Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélessávú lambda szonda
Lapozás: OK   4 / 12
(#) Scott1981 válasza VIM hozzászólására (») Máj 24, 2009 /
 
Szia!

Ez a szonda egy 2002. 11 havi Suzuki Swifté.
Ebbe a tipusba már kettő is van.

(#) msrap4 válasza Scott1981 hozzászólására (») Jún 8, 2009 /
 
Hát én úgycsináltam, hogy adott a szonda, amit beszereltem, majd ugye van a négy vezeték. Megkerestem a szondából azta két kijövő vezetéket, amit ha multiméterrel kimérek vezeti az áramot, szóval "kicseng", ez a kettő lesz a TEST. Majd az egyik ilyen test vezetékre rátettem a multiméter fekete ágát, majd a pirossal a maradék kettő vezetékből kimértem, hogy járó motornál (üzemi hőfokon) melyik vezeték küld jelet. EHHEZ mV-MÉRÉSRE KELL ÁLLÍTANI A MULTIMÉTERT! Így kizárásos alapon, a megmaradt egy vezeték fogja kapni a 11volt körüli áramot, amit majd az ecu-tól fog kapni. Nos, aztán megvizsgáltam az ecu-tól érkező négy vezetéket. Hasonló a szisztéma...megkeresni ugyanazzal az eljárással a két testvezetéket, ez a kettő már össze is köthető a lambda szonda két testvezetékével. Ezután kimérjük a maradék két vezetékből, hogy melyik vezetéken folyik aza 11volt körüli áram (szerintem elegendő gyújtásrakapcsolni, de biztosabb járó motornál). Na ezt a vezetéket összeköthessük azzal a vezetékkel, ami kizárásos alapon megmaradt a szondából, mert ez fogja kapni a szondafűtéshez való 11volt körüli áramot(+). Majd marad egy vezeték, amire a szondából kijövő jel(vezeték) fog kapcsolódni, és készen is van
(#) msrap4 hozzászólása Jún 12, 2009 /
 
Valaki megtudná mondani hogy mi a különbség a "hátsó hossztartó kpl", és a "hátsó hossztartó üres" között?
(#) zolika60 válasza msrap4 hozzászólására (») Jún 12, 2009 /
 
Nem tudom minek a hossztartójáról van szó. A kpl. valószínűleg komplettet jelent, tehát a járulékos alkatrészekkel együtt. Az üres meg csak maga a vas.
(#) gss válasza Dudus hozzászólására (») Aug 27, 2009 /
 
(#) gss válasza gss hozzászólására (») Szept 9, 2009 /
 
(#) pityu_18 hozzászólása Szept 16, 2009 /
 
Sziasztok.Esetleg valaki lenne olyan kedves hogy betenné ennek a rajznak

http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/a0/a02730fab858241c60d6c...89.gif

A nyák tervét?Köszönöm.
(#) gss válasza pityu_18 hozzászólására (») Okt 24, 2009 /
 
az lenne az igazi ha vki egybedolgozná ezzel:
http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100
(#) lacik2 válasza pityu_18 hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Ez megfelel?
(#) gss válasza lacik2 hozzászólására (») Okt 28, 2009 /
 
ez csak az egyik fele
a kettöt kellene egybedolgozni
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/a0/a02730fab858241c60d6c...89.gif
+http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100

...de azok nevében akik jól tudnak angolul,de nem tudják melyik végén kell megfogni a pákát nagyon thx a linket
(#) dinokal válasza gss hozzászólására (») Nov 24, 2009 /
 
Szia. Ezen ügyködöm, már majdnem kész.
Még egy tüskesor kerül rá, hogy yaxley nélkül jumperrel lehessen állítani.
Nem ártana ha valaki átnézné hol a hiba benne.
(#) gss válasza dinokal hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
mire jutottál?müködik?
(#) Petibá hozzászólása Jan 26, 2010 /
 
Sziasztok
Az eredi témához kapcsolódóan.......
Nincs valami egyszerű kapcsolás szélessávu lambdaszonda kijelzésére?
Lehet kapni gyáriba ilyesmit,de az ára nagyon horror.
Bővebben: Ezittaz
(#) sanyo77 válasza dinokal hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Üdv! Sikerült már véglegesen lezárni ezt a "egybegyúrási projektet"? Van már végleges, működő készülék? Mert ha még nincs szívesen átnézem, hogy egyezik-e a kapcsolási rajzzal. Vagy más hibára gyanakszol?
Ha netán kész lenne , akkor feltennéd a végleges verziót, mert (szerintem többen is) szeretnénk megépíteni! Előre is kösz, Sanyo
(#) dinokal válasza sanyo77 hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Szia!
Sajnos a kész projekt elveszett, a fájlok megsemmisültek egy vincseszter hiba miatt, kezdhetem elöről. Már csak maratni kellett volna. Az adózással kínlódtam egy ideig, most meg beteg vagyok, amint jobban leszek újrakezdem. Remélem a héten kész lesz.
(#) konop válasza Petibá hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Szia!

Erre nem lehet egyszerű kapcsolást csinálni, nagyon macerás a működése. Ezért drága a műszer.

Itt le van irva, hogy működik a szenzor, ez alapján meg lehet építeni.

http://wbo2.com/lsu/lsuworks.htm
(#) Petibá válasza konop hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Ha valaki megépítené nekem annak nagyon hálás tudnék lenni,én sajna ennyire nem vagyok otthon a témában.
(#) dinokal válasza sanyo77 hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Szia!
Csak nekiduráltam magam, bár majd szétmegy a fejem.
Kicsit át lett dolgozva. Csak a kapcsoló bekötése hiányzik róla, a skicc a Pr.sch-ban van. Azért kéne másnak is átnézni hogy így működőképes-e. Sajnos most a betegség miatt nem tudom kipróbálni. Mivel se megépítve se kipróbálva nem volt, nem szívesen adom ki, mindenki csak a saját felelősségére használja, és ne engem szídjon ha valami nem stimmel. Ismétlem ez nem egy kész projekt!

Lambda.zip
    
(#) bandita84 hozzászólása Feb 15, 2010 /
 
Én nem rég építettem meg a kütyüt, sima gánypanelre, itt van az asztalomon, az autóba kialakítottam a csatlakozási pontjait de a köcsög hóesés félbeszakította a munkámat, így jövő héten fejezem be, kiváncsi leszek rá. Szerintetek nem lenne érdemes tenni valami kisfeszültségű erősebb zener-t a az ecu-val párhuzamosan, védelmi okokból? Illetve van az a késleltetős rész a lambda szimulálásánál, ha ráteszed gyujtásra, de a motort még nem inditod akkor is engedélyezi a működést. Mi lenne ha egy komparátorral figyelném a lambda szondát és akkortól adna ki jelet, miután ténylegesen mér a szenzor? Ha valami kérdésetek van megpróbálok segíteni.
üdv
András
(#) sanyo77 válasza dinokal hozzászólására (») Feb 18, 2010 /
 
Üdv! Most vettem csak észre, hogy feltöltötted a panel tervét. De milyen programmal készítetted? (Mert nekem nem jelenik meg a beültetési rajzon - pdf - semmi.) Hol tudom valahogy elérni? /Azért megpróbálom így is átnézni. Ha jól látom ez az a terv ami régebben is volt, lambda kijelzés ill. beavatkozó áramkör(ök) együtt, igaz?/
(#) dinokal válasza sanyo77 hozzászólására (») Feb 19, 2010 /
 
Szia!
A pdf adobe acrobat 8-al készült, a nyákterv eagle 5.7-el.
A pdf olvasódat cseréld le újabbra, bár szerintem a réginek is meg kéne tudni jeleníteni, mert 5.0 formátumban mentem.
(#) tama8203 hozzászólása Feb 19, 2010 /
 
Sziasztok!
93-as suzuki swift 1.3-as kocsimba szereltem bioetanol átalakító elektronikát, aminek segítségével egy potméterrel tudom állítani a keverési arányt.
Ehez szeretnék egy lambda értéket mutató műszert amivel betudom mindig rendesen konfigurálni a kerveréket. A kocsim lambdaszondája egyvezetékes, de azt nemtudom, hogy széles sávú e vagy keskeny. Ezt honnan lehet megállapítani?
Valaki tud ilyet csinálni ami megbízhatóan működik?
(#) sanyo77 válasza dinokal hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Köszönöm válaszod! Remélem jobban vagy már azóta. Én a Foxit readert preferálom, eddig nem volt vele gondom. Ha lesz egy csöpp időd, akkor megpróbálnád egy frissebb verzióban is menteni, hátha az működik? Előre is kösz,
(#) barany165 válasza Dudus hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Megkésve: Hyundai Kefico -1.6,1.8-as automatás Lantrák.Üdv!
(#) dinokal válasza sanyo77 hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Szia!
Ez pdfcreator-ral lett mentve.

Lambda1.zip
    
(#) sanyo77 válasza dinokal hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Köszönöm, ez most jó! Hamarosan jelentkezem!
(#) dinokal válasza sanyo77 hozzászólására (») Feb 24, 2010 /
 
Szia! Javítva lett ! Egy földelendő láb nem volt bekötve az LM3914-esnél !

Lambda.zip
    
(#) sanyo77 válasza dinokal hozzászólására (») Feb 24, 2010 /
 
Köszönöm a javítást! Ez arra kötelez, hogy most már én is lépjek, de még lehet, hogy egy hét lesz, mert addig teljesen le vagyok foglalva már. Addig is türelmedet kérem!
(#) fuelkillerz hozzászólása Márc 5, 2010 /
 
üdv.

megláttam mivel foglalkoztok, épp ilyent kerestem. el is kezdem megcsinálni, bár az elektronikához hülye vagyok. forrasztani viszont tudok, sok áramkört raktam össze kapcsolások alapján.

1. Azt látom hogy az LM358 valamiféle szeparálásra van az áramkörben, a kérdésem csak az, hogy ez arra van, hogy korrigálja a 2 áramkör egymásra hatását? Már láttam ezt az ic-t valahol, nagy sávszélességű duál műveleti erősítő? Na mind1.

2. A jel 2felé elosztása nem fogja csökkenteni a szintjét? Mer bemeneti impedancia vagy mi... Vagy ha felerősítjük, akkor mennyi lesz a végeredmény? Mennyire marad pontos és lineáris az érték... ???

3. Az R1-C2 tagnál az R1 értéke 470k-ról 1M ohmra emelkedett, a C2 értéke pedig 1u helyett 100nF ... ez miért van? csak hogy értsem

Bocs a buta kérdésekért, de önképzésen tanultam mindent, hasonló kérdésekkel...

Üdv, Szabolcs
(#) dinokal válasza fuelkillerz hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Szia! Az LM358 csak szintillesztést végez, nagyimpedanciás bemenet, nem terhel és nem erősít, elválasztja a két áramkört. A sávszélesség mellékes mert egyenfeszültségről van szó. Az a lényeg hogy olcsó, és egy tápfeszültségről üzemeltethető, bármilyen más hasonló opampal helyettesíthető. Mivel az erősítés a kapcsolásból adódóan 1 alatt van ha jól tudom, minimális feszültségesés van, ami elhanyagolható. A feszültség lineáris marad. Az R1-C1 tag értéke azért változott, mert ha az áramkör kimenete helyett a szondára kapcsoljuk közvetlenül az ecut, az áramkör bemenete még rajta marad a szondán, de nem képvisel számottevő terhelést. Ez még csak egy kisérleti áramkör, nem volt megépítve és tesztelve. Először beteg voltam, közben a konyhában leszédült a csempe a falról, úgyhogy most konyharenoválás van. Ha kész leszek, majd akkor tudom folytatni.
R1-C1-et lehet simán változtatni, R1 le, C1 fel, az a lényeg hogy ne terhelje le a szondát, ne essen a feszültsége. Ez csak egy elméleti érték!
Következő: »»   4 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem