Fórum témák
» Több friss téma |
Ahol a ventilátor lapát volt ott megfogod jó erősen, majd ami elől látható legkisebb átmérő azt eltekered óra motató járásával megegyezően.
Mint már korábban javasolták. Üdv. M.
Köszönöm szépen.
Sziasztok!
Van nekem egy szobai ventilátorom ami nem hajlandó menni tovább. 1 fokozaton nem történik semmi nem is búg. 2 fokozaton búg de hiába lököm meg nem megy. 3 fokozaton nem történik semmi nem is búg. Kondi mérve jó van egy fekete alkatrész a tekercshez kötve az zárlatos. Ez a fekete alkatrész a kondi lába között van.
Szia,
Így kép nélkül a tekercshez kötött fekete alkatrész szerintem egy hőbiztosíték. Ventilátorokban szoktak az állórészre tenni a hővédelem miatt. Viszont az nem zárlatos ha átvezet, hanem rendben működik. Ha szakadást mérsz a két láb között, akkor hibás. De én nem vagyok expert, majd jönnek a szakik, és megmondják mi lehet a hiba.
Nem. Először leválasztórol utána pedig közvetlen a hálózatról.
Szia!
Ebben a két mondatodban némi ellentétet látok: Kondi mérve jó van egy fekete alkatrész a tekercshez kötve az zárlatos. Ez a fekete alkatrész a kondi lába között van. A segédfázis kondi lába (?... nem lábai?) között nem lehet alkatrész, főleg nem hőbiztosíték, mert akkor azt rövidrezárná normál ( hibátlan ) esetben. Kívül pedig érdekes lenne egy hőbizti, főleg/akár a kondival sorban? Ezt tisztázd le, mert addig nem lehet tovább lépni. A segédfázis kondit ( 1....1.3 µF ) pedig kapacitásmérővel is ellenőrizd. Különben pedig lehet a hőbiztosíték szakadt, de ha búg középső állásban, az se valószínű. Biztosítékot csak a "fő" körben találhatsz. Pont a napokban volt egy hasonló esetem, ott ellenállásmérős tesztek után, külső biztivel minden fokozat működtethető ( kikerülve az egyik motorba menő szálat ), különben pedig " csend volt ". A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
Igen el néztem bocs most néztem a hőbizti 0 és a kondi val van sorba kötve. Hogy tudom a tekercseket ki mérni hogy jók egyátalán. Mindjárt teszek fel egy képet.
A kondival nincs sorbakötve a hőbizti. Az egyik lábához is van kötve, de az a láb éppen a bemenő ág és ott elágazik el.
Nálam 4 vezeték megy a motorba: fehér, kék, piros és a fekete, ez a fő ág és ezzel soros a hőbizti. Ezt lehet teszt idejére kikerülni mérések után éa HA csak ez lenne a baj, megy a motor. De nálad más gond van. Kimérni minden szálat-minden szálhoz, aztán összerajzolni és ezek alapján kilogikázni, mi a helyzet. Utána jöhet egy túláramvédelmes 230-as teszt, de ezt nem reklámozom. A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
Ja, azt enyém is ilyen lehet belül, de nem kellett szétkapnom.
A kondi lábaitól is mérj két irányban ellenállásokat, sacc 133-133-266 ( ez a motor 3 verziós része csak ... ) stb.. ohmokat, mert az egyik lábától legalább szakadás lesz: ezért csak búg középső állásban ( nincs segédfázis ), a többiben pedig +szakadás is lehet? Térképezd fel az összes variációt. A fokozatkapcsolót is teszteld le, 0.. ohmokat kapsz-e a 3 esetben. A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
Fehér meg a kék drót között 128 ohm többi semit nem lehett mérni.
Segéd fázis tekercs szerintem szakadt. Dióda vizsgálóval piros fehér 0.137v Piros kék 0.186v Piros piros pedig semmi A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
A motorba menő 3 drótót találd meg szín szerint a fokozatkapcsolótól - nem mindegy, a közepe nincs meg pl. és akkor nem mérsz a végek között dupla ellenállást ( mint jelen esetben )..
Ezt így ne jelentsd ki: Segéd fázis tekercs szerintem szakadt. Először rajzolj és találd meg utána, hol van még tekercs és a kondi konkrétan hová van kötve. Addig csak sötétben tapogatózol. Dióda vizsgálóval ne mérj.. - multi, 2k állás a ( pl. ) hiányzó 260 ohm miatt. A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
A fokozat kapcsolórol a 3 drót megvan vékony fehér kék piros. Vékony fekete hozza 0 dugorol.
Megvannak a tekercsek. Vastag piros lesz a közös. Ahoz képest tudok ohm mérni piros fehér 358 ohm piros kék 485ohm Piros piros semmi. A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
Az az egyik "fő" vezeték befelé. Abban van a hőbizti.
A kondi lábaitól mérjél mindkét irányban ellenállást a vékony szálak felé. Még sacc 1 kohmos értéket is kapsz a "nem fokozat tekecs" miatt. Aztán táblázat és logika. A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2024
A fekete vastag vezeték felől a vékony fehér vékony kék és a vékony piros kozöt semmi nem mérhető.
Vastag piros vékony fehér 358 ohm Vastag piros vékony kék 458 ohm Vastag piros vékony piros semmi szakadás. Vékony kék vékony fehér 128 ohm. Vékony piros minden szálhoz szakadás.
Ugye nem gondolod, hogy én fogom összerajzolni?
Írtam már, hogy miket csinálj. Figyeld a képernyődet is.
Meg a hiba képen látható ponton sérült a tekercs. Most vettem észre mert most nagyitóztam átt.
Érdekes lesz párosítani, ha több is sérült, de nem lehetetlen.
Kuka nem fogok foglalkozni vele.
Van egy másik is annak is valami hibálya van mert az se működik.
Üdv. A kérdésem az lenne hogy újj álló ventillátornál
Bekapcsolás után a motor erőteljesen rázkódik, Valamint az álló vagy forgó mód gombja is szintén Enyhe Körben mozog. Pedig ugye egyhelyben kellene Forognia. Válaszokat előre is köszönöm
Szia!
Nézd meg, nincs-e nagyon fellazulva 1-2 csavar annál a szerkezetnél. Ami nálam van egy szerkezet kiszedve, az pl. 4,5 körülfordulásnál egy "kart" 1x fordít körbe és az csinálja ezt az imbolygó mozgást. Belül két műanyag forgaskerék van elvileg, valamilyen "homlok" (?) illeszkedéssel. Többet nem tudok mondani erről.
Amit én vettem sok éve, álló ventilátort, azt gyakorlatilag újra össze kellett rakni, mert a mechanikát tartó csavarok lelazultak pár 10 perc használat után ...
Bocsánat oszlopventlátort |
Bejelentkezés
Hirdetés |