Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma beszerelése, fűtés-hűtés házilag
Lapozás: OK   10 / 107
(#) Libus válasza Collector hozzászólására (») Jún 10, 2009 /
 
Mondjuk az a rézsorja a gyárban kerülhetett még oda, nem?
Mert a kompresszor elött mindíg van egy szűrő, azon nem hinném, hogy ekkora réz darabok át tudnak jutni, még ha a telepítést végző szerelő el is b*sza...
(#) kaqkk válasza Libus hozzászólására (») Jún 10, 2009 /
 
Ahogy nézem Busz-t nem lehet lebeszélni a tervéről !
Hagyjuk hadd robantsa fel magát és a haverja házát !
(szaros 10000 ft ért ) Kb enyiért már kapna egy működő használt hűtőt !

Csak egy dolgot nem értek : miért kérdezte hogy működni fog e , ha a nemleges választ nem fogadja el ?


(#) Busz válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 10, 2009 /
 

De ne egy NEM -mel beszéljetek le hanem írjátok le hogy miért is nem. Nem fog hűteni? De miért nem?

Fel fog robbanni? De miért? Keletkezik akkora nyomás egyáltalán hogy a PB gáz és levegő keverék felrobbanjon? Vagy keletkezhet odabent szikra? Mert lehet hogy bárhogy bármit csinálok a kompresszor akkor sem képes akkora nyomást előállítani hogy robbanjon a hűtő.

De ha a nyomástól vagy valamitől keletkezik egy robbanás akkor sem a házat hanem max a hűtőt vetheti szét. Sőt a hűtőt nem is csak a csöveit ha szétveti. Meg úgyis a leggyengébb pontja a rendszernek az autószelep lesz. Ha túl nagy lesz a nyomás az fogja magát elősször megadni.

Egy öngyújtó is ha felrobban a melegben a műszerfalon az sem robbantja fel az autót.

A hűtőgépbe még ha akarnék sem tudnék olyan sok gázt betölteni hogy ha baj van felrobbanjon a ház.

Sőt elsőnek úgyis a szabadban járatnánk 24 órát majd ha hűt is és nem robban akkor vinnénk be a házba.

A kompresszorja nem csörög, a hűtőgép belsejébe ha bedugom a fejem akkor hallani hogy áramlik a gáz (sziszeg) tehát elméletileg sem kompresszorhiba sem dugulás nincs.
Viszont hátul a csőrendszer elég korrodált, a hűtőgép pontosan 37 éves és az utóbbi egy év kivételével folyamatosan használva volt. Most az utóbbi 1 évben mikor állt akkor szökhetett ki belőlle a gáz. Csak azt nem értem hogy álló motornál mégis hogyan szökik ki belőle a gáz?

De mielőtt le lett állítva már azelőtt gyenkélkedhetett mert a 7 fokozatú hűtőt ha a 2-snél nagyobbra vettem akkor már egyfolytában járt a kompresszor de lehűteni nem tudta magát arra a fokozatra. Pedig 28 foknál több nem volt abban a helységben ahol a gép volt és a nyarat így is úgy töltötte hogy szinte egyfolytában ment. Bár lehet hogy ez a nyári kánikulában természetes jelenség.. Tehát szerintem már alapból kevés volt benne a gáz.
De a lényeg az hogy működött. Most meg aki rászorulna annak meg nem működik.
Ingyen kapta tőlem mondván jó és működő hűtőgép, megoldottuk azt is hogy elszállítsuk hozzá de sajnos nálla már csak zúg de nem hűt.
Más személy azt mondta hogy működni fog a dolog ha vákuummal csinálom. De vákuumozni nem tudom (túl bonyolult lenne egy PB gázpalack - autószelep adapter mellé még egy csövet betoldani a vákuumoláshoz.

Mert én is ha jobban belegondolok akkor ha más "robbanó gázos" hűtők is léteznek, az alapelv meg ugyanaz akkor miért ne működne? Írtátok hogy a kompresszor nem jó? De miért nem? Ha a freont meg a levegőt tudja pumpálni akkor a PB gázt miért nem? Meg az hogy nem vákuumolok az meg elméletileg azért baj mert akkor nedvesség marad a rendszerben és megöli a kompresszort.

De én kb 1 év üzemidőt szeretnék belőle kicsikarni. Ezért nem érdekel ha nedvesség marad a rendszerben vagy a kompresszor nem szereti hosszútávon a másfajta gázt vagy az olaj elsavasodik stb stb.

A gázt tömegre nem csak maximum nyomásra figyelve tudom betölteni. Tehát rászerelnék egy nyomásmérőt a PB palackra és 2 barig tölteném a rendszert (állítólag ennyire kell..). Aztán vagy hűt vagy ereszt vagy robban.

Nem tudom hogy nyomásra mennyire érzékeny a PB gáz pláne úgy hogy levegő is lesz a rendszerben. Elég sok levegő mert nemhogy a nyitott hűtőrendszerben levegő lesz hanem a PB palack - hűtőgéphez vezető slagban is bőven lesz levegő.
Meg még azt nem tudom hogy mennyire fontos hogy cseppfolyósan menjen a gáz tehát miért lenne fontos a palackot fejrefordítani??
---------------------


És igen szaros 10 vagy 5 ezer Ft sincs sem nekem sem neki arra hogy vegyünk egy hűtőt arról nem is beszélve hogy azt el is kell szállítani sőt szállítás közben abból is leereszthet a gáz..

Csak azért nemfogadom el a nemleges választ mert szerintem csak ti tartjátok veszélyesnek...

Ha egy másik fórumon azt kérdezném hogy lehet-e búvárszivattyúzni földelés nélkül akkor arra is rávágnátok hogy NEM pedig lehet és a rizikofaktor is kicsi.

Sőt azért nem fogadom el a nemleges választ még mert más meg van aki szerint:
"Sima PB gázzal elmegy szinte mindegyik kompresszor. Én R600 gázzal működő kompresszorba raktam, és jól működött egy darabig (a kompi eleve rossz volt)."
(#) Gettobike válasza Busz hozzászólására (») Jún 10, 2009 / 1
 
Több okból is sántít az elméleted. Minden hűtőrendszert a kompresszor köré terveznek, hiszen ez a készülék legkényesebb része. Léteznek ásvány- és észterolaju kompresszorok. Mindkettőhöz olajfajtához megvan, hogy milyen hűtőközeggel kompatibilis. Az R22 ásványolaju komprsszorhoz van, az R600a, és a hűtéstechnikába nem használt (sőt, egyenesen tiltott) propán-bután pedig észterolajhoz való. Az R22 oldódik a kompresszor olajában, ezáltal biztos marad valamennyi a kompresszorban. Egy hűtőtechnikai oktatófilmben egy szakszerűtlen hűtőközeg átállást mutattak be. Ott R600 hűtőközegre próbáltak átállítani egy R22-es készüléket. A kollegák biztos tudják miről beszélek. Ha valakinek megvan a gépén a videó az feltölthetné éd be is linkelhetné, mert eléggé tanulságos. Nekem videókazettán van meg, ezért nem tudom publikálni. A lényege a videónak, hogy kb. 2% R22 marad a rendszerben, és erre töltötték rá az R600a-t. Egy hatalmas robbanás lett a vége, a hűtőszekrény cafatokra szakadt. Hiányzik ez neked? Nem csak feltöltés után, hanem feltöltés közbe is felrobbanhat, amikor ott vagy melette. Aztán ott van még az a bizonyos gőznyomás táblázat. Aami az R600a-t és az R22-t illeti közelébe sincsenek az értékek egymáshoz. Teljesen más nyomáson és hőmérsékleten kondenzálódik és párolog el az említett két hűtőközeg. Folyékony halmazállapotu hűtőközeggel tilos feltölteni a hűtőgépet, mert ha a kompresszornál bejut a szelepekhez, akkor annak vége. Eltörik a szeleplap, és dobhatod ki a kompresszort. A levegő a rendszerben oxidálódást okoz, és erősen rontha a hűtés hatásfokát. De okozhat még fagyást is az elpárologtatóba, amitől az eldugul, a kompresszor pedig szépen leég. Mi nem ellened vagyunk, csak segíteni próbálunk, hogy ne csinálj hülyeséget, mert amire készülsz, abból jó biztos nem fog kisülni. De ha mégis meg akarod csinálni, akkor sok sikert hozzá, viszont azt fontos hogy tudd, hogy mindezt saját felelősségedre teszed, itt a fórumon senki nem fog felelősséget vállani a károkért.. Legelőször azzal kéne kezdeni, hogy a szivárgást megkéne szüntetni. Amíg valahol ereszt a rendszer, addig hiába is töltöd fel, elfog szökni az összes gáz belőle.
(#) Gettobike hozzászólása Jún 10, 2009 /
 
Elnézést a helyesírási hibákért, de már nem tudom szerkeszteni a hsz.-t.
(#) Libus válasza Busz hozzászólására (») Jún 10, 2009 /
 
Nézd én nem fogom tudni neked jó szívvel ajánlani, hogy töltsd csak nyugodtan PB gázzal, mert szeretek nyugodtan aludni.

Senki nem fogja tudni neked előre megmondani, hogy mi fog vagy nem fog történni a 37 éves kompresszorodban. Eleve elég sok veszélyforrást hordoz az, amit csinálni akarsz, mondjuk lehet nem robban be a kompresszorban a levegő-PB keverék, de lehet kívül miközben töltöd bele, kijut a környezetedbe annyi, hogy mondjuk a klixon szikrázása berobbanthatja. Tehát van rá esély, hogy működni fog, de arra is, hogy benne legyél az esti hírekben.

Szabad világban élünk, azt csinálsz amit akarsz, csak másban ne tegyél kárt. Ha nincs meg a megfelelő felszerelésed és tudásod hozzá, akkor szerintem eléggé necces a dolog.

Azért szokták folyadék állapotban beletölteni a gázt, mert úgy gyorsabb... ( illetve klimáknál a keverék gázokat csak így lehet, különben nem lesz jó az átfejtett keverék arány ) Egyébként én úgy töltöttem a párátlanítómat, hogy levákuumoztam jó alaposan, majd addig engedtem bele a gázt, amíg nem hűtött megfelelően, de ez R22 volt és klimás csapteleppel csináltam. Ezt kellene neked is tenned, eléggé necces egy robbanás veszélyes gázzal és megfelelő csapok/tömlők nélkül belekezdeni.

És, hogy miért nem fog úgy működni : az R-12 -29 fokon párolog, az R600 pedig -10 fokon. Tehát azonos körülmények között kevésbé hűt.
(#) Busz válasza Gettobike hozzászólására (») Jún 10, 2009 /
 
Cafatokra szakad a gép? Na erre nem gondoltam... lehet mégse csinálom meg, ez erősen elgondolkodtatott. Én arra gondoltam hogy max egy kis pukkanás és kész.
Mert az baj ha már feltöltés közben is robbanhat... mert ha üzem közben robbanna az nem lenne baj, az ellen tudunk védekezni.



De mi okozza a robbanást? Reakcióba lép a PB az R22-vel vagy mi?
Meg ahogy elnézem a neten sok gázra kikötik hogy cseppfolyósan kell betölteni. Vagy ez csak az újjabb fajta kompresszorokra igaz?

Amúgy az a videó nagyon érdekelne, nem akarom a következőt én forgatni.
(#) kaqkk válasza Busz hozzászólására (») Jún 10, 2009 /
 
Na igen "mások szerint az R600 as komresszorba jó a pb
(érdekes ) amint az elején leirták az R600 az butángáz
tehát nagyon közel áll a propánbutánhoz !
és ahogy az elején leírtam , teljesen más nyomásviszonyokra vannak tervezve a kompresszorok !
és ahogy megint csak leírták itt egy két hozzászólássl előrébb ,olajat is kéne cserélni át is kéne mosni a rendszert ,és nem is kéne bekerülni a híradóba .

Innentől tied a döntés (csak azért próbáltalak lebeszélni
mert 10 éve hűtőszervízben dolgozom és "sejtem "miről
beszélek , de számodra ez volt az utólsó hozzászólásom

Üdv (ja és drágán add az életed!) Ne szaros 10000.ért
(#) Collector válasza Libus hozzászólására (») Jún 10, 2009 /
 
Az a baj, hogy a szelepek tekercseit nem tudom hova raktam. Amint megtalálom, jelentkezem.
(#) Busz hozzászólása Jún 12, 2009 /
 
Na meggondoltam magam. Nem PB-t hanem öngyújtógázt szeretnék használni.
Meg szereztem egy másik hűtőkompresszort amivel talán tudnék vákuumot csinálni.


Ha megvan a vákuum akkor a sima butángáztól remélhetőleg ne mfog robbanni.
Csak most újjabb probléma merült fel: a kompresszor betöltőnyílása hozzáférhetetlen helyen van ezért egy vékony csővel kivezették hozzáférhetőbb helyre. Na de arra a vékony csőre meg szerintem nem lesz jó az autószelep.

De autószelep és forrasztás nélkül hogyan lehetne azt lezárni? Nem elég ha csak simán erősen meghajlítom a csövet úgy hogy elszorítsa saját magát?
(#) kaqkk válasza Busz hozzászólására (») Jún 12, 2009 /
 
Az öngyújtó gáz pb csak nincs szagosítva!
NABUUUM Egyébként nemmindegy hány helyen szökik ? nyugodtan törd meg a rézcsövet , tőben a forrasztás mellett .
(#) kaqkk válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 12, 2009 /
 
DE MIÉRT NEM VÁLASZTASZ VALAMI SZEBB HALÁLNEMET ??
(#) Busz válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jún 12, 2009 /
 
De ez a baj hogy szaki nincs a környéken. De amúgy gondolkozzatok már! Annyi gáz nincs a hűtőben és lehetetlen is betötleni hogy nagy baj legyen. Belemegy max egy palack öngyújtógáz (250 ml). Egy öngyújtótöltő palackkal nem lehet házat robbantani...
(#) kaqkk válasza Busz hozzászólására (») Jún 12, 2009 /
 
Nézd meg a hűtő adatlapját ! az eredeti gázból is minimum 8-12 dkg volt benne ,ez nem 250ml !
de elhiheted hogy az a 250ml cseppfolyós propán is
megemeli a tetőt a házon ! Csak nézd meg a puskaport
leszórsz egy pár grammot a földre meg gyújtod
szépen gyorsan elvillan , de ha lefojtod milyen messzire ellövi a "golyót"?Itt is ez lesz a helyzet "beleöntöd"
a zárt rendszerbe ,durran , nincs hová tágulni a keletkező töménytelen mennyiségű széndioxidnak
és úgy szétveti a gyönyörűen lefestett hűtőt ,hogy öröm lesz nézni !


(#) nonem válasza Busz hozzászólására (») Jún 13, 2009 /
 
Helló!

Mielőtt hozzáfognál, ajánlanám, olvasd el Dr. Jakab Zoltán: Kompresszoros hűtés I-II. című könyvét. Mindent megtalálsz benne, hogy miért ne.

Az "5000.-Ft szervízre" című felvetésre az a válaszom, hogy egy év alatt sokkal több villanyszámlád lesz attól, ha a hűtő nem jól dolgozik.

A szivárgást, ha meg is találod, jó az esélyed, hogy lesz majd később másik is.
(#) Bakonyjani hozzászólása Jún 15, 2009 /
 
Urak.megvételre keresem Dr.Jakab Zoltán Kompresszoros hütés 1-2.könyveit,használtan is.Nem hóbagoly áron.Köszönöm.
(#) Libus válasza Bakonyjani hozzászólására (») Jún 16, 2009 /
 
djvu formátumban nem jó?
(#) Busz válasza Libus hozzászólására (») Jún 16, 2009 /
 
Hát én megköszönném és örülnék neki ha djvu-ban elküldené nekem valaki...

Néztem a könyv árát, annyiért már hűtőt kapok, de ha meg megvenném se biztos hogy sokat tanulnék belőle?


Ui: szerintetek "szabadtéri" hűtőnél se próbálkozzak gáztöltéssel?
(#) kaqkk válasza Busz hozzászólására (») Jún 16, 2009 1 /
 
Tölsd már meg valamivel ! majd nézzük a híradót !
nem kell kép a ki mit építettbe (oda nem való a kimit rombolt témájú kép!)

UI : nem olvastad ,hogy már a töltés folyamán felrobban??
(#) Busz válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 16, 2009 /
 
De azt még nem indokoltátok meg hogy miért robbanna töltés közben??

Hiszen a gáz nyomása nem lesz nagyobb mint amennyi az öngyújtótöltő palackban van. És ha az öngyújtótöltő palack sem robban...

Robbani csak akkor robbanhat ha szikrát kap vagy ha a levegő-gáz arány nem túl jó odabent és a nyomás is drasztikusan növekszik odabent.


De ez csak működés közben történhet meg.


Tehát max egy "felrobbanó hűtőszekrény okozta riadalom" lesz a híradóban és nem hűtőszekrény által okozott halálos baleset.


Ui: lehet majd még az is kiderül hogy szomszédok vagyunk. Ha a közeljövőben durranást meg udvarra eső hűtőajtót látsz akkor gondolj rám.
(#) Tetye válasza Busz hozzászólására (») Jún 16, 2009 /
 
Ha nekem ilyesmivel kísérletezne a szomszédom és nem halna bele én tuti lelőném....
Ilyenről irni sem lenne szabad! Ön és közveszélyes.
(#) l48 válasza Busz hozzászólására (») Jún 16, 2009 /
 
Mond meg mire van szükséged! szerintem inkább összedobjuk
(#) kaqkk válasza Busz hozzászólására (») Jún 20, 2009 /
 
Szerencséd van ! Én Szeged mellett lakom !
Idáig nem száll el a hűtőajtó !De ha mégis tuti megkereslek ! :gun:
(#) becoka hozzászólása Jún 20, 2009 /
 
Űdvölök mindenkit! Nekem volna egy Siemens Vario tip.kb.1,90 magas alul fagyasztós,hűtőszekrényem ami tíz évig tökéletesen működött,de sajnos már nem úgy hűt mint régen (gyakran kapcsol be a kompi,sokáig dolgozik)vettem másikat erre már nincs rá szükségem.Ha v.kit érdekel jelképes összegért elviheti Újpalotáról.Állitólag panel hibás((
(#) kaqkk válasza becoka hozzászólására (») Jún 20, 2009 /
 
Biztos lehetsz benne hogy nem elektronika hiba van .
Nagy a valószínűsége hogy a kompresszor kopott és csökkent a szállítóteljesítménye . Kevesebb gázt szállít és alacsonyabb a nyomás . ezért megy többet mire eléri a
beállított hőmérsékletet .
(#) Busz válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 21, 2009 /
 
De 10 év alatt nem kophat ki annyira nem?
Nekem meg az a tippem hogy kevés benne a gáz és tölteni kéne bele.

A mienk is ezt csinálta mígnem egyszercsak nem hűtött tovább 37 év után. Márcsak elég bátorságot kellene vennem hogy feltöltsem valami gázzal.
(#) kaqkk válasza Busz hozzászólására (») Jún 21, 2009 /
 
Ne adj tippeket másoknak ha nem tudod miről beszélsz !
Ha a gáz kevés akkor egy ideig nagyon hűt (fagyaszt )
aztán egyáltalán nem hűt amikor már nincs benne gáz .

Ja és azért sem magyarázom el neked : Hogy 10 év alatt hogyan kophat meg a kompresszor :duhos2:
(#) klimás56 válasza Gettobike hozzászólására (») Jún 21, 2009 /
 
Hali ! Egy kis pontosítás autóklímával kapcsolatban ! A régi autók R12-vel voltak töltve !!!
(#) Busz válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 21, 2009 /
 
De gonosz vagy.... de azt ugye elárulod hogy miért hűt jobban mikor fogy a gáz??

Nem inkább egyre kevésbé hűt majd egyáltalán nem? Így lenne a logikus végülis nekem.


De jólvan... nem árulod el..? akkor Szeged helyén nagy kráter, hűtőgéprepeszek szanaszét.. ezt akarod?

(#) Gettobike válasza Busz hozzászólására (») Jún 21, 2009 / 1
 
Azért hűt jobban ha gázhiányos a rendszer, mert az elpárologtatóban (is) kisebb nyomás uralkodik, mint kéne. Alacsonyabb nyomáson pedig alacsonyabb az elpárolgási hőmérséklet, ezért hűt jobban. Ha már annyi gáz hiányzik a rendszerből, hogy a kondenzátorban nem tud cseppfolyósodni, akkor pedig sehogyse hűt..
Következő: »»   10 / 107
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem