Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Köszönöm az eddigi segítséged de ez 380v-os
Mellékelem fényképen a mágnes kapcsolót hátha könnyebb így tanácsot adni ! Segítséged előre is köszönöm! Kalandor
Köthetsz rá üzemi kondenzátort is, próbáld ki úgy.
A kapcsolás is 3 fázisra 400V-ra van de VMK25-os kapcsolónak tudomásom szerint 230V- os a behúzótekercse (álltalába mindegyiknek annyi). Csak az erőátviteli részén kapcsol 400 voltot amelyik a motorra van kötve. De ott is csk akkor ha deltába van kötve a motor (a rajzon az is rajta van). Itt a rajz, beszámoztam. A behuzótekercs kivezetéseit neked kell megkeresned de azt hiszem a képen azon vollt egy kis kék drót! És amelyik vezetékre egy sorkapocs volt téve onnét veszi le a fázist (ha az az oldal a vezetékes oldal, mármint a mi a "falból jön"). Avval a vezetékkel kell sorbakötni egy kapcsolót és a behúzó tekercset, majd visszakötni a nullára!!
Így ha átbillented a kapcsolót akkor az egyik fázisró áram fog átfolyni a behúzótekercsen és a mágnesrelé BEHÚZ.
Szia!
Ennek valószínű, hogy 380V-os behúzója van. Ebben az esetben a nulla helyett egy másik fázisra kell kötni a tekercs megfelelő kivezetését.
létezik különböző feszültségü behúzó tekercs is. a tekercsre általában rá van nyomtatva oldalról be lehet látni a tekercshez.
Lehet, a képen én nem láttam milyen feszültségű.
Szia!
A motorod adatai alapján a betűjele:OZF 90C-4N. A hozzá való Indítórelé száma és betűjelei:MIHA B 100/285. A hozzávaló kondenzátor pedig 120mF 280V. Üresjáratban csak 4A-t szabad neki felvenni! Valamit elkötöttél. A kondi CSAK indítani van! Ez nem teszi lehetővé állandó üzemű kondenzátor rákötését. Ha nincs indítóreléd, akkor kösd be nyomógombbal. A bekötéssel kapcsolatban találsz rajzokat az "IMI villanymotor"-os topikban.
Ja igen, természetesen az indítókondenzátor marad, és úgy pluszban az üzemi. VIM jól írja, ezekhez alapból nem kell állandó kondi.
Lehet, hogy azért vesz fel 9A-t, mert működésben van a segédfázis is. Rajzoltatni kellene "nfero"-val egy kapocsléc bekötést vagy fényképet a motor ezen részéről.
Azt írta nfero, hogy terheléssel 9A. Jó lenne üresjárásban is megmérni.
Igen, annyi van előírva terhelten. A sorozatban gyártott motorok hőterhelhetősége a B osztályba tartozik és így 40C-s hűtőlevegőt alapul véve is felmehet a hőfoka 80C-ig.
KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGEDET
Működik csak süvít holnap vághatom a fát vele Még egyszer nagyon köszi a segítségedet! Viszont olvasásra Kalandor
Namost akkor végül is milyen feszültségű volt a behúzótekercs?
Szia!
Van egy gyalugépem szintén 400v 4-5 le motorral de állandóan leveri az egyik automatát ami 16A-es Létezik hogy az automata nem bírja? Vagy deltába van kötve és nem bírja a hirtelen nagy terhelést és ezért old le mindig indításkor? Ugyanis ha rögtön vissza van nyomva akkor utánna működik szépen! Üdv......Kalandor
Idézet: „Vagy deltába van kötve és nem bírja a hirtelen nagy terhelést és ezért old le mindig indításkor?” Hát igen! A 16A az kevés a gyaluhoz 4-5LE-t megindítani.
Szia
230 voltos Zsoltinak igaza volt
Szia!
Köszi az infot de kicsit elkenődtem rajta! Utánna kérdeztem hogy hálozat fejlesztési díj horror lenne! Valami alternatíva lenne hogy normálisan tudjam tudjam használni? Mert így csak mondani tudom hogy ilyenem is van csak haszna nincs Ha valaki tud valami oksat azt kérem megírni! Előre is köszönöm! Üdv.Kalandor
Szia!
Ismereteink bővítése céljából örülnék, ha - esetleg - tudnál felrakni a láncfűrészedről valamilyen képet, hogy elképzelésem legyen, hogy is nézhet ki egy ilyen gép. Fáradozásod előre is köszönöm.
Köszi az infót!
Akkor neked egy kézi görgős kapcsolót kell beépíteni és megfelelően bekötni. A csillagban való áramfelvétele fel van tüntetve a motor adattábláján. A 25A-s a célnak megfelelő. Az automata az lehetőleg motorvédő vagy vezetékvédő típus legyen (L, B). Bővebben: Link
Van egy hülye kérdésem!
A görgős kapcsoló mi célt szolgál és melyik tipust ajánlod? A tanácsodat előre is köszönöm!
Köszönöm a segítséged!
Holnap megyek és veszek egyet
Indítási gondok megoldására több lehetőség kínálkozik:
-Ha a motorod tekercsei 220-230V-osak, azaz a -3 DB megfelelő fázisjavító kondenzátor javítja a teljesítménytényezőt, csökkenti az indítóáramot is, jobban fogja bírni a kismegszakító. -Lomha biztosítót teszel be, ez tovább bírja a nagy indítóáramot -Indítóellenállást, vagy induktivitást használsz. -Az előzőek együtt is. -Ha a motor tekercsei 380...400V-osak: Az előzőek mellett csillag-delta indítást is használhatsz.(380V delta/660V csillag motor esetén) Mindkét esetben: -Veszel egy frekvenciaváltót, amivel nem lesz semmilyen indítási gondod, és a fordulatszám is változtatható, motorvédelem van, és még sok más funkció is. Nálam 2,2kW-os (3 HP) van kész, eladó, de igény esetén megnézek egy 3kW-osat (4HP), javítható-e. Ez más gépekhez is használható, teljes terhelés alatt, alacsony fordulatszámon is működést, indítást biztosít, és névleges fordulatszám fölötti üzemet is lehetővé tesz.
mellékelem a rajzot és a képet.a jelenlegi bekötésről.
Üresjáratban is 8A az áramfelvétel. terhelésel 9.5-10A Menetzárlatos lehet ?
Hello!
Köszönöm a segítséget ! Megrendeltem de meg vígasztaltak nem lessz olcsó mulatság de legalább jó lessz már Idézet: „Menetzárlatos lehet ?” Mert előzőleg jó volt? Működött valaha is rendesen? Vagy meg lett erőltetve nagyobb teljesítmény ráterhelésével? Úgy látszik a fotón, hogy jól van bekötve, mégis dupláját veszi fel a hálózatból. A sémarajzon a kondit kapcsoló ábra rajza ugye nem folyamatosan kapcsolja rá a motorra azt a valóságban? A sárga színű kivezetések lennének a főfázis tekercs, a kékek a segéd kivezetései. Úgy tűnik mint ha fejjel lefelé állna a kapocsléc. Melyik ponton van a W1? A bal felsőn (amelyiken nincs anya), vagy a jobb alsón (amelyiken van)? Ki kellene próbálni a "sallang nélkül" a bekötést a mellékelt kép alapján. Ha a kondenzátor mégis jól kapcsolódik a segédfázisra és le is válik róla a beindulást követően, talán a tekercsfejben össze lehet melegedve a fő és segédtekercs valamelyik póluspárja (mert ugye ez 4 pólusú). A tekercskivezetéseket meg kellene vizsgálni, nincs-e folytonosság a két tekercselés között. Az ellenállásaikat is érdemes volna megmérni.
Hali mindenkinek! Nem sűrűn kötögettem még motorokat be, de itt az idő hogy elkezdjem. Olvasgattam a topicot, aztán rábukkantam erre a bekötésre. Használható lenne egy 220/380V os motorhoz? Aztán a másik kérdésem az lenne, hogy mekkora indító kondenzátor kellene egy 0.75KW-os motorhoz? Előre is köszönöm!
A bekötési rajz jó. A kondira pedig egy régebbi hozzászólásból egy idézet:
Idézet: Sokszor leírt dolgok ezek. „Ha egy háromfázisú motort egy fázisról üzemeltetünk, a névleges teljesítmény 70-80%-a is kivehető, optimális kondenzátor esetén. Két ökölszabály létezik, a kondenzátor értékének kiszámításához: folyamatos üzemi kondenzátor esetén 5μF 100W-hoz, illetve indítókondenzátor esetén 20μF 100W-hoz.”
A 3~-ú motorokat valóban így kell bekötni.
Elvileg a névleges teljesítményig terhelhetőek a pontosan megfelelő kondenzátorral. Egy gond van: A pontosan ideális kondenzátor értéke nagyon terhelésfüggő, indítástól üresjárásig 3:1 arányt is elérhet. Méréssel is meghatározható a kondenzátorkapacitás, melynek értékéhez az előbb írt ökölszabály kiindulópontot adhat. Az eljárás: A motort kondival elindítod, az elvárt terhelést ráadod. A kondenzátor értékével addig kísérletezel, ameddig szimmetrikus 3~-ú feszültséget mérsz! Ekkor a motor 3 kivezetésén méregetve bármely kettő között pontosan ugyanakkora feszültséget kell mérned.(kb 220...230V), ilyenkor a fázisszög 3*120°lesz. A terhelés változásával ez módosul. Ez csak a 3~-ú motorokra igaz, a segédfázis-kondenzátoros 1~-úakra nem, azoknak asszimmetrikus 2~-ú a tekercselése. Ott a 90°-os fázisszöget kell beállítani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |