Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Találtam itthon egy régi akkutöltőt, 19V 7,5A. Az lenne a problémám, hogy nekem 12-14V kellene csak. Szerintetek le lehet csökkenteni? Deniel
ez van ráírva, vagy ennyit mértél rajta?
Mert ha ez mért adat, akkor terhelve mást mutatna - talán pont 14 voltot. (Üresjárati feszültség) Vagy ha tényleg sok, akkor a szekunder tekercsből kell letekerni.
Hi!
Szerintem egyszerűbb stab IC-vel szabályozni. Csak az a kérdés, hogy mekkora áramerősséget szeretnél stabilizálni.
Írta, hogy 7,5A-ert tud a cuccos, gondolom arra kell... de ezt mondjuk 7812-ből elég sok párhuzamosan
De lehet kapni 3A-es stab IC-t is. Nem ugrik be a típusa. Abból már csak kb 2-3 db kell. Simán párhuzamosan nem szabad bekötni a stab ic-ket, mert nincs két egyforma stab ic. Én is sorbakötöttem kettőt, és az egyik forró volt, a másik meg szinte hideg, és alig adott ki 1,5A-t a kettő. Valahol láttam, hogy hogy lehet összekötni kettőt, de már nem tudom, hogy hol.
De megoldható a nagy teljesítmény leadása úgy is, hogy a stab-IC-t megfelyeled teljesítmény tranzisztorral.
Símán kihozható 10-20A. 7812 + BDxxx, és egy pár ellenállás... Ha ólomakummulátort akarsz tölteni arra van spec IC. Érdemes inkább erre mozdulni!
Üdv!
Szerintem is a szekunder tekercs menetszámát kéne csökkenteni! Ez a legegyszerűbb ha könnyen szét lehet szedni a trafót!
Nem kell vele sokat variálni, bonyolult dolgokat beépíteni, felesleges.
Az akkumulátoroddal sorbakötsz 2 párhuzamosan kötött refi izzót, ha még túl nagy az ellenállása, akkor addig teszel rá még izzót amíg el nem éred a kívánt töltőáramot. :yes: (De lehet a primer körben is ugyan így szabályozni az áramot.) De, ha más felhasználást akarsz, nem töltőnek akarod, akkor csak a menetszámváltoztatás marad.
Helloo mindenki!
Segítséget szerenék kérni hogy hogyan lehetne feszt csökkenteni trafó tekerés nélkül?Mert van egy kb 5-600Wattos trafom(jó nehéz ) de ki van öntve szal nemlehet szétszedni.A tda7294 et akarom megépíteni szal 24-25V váltó kéne de ez 50V-ot ad le Megoldható ez???
engem érdekel ez a fesz.stab párhuzamos kapcsolás dolog? valaki?
Már néztem de ez 50V váltót ad le szal egyenirányítva 65V-ot fog adni . Vagy a quadnak az is jó?
"Ha nem tapasztalunk zárlatot vagy átvezetést, kapcsoljunk 35...50 V-os tápfeszültséget a megfelelő kapcsokra."----szal nemnyert.
Nah feszcsökkentésre vmi ötlet?
tranzisztor + z dióda, csak az veszteséges , de jó fűtésnek
minek neked több amper stabil áram?? kapcsolóüzemű kell neked!!! amúgy most mit épitesz?
most nem kell, csak úgy általánosságban érdekelt. és ha már van mondjuk trafóm akkor nem fogok kapcs.üzeműzni!
amúgy erősítőt építek, majd meglátod
QUAD 405 vagy VF3 ???
én most hőmérőt piccel!!! (épitek)
Fuh ez első ránézésre egy kicsit magas de majd holnap áttanulmányozom kösz!
Váltakozó feszről lévén szó, ellenállásos vagy "fázishasítós" (gyújtásszögvezérlés tirisztorokkal v triakkal) megoldás lehetséges. Az ellenállás - még a primer körben is - jelentős disszipációt eredményez és kedvezőtlenül növeli a táp belső ellenállását.
A fázishasítás - akár a primer akár a szekunder körben alkalmazzuk - 50%-ra csökkentve a feszültséget jelentős zavarokat termel, és legtöbb esetben ezek kiszűrése nem egyszerű és olcsó feladat. A terhelőáram ismeretében még a kapcsolóüzemű táp építése a szekunder oldalon jöhet szóba.
Nah még egy olyan jutott eszembe (lehet hogy nagy hülyeség) hogy nekem a feszültségnek pont a fele kell.És ha vmi feszültség kétszerező elvén müködő szerkezetet fordítva müködtetnék hogy fele áramot csináljon, nah olyat lehet-e?
Sziasztok!
Nemrég kaptam egy trafónak kinéző ketyerét. Rendesen EI vasmagokból volt összerakva, teljesen ugyanojan voltmint egy trafó, működött is szépen 220ról, egy külömbséggel: csak egy tekercsből állt (leágazás nélkül). Gondoltam annyi baj legyen tekerek rá mégegyett. Egy kicsit le kellet tekernem a abból az egyszem tekercsből, hogy ráférjen a szekunder. Miután elkészült a mű, ki is próbáltam. Működött rendesen, 15V váltó jött ki belőle terheletlenül. Csak egy baja van: iszonyatosan melegszik. Egy két perc után nagyon forró tud lenni. De a legérdekesebb: miután kikapcsoltam egyre jobban melegedett, úgyhogy feltételezem hogy a primer fűt egy kicsit (ami a belül van a trafóban). Ezekután lenne a kérdésem: használható ez a trafó szerű valami inverterbe, vagy nagyon nagy hülyeséget csináltam??? Segítségeteket előre is köszönöm
Bizonyára sokat tekertél le a primerből...A géped egy autotrafó lehetne, azoknak van egy tekercse, de van leágazása is. Ha ez nem volt akkor inkább egy folytótekercs lehetett...előtte nem melegedett?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |