Fórum témák
» Több friss téma |
Adva van 18kW-os 3 fázísú motor. Ki van vezetékezve minden tekercs vég. A hálózat nagy terhelhetöségü. Induláskor nincs nagy terhelés. Indulhat csillag/deltában vagy érdemes lágyindítót beszerelni? Ha lehet megsporolnám. Mit nyerek a lágyindítóval? A gyári csillag/delta egybeépített indítók jobbak mint ha én rakom össze 3 mágneskapcsolóból? Tudtok esetleg erre tipust javasolni? Illetve vannak bazi tirisztorjaim. Fázísszög hasítással mennyire lehet lágyindítást csinálni?
Szia !
Szerintem ha a hálózat (mint irtad) terhelhetősége rendben,akkor mehet csillag /deltában az üzem. Nem szükséges gyári, te is összeállithatod megfelelő terhelhetőségű mágneskapcsolókból. Ipari üzemben ekkora motorokat már fel szoktak "pörgetni" levegővel,esetleg kisebb motorral,amit inditás után lekapcsolnak a tengelyről,nem tudom nálad van -e ilyenre szükség. Ha bekapcsoláskor még nem terhelésen fut a motor ,akkor nem szükséges. Üdv! Luki
Helló! Van olyan megoldás, ami induláskor áthidalja a hőkioldót és megkettőzi az érintkezők felületét a mágneskapcsolóknál, de attól függ mit üzemeltetnél.Üdv.:VIM
Szerintem ha nincs rajta terhelés akkor van esélyed legalább beindítani
Én biztos valami félvezetős indításban gondolkoznék mert ekkora áramoknál már nagyon könnyen beég a mágneskapcsoló. Szerintem. Nem szerencsés ha egy 18kw motort ezért nem tudsz leállítani. Vagyis én így gondolom
Üdv!
Szerintem ekkora motor még indulhat csillag-deltába. Te is összeállíthatod a kapcsolást, az sem rosszabb, mint a gyári. Itt találsz mágneskapcsolókat: (GanzKK gyártmány) Bővebben: Link Üdv! Tomi Link javítva. -- kobold
Szia korte! Természetesen indíthatod csillag-deltában, vannak komplett, előre kialakított, gyári összeállítások, amin minden rajta van, de összeválogathatod magad is. Ennél sokkal drágább a lágyindítós indítás, de a sima indításnál sokkal többet kapsz, sok beállítási lehetőséget, csak néhány példa: felpörgési idő, rövidzár- és földzárlatvédelem,túlterhelésvédelem, fázisfigyelés, leállítási idő...stb. tipusa válogatja. attól függ, hogy mire akarod használni, szerintem ez akkor érné meg, ha sok a ki- és bekapcsolás. Akkor lenne a leggazdaságosabb. Egyébként 5-10kW-os motorteljesítmény felett már kell valamilyen lágyindítási lehetőség, nemcsak a motor miatt, hanem a hálózati terhelés miatt is, ill. a feszültségcsökkenés miatt, szóval 18kW már ebbe a kategóriába tartozik. Egyben Tomi111-nek is írtam ezt a mondatot. Mellesleg vannak más motorindítási lehetőségek is. damkodav: megfelelő terhelhetőségű mágneskapcsolót kell alkalmazni, van pl. 1600A-es is. Ha ez rendben van, akkor esélyed nincsen, hogy beégjen, normál körülmények közt. Ettől eltérő lehet pl., ha van egy föld-, fázis-, vagy menetzárlat.
Jah, korte. Milyen feszültségértékek vannak a motorra írva: D/Y 230/400V vagy D/Y 400/690? Üdv. :Yoe
Fiúk!
Akárhogyan is,a 18 kW az még "kismotor". A csillag / delta a legegyszerűbb,legolcsóbb;hosszútávon is. Lágyindítóval megkíméled az ugyanazt a hálózatot használókat a feszültségingásoktól,meg a gyártó-kereskedő apparátus anyagi patrónusaként jólesően fekhetsz le este... A gyári csillag-delta indító semmivel sem jobb,mintha te rakod össze;azt is emberek csinálják!
Van itt egy kis rajzocska, itt ezt javasolják megoldásnak. VIM
A 18kW-os motor csak házi használatban számít nagynak. Nekem 15kW-os a hegesztődinamóm, azon gyárilag is egy VGK típusú csillag/delta indítókapcsoló van. Tehát, érdemes lehet kézi működtetésű kapcsolóban is gondolkodni (nyilván, már nem VGK-n). Valószínűleg ez a legolcsóbb megoldás.
Ez az indítási mód csak akkor jöhet szóba, ha a motor üzemszerűen járhat deltába.
Igazad van, a 18kW csak otthoni felhasználó számára nagy teljesítmény.
Az előző munkahelyemen a ~200kW-os motorok is direktbe indultak deltában. (e felett már általában 6kV-os motorokat használtak). Ha a hálózat bírja és a terhelésnek sem szükséges akkor semmi nem indokolja a lágyindítót csak feleslegesen drágítja a dolgokat. Ha nem tudja a hálózat akkor kell csak a lágyindító vagy a csillag-delta.
Bocs,hogy belekotyogok!
Lehet,hogy 0.6kV-ost akartál írni? Azt hiszem,még a villamos vontatásban is ez a módi...
Hát igen. Ipari körülmények között egy 18 kw-os motor nemtúl nagy. Melóhelyen futnak 30kw-os motorok frekiváltóval, bár csak azért azzal mert fontos a fordulatszám szabályozása. Amúgy vannak 60kw körüli motorok is, azokat mind csillag-deltában indítjuk. Szvsz én a 18kw-os motort is csillag-deltában indítanám minden különösebb körítés nélkül.
Ahol én dolgozom ott álltalános a 630kW motorteljesitmény,de van 1MW-os is....
Lágyinditóval ellátott mindegyik, ezen belül a régi "vizes" volt a villamosok szerint a legmegbizhatóbb. Már csak tirisztoros hajtások vannak, ezerféle változatban, gyakoribb meghibásodással.
Szia! Természetesen hegman jól írta, hiszen vannak nagyteljesítményű motorok is. Tatabányán , az azóta bezárt Bánhidai Erőműben láttam vízkiviteli szivattyúk MW feletti motorjait, amik 60-70A vettek fel, ezért kell a 6kV. Mellesleg nem 0.6kV, hanem 0,6kV. Üdv.: Yoe
Szia mex! Én egy szivattyúgyárban dolgozom karbantartóként, ahol igen nagyteljesítményű gépek is előfordulnak, amikhez beszerzett a cég egy 710kW-os frekvenciaváltót, ami lágyindítóként is működik. Az inverterre azért van szükség, mert 60Hz-es motorokkal ellátott szivattyúkat is gyártunk. Üdv.:Yoe
Ok! Sejtettem,hogy azért,mert én még csak 600V-os (figyelted a trükköt? )hajtásokat láttam-attól még létezik.
Üdv! Gyuri
mex . Szia mex, ismét. Valamit elfelejtettem. A vizes indítókat meg lehet, vagy meg lehetett találni a búcsúkban is. A hétvégén lesz a bánhidai búcsú, ergó ott a helyem és megfigyelem az indító mechanizmust.
Azok a búcsúkban láthatóknál sokkal komolyabb, motoros szerkezetek voltak. Gyerekkoromban sokat figyeltem a búcsús változatot, tetszett ahogy párolgott a viz....
Ezt nem is vontam kétségbe.
Hello
Ezek a motorok már kincsek!
Ezeknek a motoroknak az ára és az inditásának költségei messze meghaladják egy frekvenciaváltós hajtás árát. A méretük és tömegük is nagyobb.
Nem esett még szó, hogy az adott motor milyen fordulatú. A hálózatra való hatásainak nagyon nem mindegy, hogy 720n/min vagy 2800n/mina fordulat.
Nem, jól írtam nem 0,6 hanem 6kV.
néhány száz kW-tól néhány MW-ig. Természetesen erre nem volt frekiváltó Egyébként ha jól tudom az ABB gyárt frekiváltót 6kV-ra is egyedi megrendelésre és aranynál drágább árban. |
Bejelentkezés
Hirdetés |