Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet, de felesleges, a kapcsolás nem túl érzékeny a tápfeszültségre.
Az miért lehet, hogy a 7812CV DC feszültség szabályzón nem pontosan 12V jelenik meg?
Már többet kipróbáltam, de egyszerűen hol 11.31V, 11.78V, 11.91V jelenik meg a kimeneten. Tudom biztos, hogy van tűrése az alkatrésznek. A szűrő kondenzátorok a katalógusban szereplő példa kapcsolás alapján megadott értékűek. A bemeneti feszültség 16,67V.
Hello! Adatlap szerint 11,5V..12,5V-ig bármi lehet. De gerjedhet is, vagy a betápoldali szűretlenség is "belóghat", akkor kisebb a feszültség. A maradék feszültség (Drop Out Voltage) között is lehet eltérés. De általában mindig kicsit kisebb 12V-nál. De ez egy táp IC, nem egy referencia, hogy pont 12V lenne.
Ne legyen pontosan 12V, de legyen pl. 12,05V. Tudom egy dióda megoldás lenne az áramkör föld pontja és az IC GND lába közé.
Az igazat megvallva nekem gyanúsak ezek az IC-k. Pedig nem is Kínából vettem őket, igaz lehet onnan valóak. A régebbi bontott IC-kel nincs gond. A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2019
Az áramkörökben nincs digitális multiméter, hogy pontos tápfeszre lenne szüksége. A dióda rongálja a stabi paramétereit és már is értelmetlen a pontos feszültség. Ha "pontos értéket" állítanál be, használj LM317-et, azzal lehet állítható feszültségű tápot készíteni.
Sziasztok!
Segítségét szeretnék kérni. Van egy 1992 Yamaha xj600s diversion motorom. Egyszer már cseréltem egy éve benne fesszabajzót. Most megint megadta magát. Rendeltem egy 95 os divihez valót utángyártottat. Az 5 kábeles az enyém 4 kábeles gyárilag. 95 os ráncfelvarrás után egy nagyobbat tettek bele mert típus hibája volt alulmeretezett. A lényeg az hogy meg is van a kapcsolási rajza (mellékletben régi és új) az újnak és az enyémnek is. Radugtam a 4 kábelt ami oda van vezetve a rajz szerint a testet pedig a házára ahogy az előzőn is volt. De nem működik. Mi lehet a hiba? Régen egy cikket találtam ami szerint a test az 5. Ez igaz lehet? Nem tudom elhinni hogy a pozitív és negatív ugyan olyan szín gyárilag. A kapcsolási rajzon nem látom miért van két piros kábel az új változaton. Szóval ez a helyzet remélem érthető. Gyorsan kellene a megoldás mert holnap mennék motorozni. Előre is köszönöm!
Megoldottam.. a három alsó a generátor a kettő felső a test és a pozitív.
Üdv! Egy kis segítségre lenne szükségem.
Van egy 0-5 volt között változó egyen feszültségem. Ezt szeretném egy potméterrel korlátozni mondjuk 3-5 volt vagy akár 0-5 volt tartományban a kimeneti oldalon. Tehát mondjuk ha 0 vagy 0,25 vagy 0,5 vagy 1 vagy 2 vagy 3 volt jön a bemenetre az a kimeneten megjelenjen, de ha 3voltra állítom a korlátozást akkor ha 3,7 jön be mondjuk akkor is csak 3 volt jelenjen meg a kimeneten. Ez egyszerűnek tűnik de nekem fontos lenne ,hogy 0-(beállított érték) jelenjen meg a kimeneten. lm317-nél ugye van a 1.2...37V tartomány ezért ez nem jó. Nézegettem még ,hogy esetleg zener diódával megoldani vagy fet-el,vagy valami műveleti erősítős kapcsolás, de emiatt a 0v- miatt nem igazán találtam megoldást. Remélem érthetően írtam le amit szeretnék. Minden ötletet szívesen fogadok. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2020
Minden tranzisztornak van maradék feszültsége. Ezért csak pozitív tápfeszültség esetén nem lehet a kimenő feszültséget 0 V -ra leszabályozni.
Ha fontos a kimeneten a 0 V beállíthatósága, akkor negatív tápfeszültséget is kell használni. A kimeneti feszültséget beállító ellenállás lánc tagjait úgy kell méretezni, hogy a kimeneten a feszültség 0, és a max kívánt feszültség között legyen szabályozható. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2020
Hello! Nem tudni mi is lenne a feladat, azon kívül hogy határolni szeretnéd a feszültséget. De egy konkrét megoldási javaslatra több tényezőt is tudni kellene. Te egy LM317-ről beszélsz, ami egy stabilizátor, de mi a jelforrás? Terhelhető-e az? Oké, 0V, de mennyire nulla ilyenkor a kimenti feszültség. Ez egy mérés, vagy vezérlés, vagy valami táp lenne? Mert nem lehet így javaslatot tenni. Pld milyen tápfesz van, milyen kimenti terhelés lesz, stb.
Lehet egyszerűbb lenne a helyzet, ha megmondanád mi is az a feladat, amit megoldani szeretnél és milyen korlátozási tartományban, milyen pontossággal, terhelhetőséggel. Abból talán kitalálható lenne mi is számodra a megfelelő megoldás.
Igazából nem pont 0- kéne hanem 0,25-4,75V.
A kocsinak a map sensor jelét kéne korlátoznom. Mert 4,5V felett hibát észlel a kocsi és letilt. Nagyon ritkán jön elő a jelenség főleg emelkedőn gyorsításkor. Van 8 lehetőség a hibára a kocsin egyik sem olcsó, úgyhogy szép lassan megyek végig rajtuk. Ez egy ideiglenes megoldás lenne ,hogy ne telefonról kelljen menet közbe a hibakódot törölnöm. Ha korlátozom a map sensor feszt le sem tilt. LM317-el megcsináltam egy kapcsolást rá és működik is. Annyi hogy a kocsi eleve hibával indul (mivel nem tud 1,2 alatt működni) ezt indítózáskor már kiszúrja. Alapjáraton már 1,2v felett vagyok így ha kiütöm a hibakódot már nem tilt le mert a 317-el le van korlátozva max 4 voltra. Ezért kéne olyan kapcsolás ami már 0,25V- átengedi a map sensor jelét 4-4,5 voltig. (Hogy induláskor ne ugorjon be a hibajel.) Nem akartam ennyire belemenni de kb. ennyi a történet ha így kerekebb. Köszi a segítséget!
Oké, mondjuk nem írtad a tápfeszt, így én 5V-ra rajzoltam meg. A potival beállíthaod a Limit értékét. Én nem ismerem a MAP szenzort, de ha feszültséget ad le, akkor jól fog működni.
Szia! Azt esetleg lehetne tudni, hogy milyen autóról van szó és milyen hibakódok naplózódnak? Ha már indítózáskor sem elég tömör a rendszer az nem biztos, hogy elektromos hiba lesz.
Köszönöm!
Ez jónak tűnik, ha már egész kis feszültségtől át tud engedni. (Ezt elvileg az MC33202 tudja?) Megépítem próbapanelen kipróbálom és jelentkezek. A tápfesz igazából az a változó dc 0,25-4,75V ig. A szívó ágban a nyomás ahogy változik 11-254 kPa között a feszültség annak függvényében jelenik meg a map sensor kimenetén. Ugye ezt akarom én felhasználni egy korlátozott módosítással. (De ha kell külön meghajtó feszültség az áramkörhöz akkor nyilván van 12voltom is a kocsiba.)
Szia!
A szívóágban túlnyomás van ezt a küldi a map sensor a ECU-nak. Ennek a hibakódja ül be. Indítózáskor ez csak akkor jön elő ha rákötöm a 317-el csinált kapcsolásom. Mivel az csak 1,2v tól kezd el működni. Ha kiiktatom akkor semmi baj indításkor. Viszont úgy meg menet közbe jön elő emelkedőn gyorsításkor néha. Csak ennek számos oka lehet. (map sensor,wastgate szelep,turbó,működtető vákumrendszer,elektromos,stb...) Ebből a map sensort már cseréltem 20000 ért. Na nem az volt. (mitsubishi grandis)
Jó az 5volt ,mert van ott az is a refnek.
Mondjuk azt nem tudom mennyire terhelhető ,de talán elbírja ezt a kis kapcsolást. Vagy jobb ha külön csinálok neki oda 12voltról 5voltot? Van ilyen kis dc-dc modulom. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2020
Igen ezt a negatív tápfeszültséget valamelyik oldalon már nézegettem én is, hogy ebbe az irányba kéne elindulnom.
Megnéztem a MAP szenzor bekötését, ot láttam hogy 5V-ot kap. Ezért használtam a Rail-to-Rail erősítőt. Az le tud menni nullára és fel is tud menni az 5V-ra. A fogyasztás minimális, 2.8mA körül van.
Ha a szenzor kimenet elbír még pluszban pár milliampert és nem befolyásolja az ötletem a többi paramétert,
akkor a kimenettel sorba egy 100 ohm, arra egy pár darab 4,3 voltos zenerből kiválogatott dióda, ami 4,4 volton nyit. Ennél többet nem fog a vezérlőre engedni, a + terhelés max. 3mA körüli lesz 4,8 volton.
Tökéletesen működik!
Be tudtam állítani ,hogy 2.5 atmoszféránál többet ne engedjen a computer fele. Logolásnál látszik ,hogy szépen határolja a beállított értéknél. És indításnál sem ugrik be a hibakód. Köszönöm a segítséget még egyszer!
Üdv!
Szükségem lenne 5V feszültségre 12V-ról. A kérdésem TL431 vagy LM431-gyel megoldható ez néhány 10mA áram mennyiségig? Egy bluetooth modult szeretnék vele meghajtani és ezt találtam itthon. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2021
Szia!
Szerintem megoldható - mérd meg, mit fogyaszt a modulod maximum, tegyél rá még 5 mA-t legalább és számítsd ki az előtét ellenállást. Ha TO-92-es tokot használsz, fektesd le a fóliára kis pasztával és így hűtöd is.
Ok, köszönöm. Az nem gond, hogy a modul 1-25 mA-t vesz fel állapottól függően? Vagy ez így már nem szerencsés?
Nem, mert így összesen max 30 mA lenne nyugalmi állapotban a terhelése ( 150 mW ).
Ezek szerint 240 ohm fél-1 wattos az előtét 12 voltnál ( 7 V/30 mA ), az osztó pedig 2x6k8 lehet. A katód és a ref közé tehetsz egy 3k3-47 nF soros tagot. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |