Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Egy hibakód nem így néz ki. A használt szerkezetet nem ismerem így nem tudom jól döntött-e. Az is lehet, hogy a másik szonda a hibás, de az is, hogy egész más. Innen nehezen tudnám eldönteni. Ezért írtam, hogy menj vissza. Ha ez nem vezetne eredményre, keress másik szerelőt. Hibakódok: Link
"Egy hibakód nem így néz ki."
Hmmm... Akkor nézd meg a mellékelt anyagot is. Remélem, az angol nem ismeretlen számodra...
A pdf fájl tényleg az AAE típusokhoz készült, de a kódszám nem csak az AAE-re érvényes. Saját 2. db. szemeimmel láttam, hogy a szerelő a 2003-as, 75KW, 102 LE, BFQ típust választotta ki a laptopszerű cuccon, motorvezérlő => a már leírt 16524 sz. hibakódot kapott vissza a hibatárolóból. Éppen most mondta telefonon, holnap kicseréli a másik szondát is, biztos ami biztos alapon: ha az egyik jó, akkor a másik tuti nem jó!!!
Az pedig olcsóbb lesz! Áá, és egy jó ötlet: ha így mennek a dolgok, akkor beállok én is szerelőnek...
Mióta minden autó így tele van elektronikázva, nem olyan egyszerű a javítás mint volt. Azt azért ne gondold, hogy a hibakód tároló kiolvasása után csak cserélni kell az alkatrészt és már jó is. (Mint a melléket ábra is mutatja.) Ezért aztán megy a cserebere, amíg meg nem találják a hibát. Remélem a tiéd ezzel megoldódik. Mert ha mégsem és a hibakód is marad, akkor jön a fejtörés.
zolika60, szerintem igazad van. Már attól félek, hogy holnap, miután a srác kicseréli a másik szondát is, egy kis idő után visszajön a sárga jelzés... Visszaveszi a szondákat? Ha megtartom mind a 2-t, akkor hány (tíz)ezer ft-ba kerül majd az igazi javítás? Látod, már kezdődik a fejtörés...
Remélem nem az Egri szervízben voltál !
Ha mégis akkor csak reklamálj,de semmi esetre se menj vissza !!! :no:
Na, itt a folytatás.
A végén a szerelő mind a 2 szondát kicserélte. Nem, nem az Egri szervizben voltam. Visszamentem reklamálni, a srác vissza akarta venni az első szondát, de olyan rendes és udvarias volt, hogy ettől meggondoltam magam és megtartottam. Ezért nagyon boldog volt, és a 2.-ik szondát beszerzési áron (ellenőrizve! ) rakta fel, egyéb díjak nélkül. Azóta már kb. 40 km mentem és a sárga lámpa nem világít. Legalább van 2. gyári vadiúj lambda szondám! A régit, melyről kiderült, hogy még jó, elajándékozom majd anyósomnak, névnapjára... Remélem, ha ez másokkal is fordul elő, az én esetem, valamint az előző oldalon megadott hibakód, tanulságos lesz.
Sziasztok!
Skoda Octavia 2004-es évj-ú kocsimnál a bal első ajtózár nem vezérli a központi zárat (ill. nem mindig vezérli) Tudjátok mi lehet az oka és hogyan lehet orvosolni a problémát? Köszi! Üdv!
A VW-csoportnál a saját 5számjegyü kodjaikat használják. Persze mindnek megvan a szabványos 1betü+4számos megfelelöje is.
Szia! Eddig mindig a mikrókapcsoló ment tönkre ami a zárban van.
Köszi!
Hol tudok ilyet beszerezni? Van valami konkrét hely, ahol normális áron beszerezhető?
Köszönöm, már rájöttem. Néhány éve már csak elméletben javítok autót. Ezért nem vagyok teljesen naprakész.
Talán itt lesz. Minden vw csoportos autóhoz verhetetlen áraik vannak.Bővebben: Link
Ne bánd, hogy a még jó szondát is kicserélte. Nagyjából egyforma üzemórát bírnak, így nem biztos, hogy sokáig ment volna.
Nem ismerem a skodát. ezért nem tudtam, hogy egy ilyen egyszerű kapcsoló van benne. Abban a márkában amit mi javítunk csak zárra együtt cserélhető.
Helló.
Lehetséges, hogy az olvasótekercs el van törve az autómban? Ma elvittem egy szervízbe és ezt mondták nekem. Kimutatta a műszer, hogy valahol szakadás van a rendszerben. Vélemény? A PDTDI motor milyen a Skodánál. Olcsón van most Octavia. Nem kell valakinek az én autóm? Ja. Ha valaki szereti a skodát, ajánlom figyelmébe a honlapomat : www.octaviatalalkozo.5mp.eu Köszi előre a választ!
Még egy érdekes dolgot vettem észre az autónál, ha
teljesen eltekerem a kormányt , akkor leesik az alapjárat, sőt volt olyan is ,hogy kereszteződésben lefulladt az az autó. biztos, hogy valami szervó probléma, de hogy játszhat szerepet a szervópumpa az alapjáratnál ?(1,6 -os AEE Octavia)
PDTDI 150 e km-ig OK utána sokba kerül...
Sziasztok!
Én most csöppentem ebbe a fórumba, viszont már 10 éve van egy 1,6 75LE AEE Octaviam. Igaz, 2 órámba került, de végigolvastam az egész topicot és jó látni, hogy vannak hozzá értő és segítőkész emberek itt. Viszont akad nekem is egy problémám, amire idáig még 1 autószerelő sem tudja a választ, hátha majd itt megoldja valaki. Nos az autó imádja a lambdaszondát...megenni... A kocsi új kora óta nálam van, garantált 93e km-el, de már az 5. labdaszondát cseréltem benne. Idáig csak gyárit. Semmi jele nincs a maghibásodásnak! Csak zöldkártyán derül(t) ki, hogy rossz, és persze hibakód is van ilyenkor róla. (alacsony jel) Ismétlem, semmi jele nincs a meghibásodásnak. Az autó tökéletesen működik, a motor nem rángat se hidegen se melegen, tökéletesen indul hidegben-melegben, a fogyasztásom az autóhoz mérten elfogadott és reális. (város: 9-10 (60-70km/h), országút: 7-8 (90-120km/h), autópálya: 8-9 (140-150km/h)). Az autó menetdinamikája nem csökkent. Természetesen az autó 15 ezrenként új olajat kap és új olaj-, levegő-, pollenszűrőt. 60 ezernél új gyertyákat kapott, 90 ezernél új gyári vezérlés lett berakva+vízpumpa. Az új szonda beszerelésekor a hibakód törlése megtörténik, de a következő zöldkártyán megint hibaként tűnik fel. Akkor megint csere és megint jó értékeket produkál. (Egyébként meg 10-es alapjárati CO volt...) Most már meguntam a cserélgetést, és benne van egy régi rossz, az újat pedig vizsga napján berakom, levizsgázik, majd vissza rakom a régit. Volna esetleg valakinek vmi ötlete a problémámra? más: olvastam, hogy valakinek a szervocsővel volt baja, én sima vastagfalú benzincsővel pótoltam, és tökéletesen működik, nem bírja a vákuum össze szippantani. Üdv: Tamás (www.sof.hu)
Azt kifelejtettem, hogy az alapjárati motort is mindig kiveszem az olajcserék alkalmával és kipucolom a kormos lerakódást belőle.
Egyéb ötletek a forumtársaknak az általuk felvázol hibákra: Hátsó ablakfűtés bekapcsolva marad: Valószínű a reléje égett be. A relét a bal oldalon a kormány alatti műanyag műszerfal elem lebontásával találod meg egy műanyag keretbe bepattintva a többi közé. a műszerfal elemet torx csavarok fogják, egy a világítás kapcsoló mögött, kettő a szerviz csatlakozó környékén, és egy a biztosíték táblánál. A biztosíték táblát is ki kell hozzá csavarozni, ezek nagyobb méretű torx csavarok lesznek. A világítás kapcsolót úgy tudod kivenni, hogy magát a tekerőt benyomod és elforgatod a tompitott fény irányába ameddig engedi (kb 0,5 cm) majd magad felé húzni kezded. Központzár járó motornál "visszanyit" illetve nem villog a piros LED a bezárásnál, és a belső lámpa nem gyullad fel ha kinyílik az ajtó: Az ajtókban lévő motorban van egy mikrókapcsoló aminek a feje elkopik, ezt külön lehet cserélni. Általában ez szokott elhalálozni, de lehet a hiba a kábelkötegben is a gumi átvezetőnél is. Ablaktörlő "belassulása": Sajnos hajlamos berohadni a forgó csap amire az ablaktörlő kar van ráhúzva. Kiszerelés után inkább csavarlazitóval fújkálni, vagy áztatni higitóban, esetleg lánggal melegíteni. Kalapálni nem szabad, mert spiáter öntvény, és törik! Ha sikerült szétszedni, akkor megcsiszolni, majd kenést biztosítani és összerakni! Elektromos ablak lehullása az ajtóba: Egy műanyag alkatrész törik el a szerkezetben...Sajnos tudomásom szerint ezt a műanyagot külön kapni nem lehet, csak kompletten. FONTOS, hogy ha leesett az ablak, akkor NE nyomkodjuk a gombot, mert a bowdent összegubancoljuk a csigán, és az életben többet össze nem rakjuk. Ha mégis sikerült összegubancolni, akkor a megoldás: www.bowdenszerviz.hu Ajtók nyekergése menet közben, illetve járdára, fekvőrendőrre való felhajtáskor amikor a kasztni csavarodik: Az oszlopokon lévő U alakú pántokba kapaszkodik bele az ajtózár amikor becsukjuk. Na ezeket a pántokat kell bandázs szalaggal bekötni, 1 RÉTEGBEN, mert különben az ajtóvilágítás égve fog maradni. Átmenetileg előfordulhat, hogy nehezebben csukódnak az ajtók, de ez a idő múlásával megszűnik, ahogy a bandázs idomul a zárhoz. Ha még van nyekergés az autóban, akkor a hátsó ülées támláit előre hajtva látható lesz egy-egy gumibak, amire az üléstámla támaszkodik a helyén. Ezek a gumibakok mentesek, és ha kihajtunk rajtuk egy fél fordulatott akkor már meg is szünt a zajforrás. Futómű nyekeregése: Az első stabilizátor rúd gumiszílentjei össze száradnak és nyikorognak, ahogy a rúd torziósan csavarodik. Eleinte esztétikailag zavaró a fül számára, de a későbbiekben csere érett lesz. átmeneti megoldásként, zsírt vagy WD-40-et befújva a gumi és a rúd közé, megszűnik a hang, de egy nagyobb esőzés után ismét számíthatunk rá. Remélem tudtam hasznos ötlettel szolgálni a márkatársaknak! Üdv: Tamás
170 E. Km. van a PDTDI Octaviaban. Az sok? Nem érdemes megvenni?
Szerelő szerint nem sok és az autó megbízható!
Ha egy rendesen karbantartott darab, valóban nem sok. Bár a PDTDI porlasztó csúcsok körülbelül ennyit élnek és ezek cseréje nem túl olcsó. Szintén elég költséges, a vezérmű szíj és feszítő görgők cseréje, amit frissen vásárölt autó esetén mindenképpen meg tennék mert akkor biztosan fogod tudni milyen állapotban vannak. Egy sima 1.9 TDI ezek miatt sokkal jobb választás. Természetesen ez csak az én véleményem, mivel az autót nem láttam és ezért csak általánosságokat írtam.
Bár nem vagyok autószerelő, ezt a lambdás próblémát alaposan körüljártam (elméleti síkon, persze ). Ha minden más okot kizártunk, akkor még mindig van mire gyanakodni: azt mondják (írják a neten), hogy a benzin összetétele, minősége sokat számít a lambda-szonda jó működése szempontjából ...
Igen, ebben igazad van.
De csak OMV és AGIP kutakon tankolok.
Amit én néztem PDTDI-t, azok céges autók voltak. A szervízkönyvben 30 e. km-nt volt kötelező szervízen. Ha oda kerülök, hogy megveszem, akkor előtte elviszem szakszervízbe, + viszek egy autószerelőt és egy karosszéria lakatost, hogy ők is nézzék át.
Ha még gyári a katalizátorod (ha jól emlékszem a katalizátoron van a szonda) akkor lehet kezdődő katalizátor probléma. Ha viszont cserélték már és univerzális a katalizátor és rossz helyre tették a szondát akkor az a gond. Lehetséges probléma lehet még a rosszúl elégetett üzemanyag (valamelyik henger hibája) hamar tönkrevágja a szondát. De lehet még olyan hiba is, hogy hamar bekoszolódik az elégetett olajtól. Amikor kivetted a szondát milyen szinű? Ha fekete és kormos (olaj) ha szürkésfehér vagy őzbarna mint a gyújtógyertyánál általában akkor tökéletes. A Skodának talán az egyik leg megbízhatóbb motorja, de sajnos ennél a motornál is megvan a "precízség" hibája, mégpedig a dugattyúgyűrűk nagyon vékonyak és rövid idő alatt beégnek a dugattyú horonyba és innentől kezdve már nem tudják megfelelően ellátni a funkciójukat. Nem feltétlen kell cserélni őket (gyűrű) elegendő brigéciollal jól átmosni a hornyokat kikaparni tisztítani.
Szóval összesítve elég sok vizsgálat szükséges a problémád orvoslására. Milyen értelmezésben van a 10-es alapjárati co? Mert ez is lényeges lenne, mármint a pontos mért adat. |
Bejelentkezés
Hirdetés |