Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Télen is korán kel a nap - Naphelyettesítő áramkör
Lapozás: OK   1 / 2
(#) balazswo hozzászólása Okt 16, 2008 /
 
Sziasztok!

Remélem, rajtam kívül más is van így. Ahogy egyre közeledik felénk Télapó, egyre korábban tör ránk a sötét és a 6 órakor a nyáron megszokott kellemes napsütés helyett csak a sötét, esetleg szürke köd köszönt ránk. Egyre csak azt érezzük ebben a nyomasztó őszi időben, hogy mennyire jó lenne még aludni, ahelyett, hogy a hideg, sötét szobában botorkásszunk a ruhásszekrényünkhöz, aztán a mosdóba (esetleg fordítva). Egyszerűen a szervezetem nem bír hozzászokni ehhez a sötét hajnalhoz, így hát úgy döntöttem, hogy becsapom magamat. Arra gondoltam, hogy építeni kellene egy kapcsolást, ami hajnalban szép lassan felkapcsolja a lámpát, mintha a nyári nap kelne fel és sütne be az ablakon. Talán így könnyebben fel tudok kelni. A problémáim csak ott kezdődnek, hogy jómagam gépészmérnök vagyok, akinek nem sok köze van az elektronikai konstruáláshoz (egyszer írtam 16F877-hez progit, ami működött is, de amúgy semmi). Annak reményében, hogy másnak is tetszik ez az ötlet, gondoltam, megkérdezlek titeket, hogy dobjunk össze valami ilyen áramkört. Talán még szabadalomesélyes is lehet. Minden hozzászólást szeretettel várok!
Üdv: Balázs
(#) XD válasza balazswo hozzászólására (») Okt 16, 2008 /
 
Üdv!
Szerintem nem kell ide semmilyen bonyolult elektronika,
mechanikusan is meg lehet oldani. Nekünk van egy olyan kapcsolónk, amit be kell dugni a konnektorba, van rajta egy tárcsa, ami forog, ezzel méri az időt, és vannak ilyen kis kapcsolók rajta, azzal lehet egy időpontnál be/ki kapcsolni az áramot a rajta lévő konnektornyíláson. Nem tudom mi a pontos neve... XD
Pl. mi ezzel szoktuk a kinti fenyőfa égőit be/ki kapcsolni.
Remélem érthető voltam...
És erre rá tudnál tenni egy reflektort vagy akármit...
(#) XD válasza balazswo hozzászólására (») Okt 16, 2008 /
 
Bár ez nem szép lassan kapcsolja fel... XD
Csak egy ötlet...