Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PIC - Miértek, hogyanok haladóknak
Sziasztok!
Mint kezdő programozó írtam egy progit. Ezt szeretném itt közzétenni. A progi teszt alatt van, és kíváncsi vagyok a visszajelzésekre.
Nem rossz, hasznos dolog! Egy ilyen kellet volna nekem, amikor stoppert írtam!
Ez nagyon tuti! Nem teszteltem még, de az 5let kiváló, és köszönet érte, hogy közzétetted! A megvalósítás pedig tetszik (nekem)!
Én egy kezdő vagyok és nem naon értem hogy hogy kell valamit "beleégetni" a picbe???
légyszi válaszoljatok
Ha megvan az ASM kiterjesztésű fájl, akkor van egy MPLAB levű progi, amit elindítasz, és beállítod a PIC típusát, és megnyitod az ASM filet, és átkonvertálja HEX file-ba. Utánna ezt a HEX filet megynyitod az ICPROG nevű programba, és ott is kiválasztod a PIC típusát, majd beégeted...
beégetés=felprogramozás
mivel a pic alapból "üres" nem jó semmire, kell egy program amit végre hajt, ezt kell rá át tölteni. Ezt a programot te írhatod meg olyanra amilyenre akarod, ha kell egy ledet villogtat ha kell multifunkciós robotot vezérel, a beleégetett programnak megfelelően. Miután megírtad ezt a programot a megfelelő fejlesztőkörnyzetben (pl. MPLAB, PIC Basic stb.) ezt lefordíttatood egy HEX kiterjesztésű fájlra amit a PIC végre tud hajtani miután beleégetted. Beleégetni az Ic-prog nevű progival (is) lehet. Ez annyiból áll, hogy összekötöd a picet a programozó áramkörödddel és Ic-prog -ban kiválasztod a picbe égetni kívánt fájlt (ami a programot tartalmazza, ez a .hex fájll) kiválasztod a pic tipusát (pl. 16F628) és katt a "programozás" gombra. Áttöltödik a progi, és a pic máris készen áll a feladatra a cél áramkörben.