Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
 
Témaindító: Gabi, idő: Aug 12, 2005
Lapozás: OK   79 / 564
(#) mpisti válasza mpisti hozzászólására (») Nov 24, 2009 /
 
És még egy, de ez már egy EPS 180 gép IRFP450 -et meghajtó jelalak.
(#) zozi83 hozzászólása Nov 25, 2009 /
 
Én kérek elnézést, azt hiszem akaratlanul félrevezettem az Urakat!! A gép amit próbálok életre kelteni egy Migatronic pilot 140, leesett és elszállt a végfok, meghajtó kör, impulzustrafó. 147. oldalon tettem fel róla képeket.
Még egyszer bocs! Köszönöm a sok infót sokat segítetek
(#) BarnaPili válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
Mindkét tekercs zománcozott huzalból van,két sor teflont tekertem rá,és így lett feltekerve.A szekunder esetén van rajta egy réteg ebből a bandázsszalagból.De alatta ott is ott a teflon.Amikor a fojtó végeit forrasztottam össze,akkor elég jól át kellett melegíteni,és nem mutatott hajlandóságot az olvadozásra.Minden estere köszönöm a jó tanácsot,ellenőrizni fogom a szalag hőmérséklet-tűrését.A primer és szekunder közé pedig egy réteg impregnált valamit még tenni fogok.A lakkozás létfontosságú?
István
(#) Tubi56 válasza BarnaPili hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
Igen a lakkozás nem csak a szigetelést szolgálja, hanem azt is megakadályozza, hogy a tekercs diletáljon, mozogjon, zizegjen! Rögzit és kitölti a kissebb légréseket a menetek között megakadályozva a kúszást!
(#) Tubi56 válasza zozi83 hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
http://kepfeltoltes.hu/view/091125/240A_www.kepfeltoltes.hu_.gif
egy Mos fetes gép! Talán segít !
De a trafós meghajtás is jó!
Ha lehet a végfokot kirajzolhatnád, hogy jobban lássuk!
Ha ez egy működő gép volt, akkor azt is jó lenne tudnunk, hogy mi hajtotta meg és hogyan!
(#) zozi83 válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
Köszi! kirajzolom a meghajtást és a végfokot is. Működőképes volt a gép valamikor, csak régóta porosodott javítatlanul.
A saját építésű géppel is haladok közben megtekertem a gate trafót E20 magra (Lomex), meg találtam egy pár "új" hűtőbordát majd teszek fel képet.
(#) zozi83 válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
Te milyen lakkot használsz a főtrafó tekercseihez?valamelyik oldalon már tárgyaltátok ezt a témát.
(#) Tubi56 válasza zozi83 hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
Én akril lakkot használok abból is az ezüst színű dobozost, ez elég vastagon takar! A Maestro akril nem olyan jó
(#) Tubi56 válasza zozi83 hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
minek rajzolgatsz annyit! Mentsd le aztán majd kinyomtatod, ha kell
(#) Tubi56 válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
http://kepfeltoltes.hu/view/091125/IMG_0006_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Persze sok más lakk is van ami jó ilyen helyre!
Igazából műgyanta lenne az igazi szerintem, de akkor nem lenne bontható többet a trafó, bár egy jól bevált trafót nem is nagyon kell bontani mégegyszer
(#) BarnaPili válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
Ilyenem van is otthon,legutóbb egy precision TV táptrafóját fujkáltam vele,mert hangosabb volt mint a "Bariközi" .viszont akkor vissza kell bontanom a tekercset,hogy soronként le tudjam szigetelni.Sebaj.
Köszönöm még egyszer az infókat.
István
(#) zombre válasza mpisti hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
Szia mpisti! Szerencsém volt megtaláltam a pendrivemet,ott ahol gondoltam .De sajna nem volt olyan kép amit kértél a vezérlőről . Így aztán szétkellet szednem
a fronius st2 -t .És itt a kért kép remélem értékelhető .
Ha nem akkor elküldöm privátba nem tudom még mennyire fogja módosítani a fórum a méreteket .Kíváncsi vagyok mit szólsz hozzá . Milyen módon szabályozza a dinamót vagy mibe avatkozik bele.üdv zombre
(#) erdgab válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
Idézet:
„A trafó meghajtáshoz az IRFD 110 nem jó! Oda erősebb mos fet kell!”


Miért is?
(#) erdgab válasza zozi83 hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
Szerintem,nem a meghajtó trafóval van a gond,igaz ,a mérés idejére levenném róla a szorító kapcsokat (hátha).Három variációt tudok elképzelni,rossz az IRFD110 valamiért (olvasom,maghótt a melegtől,vagy ami a melegedéshez vezetett),vagy nem megfelelően van megválasztva a töltő és a kisütő ellenállása,esetleg megnyúltak és emiatt a fet se nyitni se zárni nem tud megfelelően,a szkóp jel erre utal szerintem, és a 3. esetleg hibás a vezérlő IC kimenete.Mindezt arra alapozom,hogy a jel már az elején torz,akkor hogyan várjunk a végén egy elfogadható alakot,egyébként a végére amúgy is torzul némiképp,de nem ennyire.
(#) Tubi56 válasza erdgab hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Csak azért kedves barátom, mert a tied is erősebb sokkal, mondjuk 10 Amper, bár ez tényleg eltulzott ennél lehetne kevesebb is! Te miért nem iefd110-et alkalmaztál? De ez az irfd110 pedig 1 amper mindössze!
Az enyém is erősebb! Lehet, hogy egy másképp összerakott gate meghajtáshoz elég, de azért a trafó áramát bírnia kéne! Az E-E 20-as trafóba nem kell légrés, ha tesznek akkor melegszik vagy tönkre is mehet a fet és a dióda is! Az E-I magba kell 0.5mm! Nagyon fontos a tekercselés sorrendje és az, hogy egy irányba legyen tekercselve! Biztos, hogy jól van tekercselve?
Ezt egyébbként már korábban megtárgyaltuk!
(#) Tubi56 válasza erdgab hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
ennek a kapcsolásnak a trafó és tekercs adatai hol vannak?
(#) erdgab válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Idézet:
„Te miért nem iefd110-et alkalmaztál?”


Sanyi,egyszerű,mert nem volt ahogy BSP373 sem,mint a Colt 1300-ban.

Idézet:
„ennek a kapcsolásnak a trafó és tekercs adatai hol vannak?”


Sajnos a gyártónál. (melléklet)
(#) Tubi56 válasza erdgab hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Ez alighanem egy olasz gép! Ha jól látom!
Viszont ezek fel is robbannak! Nem igazán jó konstrukciók! Egypárat láttam már belülről is, sajnos a mi fajtánk ennél sokkal megbizhatóbb! De ez csak az én véleményem!
Idézet:
„Sanyi,egyszerű,mert nem volt ahogy BSP373 sem,mint a Colt 1300-ban”

Nem azért mert ez után a kapcsolás után építetted a gépeidet? Vagy már elfelejtetted?

TUBI 1.GIF
    
(#) mpisti válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Az olaszok szinte kivétel nélkül IRFD110-et használnak meghajtóként a kistrafó előtt. Ha sok FET-et kell meghajtani, akkor szerintem is jobb lenne legalább 3-4A terhelhetőségű. Az inverter névleges terhelése környékén már elég langyosak az IRFD-k.
(#) Tubi56 válasza mpisti hozzászólására (») Nov 26, 2009 /
 
Én is így gondolom! Az a 10-18 Amperes Mos fetek egy kicsit elnagyoltak, bár hűtés nélkül mennek, de akkor is elég lehet oda az a 3-4 Amperes amit te is írsz!
(#) erdgab válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Kedves Barátom,dehogy feledtem el,melyik kapcsolás után építettem gépet és a Tanító Mesteremet sem feledtem,ma is azokra az alapokra és tanító gondolatokra alapozva építek! A fettel kapcsolatban,láttam egy rajzot,amin a kérdéses fet volt,ezért kérdeztem.Emlékezz vissza,anno én többféle IRF fetet is kipróbáltam mert nem volt IRF540 a dobozomban,sőt a meghajtó áramkörben is használtam IRF xxx fetet,mert akkor meg IRFD120 nem volt,megírtam a fórumban és azt is,hogy módosítani kellett a kisütő ellenállást is 1k-ról 2,2k-ra.Visszatérve a kérdéses fetre,anno nem volt amikor építettem,keresgéltem a rajzok közt,milyen lenne még jó oda,amit találtam,azok közül nekem egy sem volt,közben sok mindent bontottam,ezek közt akadt azért 540-es is.Hasonló képen voltam a kis és nagy áramú diódákkal is,ezt is megírtam anno.Azzal egyetértek,hogy az IRF540 ott egy örök darab,még ha túl erős is oda,de jók az általad felsorolt típusok is.Egy kapcsolásban láttam én e helyen BC337 tranyót is trafó meghajtónak,na ilyet nem raknák be semmiképp sem,ez már nagyon határeset.
(#) Tubi56 válasza erdgab hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Igen igen értem én!
Én csak azért írtam mindezt, hogy azért mások ne rakjanak be olyan alkatrészeket ami nem biztos. hogy elég oda! ha sok pl. 5-5db fetet kell meghajtania, akkor már ne IRFD110 legyen a gate trafó meghajtása sőt az IGBT-s végfokoknál is inkább erősebb fetet tegyenek a meghajtáshoz, mármint a gate meghajtó trafó meghajtásához! Aztán ha már működik az első masinájuk utánna modul cserével vagy alkatrész cserével kisérletezhetnek, de az már legyen az ő gondjuk, ha esetleg pukk lesz a vége! Ha meg jó és előnyös dolgokat tapasztalnak megoszthassák velünk majd! De előbb siker élmény kell! Ha már elsőre gyenge, kukában talált alkatrészekkel építenek és nem sikerül a csoda, akkor kedve szegettek lesznek és többé nem építenek! nekünk meg az a célunk, hogy minél több embernek segítsünk sokszor jó ötletekkel néha kevésbé jóval (nálam is előfordult már) ekkor javítanak mások! A lényeg a lényeg, hogy szépen, jól, odafigyelve és az alkatrészeket akár megvásárolva is épüljenek újjabb és újjabb gépek amiből mi is mások is sokat tanulhatunk!
(#) Tubi56 válasza erdgab hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Azok az IRF 530-540, 630-640, 730-740 és még sorolhatnám mind mind jó oda! Ilyeneket meg bontott monitorokban, PC tápokban lehet találni garmadával! De bármilyen TO 220 tokozású esetleg felületszerelt Fet is jó csak arra kell figyelni, hogy N fet legyen!
Sanyi!
(#) Tubi56 válasza Tubi56 hozzászólására (») Nov 27, 2009 /
 
Az IRFR120 ami panelra is forrasztható hűtés nélkül! stb
(#) hátor hozzászólása Nov 29, 2009 /
 
Sziasztok !
Kolégáktol kérnék véleményt a következőkre
-Terveztem egy panelt a 130A -es géphez és hozzászólásokat várok ,hogy megfelelő lesz e és vétettem -e nagyobb tervezési hibát . A nagyáramú részek meg lesznek fejelve /ónszívósodratra gondoltam/ A nagyáramú rész a trafó után külön panelen ,avezérlő panel alatt lesz a megfelelő nagyáramu sinnel összekötve .A puffer kondi 1db 1500µF/400V ez csavaros kivitelű amely a vezérlőpanelről lesz csavarozva a nagyáramu felé, igy a Greatz a felső panelen kap helyet és kap egy megfelelő hűtőbordát.
(#) Polly hozzászólása Nov 30, 2009 /
 
Sziasztok!
Olyan sokat hallok arról,hogy WIG / AWIG hegesztés . Minek a rövidítése ezek a betük ?
(#) Tubi56 válasza Polly hozzászólására (») Nov 30, 2009 /
 
wolfram elektródás ív hegesztés/ argonvédőgázas wolframelektródás ív hegesztés
(#) erdgab válasza hátor hozzászólására (») Dec 2, 2009 /
 
Nekem jónak tűnik.Ami nem "tökéletes" (nálam sem és másnál sem) ,hogy kicsit hosszú a trafótól a meghajtó áramkörig a vezeték az egyik oldalon.Emiatt előfordulhat,hogy jitter látszik a kapcsolójelen,ha szkóppal a zéneren mérsz.Ettől a gép még jól működhet és nem is lesz vele gond.Az IGBT-k lábainál próbálj minél nagyobb távolságokat tartani,nehogy átüssön a ménkű.A fólia megvastagítása megoldható 1,5mm2 tömör rézvezetékkel is szerintem,ahol szükséges.
(#) vottokar hozzászólása Dec 2, 2009 /
 
Már kezdtem félni, hogy megül a téma. Sajnos én most még nem tudok érdemben sok újat mutatni a készülő apparátról, mert a kimenő kör technikai nehézségek miatt még nincs teljesen kész (nincs itthon a hőlégfúvó ) A primer oldali rész a vezérléssel még nem lépett a tervezési szakaszba. A táp rész elviekben kész, de kipróbálva még nem volt..
A táppanel ónozása igen csúnyácska lett, de inkább az ónréteg vastagságát részesítettem előnyben, nem a külcsint. természetesen 1,5mm2-es sodrott vezetékkel megfejeltem a vezetősávokat.
(#) hátor válasza erdgab hozzászólására (») Dec 2, 2009 /
 
Helló !
Szerintem valahol kompromiszumot kell kötni ,mert most az inpulzus trafóról menő vezeték a hosszu ,de ha a trafót helyezem közelebb a meghajtó fokozathoz ,akkor meg a trafó meghajtó fokozatában torzulhat a jelalak . A huzalos megoldás szerintem is jó .
Következő: »»   79 / 564
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem