Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyen kérdeme-e (előre is bocsánat, ha nem), de mivel kezdő vagyok, így fel merem tenni a kérdést! Van egy 7812 Feszültségszabályzó IC, 12V/1A - ezt hogyan kell bekötni?
Kukkants bele az adatlapba, azon belül a 4. sz. ábrába (4. oldal teteje), ott láthatod, hogy milyen áramköri elemek kellenek még mellé. A tok bekötése pedig a 3. ábrán látható, tokozásonént (3. oldal tetején).
Ha nem erre van szükséged, akkor fogalmazd meg egyértelműbben a kérdésedet.
Tulajdonképpen egy 4.8 V-os áramforrásból akarok 12 V-ot csinálni. Egy másik topicban azt írták, hogy ez kell hozzá....Az a baj, hogy nem értek hozzá...
Hello!
- Ezzel a stabival, csak nagyobb feszültségből lehet kisebbet készíteni. (Minimum 15V) - A megoldás teljesítménytől is függ, de a StepUp konverter kell hozzá pld. MC34063. Nézd meg az adatlapját. üdv! proli007
4 db sorba kötött 1.2 V-os, 600mAh-s akkumulátorok az energiaforrás....
Hello!
Igazából nem az aksi kapacitása a lényeg (csak akkor ha tudni akarod meddig fog róla menni), hanem hogy a 12V-ot hány mA-el akarod terhelni. Mert a kapcsolást, az szerint érdemes megválasztani. üdv! proli007
Egy 30 LED-es 200mA-es 2.4W teljesítményű LED szalagot akarok üzemeltetni... Itt található meg az a LED sor (5084UW-30-12V)....
Hello!
Hát ez nem biztos, hogy nyerő. Mert kérdés, hogy meddig akarod róla üzemeltetni? Ha 2,4W-al számolunk, és a konverternek 80% a hatásfoka, akkor az aksiból kb. 3W-ot fog fogyasztani. Ez 625mA áramot jelentene, ami több mint az 1C terhelés az aksinak. De ekkor a kapacitása, jóval kisebb lesz, mint 600mAh. Tehát, valószínűleg 15..30percig fog üzemelni. De az aksi egészségének sem lesz jó ez a terhelő áram. üdv! proli007
Néhány óráig akarom, hogy világítson. A lényeg, hogy viszonylag nagy fényt adjon és lehessen üzemeltetni ilyen akkumulátorról. Tudnál nekem valami tanácsot adni?
sziasztok