Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Szeretnék segítséget kérni! Javított már valaki Migatronic Pilot 140 invertert? A gép leesett, de nem üzem közben. Az eset után bekapcsolták, hogy túlélte-e a bukfencet, és durr és füst. Eltört a panel, megjavítottam, kicseréltem ami rossz volt, de nem teljes a siker, mert a gép csak 22V kim. feszt produkál. TDA1060 a lelke. Kicsit megcsüntem vele.
Az a baj, hogy egy autóipari cégnél dolgozom, ahol szinte semmi ilyesmi nem található. Anno ezelőtti munkahelyemen semmi gondom nem lett volna, mert csak egy műhellyel kellett volna odébb mennem és lett volna kész mérősönt. .
Normál lakatfogóhoz hozzáférek többféléhez is, akár trueRMS mérésére alkalmashoz is. Vagy itt lehet használni azt is a kimenő oldalon a lüktető egyenáram miatt? (már, ha lüktet egyáltalán.) Más. A 60APU diódák alá raknék azért hővezető pasztát. Nem okoz ez majd gondot az áramvezetésnél? Elég nagy áramok folynak itt, hogy esetleg ez számíthasson.
HA a hűtőbordát akarod felhasználni áramvezetésre, akkor javaslom,hogy azt a lábat,amely a dióda hűtőlapjával azonos potenciálon van, hajlítsd fel a rögzítőcsavar irányába, forrassz rá egy 3mm furatú rézsarut és a rézsaru lesz az alátét a felfogató csavar alatt.Ha így csinálod, akkor a hővezető paszta nem fogja elszigetelni a diódát a hűtőbordától, és a hővezetés is megoldódik a paszta miatt.
Hegeszteni nem próbáltál vele?
Ezt csak azért kérdezem, mert van olyan gép, amely a hegesztőkör feszültsége helyett csak a szabályzókör feszültségét küldi ki a kapcsokra. Majd amikor a kimenet rövidre záródik az elektródán keresztül, akkor kapcsolja be a teljesítmény fokozatot.
Ha sima a hűtő felület akkor én nem raknák és nem is szoktam alá rakni hővezető pasztát! Az az IGBT-k alá valók! Vagy csináld úgy ahogy mpisti mondja, de az + munka!
Nem próbáltam hegeszteni vele, mert kicsit furcsa hangja van a főtrafónak, sípol üresjáratban. Ma kicseréltem a tda1060-at meg a két lm324 et biztos ami biztos alapon. Még nem indítottam el. Holnap rövidre zárom egy pillanatra a kimenetet letekert poti állásnál majd feltekerés és elvileg meg kell jelennie a 70 V körüli fesznek, ha ez ilyen szabályzású. Nem találkoztam még migatronic-kal. Majd jelzem mi lett az eredmény. Köszönöm hogy válaszoltál!
Valamiképpen kellene készítenem a katódokra is egy réz áramvezető sínt, és ezt lehetne a dióda felfogató csavarokkal rögzíteni.. csak azt nem tudom, hogy ehhez ,hogy fogom a középső kivezetést hozzákötni. Valahogy szkeptikus vagyok az azon egy lábon és a hármas sarun keresztüli több tucat amper biztonságos átvitelén. De más megoldást nem látok. Valahogy nem bízom az alumíniumban, mint áramvezetőben.
Bár a hűtők felülete sima (fel lett marva) , de valahogy paszta nélkül nem szívesen szerelnék teljesítmény félvezetőket. Meg eléggé zavar a sok alumínium- réz kötés. Jó lenne, ha az áram réz elemeken folyna végig. Majd megpróbálok valamit kitörpölni.
Én igy oldottam meg a dióda hidamat, csak nics fotó arról, hogy hogyan is néz ki a nyák alatt.
A Cathod lábain azon egy saru van ami oda van csavarozva a hütőbordához.
Üdv Erdgab!
Már itt tartok a gyűjtögetésben, Az E65 mag egy Micro 124-ből bontott, attól még jó lesz ugye? Közben sikerült szert tennem egy inverterre amit már régóta szerettem volna. Lomis cucc, hibásan vetem. Weldline 130, régi ('95) EPS Fidaty panel van benne. RURG3020 diódák közül kettő zárlatos volt,meg a hűtőventillátor elfüstölt, amúgy működik a gép. Azért még nem hagytam fel az építéssel ez egy szerencsés véletlen, hogy hozzám került. Köszönöm a támogató szavakat.
Azt a hibás, de működő gépet én megjavítanám,tennék bele jobb,erősebb diódákat,új ventilátort és még ami kell,megérné!A gyűjtögetés egy majdan építendő géphez,látom,már előrehaladott állapotban van,most is azt mondom,hajrá,építs egy gépet,ha nem is lesz "profi",akkor is megéri.Rengeteg tapasztalatot lehet szerezni az inverterek lelkivilágáról.
Elárulom neked,hogy a CASTOLIN a 100A-es plazmavágójában az összes IGBT kollektorját ezzel a módszerrel köti a hűtőbordához. Tehát nyugodtan alkalmazd a megoldást, mert a dióda másik lába sem vastagabb,amit a nyákba forrasztasz, sőt még a kötési felület is kisebb.
Én megnézném a snubber kört,hogy nincs-e szakadt kondi vagy dióda benne. Valamint a szimmetriát az alsó és a felső ág vezérlésében. De a méréses vizsgálatot csak külső táppal! Semmi 230V! Bocs,de most mennem kell, ha gondolod, délután folytathatjuk a diskurzust.
Gondoltam, hogy nem mondtál rosszat, csak én olyan túlbiztosítós típus vagyok. Azt hiszem, hogy ezt a forrasztott sarus megoldást kombinálom egy réz áramvezető felapplikálásával. Így a hűtőbordák ki lesznek hagyva az áramvezetésből. (de azért a biztonság kedvéért a két dióda bordát összekapcsolom egy alu elemmel, nem csak a réz "huzallal".
Nálam az sajnos nem válna be, mert a diódák alatt van (lesz) az anód oldali áramvezető réz"sín" így nem férne el rendesen. Akkor már egyszerűbb felkanyarítanom a felfogató lyuk irányába, ahogy mpisti ajánlotta. De a te terveden nagyon jól beválik, mint látom. (remélem legalább olyan jól fog szuperálni a géped, mint ahogy kinéz.)
Elindítottam a migatronic kacatot, ua. a helyzet mint tegnap, 22V sípolás, viszont találtam egy a hibát az impulzustrafó egyik szek. tekercse 0,45 ohm a másik 0,2ohm a primer 0,45. Kiforrasztottam az alján látszik hogy kapott egy pofont a zárlatos alkatrészek miatt. Egy vékony réteg műgyanta volt a tekercs felett, szétszedtem 1:1:1 es áttételű 0.2 es CuZ-vel van tekerve 3 x 32 menet ferrit gyűrűn. Van egy hasonló paraméterű UTK trafóm lehet megpróbálom külső tápról mit csinál vele.
Sziasztok!
Most szerelném rá a ventillátor a hegesztőmre, ez lenne az: Bővebben: Link Az érdekelne, hogyan lenne jobb, ha ráfujná a hideget, vagy ha lefele szivná rólla a meleget?
Megjavítom mindenképp az új szerzeményt a doboza is kicsit horpadt hozzáért a panelhoz, meg a folytóhoz is egy kis lakatosmunka . Kicserélem a rossz alkatrészeket, snubber ell.állások kicsit égettek, meg a lágyindító 2,2 ohm is repedt. Örök darab lesz nálam, mivel ez az első inverterem
Megint lenne egy "hülye" kérdésem. Mivel rögzítitek össze a ferritmagokat a csévével, hogy ne lötyögjön? Gyárilag ugye össze van "lakkozva" de én amíg nem üzemel biztosan, kerülném az ilyen durva rögzítési módokat. (ugye ki tudja, hogy szét kell-e még szedni)
guliver83: én elsőre fújásra állítanám. Szerintem az szokott jobban beválni.
Na ugye az asszimmetria!
A zárlatos tekercsről az egyik oldal nem kapott vezérlést, A zárlatos impulzustrafó pedig fütyült. A snubber diódák és a kondenzátorok vizsgálatát ne hagyd ki, az elszíneződött ellenállás arra utal, hogy határértéken járatták. Szerintem cseréld nagyobb wattszámúra, ugyanakkora ellenállás érték mellett. A repedt előtöltő ellenállás arra utal,hogy többször előfordulhatott, hogy az előtöltő ellenállást söntölő relé nem kapcsolt be. Ez abban az esetben szokott előfordulni,ha a söntölő relé a főtrafó szekunderéről kapja a táplálást, és valamilyen reteszelési hiba miatt nem engedte a relét bekapcsolni.
Elnézést kérek és tiszteletben tartom a gondolataidat,de az a véleményem,feleslegesen bonyolítod túl magadnak a diódák felszerelését és az áramvezetést.Ha a diódák hátfelülete nem képes az ott folyó áramokat átvinni + a hővezetést megoldani (paszta alkalmazása nélkül) akkor nem is érdemes elkészíteni az egészet.Pisti ötlete még hozzátehető a felszereléshez,mint + biztosítékot a biztosabb áramvezetésre.Az az alu borda bírni fogja az ott folyó áramokat.Ha most teszel rézlemezt a diódák mögé,ez alkossa az áramsínt,de a kettő közé nem kensz pasztát,csak a réz sín és a borda közé akkor a hővezetés nagyon le fog romlani,rosszabb lesz mintha csak a bordákra rögzítetted volna a diódákat simán,még akkor is,ha a réz sín szélesebb lesz a diódák magasságánál.Arról már nem is beszélek,hogy mennyi munka a réz sín megfelelő megmunkálása mindkét oldalon a "tökéletes" felfekvéshez és a majdani felfogatás tökéletessége is kérdéses.Az áram vezetés sem fog számottevően javulni.Elfeledtem megemlíteni,hogy egy ilyen esetben illő valamiféle bevonatot képezni a réz és az alu közé,ami semlegesként viselkedik (galván elem)még akkor is ha paszta van ott, ,ami persze tovább rontja a hővezetést.Gyári gépekben még nem láttam ilyen megoldást,mint amire Te gondolsz.Nem lebeszéllek,csak gondolkodtam a magam módján!
Sziasztok!
Na végre! Ma kipróbáltam a hegesztőmet sok idő után Találtam valami elekrtódát, de hogy milyen azt nem tudom, 2,5mm volt talán. 4mm vas volt a próba és nagyon jól ment, 1 száll el lett hegesztve de semmi nem melegedett minden hiden volt. Nem a legtökéletesebb a kinézete, de elsőre nekem nagyon jó. Köszönet mindenkinek
Bocsánat, valószínűleg nem érthetően fogalmaztam. A katód oldali áramvezető "sínt" nem a diódák alá, hanem felé szerelném. (simán a dióda felfogató csavarok rögzítenék.) Erre lenne rákötve a forrasztós, sarus megoldással a középső láb. Így az áramvezetés ezen a réz elemen történne elsődlegesen, a hővezetés meg a normál pasztás szereléssel a hűtőbordán. Sajnos nem tartok ott, hogy fényképet tudjak még feltenni, most hétvégén sincs sok időm a gyártásra.
Azt tudom, hogy szeretem néha túlbonyolítani a dolgokat. De pont a borda és kimenő kábel réz saru kapcsolatánál is tartottam a réz-alu összekötéstől. Így ez ki lesz kerülve. Amúgy a "sín" 11*2-es profilhuzal lesz.
Jól néz ki a géped ne panaszkodj! Viszont a folytót nem zárnám rövidre a fém csavarral, hiszen azért van H formába rakva, hogy nyitott maradjon!
Köszi!
Akkor vegyem ki azt a csavart onnan? Úgy jó lessz, ha két különálló csavart teszek bele?
Minden elismerésem KOLLÉGA!
Jól néz ki a masina,már csak egy doboz hiányzik. Ez első működő gép ami a fórum "hatására" készült ! Legalábbis amiről tudok.A kitartó aprólékos precíz munka eredménye ez a "gyümölcs".Leld örömöd a gépben munkáid során! Én személy szerint is örülök a sikerednek!
Így érthető s magad tudod hogy akarod megvalósítani.
Idézet: „De pont a borda és kimenő kábel réz saru kapcsolatánál is tartottam a réz-alu összekötéstől.” Erre való a sarú ónozása majd sima és rugós alátát használata a csavarozásnál (kadmiumozott rögzítő elemek).Én akkor is maradok az általam használt megoldásnál,mindez csak az én véleményem.
Köszi!
Még kicserélem a lapot amire rászereltem az egészet, mert elég vékony. Plexim van 5mm-es az jó lessz arra? Ma kaptam dobozt is hozzá ajándékba egy ismerősömtől, hála neki Egy kicsit átt kell alakitani de jó.
Tibi,én inkább a bakelit vagy textilbakelit lemezt javasolnám,minimum 3-5mm vastagot,több lehet,de a plexi sajnos törékeny (!) ,vagy még 1 réteget abból,ami most van alatta.A békesség kedvéért cseréld ki két külön csavarra a fojtó rögzítőjét,lehetőleg réz legyen vagy aluminium,bár én is raktam vasból is.
Azt még feltétlen írd meg ide a fórumra,hogy mi a pontos típusa az IGBT-nek, IRG4PC50U vagy IRG4PC50UD! |
Bejelentkezés
Hirdetés |