Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Sértődésről természetesen szó sincs. Azt hiszem értem amit mondasz és így látom hogy felesleges ebbe a kapcsolásba több energiát fektetni. Az általam megfogalmazott 2 kritérium egyikét sem teljesíti. Úgymint: - 12V-os tápfesz (ez a kocsiban való töltés miatt) - A cellák száma szabadon változtatható legyen 2-től 8-10-ig (12V-nál sztem. max 8 jöhet szóba) Ezért másik kapcsolást néztem, de a kritériumokat kiegészítettem (úgy is ez lett volna a következő lépés): - Visszajelzés a töltésről (nem tölt, tölt, esetleg feltöltve) - Feltöltött akku esetén csepptöltésre kapcsolás - min 2 töltő áram ~150mA és 4-500mA - Egyszerű és olcsó legyen. A fentiekből kiderül PIC és társai szóba sem jöhet (nem is értek hozzájuk, meg felszerelésem sincs hozzá). Korábban ezt a kapcsolást néztem ki magamnak. Szerintetek jó lehet ez nekem? RedCar
Szia!
Nem is a csepptöltés a lényeg, hanem a túltöltés elkerülése, ha ne adj isten elfelejtkeznék róluk. RedCar
Üdv.én sem akarok beleszólni,de azt vedd figyelembe 4db.1.2V-cer.akkut 4x1,46V ra kell feltöltened,ez 5,85V végfesz.get jelent.Tehát 6V/1A stab.kockát kell használnod ha fel akarod tölteni teljesen.A kezdeti töltőáram lemerűlt akksik esetén 0,55A legyen,a töltési idő a veszteségek/akkuhatásfok figyelembe vételével,5,6-6óra.
Hali, én modellezem, és ezért egy jó pár éve már kapcsolatba kerültem az akukkal, leírnék pár dolgot az akkukról, ezeket egyrészt komoly szakirodalmakban olvastam, másrészt saját tapasztalatok. Kezdeném a Ni-Cd akukkal: a legfontosabb amit tudni kell róluk az, hogy ahogy már a fórumban is elhangzott ki kell őket sütni minden töltés előtt, ajánlatos 1C értékkel cellánként 0,8V-ig kisütni, várni kb. 5 percet és utánna elkezdeni tölteni, maximum 2C-vel mivel nagyobb áram esetén a pozitív elektródán hidrogéngáz fejlődik, a negatívon pedig oxigén, és az arányuk sajnos pont 2:1-hez, ami mint tudjuk az ún. durranógáz, láttam már ilyen akkut felrobbanni, sőt az egyik modellezőtársamnak csuklóból amputálni kellett pont egy ilyen incidens miatt a kézfejét, szóval csak óvatosan. A Ni-Mh akkuk: nincsen náluk memóriaeffektus, viszont rettenetesen érzékenyek a mélykisülésre, ezeket csak 0,9V/cella szintig szabad kisütni (szintén 1C-vel), tölteni max 4C-vel szabad őket, nagyobb áramnál szintén durranógáz keletkezik. Ami mind kettő akkura jellemző az az, hogy kerülni kell a tartós 40 fok feletti hőmérsékletet, az akkuk melegedése becsaphatja a kommerszebb töltőket, mivel az akkuk hőfoktényezője kb -2mV/fok, és ezt az egyszerűbb töltők gyakran delta-peak-nek érzékelik, és nem töltik felteljesen az akkukat, igaz eből kisebb baj származik, mintha túltöltenék őket. A különbség a két akku között a belső ellenállásuk, a Ni-Cd akkuknak kb. fele akkora a belső ellenállásuk, mint a Ni-Mh-eké. Csak ennyit szerettem volna hozzáfűzni a témához, ha kicsit hosszúra sikerült, bocs, próbáltam tömör lenni.
Itt egy link egy kedvező árú töltőre, én már régóta ilyet használok, tökéletes töltő, a profi versenyakkuimat is tutibiztosan feltölti, és ki is süti töltés előtt full autómatikusan.
http://www.modellexpressz.hu/component/virtuemart/?page=shop.produc..._id=36 Ha valamiben tudok segíteni nagyon szívesen segítek.
Üdv.a ni-cd akkukat ma már nem gyártják,a kadmium mérgező környezetszennyező hatása miatt.Ami a jelenleg gyártott ni-mh akkukat illeti,nem könnyen robbanak fel,töltéskor.Mert a pozítív kivezetésnél van 4kis furat,melyen keresztül a durranógáz eltávozik.Túltöltés esetén,ezeket gyárilag igy tervezik.Láttam már 2600mA cer.akkut,leolvadt róla a fólia,és ki volt száradva,4Amp.rel töltötték kb.1,8V-al cellánként.1,5óra hosszan a tulaj elmondása szerint.
Üdv mindenkinek!
Olvastam Georgee cikkét, amiben egy akkumulátor kisütő/töltő megépítéséről van szó. Elolvastam, viszont szeretném, ha automatikusan váltana át kisütésről töltésre, valamint (persze ha egyszerűen megoldható) amikor vége e töltésnek, akkor úgymond "kikapcsoljon", tehát nem az egész szerkezetet kapcsolja le a 230V-ról, hanem csak az aksiról veszi le a töltő feszültséget. Raktam már össze egy-két dolgot, de igazából csak az összeszerelésben vagyok otthon, nem a tervezésben vagy az alkatrészek pontos ismeretében. Előre is köszönöm a segítséget, Sanyi U.i.: Kb. mennyibe kerül ezt megépíteni (változtatásokkal együtt)?
Ez egy nagyon jól megtervezett,egyszerű kapcsolás.Minden benne van kisűtés/jelző,töltés/jelző árammérő stb.Trafóval együtt kb.2500ft.ból kijön,a dobozt nem számoltam.Ez nem összeg manapság,ha azt nézzűk,mert gyári profi töltő 20euronál kezdödik.És az sem tud többet ennél.
Egyik ismerősöm 8-9 ezerért vett gyári ilyet, de láttam már 13-ért is...
Csak azért kérdeztem, hogy egy olcsóbb kapcsoláshoz, vagy egy, a gyárihoz hasonló árkategóriájú kapcsoláshoz van-e szerencsém... Mondjuk a szerelési kedv miatt úgyis én építettem volna meg, nem a boltit venném Köszi a választ, remélem meg lesz valahogy, hogy automatán kapcsoljon kisütésről töltésre.
Igazad van a "kiskereskedelemben" már nem szerezhetőek be a Ni-Cd akkuk, de a modellezésben még mindig nagyon népszerűek, és kaphatóak, igaz csak kevés gyártó akkujai jók, ami a 4 kis lyukat illeti, van amelyik akkun van, van amelyiken nincs, amit most használok Ni-Mh akkukat, azokon sincsen, teljesen lezártak, ezért ezek éppenséggel fel tudnának robbanni, de egyébként mindenben teljesen egyetértek veled. :yes:
Sziasztok!
Mindenkinek köszönöm az eddigi segítségét, akár konkrét megoldásról akár elméletről volt is szó. Javasolták itt vegyek egy olcsó töltőt, minden problémám megoldódik. Ez igaz de a belinkelt töltő - ami egyébként tényleg olcsónak számít - is kb 4-5x annyiba kerül mint amiből az itt leírt kapcsolások megvalósíthatóak. A különbséget inkább valami modellbe fektetem ha lehet. Ráadásul amilyen igényeim nekem vannak azt a gyári töltők egyike sem tudja. Én ugyanis egy olyan töltőt szeretnék, ami egyszerre 3 különböző fesz. akkupakkot, min 2-2 különböző töltőárammal is tud tölteni akár 230V-ról akár autóakkuról. Ezen okok miatt fogtam hozzá az egészhez. Jelenleg a fenti tranzisztoros kapcsolásban gondolkodom némi módosítással, és 3 példányban közös dobozban és táppal. Az eddigi tapasztalataim és innen szerzett ismereteim alapján ez nekem meg fog felelni. (és valószínűleg árba is jóval a gyáriak alatt maradok) RedCar
Üdv.
Akkumulátort szeretnék vásárolni és az lenne a kérdésem melyik lenne jobb NI-cd vagy Ni-MH. Az airsoft-ba kellene. Köszönöm
Nem tudom pontosan milyen akku jár az airsoft-hoz, de Ni-Cd valószínűleg már nem is fogsz kapni. A magas Cd tartalma miatt abbahagyták a gyártását. Legalábbis én így tudom. (ha valaki mást tud javítson ki!) Szerintem esetleg még a liPo aksik is szóba jöhetnek nálad ha elférnek.
RedCar
Heló
Tudna valaki segíteni hogy egy 14.4V-os NiCD akkumulátor töltőben, és amiben van tultöltés védelem is?
Hali,
van egy Metabo USLG 230 -s töltöm + a hozzá tartozó akkús fúrógép. Az aksiban egy - két cella rossz volt, ezeket kicseréltem. Töltés után az aksin 9.29V mérhető (Valószínű, hogy van még egyhibás cella). A gondom az lenne, hogy a töltő panelje nagyon melegszik. (Eddig nem tudom milyen volt, mert évek óta nem lett használva.) Mi lehet baj? Továbbá mellékelt ábrákon jelzem, hogy méregettem a töltőt és az akkut. Akku elvileg a töltéshez a + és a test lábat használja, míg a fúró a + és - t. A testről egy ptk 6k8k megy a negatív lábra. Na most, ha a töltőnél a pozitív és a test közé mérek rá(ahogy az ábrán jelöltem), akkor -4.9V -t kapok. Ha a test és a negatívra mérek, akkor -4.9V. Ezek szerint az aksi pozitív pontja a töltő negatív pontjára megy? Ez mért van így??Bővebben: Link
Hello!
Csak azért válaszolok, hogy ne gondold, nem olvassa senki a hozzászólásodat.. Sajnos erre a kérdésre véleményem szerint korrekt választ adni, csak a töltő és főképpen a kapcsolási rajzának és lelki világának ismeretében lehet. A méréseid akár félre is vezethetnek, ha a töltőnek nincs egyszerű lelki világa. Mert lehet töltés előtt teszteli az aksi jelenlétét a töltő, és csak az ellenőrző áramokat méred és értelmezed hibának. Viszont ha a pakk feszültsége kicsi és cellazárlatra gondolsz, akkor akár jogosan is melegedhet a töltő. és az sem mindegy melyik áramköri elem melegszik. Azaz rossz-e a töltő is, vagy sem és gyárilag ilyen meleg, (vagy nem) így nehéz eldönteni. (Az is előfordulhat, hogy a melegedést, csak számodra tűnik kritikusnak. Mert annak hőfok értéke sem mellékes. Én minden esetre megmérném töltés közben az áramot és a feszültséget is, hátha az tájékoztat valamiről. (Persze azt is, hogy az áram az aksiba folyik be, vagy pont az aksiból ki.) üdv! proli007
Hello!
Hát ezt a kérdést, már számtalanszor feltetted, de nem olvastad el a Modi hozzászólását sem figyelmesen. Mert nem bővítetted több információval sem a kérdésedet, sem a célodat. Pld. hogy mekkora kapacitású cellát, milyen feszültségről szeretnél feltölteni mennyi idő alatt, stb... Ha valóban NiCd aksit szeretnél tölteni, azt nem kell (és nem is igazán lehet) túlzottan túlragozni. Tekintve a memóriaeffektus hajlamára, töltés előtt mindenképpen célszerű kisütni a cellát. Innen viszont a kapacitásának ötödével, vagy tizedével érdemes tölteni hét illetve 14 órán keresztül. A legegyszerűbb töltők is ezt művelik, avagy a töltési áramot közel állandó értéken tartva számolják az eltelt időt, majd lekapcsolják a töltést. Védelem gyanánt legfeljebb a cellák hőmérsékletét lehetne figyelni és csökkenteni a töltőáramot és leállítani a töltést 45fok felett. (Nehéz korrekt hőkapcsolatba kerülni a cellával, hogy belül mi van, azt meg csak a mindenható tudja. Így ez általában kevés pozitív kézzelfogható eredményt hoz a konyhára.) üdv! proli007
Helló
Sajnos csak az egyik akkupakkot tudom, ami 1000mAh, a másikban nagyobbak a cellák és 14.4V-osak. Olyan töltőt szeretnék, ami nem tölti túl az akksit.
Honnan veszítek ezt a demagogiát,miszerint ni-mh akkukat kapacitásának csak 10% nak megfelelő árammal lehet tölteni.Ugyanmár,nyugodtan töltheted 20-30% ának megfelelő árammal is.Lásd régi telefon,és fúróakkuk.Pl.De walt gyorstöltő 1,5A tölti a 18V/2800mA Ni-mh pakkot.
Hello!
Akkor Te ne légy demagóg, és töltsd annyival amennyivel akarod. Djgabi, egy kezdő, és itt első sorban a megértés a lényeg. És légy olyan kedves, olvasd el még egyszer figyelmesen amit írtam.. Köszi! proli007
Én most hétvégén olvasztottam sz@rrá egy akkus csavarozó aksiját. Kb 100mA-el töltött este, amikor otthagytam és jég hideg volt az aksi. Azt hittem reggelre feltölt, de nem. Reggel az asztalon a burkolat megolvadva, az aksi még mindig 80mA-t vett fel, és hideg volt. Miután levettem a tápról csak kb 4V-ot mutatott a műszer. És ez egy 15 cellás Ni-Cd aksi volt. Szétszedtem nehezen és az összes cellából mintha kifolyt volna valami és fel volt púposodva a negatív kivezetésénél.
Üdv! Segitséget szeretnék kérni abban,hogy van-e tapasztalata valakinek Makita akkus fúrógéppel kapcsolatban,ma két akksi ment tönkre,használat közben,(12v 2,6Ah Nimh) nagyon melegedett, főleg a negativ sarunál lévő cella,deformálódott is a burkolat. Azóta szinte fel sem lehet tölteni percek alatt lemerül.Ez egyszerű véletlen,hogy ma ment tönkre mindkettő,esetleg töltési hiba? (rossz lenne a töltője) A gép két éves,de üzemidöt tekintve szinte új. A kérdésem tulajdonképpen az , hogy gyakori-e az ilyen rövid élettartam? Ha igen, akkor nem érdemes hozzá újakat vennem. Köszönöm
Sziasztok!
Van a kisfiamnak egy olcsó egyszerű RC autója. 6db 1,2V-os ceruza akku megy bele. Tölteni csak a fényképezőm 4 fakkos töltőjével tudom két részletben, ha kiszedem az akkukat az autóból. Láttam olyan megoldást, hogy az autó alján volt egy töltőcsatlakozó és egy sima =9V-os dugaszadaptert kell beledugni, és tölt. Az autóban az akkupakkal sorosan van egy 4007 dióda sorba kötve, és kész. Nem öli meg ez a töltési megoldás az akkukat? Az akkuk, ami az autónkban vannak 2500mAh NiMH -ek (6db) Van nekem többféle =12V dugaszadapterem és azzal szeretném hasonló megoldásban tölteni. (ne kelljen kiszedni az akkukat az autóból) Mit javasoltok, mit csináljak? Mekkora teljesítményű adaptert válasszak? Milyen elektronikát tegyek a =12V-os adapter és az akkupakk közé? Üdv! Atesz
Üdv.a megoldás igen egyszerű.
6db.Ni-mh,akkud van ez 6x1,2V,teljesen feltöltve 6x1,42V=8,6V végfeszültség. 2500mAh,a névleges leadott kapacitása a celláknak,2500x1,4=3500mAh-nek megfelelő töltőáram mennyiséget kell bevinni,a veszteségek miatt. Ez azt jelenti 350mA,töltést kell biztosítani 10órán át,a full töltéshez. Amennyiben az adaptered 12V/1A,be kell építened,9V/1A stab.kockát,kis panelra az akkupack és a töltő adapter közé. A stab.ic.-re 2-3cm.hűtőlemez szükséges.Mikor ez kész van +kell mérned a töltőáramot,amely a töltés kezdetekor,ne legyen több 450-500mA nél. Ha a töltőáramot soknak véled,a stab.ic.+ágába áramkorlátozó ellenállást tegyél be,1ohm-2,2ohm/5W. Az 5,5x2,1mm.dc táp aljzatot a kisautóba építsd be,ahol elfér,ezen át tudsz majd tölteni. A méréseket I/U csak egyszer kell elvégezni,fontos még hogy az akkuk,ne melegedjenek 30C fok felé.Pl.töltés utolsó óráiban. Sok sikert.
Sziasztok
Vettem a fényképezőgépbe 4db GP AA Ni-mh akkut 2700mAh, fel is töltöttem őket rendes processzoros töltővel, de egy óra után kikapcsolt a fényképező. Utána megmértem a rövidzárási áramokat (csak egy pillanatra) és az egyik elem 350mA-volt, a többi meg 9A. Tehát kuka, pedig 5e Ft volt a 4db... Egyik ismerősöm ugyanígy járt GP akkukkal. Ennyire rossz minőségűek lennének? Én azt hittem hogy ez egy márka... Ma elmentem a helyi elektro boltba, elmondtam a bajom, azt mondta az eladó, hogy dobjam ki mindet, mert annyit érnek, és mutatott egy világoszöld színű akkut, hogy ő ezt árulja, állítólag soha nem vittek vissza belőle. Nem tudom, hogy azokat vegyem-e meg (800Ft/db), vagy vegyek két GP-t. Nem tudom hogy nem-e azért mondta hogy rossz az összes GP, hogy vegyek tőle 4db másfajtát... Kinek mi a tapasztalata a GP-kel?
Nincs tapasztalatom GP-vel, viszont legyen egy akkun bármilyen cimke, kell pár töltési-kisütési ciklus mire a teljes kapacitás kiszedhető belőle. Tehát egy töltés után nem szabad azt mondani egyikre sem, hogy kuka.
Meg aztán igazad is lehet, mert sokszor előfordul, hogy a négyes csomagban van egy kakukktojás, ami gyengébb a többitől. Tapasztaltam ilyet 3 márkával is. Az meg, hogy minden rossz, csak az övé nem, meg hogy egyet sem vittek vissza, hát... Dönts belátásod szerint.
Természetesen nem egy töltés után vontam le a következtetést, úgy csináltam, hogy feltöltöttem, egy napig állni hagytam, majd kisütöttem, feltöltöttem. Ezt 3 alkalommal. Akkor megveszem a másik fajtát, és kiderül melyik bírja jobban.
Hát persze, hogy nem vittek vissza. Te sem vitted vissza a rossz akkudat, oda ahol vetted.
Hello!
Nekem is van 4db 2300mAh GP. Nem vagyok nagy véleménnyel róla. Én vérnyomásmérőben használtam, ahol szinte "ideálisak" a körülmények (rendszeres használat, nem túlzott kisütőáram). A fényképezőgép, jobban igénybe veszi az aksikat. Tapasztalatom, hogy a "noname" aksik gyártói, azzal próbálják eladhatóvá tenni a terméküket, hogy nagyobb kapacitást írnak rá. Tehát AA méretű cella esetén, ha 2200-2300mAh-nál többet írtak rá, akkor már gyanakodni kezdtem.. De ha egyszerű töltővel töltöttem (időre állandó árammal) és nem a kapacitásnak megfelelő töltésmennyiséggel, akkor korlátozottan még használhatók voltak. (Tehát, mint ha kisebb kapacitású lenne a cella.) (Tapasztalataim nem tudományosak, és nem lehet kijelenteni, hogy statisztikai jellegűek, a vizsgált darabszám miatt. Valamint nem mértem, csak az alkalmazást (töltési ciklust) figyeltem.Tehát állításaimat inkább nevezném megérzésnek mint ténynek.) üdv! proli007
Sziasztok!
Meg szeretném építeni ezt a töltőt:Bővebben: Link.De nem akkupakkokat akarok tölteni vele, hanem csak akksikat, azt tudom, hogy 8db akksihoz 7,2 voltos zener kell a kisütő részbe.De 2 illetve 4 darab akksihoz hány voltos zenerek kellenek?Ja és mekkora feszültséggel kell majd ezeket tölteni?Gondolom annyiszor 1,2 volt, ahány darab akku.De lehet hogy rosszul tudom.Én 2 akksihoz 1,8 voltos zenert számoltam,4 akkuhoz meg 3,6 voltosat.Ha nem jó javítsatok ki! Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget! Egyébként ilyenek az akkujaim:Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |