Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 48V-os zselés akkumulátor-töltő készítése
Lapozás: OK   5 / 8
(#) szsrobert válasza proli007 hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
A legjobb megoldás a kondi nélküli. Olcsóbb, nagyobb hatásfokú.

Sorosító drótokat töltéskor megszakítani, csipeszekkel akkukra töltést párhuzamosan rákapcsolni. Persze bonyolultabb egy autón, mint egy 36-48V-os elektromos kerékpáron, de én is így használom. A gyári soros töltője 1 töltés után lefüstölt, és az akkuk között több tized V különbségek is voltak.
(#) proli007 válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Hello!
Ezt írtad:
Idézet:
„Esetleg egy kondiba tárolni a fölös feszt, és átnyomni a gyengébb akkuba.”

Idézet:
„A legjobb megoldás a kondi nélküli.”

Most vagy kevesebbet igyál, vagy többet, mert így nem vergődünk partra soha.. De azzal is megelégszünk, ha kicsit következetesebb vagy..
üdv! proli007
(#) rozsda válasza proli007 hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Feladom ezt az elfűtős dolgot.Egyrészt a veszteségek de ettöl eltekinve,nem bir a ketyere ekkora akksikkal.Talán kevesebb Ah-al elboldogulna.
13.7V körül kezd el megindulni a kiegyenlités.Egy példa.:egyik akksi 13.2V a másik 13.8V.Szerencsétlen fet fűt mint az állat de sokat nem befolyásol a kapocsfeszültségeken.A fetek is hullanak ki sorban.Talán egy bika nagy ellenállással vagy izzóval (bár már próbáltam régebben 55W-os izzót és nem történt sokminden) lehet hogy érnék el eredményt de be kell látnom nem életképes ekkora akksikra az elfűtőzsdi.Talán még megpróbálom a beállitani ugy hogy már 13V-on is follyon kiegyenlitő áram.Ott még közelebb vannak egymáshoz a kapocsfeszültségek de őszintén mondva kicsit levagyok törve.
Elfűtős kipipálva.Párhuzamos töltés kipipálva.(elég lehetetlennek tünik megoldani az adott körülmények között) Marad az akksinkénti töltés és talán még a linkhez hasonló áttöltős módi.
Ez az UC3906 nagyon tetszik.Minden akksira egyet és csinálni nekik egy közös 12V-trafót-egyenirányitót és jó nagy puffert.Csak arany árban adják,ha adják még.
Ezt az áttöltős módit érdemes volna kipróbálni?Te látsz benne fantáziát?Egyet kisérlet képpen lehet hogy érdemes volna összedobni.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Zoli,légyszives segits nekem ezt a kapcsolást hejrevágni.
Úgysem hagy békén a dolog mig ki nem próbálom.
Ahogy néztem a kapcsolást a szimulátorban elvileg működőképes volna N-fetekkel.De most P-fetböl van itthon ennyi darab és gyorsan össze is tudnám dobni.Kondibol is azért van kettő mert ESR-böl 470u-van.De kezdésnek elég volna egy is.
A meghajtás része az jó volna?Holtidő az nincs benne de szerintem 1KHz alat majdcsak nem nyitnak egymásra a fetek.És elegendő bele 55V 31A-os fet?
Előre is köszönöm a segitséged.
(#) proli007 válasza rozsda hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Hello!
Abban, hogy ennek a dolognak sok értelme nincs, Katt-al már megegyeztünk. Én csak azért rajzoltam le, mert igény volt rá (mint a rasszizmusra). Egyébként pont úgy működik, mint ahogy a szimulátorban.. Szóval jó ez, csak 15A mellett semmit nem ér.

Bár a kapcsolás szellemes és egyben automatikus is, én személy szerint, nem fűzök sok reményt a kondishoz sem. Mert a kondiban tárolt energia, C*U^2/2. Tehát a feszültség négyzetével arányos, csak hogy itt igen kis feszültség különbség lesz, amit át kell/lehet tölteni. A másik, hogy átkapcsoláskor semmi nem korlátozza az áramot, csak a Fet Rds ellenállása. Egyszóval még is fog fűteni..

Az UC3906 töltési logikája szimpatikus, (maga az IC és az ára, már kevésbé) Viszont ez is analóg disszipatív rendszerű. Most meg töltés miatt fogunk fűteni?
Szerintem "nagyáramú" rendszernél ma, kizárólag a kapcsolóüzem jöhet ma számításba. Legalább is szerintem minden ez felé mutat.

És, ha már költünk valamire, akkor ne célprocesszorra költsünk, hanem mikróvezérlőre. Ott legalább módosíthatóak a működési feltételek, "minden anyagi vonzat" nélkül.

Most láttam éppen elektromos autókat a TV-ben, és azt állították, hogy 6..8 óra alatt újra tölthető. Tehát C/5-el töltenek. Megtehető út 45..50km volt. (De mutattak sport kocsit is, ami 3,5 alatt gyorsult 100-ra. Persze látszott, hogy a négy kerékmotort mikróvezérlő hajtja külön-külön..)

(Van abban holtidő, csak az 555-nél. Persze ha azt a rajzot szimuláltad amit belinkeltél, mert az NI file-t nem látom.)
üdv! proli007
(#) rozsda válasza proli007 hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Tudom-tudom,megmondtátok.
Nyugtáztam azt is hogy a kondisra sem adtad az áldásod.
Az elmondottak alapján kezd számomra is nyilvánvalóvá vállni hogy ez is ugy végzi mint az elfűtős.De ez még nem jelenti számomra azt hogy ne próbáljam ki.
Őszintén megmondva kiváncsi vagyok arra hogy X méretű kondival milyen közel tudja tartani egymáshoz a kapocsfeszültségeket.Amúgy is a puding próbája az evés.
Ha funkciógenerátorral hajtom a feteket akkor működik a szimuláció. (a meghajtással nem) Remélem katt segit működésre birni.
Az valós lehet hogy a kondi árama csúcsokban 100A?Nekem egy kicsit gyanus hogy az a pártized voltos töltés kisütés ennyi...Biztos benéztem az MS-t.
De ha növelem a kondi méretét és a kapcsolási frekvenciát akkor elvileg több energiát tudok áttölteni. (meg több a baj is vele,de ezt most ne vegyük figyelembe)
És az akksik mit szólnak ehez a kis lűktetéshez?
Azt már olvastam hogy nem vagy hive ennek az UC-nak.Van a valóban kapcsüzemű testvére az UC3909 de ez sem olcsó és méginkább beszerezhetetlen.
Majd holnap rajzolok egy mikrovezérlős kapcsüzeműt és ha lessz időm megirom rá a programot is. Hacsak igy működne.
Ez a TV-s sztori is csak lehangol.Nekem is van egy Ekocsim.Félkészen.
Felteszem a müvem PDF-ben hogy más is láthassa.
(#) proli007 válasza rozsda hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Hello!
Még szép, hogy nem működik..
Az eredeti rajznál, az 2117 nem véletlenül van benne. Ez biztosítja a vezérlés, és a Fet közötti szintillesztési feladatot. Nálad is a Gate elektródát, az Souce-hoz képest kell vezérelni. (0/-6V-al) A Q8/9 még csak elmenne, de mi a helyzet, a Q6/7-el?
Miért vagy lehangolt? Tök jó az a kis kocsi, ezt csak infógyűjtés szempontjából írtam.
üdv! proli007
(#) szsrobert válasza proli007 hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Mit nem értesz? Nem szoktam inni.
A legjobb az az alkatrész, amit nem kell beépíteni, ezért nem kerül pénzbe, és nem is tud meghibásodni.
Leírtam a párhuzamos töltés előnyét. Ha nagy a kiegyenlítő áram, izzón is el lehet fűteni. Bár akkor inkább akkut kell cserélni.
Jó, egyforma akkuk esetén nem lesz köztük nagy feszkülönbség.
Egy neten lévő rajzhoz mit szóljak hozzá?
Ha leírnám, hogy egy MZ-n hogy lehet alapjáratot állítani, valaki megkérdezné, hogy hogy állítgassa a 2010-es GSXR-én az injektor- és gyújtástérképet az utólagosan felszerelt turbójához, és engem hurrogna le, mert nem tudok válaszolni?
Fényszóróizzó 6A, talán az lehúzza a feszt. De, mint írtam, soros töltésnél így fesszabályozni hatalmas pazarlás, nagy járműveknél pláne.

Ha valaki nagyon ráér, vesz/készíttet egy toroid trafót négyszer névleges 12V-hoz, rá 4 graetz. Vagy vesz 4500Ft/db áron 4 automata töltőt.
(#) proli007 válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Hello!
Bocs, ha személyesedésnek vetted a dolgot. Nem volt célom, és szokásom sem igazán. Csak arra akartam rávilágítani, hogy véleményem szerint következetlen voltál. Amit a kondik után írtál, szerintem az sem nekem szólt, mert ha olvastad volna a hozzászólásaimat, akkor láthattad volna, hogy én nem akarok semmit sehogyan összekötni, még állást sem foglaltam az ügyben. Én mindössze, csak figyelek és Rozsdának próbáltam segíteni egy aksitöltő rajzzal, valamint egy kiegyenlítő tervezésével melynek használatával, alapból nem értettem egyet. Ennyi, és nem több..
(Az italozás, meg vicc lett volna, de látom nem szereted a tréfát. Nos, én '80 óta nem iszom alkoholt, de ez nem érdem, hanem állapot..)
üdv! proli007
(#) szsrobert válasza proli007 hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Tulajdonképpen mindegy, kinek írjuk, a lényeg az infó.
Még egy megoldás:
ha kivezetjük a 4 sorba kapcsolt akku 5 pólusát akár vékonyabb vezetékkel is, feszmérés után mindig arra a 2 szomszédos drótra kapcsoljuk a töltőáramot, amely a legkisebb feszültségű.
(#) szsrobert válasza (») Máj 20, 2010 /
 
Szánom-bánom bűnömet. Mi az a más következtetés, amit az olvasó levont?
Úgy tűnik, bonyolult másoknak segítséget nyújtani. Nálam működik a párhuzamos töltés. Akkor is ha ezt másoknak leírom, sőt akkor is, ha nem.
Bátran címezze nekem valaki a szakmámmal kapcsolatos alap kérdések magyarázatát.
Fűrészelhetjük a barna kábelt hasznos elfoglaltság helyett.
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Például harapós kutya.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Szóval, komoly problémák vannak. Amiket betettél 12 és 13 V-os tápokat, azok feszültséggenerátorok. Ez azt jelenti, hogy ideális alkatrészek, vagyis, a kapocsfeszültsége mindíg 12 V lesz, akármekkora árammal terheled, vagy akármit akarsz beletölteni. Tehát, ezeknek a feszültségét nem tudod megváltoztatni, így ezek nem jók akksi helyett. Ha akksit akarsz modellezni, akkor egy jó nagy kondi kell, meg egy vele sorbakötött ellenállás. Nézzük:

Legyen az akksi mondjuk 10 Ah-s. Ez azt jelenti, hogy 10 A-t tud leadni egy óra alatt és a kapocsfeszültsége 12 V-ról, 10 V-ra esik. ( mondjuk, némi közelítéssel... ) Ha ezt egy kondival akarjuk helyettesíteni, akkor a közismert QCU képlet pontosabb felírásával juthatunk eredményre. A képlet valójában így szól: dQ=C x dU. Tehát, feszültségváltozásról és töltésváltozásról van szó. Behelyettesítve: az akksiban tárolt összes töltés: 10 A x 3600 s, vagyis 36000 As, vagyis 36kC ( kilóCoulomb ) Ennek kell beleférnie a kondiba úgy, hogy közben a feszültségváltozás a kondin 2 V. ( hiszen az akksi is csak ennyit változik ).Ebből: 36kC/2V= 18 kF ( kilófarad )
ha azt nézzük, hogz egy ilyen akksinak a rövidzárási áram mondjuk 100 A, akkor a belső ellenállása 12/100, vagyis 120 mOhm. Tehát, az akkumulátor modellünk úgy nézhet ki, hogy végy egy 18 kF-os kondit és kössél vele sorba egy 120 mOhmos ellenállást. Ezzel menni fog, ha egyébként jó a kapcsolás.

Sajnos, az nem jó, mert a felső FET-eket nem jól hajtja meg az 555. Ő csak a GND és a 12 V között ad feszültséget, a felső tranyóknak viszont a 25 V és a 12 V között kellene. Erre is van megoldás, mert lehet használni feszültségvezérelt feszültséggenerátort, aminél a be- és kimeneti oldal galvanikusan független, tehát, egy igen egyszerűen használható szintáttevő.
Sajnos, prolinak nagyon igaza van, mert az, hogy a kondikba belepumpáljuk az energiát, abból meg egy akksiba, hát a kialakuló áramot csak a körben levő soros ellenállások korlátozzák, pl az Rdson. Nem egy egzakt megoldás. A valóságban több száz A-ek csordogálnának, illetve, amit a FET-ek kibírnának. Az ilyen jellegű kapcsolásokat egész kis teljesítményekre használják ( valami switched coupled capacitor power supply? ) még ic-t is gyártottak hozzá, de ez itt nem megy. Szóval, legyen az enyészeté...
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
"Ez a TV-s sztori is csak lehangol.Nekem is van egy Ekocsim.Félkészen."

Ezt te írtad? És hol van a dinamika? Hol az erő? Te azért tudod, hogy a világot is 6 nap alatt teremtették? Az sokkal egyszerűbb volt... Hova ez a kapkodás, meg kishitűség? Szóval: nyugi...!
(#) (Felhasználó 46585) válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Vedd könnyebben... Proli nagyon békés természet...
(#) (Felhasználó 46585) válasza proli007 hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
...én '80 óta nem iszom alkoholt...

Nem tudod, mit hagytál ki! De én is kipróbálom '80 után... 2080 után...

:yes:
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
OK.Nem lovagolok többet a témán.Megértettem hogy nem fog működni.Csak gondoltam ha minden adott hozzá akkor miért ne dobjam össze egy próbára.Egyépként a TC4451-52 vel meg lehetne hajtani?Az az igasság hogy mái napig nemsikerült megértenem a fetek meghajtását.Az oké hogy a sourchoz képest kell pozitivabbnak lenni a gate lábának de nem látom át hogyan áll össze ez egy kapcsolásban.A szimuláció sem segit a jobb megértésben.
A témához kapcsolódóan végszónak beteszek egy linket.
Bővebben: Link
Akkor marad az egyenkénti töltés.Összedobtam egy sémát hogyan is gondolom.Minden akksinak külön kapcsüzemű töltő.Cimopata álltal alkotott a gerjesztéshez használt tápjára gondoltam.Persze átalakitva az adott feladathoz.
Gerjesztés tápja.
(tudom hogy te már ajánlottad egyszer ugyanezt a megoldást)
Tekerni egy bika nagy 15V-os trafót,egyenirányitani,pufferelni és egyenként rákötni a töltőkre,amik a kocsiban volnának fixen beszerelve.A bika trafó meg kocsin kivül lenne.(egyenlőre) Szóval ez a séma igy működőképes volna?Persze töltésnél nem akarok megbontani semmi kábelt.
Mert akkor elkezdek rajzolgatni valami töltő szerűt ezzel az UC3843-al.
Vagy valakinek van jöbb ötlete kapcsüzemű megoldásra?
(#) cimopata válasza rozsda hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Üdv!

Szerintem ez így nem jó.

Ugyanis ha a gerjesztéshez készült táp nem csinál potenciálleválasztást.
Így vagy úgy összezáródnának az akkuk, tehát ez így nem jó megoldás.

Én azt javaslom építs egy kapcsitápot, vagy egy végy egy sima trafót 4db leágazással.
Mindegyiket szűröd és rájuk raksz 1-1-1-1 ugyanolyan töltőt.

Az úgy már tuti jó lesz.
(#) rozsda válasza cimopata hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Ezért jó számomra mindent lerajzolni és megkérdezni,még mielőtt belekezdenék.
Nemteljesen értelek.
Azt mondod hogy csináljak 8db leválasztott kimenetű kapcsitápot.
Vagy jó ez a gerjesztésnek használt táp csak a főtrafóra kell 8db 12V-os szekunder és külön egyenirányitani és szűrni mindegyiket,majd egyenként a gerjesztés tápjába.
8db leválasztott kimenetű kapcsitápot összerekni,hát...
Maradnék inkább az egyszerű UC-s megoldásnál.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Igazad van.Ha bármi oknál fogva nyitvamarad a fet akkor az csúnya következményekkel jár.
Egyenlőre az van hogy én sem tudom.A fejemben káosz és tanácstalanság a köbön.
Azthiszem leiszom magam a hétvégén. (most van egy feketepontom Prolinál )
Rámfér egy agymosás.Aztán jövőhéten megint nekiülök.
Igy megzavarodottan belegondolva kel 8db 12V 10A-os táp.Ez testvérek között is 120W.Legyen 200W.Ez azért megoldható feladatnak látszik.
(#) cimopata válasza rozsda hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
1 táp kell, 4 db leágazással.
És nem 8 töltő hanem csak 4. (4x12V)
(#) (Felhasználó 46585) válasza cimopata hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Látom, sikerült elbonyolítanotok a kérdést... a többit később.

Rozsda, vedd elő azt a piát és kapcsolj ki...
(#) proli007 válasza rozsda hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
"(most van egy feketepontom Prolinál" Tévedés! Én nem alkohol ellenes vagyok, hanem mentes. Mecsoda kölömbség. :yes:
(#) (Felhasználó 46585) válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Gondolkoztam olyasmin, amire köbzoli is utalt, hogy az összes akksi sorban, aztán ahogy feltöltődnek, ki kell venni őket. Valami olasmira gondoltam, hogy kapcsolókkal ( FET) el lehetne terelni a töltőáramot az adott akksiról. Nem rajzoltam végig, de szerintem kell hozzá két kapcsoló ( meg talán még dióda is ) akksinként. Ez már nagyon bonyolult, mert még a FET-ek vezérlését is meg kell valahogy oldani, meg hozzájön a csomó veszteség. Szóval, nem igazán érdemes vele foglalkozni.

Az egyedüli megoldás, hogy egy nagy trafó, rajta 4 ( 8 ) szekunder tekercs, egyenirányítás, puffer, 14 V-os táp, vagy áramgenerátor, ahogy itt már korábban le lett írva. És, hogy az autónak ne kelljen ezt is cipelnie, egy nagyáramű stekerre legyenek kivezetve az akksi kapcsok és akkor csak kívülről rá kell dugni az ellendarabot. A mostani 12 V-os tápokat kellene optimalizálni, tehát, a legkisebb fojtó, hűtő, stb. Az egészet úgy kell felfogni, hogy ez az autó tartozéka, mint mondjuk a kézifék... tehát, csak nézőpont kérdése. Ha ezt az ideát magadévá teszed, akkor már nem is tűnik olyan bonyolultnak 4 ( 8 ) db ilyen táp...

proli, köbzoli: ti csak ne filozofáljatok ennyit a pián, még elrontjátok ezt a szegény rozsdát és esetleg csak néha enged meg magának egy pofa sört, vagy még azt sem, hanem csak beszél róla... ő még egy fiatal emberke és hallgat ránk... tehát, csak óvatosan... ennek a fórumnak van embert formáló hatása is...
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Eldöntött dolog hogy kell 4 (8) darab táp.Nem is kell más megoldáson lovagolni. (bár én tettem ezt eddig)
A kérdések adottak.Melyik és milyen topológiájúak legyenek a tápok.?Hogy legyenek kötve az akksik?Talán ezek a fő kérdések,részleteket ezek eldöntése után.
Te most Cimopata gerjesztéses tápjára gondolsz?De ez baj esetén tényleg nagy kárt tudna tenni.Vagy ki lehet egésziteni megfelelő védelemmel?
Én most arra gondoltam hogy hagyni a jelenlegi akksi bekötést.(8db akksi,kettessével párhuzamban és a négy db kettes pakk sorosan kötve (48V)) szsrobert szerint a párhuzamos töltés nem olyan problémás.Az egyforma akksikat kell párbaválogatni.És csinálni 4db leválasztott kimenetű kapcsitápot.12V 20A.Egy 350-400W-os táp bőven megtenné és talán még ez is emberi teljesitmény.(mármint nekem)
Alapötletnek megint csak Cimónak az egyik rajzát vettem elő.Bővebben: Link
Szerintem ez tudná a kért teljesitményt és még egyszerűsiteni is lehet.(szekunder oldal)
Most lehet hogy butaságot kérdezek de a töltésvezérlést nem lehet megoldani a TL két komparátorjával?Arra gondolok hogy az egyik figyelné a kimeneti feszt és 14.8V-nál leszabájozna.A másik pedig az áramot amit 20A húzna meg.Tehát mikor ráteszem az akksit akkor az áramkorlát dolgozna 14.8V-ig.Utánna a feszfigyelő komparátor szabájozna.Ez igy nagy marhaság?
És az árammérést lehetne hagyni a primer körben?A feteken beállitott áram mindig egy meghatározott szekunder áramhoz tartozik?Tehát ugy állitanám be a fetek áramát hogy a kimeneten 20A legyen.
Na mit szóltok ehez?
A piálásrol csak annyit hogy szombaton lagzi,vasárnap morzsalagzi.Ez barátok közt is kétnapos túra és bőven kimeriti az egypofa sőr fogalmát (mennyiségét).Nemvéletlen irtam hogy agymosás következik.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Nem igazán jó, mert nagyon bonyolult lesz. 4 ( 8 ) db komplett táp, hát iszonyú munka. Nem kell csak egy nagy kapcsi táp, amin 4 ( 8 ) db szekunder van. Nem kell szabályozottnak lennie sem, mert a kimeneteken ott lógnának a Cimó féle 12 V-os tápok, kissé módosítva, az áramoknak megfelelően. Vagyis áramkorláttal tölt, 20 A-es áramkorlát, aztán ha az akksi fesz eléri a 14,4 V-ot, akkor csökkenti a feszt, hogy ne akarja túltölteni. ( És ezen az sem változtat, hogy ezek az egyedi kis töltők milyen felépítésüek. A főbb alkatrészek mérete, ára, adott. 20 A, az 20 A. Kell hozzá FET, hűtő, fojtó, kondi a betápra, még ha a kimeneti meg is van spórolva, ha elég nagy a kimeneti fojtó induktivitásra. Szóval, csodák nincsenek. Az, hogy kell hozzá UC ic, vagy valami más, hát, tök mindegy... ) Vagy egy 3...4 kVA-es normál 50 Hz-es trafó, 4 ( 8 ) db szekunder tekerccsel. És a legnagyobb problémám az, hogy nincsenek rendes műszereid a beméréshez! Különben már küldtem volna neked egy ZVS, önrezgő tápot mondjuk 3 kW-ra, de nem tudod bemérni. ( még én is az elején tartok ennek a dolognak ) És ez már nem nagyon megy távirányítással...
A Cimó féle rezonáns izék csak azért nem tetszenek, mert már túl nagy áramok fognak folyni a tranyókon. De azt sem egyszerű bemérni, ahhoz is nagyon komoly műszerek kellenek.

Menj bulizni, aztán majd csak lesz valami... úgy még nem volt, hogy sehogyse lett volna... Ezt a nótát meg játszasd le a zenekarral:

http://www.youtube.com/watch?v=-CinPyf08a4
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 1, 2010 /
 
Elhúztuk a nótát.
Aztán meg jól el is vesztem,de mostmár ismét lehet fojtatni a munkát.
Egyenlőre nincs új ötletem.És lehet hogy egy picit félreteszem a töltő kérdést hogy haladjon a többi,mert mostanában nemigazán jutottam egyröl a kettőre.
Egyenlőre marad a régi akksi bekötés.
Aztán ha végzek a végszerelésekkel és ismét gurul az Ekocsi akkor majd lessz kapkodás ha tölteni kell.De hátha nem tötyölök ennyit a témán és a kezem jár nem a szám.
(#) pont válasza rozsda hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Végigolvastam a bejegyzéseket, mert a régi 48v töltőmnek elszállt a trafója. Az a sorba kötött 4 akksit töltötte, nálam két éve működik az akksik még bírják. Párhuzamos kötéshez olyan vastag vezeték kellene, hogy megfizethetetlen, mert a töltöm a házban van az akksik a gázképződés miatt a sufniban szóval mesze. Eddig nem volt akksinkénti töltés, de most, hogy újra kell tekertetni a trafót, talán belevágnék az egy trafó 4db töltő projektbe. Ha tudnátok segíteni milyen trafót tekertessek(2000W hiperszil 49 cm2), melyik töltöket építsem, mivel kapcsoljam szét a soros kötést, nagyon jót tennétek Köszi.
(#) patexati hozzászólása Dec 14, 2010 /
 
Sziasztok! Nekiálltam egy töltő készítésének felteszem a trfó képét,hogy a szakiknak tudjam megmutatni miből lesz.)

trafó.jpg
    
(#) Polly hozzászólása Szept 16, 2011 /
 
Az lenne a kérdésem,hogy nekem az elektromos kerékpárban 3 db 12 V / 14 A-órás zselés akku van sorbakötve, (38 V körüli feszültséget mérek ) Ehez szertnék töltöt.készíteni ,szerintetek melyik lenne az a rajz itt a fórumon amelyik jó lenne nekem ? vagy valamelyitek tudna rajzban segíteni, ( ja és hány A-al kell így tölteni 1,4 A-al vagy 4,2 A-al ? )

Köszönettel:N.József
Következő: »»   5 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem