Fórum témák
» Több friss téma |
Nem lehet, hogy a kattanás amit hallasz, az a behúzómágnes? Próbáld meg ilyenkor direktbe a behúzó mágnesre kötni az akku +-ot. Ha így működik, akkor a gyújtáskapcsolót vizsgáld meg. Ha nem, akkor kösd össze a mágneskapcsolót, (a két 8-as csavar) egy csavarhúzóval. Ha ilyenkor forog akkor a behúzó mágnest kell cserélni, mert szét égett az alján a kapcsoló.
Van hozzá javitokészlet.
Igazán én nem válaszolni, hanem kérdezni szeretnék: Mi az oka hogy a r11 autóm egyhetn csak úgy indul, ha megkocogtatom az önindítót
Valoszinüleg elkoptak benne a kefék.
Koszi, a segítséget, valóban az is volt a baj, h elkoptak a kefék, de egy relé, ami lopásgátlásra lett beszerelve letiltotta az önindítót.
Most már indul, ha nehezen is, de nem ez a legnagyobb baj, hanem felmelegedett motornál elkezd lassulni, nem reagál a gázadásra, 4-esbe visszakapcsolva lelassul 50 km/ó-ig, aztán beindul normálisan. Ez előzés közben elég ciki. Nem lehet a lambdaszonda hibája? Egyébként valami szoftveres gond, mert már előre jelzi, h ezt fogja csinálni, mivel ilyenkor a benzin szintjelzője erősen süllyed.
Ha az r11= Renault11, akkor nem vagyok benne biztos, hogy tartalmaz olyan úri huncutságokat, mint pl. a lambdaszonda. Szoftveres gondot pláne nem tudok elképzelni. Itt nem fog menni a távgyógyítás, számtalan hiba okozhatja.
Szóval nem a Renault-ról van szó a lambdaszonda ügyében, hanem 13 éves a4-ről!
Bocsánat, én tévedtem, ha visszaolvasol 3-4 hsz-t, meglátod, miért.
A4-nél már persze létezö dolgok, amiket irtál, de a megoldás nem lesz egyszerübb.
Semmi baj, tévedni emberi dolog, szólt a sündisznó és leszállt a gyökérkeféről
Köszi a segítőkészséget, de ma reggel hazafele a városban már majdnem leállt a motor, de elvánszorgott a parkolóig, közben fogta magát és a benzinszintjelző fölugrott a féltankot jelezve. Ez sem igaz, mert ahogy számolom, nem lehet benne több, mint 15 liter és az nem fele a 62-nek.
Akkor ott valahol elektromos csatlakozási probléma lesz. Mivel elég sok lehetőség van a hibára, érdemes felkeresned egy autószervízt (nem márkaszervízt!!) ahol fel vannak készülve hibakód kiolvasásra. Az autó számítógépe tárolja hol volt eltérés a rendszerben, így könnyebb behatárolni a hibaforrást. Lehet hogy az üzemanyagszivattyú rendetlenkedik, szorul, de millió más oka is lehet.
Köszi, valószínűleg igen, a hibatárolót megnézettem, 3 a lambdaszondára utalt. Kitörlés után olyan volt, mint az új, de hamarosan megint elkezdett rakoncátlankodni.
De semmi sem biztos, evvel a ganéval (GAN a rendszáma) már sokat kínlódtam, de nem adom föl!
Próbáld ki: ha megin dögledezik, húzd szét a lambdaszonda kábel(ei)t. Ha ott a hiba, akkor nem fog változni semmi a motor életében. Ha jó akkor erőteljes romlás lessz. Én még megnézném a benzintank felé menő elektromos vezetékeket, gyanús hogy az autó elerőtlenedése és a benzinszintjelző egyszerre hülyül meg!
Megnézem őket, most nincs olyan hideg, utcán is lehet bütykölni, bár az eső esik.
Hali.
Ford Escort 1.4 központi injektoros,1987-es ,napi első indításanál szinte állóra meg áll a motor,még bika aksival is, ha kicsit megmelegedett utánna már tökéletes , köszi
Király
Vizsgáld meg a testelést. Ha az rendben, akkor a szénkeféket, valamint a csapágyazást.
Szia.
jól írtad még ki is emelted, hidegen nehezen teker az önindító
Probálj meg hajszáritoval belefujni, szerintem akkor jo lesz.
vagy várjam ki a jóidőt mi?
Hát megjött a jóidő és rendeződött az önindító. Persze nem magától, kellett hozzá elektromos szakember, aki kiszedett egy utólag beépített relét, ami lopásgátló célt szolgált. Az bolondult meg és letiltotta az önindítót. Utána már lehetett indítani probléma nélkül.
Köszi a segítőkészséget!
Bellovicz Ottó írta:
"Mi az oka hogy a r11 autóm egyhetn csak úgy indul, ha megkocogtatom az önindítót" Ha az önindítót kocogtatni kell, az egyértelműen a behúzómágnes hibája. Nekem is volt hasonló ugyanezzel az indítómotorral (gondolom Ducellier) Volvo-nál, de ez végül is mindegy mert bármelyik típusnál előfordulhat.
Hengerfejes az autó.
Először ki kell préselni a hengertérből az összegyűlt vizet, akkor "beáll a motor". Ha már megmelegedett akkor elpárolog. A másik lehetőség, hogy túl nagy az előgyújtás. Még a felső holtpont előtt megtörténik a robbanás, visszarúg a motor.
Azért ez így merész diagnózis.
Én inkább azt mondanám, hogy 90%, hogy kefés, 10%, hogy valami más, és úgy nagyjából 0%, hogy mágneskapcsoló (az a kopogtatásra nem nagyon szokott reagálni).
Ha feszültség ráadásra meg sem nyikkan az indítómotor, az hogy lehetne kefés? Nem értem a gondolatmenetet.
Akkor talán tanulmányozd az indítómotor (ezen belül a mágneskapcsoló) működési elvét.
A behózómágnes áramköre a kefén keresztül záródik.
Így van,hogy te mondod! Ugye a behúzó nem egy tekercsből áll! A behúzó tekercs a keféken keresztül kap testet! A benntartó tekercs meg megkapja a rendes testet! Ha kopogtatni kell szinte biztos,hogy kefe vagy kommutátor gond van! ITT a működéséről egy link!
Köszi fiúk, ezt benéztem!
Egyébként az én indítómotorom kiszerelve úgy viselkedett, hogy feszültség ráadásra megrándult ugyan, de nem húzott be.
oké köszike mindenki válaszát, most jó az idő jól indul, majd viszem szervízbe aztán majd leírom mi volt a baja, úgylátom ez nagyobb hozzá értést ignyél mégegyszer köszi, majd jelentkezem
|
Bejelentkezés
Hirdetés |