikével „összeolvasztod“ a falat meg a tégla mintát. Kb ennyi. Vannak jo videok is.
Szia!
Én ezt még nem próbáltam de jónak tűnik. Onshape Én Catiában modellezek, az elég drága szoftver, de sokat is tud. A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2024
Köszönöm!
Ezekkel az online megoldásokkal nem vagyok kibékülve. Régebben használtam a Fusiont, de már kínlódás sokszor azzal is. Jelenleg olyan helyen élek és dolgozm, ahol a net elég korlátozott, már a Tinkercad is szokszor "gondolkodik". |
Bejelentkezés
Hirdetés |