Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Sziasztok.
Van egy régi orosz vízszivattyúm. De valamiért a benne lévő segédkondi zárlatossá vált. Tudna -e valaki segíteni abban hogy jól van-e bekötve ez a villanymotor? Mellékleten a bekötési rajza.
Sziasztok
Nemrég vetem egy betonkeverőt. Egy Imi indítókondenzátoros motor van rajta de hiányzik róla a kondenzátor és az indító relé, be kell lökni induláskor. Az adattábla hiányos csak az alábbi adatokat tudom leolvasni: 220V 1100W 1450 1/min 0.72 cos(fi) 9.8A Mekkora indító kondenzátor kel rá és milyen indító relé? Az indító kondenzátor mellé kel e üzemi kondenzátor?
Leggyakrabban vagy csak relé, vagy csak kondenzátor kell, akkor a kondi üzemi. Szerintem a motorod inkább üzemi kondenzátoros.Keresd meg a típusszáma alapján,vagy próbálj azonos motorral hajtott eladó gépet találni a neten, és kérdezd meg.
Ha értesz hozzá, akkor szkóppal megnézve az egyes tekercsek áramainak fázisszögét, a köztük mérhető villamos szögnek meg kell egyezni a geometriai (tekercselési) szögekkel. Ez a különböző terheléseknél különböző kondenzátorokkal biztosítható, a névleges, legjellemzőbb terheléshez kell beállítani. A tekercselési szög vagy 90°, segédfázis esetén, ekkor gyakran aszimmetrikus a tekercselés, vagy 3*120°, ha 3~-ú a motor. A várható érték 20-40 mikroF
Nem kell ehhez semmilyen szkóp meg mindenféle varázslat. Vaszel egy Indítókondenzátort (nem üzemit), meg egy akármilyen indítórelét.
hali !
adott egy 380V villanymotor és én 220V akarnám üzemeltetni. mellékeltem egy képet, remélem hogy jó . na szóval van 6 db kivezetés rajta ami olyan csavaros kupakokkal van megoldva az egyik oldal vagyis a 3 db össze van kötve a másik három x,y,z(nem feltétlenül ez a sorrend csak emlékezetből írom meg rajzoltam mert melléjük van írva) az szabadon van. hogyan is kell össze kötni akkor hogy működjön? mert én úgy tudom hogy kell valami rá ami megadja a segéd fázist vagy mit az indításban. ha valami nem világos akkor írok majd ja és rajta van az adattábla szóval tudom hogy mit tud.
hali!
köszönöm a gyors választ ,és akkor meg tudnád mondani hogy hova rakjam a fázist és a nullát vagy az mind egy?
Vagy a kék, vagy a lila kondenzátor-bekötés lesz a jó, attól függően, hogy melyik irányba akarod forgatni a motort. Az indítókondenzátorok üzemi (állandó) kondik legyenek
Mekkora kondit?
Milyen az "akáemilyen"? Aztán ha a motor üzemi kondis, de azért az ismeretlen kondi, meg az akármilyen indítórelé elindítja, elindul, de kondi nélkül 500W-ot tud leadni 1100W helyett, kb 700W nál már leég látszólag normál üzem közben!
Ezek a motorok nem igényelnek üzemi kondit. Úgy vannak megcsinálva, hogy elég az indító. Gondolom a bekötési rajza meg van. A kapocsléc fedelének belső oldalán látható. Ha esetleg mégis igényli, akkor később lehet tenni állandót is.
Egy MIHA indítórelé kell, meg egy elektrolitikus (általában fekete színű) indítókondenzátor (nem üzemi). Jobb villamossági üzletben megkapod mindkettőt. Ha az indítórelé nem húzna be, vagy állandóan behúzott állapotban maradna, akkor a relébe beépített spirálrugón kell állítani, ezzel változtatod az érzékenységét. Ez persze nagyrészt nfero-nak szól.
Köszönöm a válaszod.
Kondenzátort vettem hozzá ideiglenesen nyomógombal oldottam meg. A hozzá való relé tipusát nem tudták. honnan tudnám kideríteni a szükséges tipust. Azt mi dönti el hogy kell e pluszba üzemi kondenzátor? Sokallom az 1100 W motorra a gyári 9.8A áramfelvételt, de a üzem közben 9.6A- és 10A között vesz fel. melegszik is. Hogyan beforehand az üzemi kondenzátor az áramfelvételt és a melegedést.
Amennyiben üzemi kondenzátoros, egyértelműen kell a kondi, ami csökkenti a melegedést, javítja a cos"fí"-t, ezért két úton is csökkenti az áramfelvételt.
A segédfázis kondenzátor nélkül az egyfázisú mező felbontható két szemben forgó 3~-úra. Az, hogy a motor egyáltalán nyomatékot képes leadni (indulás után) csak a forgórész induktivitásának köszönhető.
Üresjárásban a 9A nagyon sok. Ott valami turpisság lesz a bekötéssel. Az indítóreléről tettem fel képet az előző hozzászólásomban. Nyomtasd ki, és dörgöld a boltos orra alá.
Üdv!! Szétnéztem a fórumon de annak az istennek sem találtam bekötési segédletet az én villanymotoromhoz, igy most végső elkeseredésemben kérek segítséget
Adott egy villanymotor 1 fázisu 2.2kw 1430f/p 5 kivezetéses üzemi és indítókondenzátorral. Mellékelt rajzon látni a kapocsdeszkát. Felteszem a kérdést hogyan kell ezt bekötni a hálózatra ? Nagy sejtésem hogy kelleni fog egy nyomógomb a segédfázisnak de csak azt tudnám hogy hova kell kötni. A kivezetései között a W1 az üres azon nincs semmi. (a motor egy kúpos fahasítót fog hajtani áttételel) Segítséget előre is köszöntem
Szia!
Próbáld ki így.
Üdv Tegnap valamit igen elnéztem csak 4 kivezetés jön ki a kapocsdeszkára tehát az U2 és a W1 üres
(érdekesség> 2008-ban irtam itt hogy a cirkulámra kell erősebb motor és kérdeztem melyik a legnagyobb motor amit még 1 fázis elbír, hát most itt van az erős motor de nem tudjuk használni)
Szia!
Próbáld meg a képen látható, módon bekötni. A kivezetések nem éppen szabványosan vannak kihozva. Remélhetőleg a fekete színű vezetékkel kihozott végek a főfázis és a piros pedig a segéd (nem ártana ellenőrizni). A forgásirányt az áthidalások vízszintesbe kötésével lehet megváltoztatni.
Sziasztok
Lenne egy problémám: szerztem egy háromfázisról müködő láncfűrészt. Bekötöttem elöször csillagba de tul gyengének bizonyult. Majd átkötöttem deltába akkor meg nem akar menni, olyan hangja van a gépnek mint ha hiányozna az egyik fázis pedig rámértem és jó. Az adattáblájára az van irva, hogy 3x380. Ugytudom ezetet lehet deltába kötni. Tipusa: EE5 3x380 1,6KW gysz: 20117 A motorról még annyit tudok hogy valami osztrák gyártmány. Lenne valami ötletetek mit tehetnék?
Működik ! Nyomógombal kapcsolom a segédfázist, még egy valamit az üzemi kondenzátort azt hova kell kötni ??
Érdekes, de ilyennel még nem találkoztam, a láncfűrészekbe is jellemzően univerzális (kefés) motorokat építenek be, az általad megjelölt teljesítménytartományban (1000-2000W). Ide a 3 fázisú motor nem ideális, mert túl nagy a súlya, ráadásul a nyomatékviszonyok sem igazodnak jól a követelményekhez. Bizonyos, hogy az 3 fázisú motor? A felhasználás lehetőségeit is erősen korlátozza.
Az üzemit kösd oda, ahová az indító megy. Csak persze fixen.
Persze. Háromfázisú aszinkron motor (nem univerzális, legalább 20 éves). Amugy tényleg nehéz (max 12-15 kg). Az a baj hogy nincs rajta bekötési doboz és csak ugy logtak ki belőle a vezetékek. Ma szétszedtem az egészet és rájöttem hogy az egyik tekercset foordítva kötöttem be és azért zúgott. Magyarul nem vettem figyelembe a tekercselés irányát. Holnap Összerakom és kiprobálom.
Sikerűlt szert tennem egy kicsit lepusztúlt asztali kőr fűrészre egy 400v 1.5Kw motor hajtja a 400v-ra a bekötéseket sikerült megcsinálnom de a régi mágnes kapcsolótól a 2 bekötéstől jött egy vékony vezeték illetve a 19 bekötéstől is egy ugyan olyan vezeték van ami nem tudom hová való illetve a kapcsolója egy sima háztartásban használható lámpa kapcsoló talán ezt a 2 vezetéket a kapcsolóba kellene bekötnöm?
Légyszi ha valaki tudja az írja meg nekem Köszönettel..............Kalandor
A motor üzemi áramfelvétele terheléssel 9.5-10A üresjáratba nem mértem. a motor nagyon melegszik de amúgyis meleg van.
A motor adatai: Imi indítókondenzátoros motor 220V 1100W 1450 1/min 0.72 cos(fi) 9.8A ha teszek rá üzemi kondenzátort 40 (mikro)f et csőkken a nem okozok vele valami kárt mert a motor nem erre volt méretezve?
Csillagba vagy deltába kötötted a motort? A mágnesrelén pedig az "a és b" jelüek a behuzórelé bekötései. (de ezt tipustól függően jelölik) oda kell kötni a kapcsolót.
Probáld meg így. De csak akkor ha a behúzótekercs 230V-os.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |