Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   57 / 344
(#) Kalandor35 válasza feketezsolt0110 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Köszönöm az eddigi segítséged de ez 380v-os
Mellékelem fényképen a mágnes kapcsolót hátha könnyebb így tanácsot adni !

Segítséged előre is köszönöm!

Kalandor
(#) kadarist válasza nfero hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Köthetsz rá üzemi kondenzátort is, próbáld ki úgy.
(#) feketezsolt0110 válasza Kalandor35 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
A kapcsolás is 3 fázisra 400V-ra van de VMK25-os kapcsolónak tudomásom szerint 230V- os a behúzótekercse (álltalába mindegyiknek annyi). Csak az erőátviteli részén kapcsol 400 voltot amelyik a motorra van kötve. De ott is csk akkor ha deltába van kötve a motor (a rajzon az is rajta van). Itt a rajz, beszámoztam. A behuzótekercs kivezetéseit neked kell megkeresned de azt hiszem a képen azon vollt egy kis kék drót! És amelyik vezetékre egy sorkapocs volt téve onnét veszi le a fázist (ha az az oldal a vezetékes oldal, mármint a mi a "falból jön"). Avval a vezetékkel kell sorbakötni egy kapcsolót és a behúzó tekercset, majd visszakötni a nullára!!
Így ha átbillented a kapcsolót akkor az egyik fázisró áram fog átfolyni a behúzótekercsen és a mágnesrelé BEHÚZ.
(#) kadarist válasza feketezsolt0110 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Szia!
Ennek valószínű, hogy 380V-os behúzója van. Ebben az esetben a nulla helyett egy másik fázisra kell kötni a tekercs megfelelő kivezetését.
(#) nfero válasza feketezsolt0110 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
létezik különböző feszültségü behúzó tekercs is. a tekercsre általában rá van nyomtatva oldalról be lehet látni a tekercshez.
(#) feketezsolt0110 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Lehet, a képen én nem láttam milyen feszültségű.
(#) VIM válasza nfero hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Szia!
A motorod adatai alapján a betűjele:OZF 90C-4N. A hozzá való Indítórelé száma és betűjelei:MIHA B 100/285. A hozzávaló kondenzátor pedig 120mF 280V.
Üresjáratban csak 4A-t szabad neki felvenni! Valamit elkötöttél. A kondi CSAK indítani van! Ez nem teszi lehetővé állandó üzemű kondenzátor rákötését. Ha nincs indítóreléd, akkor kösd be nyomógombbal. A bekötéssel kapcsolatban találsz rajzokat az "IMI villanymotor"-os topikban.
(#) kadarist válasza nfero hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Ja igen, természetesen az indítókondenzátor marad, és úgy pluszban az üzemi. VIM jól írja, ezekhez alapból nem kell állandó kondi.
(#) VIM válasza kadarist hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Lehet, hogy azért vesz fel 9A-t, mert működésben van a segédfázis is. Rajzoltatni kellene "nfero"-val egy kapocsléc bekötést vagy fényképet a motor ezen részéről.
(#) kadarist válasza VIM hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Azt írta nfero, hogy terheléssel 9A. Jó lenne üresjárásban is megmérni.
(#) VIM válasza kadarist hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Igen, annyi van előírva terhelten. A sorozatban gyártott motorok hőterhelhetősége a B osztályba tartozik és így 40C-s hűtőlevegőt alapul véve is felmehet a hőfoka 80C-ig.
(#) Kalandor35 válasza feketezsolt0110 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGEDET
Működik csak süvít holnap vághatom a fát vele

Még egyszer nagyon köszi a segítségedet! Viszont olvasásra Kalandor
(#) kadarist válasza Kalandor35 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Namost akkor végül is milyen feszültségű volt a behúzótekercs?
(#) Kalandor35 válasza Kalandor35 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Szia!

Van egy gyalugépem szintén 400v 4-5 le motorral
de állandóan leveri az egyik automatát ami 16A-es

Létezik hogy az automata nem bírja?
Vagy deltába van kötve és nem bírja a hirtelen nagy terhelést és ezért old le mindig indításkor?

Ugyanis ha rögtön vissza van nyomva akkor utánna működik szépen!

Üdv......Kalandor
(#) VIM válasza Kalandor35 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Idézet:
„Vagy deltába van kötve és nem bírja a hirtelen nagy terhelést és ezért old le mindig indításkor?”

Hát igen! A 16A az kevés a gyaluhoz 4-5LE-t megindítani.
(#) Kalandor35 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Szia
230 voltos
Zsoltinak igaza volt
(#) Kalandor35 válasza VIM hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Szia!
Köszi az infot de kicsit elkenődtem rajta!
Utánna kérdeztem hogy hálozat fejlesztési díj horror lenne! Valami alternatíva lenne hogy normálisan tudjam tudjam használni?
Mert így csak mondani tudom hogy ilyenem is van csak haszna nincs

Ha valaki tud valami oksat azt kérem megírni! Előre is köszönöm! Üdv.Kalandor
(#) Imi65 válasza feketezsolt0110 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Szia!
Ismereteink bővítése céljából örülnék, ha - esetleg - tudnál felrakni a láncfűrészedről valamilyen képet, hogy elképzelésem legyen, hogy is nézhet ki egy ilyen gép. Fáradozásod előre is köszönöm.
(#) kadarist válasza Kalandor35 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Köszi az infót!
(#) VIM válasza Kalandor35 hozzászólására (») Júl 13, 2010 /
 
Akkor neked egy kézi görgős kapcsolót kell beépíteni és megfelelően bekötni. A csillagban való áramfelvétele fel van tüntetve a motor adattábláján. A 25A-s a célnak megfelelő. Az automata az lehetőleg motorvédő vagy vezetékvédő típus legyen (L, B). Bővebben: Link
(#) Kalandor35 válasza VIM hozzászólására (») Júl 13, 2010 /
 
Van egy hülye kérdésem!
A görgős kapcsoló mi célt szolgál és melyik tipust ajánlod?

A tanácsodat előre is köszönöm!
(#) proli007 válasza Kalandor35 hozzászólására (») Júl 13, 2010 /
 
Hello! (VIM helyett)
Pld. GANZ KK1-32 6009 csillag-háromszög (delta) GANZ
üdv! proli007
(#) Kalandor35 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 13, 2010 /
 
Köszönöm a segítséged!

Holnap megyek és veszek egyet
(#) Gergő81 válasza Kalandor35 hozzászólására (») Júl 13, 2010 /
 
Indítási gondok megoldására több lehetőség kínálkozik:
-Ha a motorod tekercsei 220-230V-osak, azaz a
-3 DB megfelelő fázisjavító kondenzátor javítja a teljesítménytényezőt, csökkenti az indítóáramot is, jobban fogja bírni a kismegszakító.
-Lomha biztosítót teszel be, ez tovább bírja a nagy indítóáramot
-Indítóellenállást, vagy induktivitást használsz.
-Az előzőek együtt is.
-Ha a motor tekercsei 380...400V-osak: Az előzőek mellett csillag-delta indítást is használhatsz.(380V delta/660V csillag motor esetén)

Mindkét esetben:
-Veszel egy frekvenciaváltót, amivel nem lesz semmilyen indítási gondod, és a fordulatszám is változtatható, motorvédelem van, és még sok más funkció is. Nálam 2,2kW-os (3 HP) van kész, eladó, de igény esetén megnézek egy 3kW-osat (4HP), javítható-e.
Ez más gépekhez is használható, teljes terhelés alatt, alacsony fordulatszámon is működést, indítást biztosít, és névleges fordulatszám fölötti üzemet is lehetővé tesz.
(#) nfero válasza VIM hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
mellékelem a rajzot és a képet.a jelenlegi bekötésről.
Üresjáratban is 8A az áramfelvétel. terhelésel 9.5-10A
Menetzárlatos lehet ?
(#) Kalandor35 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Hello!

Köszönöm a segítséget !
Megrendeltem de meg vígasztaltak nem lessz olcsó mulatság de legalább jó lessz már
(#) VIM válasza nfero hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Idézet:
„Menetzárlatos lehet ?”

Mert előzőleg jó volt? Működött valaha is rendesen? Vagy meg lett erőltetve nagyobb teljesítmény ráterhelésével?
Úgy látszik a fotón, hogy jól van bekötve, mégis dupláját veszi fel a hálózatból. A sémarajzon a kondit kapcsoló ábra rajza ugye nem folyamatosan kapcsolja rá a motorra azt a valóságban? A sárga színű kivezetések lennének a főfázis tekercs, a kékek a segéd kivezetései. Úgy tűnik mint ha fejjel lefelé állna a kapocsléc. Melyik ponton van a W1? A bal felsőn (amelyiken nincs anya), vagy a jobb alsón (amelyiken van)?
Ki kellene próbálni a "sallang nélkül" a bekötést a mellékelt kép alapján.
Ha a kondenzátor mégis jól kapcsolódik a segédfázisra és le is válik róla a beindulást követően, talán a tekercsfejben össze lehet melegedve a fő és segédtekercs valamelyik póluspárja (mert ugye ez 4 pólusú).
A tekercskivezetéseket meg kellene vizsgálni, nincs-e folytonosság a két tekercselés között. Az ellenállásaikat is érdemes volna megmérni.

90c-4n 11.JPG
    
(#) zoly15 hozzászólása Júl 14, 2010 /
 
Hali mindenkinek! Nem sűrűn kötögettem még motorokat be, de itt az idő hogy elkezdjem. Olvasgattam a topicot, aztán rábukkantam erre a bekötésre. Használható lenne egy 220/380V os motorhoz? Aztán a másik kérdésem az lenne, hogy mekkora indító kondenzátor kellene egy 0.75KW-os motorhoz? Előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
A bekötési rajz jó. A kondira pedig egy régebbi hozzászólásból egy idézet:
Idézet:
„Ha egy háromfázisú motort egy fázisról üzemeltetünk, a névleges teljesítmény 70-80%-a is kivehető, optimális kondenzátor esetén. Két ökölszabály létezik, a kondenzátor értékének kiszámításához: folyamatos üzemi kondenzátor esetén 5μF 100W-hoz, illetve indítókondenzátor esetén 20μF 100W-hoz.”
Sokszor leírt dolgok ezek.
(#) Gergő81 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
A 3~-ú motorokat valóban így kell bekötni.
Elvileg a névleges teljesítményig terhelhetőek a pontosan megfelelő kondenzátorral.
Egy gond van:
A pontosan ideális kondenzátor értéke nagyon terhelésfüggő, indítástól üresjárásig 3:1 arányt is elérhet.
Méréssel is meghatározható a kondenzátorkapacitás, melynek értékéhez az előbb írt ökölszabály kiindulópontot adhat.
Az eljárás:
A motort kondival elindítod, az elvárt terhelést ráadod.
A kondenzátor értékével addig kísérletezel, ameddig szimmetrikus 3~-ú feszültséget mérsz!
Ekkor a motor 3 kivezetésén méregetve bármely kettő között pontosan ugyanakkora feszültséget kell mérned.(kb 220...230V), ilyenkor a fázisszög 3*120°lesz. A terhelés változásával ez módosul.
Ez csak a 3~-ú motorokra igaz, a segédfázis-kondenzátoros 1~-úakra nem, azoknak asszimmetrikus 2~-ú a tekercselése. Ott a 90°-os fázisszöget kell beállítani.
Következő: »»   57 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem