Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Bocsánat, most olvastam, mekkora hülyeséget írtam.
A 220-at a legkisebb ellenállású pontok közé kell kötni. A nagyobb ellenállású tekercs a segédfázis. Esetünkben: A-C ---> 230V A-B ---> Kondenzátor (szerintem)
Pont egy hete javítottam a szomszéd fűnyíróját.
A hibajelenség pont ugyan ez volt: búg, nem forog. Az nem kondenzátoros (kétfázisú) motor volt, hanem csak egy egyfázisú. Három dolgot tapasztaltam: - van benne egy ügyes mágneses fék, ami gyorsabban leállítja a kést, ha kikapcsolod. Ha kézzel akarod megforgatni a kést, érzed, hogy nehezen forog... Ez megtévesztő lehet, ha nem jöttél rá még a fék mikéntjére. - Kb. 1mm-t lötyögött a kopott csapágya (kicseréltem) - és a lényeg: a motorház doformálódott (a melegtől?) és kb. 1mm-el lejjebb ereszkedett a műanyag. Ezáltal a vetilátor (az a fekete kb. 15cm-es korong, amire a kés felfekszik) megszorult. Mivel ezeknek a motoroknak az indító nyomatéka közel nulla, így nem tudott elindulni csak morgott. A megoldás: a ventilátort lehúztam a motor tengelyéről, és egy M8-as alátét beiktatásával "elemelteltem" a ventilátort. Így már tudott forogni a kés. Kaptam érte egy pár kiló halat...
Én ha kézzel megforgatom akkor forog, nem érzem hogy akad, nem, még szaga sincs, Van mikor bekötöm a kondit forog de lassan kb 100 fordulat /perc sebességgel de ha fűre megyek lefullad, van egy olyan kötés amivel, fordul félkött, akad, majd megint fék kör, akad.... De olyan is mikor bedugom búd ge olyan mint ha egyszerre mind a 2 irányba menne de nem tud és búg. Hiába hajtom a kezemmel, nemtudom megforgatni, de mikor kikapcsolom ismét kézzel meg tudom akadás nélkül pörgetni. Ezért gondoltam a kötésre, hogy lehet azzal van a baj de kipróbáltam, ez a kötés amit írtál jó és megin csinálja, lehet igazad van a mágneses fék *******, szétszedem mindjárt meglesem. szoval van mikor forog ha úgy kötöm ezért zártam ki hogy szorulna.
Khmmm..köb..
sziasztok lenne egy kérdésem... van egy 220 as termény daráló mely amikor inditjuk simán zúg és nem indul be. Ilyenkor mi lehet a baja ? Kondenzátorra tippelnék. (Motor adatai: 400W, 220V, 50hz, 28A, 2890 fordulat) És ha kondenzátor valaki mondja meg nekem mekkora kondi kell hozzá ? Köszi a segítségeket!
Szia!
Nem elég az információ, amit adtál a motorról, de szerintem, ha kondenzátoros, akkor az állandó üzemű lehet, mert éppen terhelés alatt kell, hogy segítsen a motornak. Ha van ilyen a motoron, akkor arról le lehetne olvasni az értéket. Az értékre vonatkozólag, csak hozzávetőlegesen 10-14mirós kondi tartozna a 400W-hoz, de jobb volna az eredeti értéket megtudni a meglévőről. A kondi motorra csatlakozási hiányossága okozhatja az elégtelen indítási kísérleteket, először azt kellene megnézni, hogy a meglévő kondi veszi-e a töltést és csatlakozik-e a kivezetésekhez a motorban. Csak terheletlenül szabad indítani, különben nem fog beindulni! 400W nem nagy teljesítmény!
Több fajta megoldás is létezett.
Volt, ahol kondi nélkül, ellenállásos segédfázissal indították. Ha ez zúg, akkor tekercselés. 16 mikrós kondit láttam kondis indításúban.
Sziasztok!
Vásároltam egy 230V-os betonkeverőt. A helyszínen kipróbáltam és működött. Elvileg indítókondenzátoros. Itthon szerettem volna kipróbálni, de a főkapcsoló elfordítása után leverte a FI-relét. Így a nyomógomb megnyomásáig el se jutottam. Várom a javaslatokat, hogy a problémát hogy lehetne megszüntetni a FI-relé megkerülése nélkül. Mellékelek képeket és rajzot. Valószínűleg át fogom kábelezni. A motorról nem találtam semmi információt a Net-en. Az adattábla viszont ép. Remélem tudtok segíteni. Előre is Köszi!
Nézd át a vezetékezést, ha az jó akkor sajna a motornak a test felé szivárgóárama van. ([sub]Esetleg megpróbálhatod fordítva bedugni a konnektorba hátha úgy még nem old le)[/sub]
Szia!
Azt valahogy ki lehet mérni gondolom.?
Szia!
A következőket lehetne tenni, hogy kipróbáld legalább a működését. Rendkívüli óvatossággal egy védőérintkező nélküli dugajzatból, vagy elosztóból megtáplálni a működés lepróbálásához és NEM TOVÁBB! Ha így működik (beindul és forgatja a dobot rendellenesség nélkül), akkor a motort és a kondenzátort le kell kötni (bekötési rajzot előtte feljegyezni) és külön-külön kimérni ellenállás mérővel, nem-e "szivárog" valamelyik rész a fémrészhez, testhez. De kezdheted úgy is a keresést, hogy a kondenzátorral kezded, hogy leszereled de nem kötöd ki a motorból s ne érjen a fémes testrészekhez. Ha nincs leoldás, már meg is találtad, mert a kondi a rossz. Ha így is leold az FI-d (eleddig természetesen földelt ajzatból próbálva), akkor a motorban keresendő a hiba (jön a műszeres mérés). Ha a motor a bibis, akkor szétszedős és kiszárítós a dolog, mert lehet, hogy beázott és nem száradt ki rendesen. A szárítás után, összerakás előtt ismét műszeres ellenőrzés s ha jó, akkor már keverheted is a masszát ha összeraktad.
Szia!
Esetleg nézd meg,hogy a dugvilla jól van-e bekötve.Dugvilla oldalérintkező zöld/sárga,motor testre zöld/sárga.Fázis-nulla fekete,kék.
Sziasztok!
Rendben van a szigetelés és a villásdugó is. Viszont a motornak 230V-os létére 4 kivezetése van. A képet ha megnézitek akkor bebetűztem a kivezetést. Szétkötöttem a kivezetéseket és a következőt mértem földre nézve: A 0 ohm B 1,5 ohm C 0 ohm D4 ohm Egymáshoz viszonyítva: AB 0 ohm AC 19,4 ohm AD 0 ohm BC 0 ohm BD 4,6 ohm CD 0 ohm C pontra van kötve a fázis AD-re a nulla B-re a kondi nyomógombbal megszakítva C-ről levéve a fázis. Most is leveri a FI-relét, de legalább kimértem. Lesz ebből még valami?
A motor kivezetései és a test (motortest) között hány ohmot mérsz?
Szia!
Hát arra mértem az A,B,C,D-t. Vagy valamit nem jól mértem? Motorház és végpontok között mértem.
Ha a méréskor mindegyik kivezetés (kábelér) le volt kötve a motor kapcsiról akkor bizton testzárlatos a motor----> tekercselő.
Igen lekötve mértem. Mennyi lehet egy ilyen tekercselés. Ha nincs Fi-relé hibátlanul megy.
Nade nulla ohm van a tekercs és a test között. Ha sima nullázásos érintésvédelmed van, akkor is le kellene kapcsolódnia a kismegszakítónak. Ezt nem nagyon értem.
Hirtelen az jutott eszembe,hogy az a nulla ohm nem is nulla ohm,csak méréskor pl. nem érintkezett rendesen a mérőcsúcs,vagy a túlcsordulásra gondoltam,amikor 200 ohm -nál nagyobbat mérhetett,de azt nem nullával jelezné a műszer,legalábbis énszerintem
Azt írja,hogy CD között nulla ohm. C-re,és a D-re pedig a nulla,és a fázis van kötve. Ha ott nincs ellenállás,az totális rövidzár,és mégis elindul
Szakadás lesz az (OL), nem zárlat(0 ohm). De én már az este feladtam.
Mármint a test és a tekercsek között.
Akkor viszont nem értem,hogy mire írta ezt a kolléga:
Idézet: „Ha nincs Fi-relé hibátlanul megy.” Gondolom arra,hogy Fi relé elött kötötte be a betonkeverőt,és azért megy hibátlanul,mert csak kicsi a szivárgó áram,amit már érzékel a FI relé,viszont nem olyan erős(nagy),hogy leoldjon a kismegszakító. UI: De gondolom az egy kérdés akar lenni ,akkor nem szóltam
Majd a jó melegben szépen kiszárad, és akkor a FI is megtűri maga mellett.
Sziasztok!
Tegnap este újra átmértem. Jól mértem mindent. A négy motor kivezetést sem értettem, értem. Mindent visszakötöttem és leszigeteltem. A FI-relét továbra is leveri, betonvas leverése mellett is. A szomszéd adott áramot, mert neki nincs FI-reléje. Hibátlanul üzemelt és nem rázott sehol. Legalább tudom hogy jó az elhozatal után is. A hosszabbító földjére rákötöttem a multi egyikszárát és feszültséget probáltam mérni különböző pontokon. Sehol semmi. Ötlet? Valami itt nekem nagyon X-akta.
Hello!
Lerajzoltam a méréseid alapján a feltételezhető állapotot. (Amennyiben a nulla, az nem 0ohm-ot, hanem szakadást jelentett a méréseidnél.) - A pirossal jelzett tekercsponton lehet a motorban a testzárlat. - Ha a motor fázis-nulla feszültsége az ábra szerint van bekötve, akkor lehet, hogy a piros pont felől érkező zárlati áram, nem olyan nagy, hogy gondot okozzon, tekintve, hogy a nullvezető és a földelés közt nincs jelentős potenciál. (Ha meg nincs földelve a készülék, csak a levert betonvason keresztül, akkor biztos nincs gond, mert a földelési ellenállás satnya. Azt kivéve, hogy a gép házán van feszültség, és a tekercsen folyik az indokolatlan földáram.) - Viszont ha a fázist és nullát felcseréljük, akkor már jelentős zárlati áramnak kell folyni, a fázistól a föld felé. Ekkor vagy leveri a biztit ha van földelés bekötve a készülékházra, vagy ha csak földelő nyárs van, akkor a készülék ház feszültsége felemelkedik. (Ettől még a keverő akár foroghat is.) - A FI relé, viszont mind két problémát felfedezi, még akkor is, ha csak földelő nyárs van bekötve.. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |