Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ventilátor javítás
 
Témaindító: ádinka, idő: Júl 30, 2013
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 3
(#) user1914 válasza Szabóné Zsóka hozzászólására (») Júl 3, 2024 /
 
Ahol a ventilátor lapát volt ott megfogod jó erősen, majd ami elől látható legkisebb átmérő azt eltekered óra motató járásával megegyezően.
Mint már korábban javasolták.
Üdv. M.
(#) Szabóné Zsóka válasza user1914 hozzászólására (») Júl 4, 2024 /
 
Köszönöm szépen.
(#) david87 hozzászólása Júl 19, 2024 /
 
Sziasztok!
Van nekem egy szobai ventilátorom ami nem hajlandó menni tovább.
1 fokozaton nem történik semmi nem is búg.
2 fokozaton búg de hiába lököm meg nem megy.
3 fokozaton nem történik semmi nem is búg.
Kondi mérve jó van egy fekete alkatrész a tekercshez kötve az zárlatos.
Ez a fekete alkatrész a kondi lába között van.
(#) erbe válasza david87 hozzászólására (») Júl 19, 2024 /
 
Kép?
(#) fakezű válasza david87 hozzászólására (») Júl 19, 2024 /
 
Szia,
Így kép nélkül a tekercshez kötött fekete alkatrész szerintem egy hőbiztosíték. Ventilátorokban szoktak az állórészre tenni a hővédelem miatt. Viszont az nem zárlatos ha átvezet, hanem rendben működik. Ha szakadást mérsz a két láb között, akkor hibás.
De én nem vagyok expert, majd jönnek a szakik, és megmondják mi lehet a hiba.
(#) sany válasza david87 hozzászólására (») Júl 19, 2024 /
 
Esetleg kapcsolós elosztóról működteted?
(#) david87 válasza sany hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Nem. Először leválasztórol utána pedig közvetlen a hálózatról.
(#) ferci válasza david87 hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Szia!
Ebben a két mondatodban némi ellentétet látok:
Kondi mérve jó van egy fekete alkatrész a tekercshez kötve az zárlatos.
Ez a fekete alkatrész a kondi lába között van.

A segédfázis kondi lába (?... nem lábai?) között nem lehet alkatrész, főleg nem hőbiztosíték, mert akkor azt rövidrezárná normál ( hibátlan ) esetben.
Kívül pedig érdekes lenne egy hőbizti, főleg/akár a kondival sorban?
Ezt tisztázd le, mert addig nem lehet tovább lépni.
A segédfázis kondit ( 1....1.3 µF ) pedig kapacitásmérővel is ellenőrizd.
Különben pedig lehet a hőbiztosíték szakadt, de ha búg középső állásban, az se valószínű.
Biztosítékot csak a "fő" körben találhatsz.
Pont a napokban volt egy hasonló esetem, ott ellenállásmérős tesztek után, külső biztivel minden fokozat működtethető ( kikerülve az egyik motorba menő szálat ), különben pedig " csend volt ".
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
(#) david87 válasza ferci hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Igen el néztem bocs most néztem a hőbizti 0 és a kondi val van sorba kötve. Hogy tudom a tekercseket ki mérni hogy jók egyátalán. Mindjárt teszek fel egy képet.
(#) ferci válasza david87 hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
A kondival nincs sorbakötve a hőbizti. Az egyik lábához is van kötve, de az a láb éppen a bemenő ág és ott elágazik el.
Nálam 4 vezeték megy a motorba: fehér, kék, piros és a fekete, ez a fő ág és ezzel soros a hőbizti.
Ezt lehet teszt idejére kikerülni mérések után éa HA csak ez lenne a baj, megy a motor. De nálad más gond van.
Kimérni minden szálat-minden szálhoz, aztán összerajzolni és ezek alapján kilogikázni, mi a helyzet.
Utána jöhet egy túláramvédelmes 230-as teszt, de ezt nem reklámozom.
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
(#) david87 válasza ferci hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Igy van bekötve.
(#) ferci válasza david87 hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Ja, azt enyém is ilyen lehet belül, de nem kellett szétkapnom.
A kondi lábaitól is mérj két irányban ellenállásokat, sacc 133-133-266 ( ez a motor 3 verziós része csak ... ) stb.. ohmokat, mert az egyik lábától legalább szakadás lesz: ezért csak búg középső állásban ( nincs segédfázis ), a többiben pedig +szakadás is lehet?
Térképezd fel az összes variációt.
A fokozatkapcsolót is teszteld le, 0.. ohmokat kapsz-e a 3 esetben.
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
(#) david87 válasza ferci hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Fehér meg a kék drót között 128 ohm többi semit nem lehett mérni.
Segéd fázis tekercs szerintem szakadt.
Dióda vizsgálóval piros fehér 0.137v
Piros kék 0.186v
Piros piros pedig semmi
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
(#) ferci válasza david87 hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
A motorba menő 3 drótót találd meg szín szerint a fokozatkapcsolótól - nem mindegy, a közepe nincs meg pl. és akkor nem mérsz a végek között dupla ellenállást ( mint jelen esetben )..
Ezt így ne jelentsd ki: Segéd fázis tekercs szerintem szakadt.
Először rajzolj és találd meg utána, hol van még tekercs és a kondi konkrétan hová van kötve.
Addig csak sötétben tapogatózol.
Dióda vizsgálóval ne mérj.. - multi, 2k állás a ( pl. ) hiányzó 260 ohm miatt.
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
(#) david87 válasza ferci hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
A fokozat kapcsolórol a 3 drót megvan vékony fehér kék piros. Vékony fekete hozza 0 dugorol.
Megvannak a tekercsek. Vastag piros lesz a közös.
Ahoz képest tudok ohm mérni piros fehér 358 ohm piros kék 485ohm
Piros piros semmi.
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
(#) ferci válasza david87 hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Az az egyik "fő" vezeték befelé. Abban van a hőbizti.
A kondi lábaitól mérjél mindkét irányban ellenállást a vékony szálak felé.
Még sacc 1 kohmos értéket is kapsz a "nem fokozat tekecs" miatt.
Aztán táblázat és logika.
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
(#) david87 válasza ferci hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
A fekete vastag vezeték felől a vékony fehér vékony kék és a vékony piros kozöt semmi nem mérhető.
Vastag piros vékony fehér 358 ohm
Vastag piros vékony kék 458 ohm
Vastag piros vékony piros semmi szakadás.
Vékony kék vékony fehér 128 ohm.
Vékony piros minden szálhoz szakadás.
(#) ferci válasza david87 hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Ugye nem gondolod, hogy én fogom összerajzolni?
Írtam már, hogy miket csinálj.
Figyeld a képernyődet is.
(#) david87 válasza ferci hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Meg a hiba képen látható ponton sérült a tekercs. Most vettem észre mert most nagyitóztam átt.
(#) ferci válasza david87 hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Érdekes lesz párosítani, ha több is sérült, de nem lehetetlen.
(#) david87 válasza ferci hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Kuka nem fogok foglalkozni vele.
Van egy másik is annak is valami hibálya van mert az se működik.
(#) ferci válasza david87 hozzászólására (») Júl 20, 2024 /
 
Akkor már könnyebben állsz hozzá.
(#) CsGergő hozzászólása Júl 25, 2024 /
 
Üdv. A kérdésem az lenne hogy újj álló ventillátornál
Bekapcsolás után a motor erőteljesen rázkódik,
Valamint az álló vagy forgó mód gombja is szintén
Enyhe Körben mozog. Pedig ugye egyhelyben kellene
Forognia. Válaszokat előre is köszönöm
(#) CsGergő hozzászólása Júl 25, 2024 /
 
Sietségemben a kérdést fel sem tettem
(#) ferci válasza CsGergő hozzászólására (») Júl 25, 2024 /
 
Szia!
Nézd meg, nincs-e nagyon fellazulva 1-2 csavar annál a szerkezetnél.
Ami nálam van egy szerkezet kiszedve, az pl. 4,5 körülfordulásnál egy "kart" 1x fordít körbe és az csinálja ezt az imbolygó mozgást.
Belül két műanyag forgaskerék van elvileg, valamilyen "homlok" (?) illeszkedéssel.
Többet nem tudok mondani erről.
(#) Macsek71 válasza CsGergő hozzászólására (») Júl 25, 2024 /
 
Amit én vettem sok éve, álló ventilátort, azt gyakorlatilag újra össze kellett rakni, mert a mechanikát tartó csavarok lelazultak pár 10 perc használat után ...
Bocsánat oszlopventlátort
(#) mnyugger hozzászólása Okt 4, 2024 /
 

Ventilátor tervezés

Van e valakinek bármilyen oktató anyaga ventilátor tervezésről?
Akár írott akár nyomtatott, akár link formájában.
Megköszönném, ha átadná nekem.

vent.jpg
    
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem