Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Vim, Samara!
Hálásan köszönöm mindkettőtöknek a hasznos információkat! Sorra fogok venni minden javaslatot! Lehet, hogy oltári baromság, de tegnap valaki bedobta, hogy neki is volt ilyen és, hogy kicserélte a kulcsát a pót kulcsra és az óta tünet mentes. Nem nagyon akarom elhinni, de ingyen van a próba. Egy indítás nem mérvadó, de ma hajnalban hiba és torpanás nélkül indult az autóm a pótkulccsal... Igazság szerint a munkahelyem a számítógép oldalára lógatom a kulcsomat. Lehet, hogy elmégneseződött és tulajdonképpen az immobiliser szórakozik velem?! Egyébként nagyon sokan javasolták a víz hőfok jeladó cserét, mint típus hiba. Nem túl drága, így rendeltem egyet. A gyertyáim alig 500km-t futhattak. Motorkód alapján rendeltük őket, NGK gyártmány. Az autó egyébként gyári gázos. Az eredeti gyertyákat vettük ki őket. Megdöbbentően tiszták voltak (gyakorlatilag 0 lerakódás) és csaknem 2mm volt már a hézag. Erre előbb oda kellett volna figyelnem! Nagyon köszönöm még egyszer, külön file-ba mentem a sok hasznos tanácsot! Idézet: „és csaknem 2mm volt már a hézag.” Az már sok. A normális az 1-1.5mm-ig. Az immo ha közvetlenül indítás előtt nem azonosít, akkor nem megy a J17 (üza.szivattyú relé), amit az ECM fog kapcsolni (ha mindent rendben talál).
Az üzemanyag szivattyú hallhatóan funkcionál, mikor gyújtásra adom. Ezek szerint 100% biztonsággal ki lehet jelenteni, hogy ma hajnalba csak a vak szerencsének köszönhetem, hogy nem jelentkezett a hibám és nem a pót kulcsnak?!
Nem tudom, azért olyan érdekes ez: Itt ez a durrogós jelenség. Tegnap pedig 5.-re vagy 6.-ra indult csak be és egy kontrol lámpa nem világít és egy darab hibakód sincs... Nem fér a fejembe!
Én a múlt héten jártam így. Vedd le a akku sarut aztán tedd vissza. Indulnia kellene. Ha lesz 15perc időd kapd le a burkolatokat és az összes csatlakozót ( csokikat) szedd szét és fújd be kontakt spray-vel. ( én Wd 40-el csináltam de működik) Az akkunál lévó anyás csatikat is. Na innentől jó a vas.
Ja a motortérről beszélek.
Lehet, hogy a motorvezérlőd rendszerében van a "kutya" elásva. Ezt a típust alig egy évig gyártották ezzel a motorkóddal. Ahogy olvastam, mert nem találtam nagyon semmit erről a kódsorozatról, valami fuzzy logikával van ellátva. Ami érdekes lehet éppen egy hőmérséklet mérésnél, ha nem két szélső érték van megadva (alsó, ill. felső), az említett logika több variációt is számításba tud venni a "HA" és "AKKOR" logikájával. (vagy nem is így van és csak én olvastam rosszul?)
Csak egy rövid kiegészítés: egyik Skoda sem gyárilag gázos. Mindegyik gázos autót egy hivatalos szakszervíz "gázosítja". Természetesen a gyári garanciát ez az átalakítás nem érinti.
Sziasztok.
Volt egy meghibásodásom, megosztom veletek, hátha valaki is jár így. Csak félig elektromos bibi, úgyhogy bocs az OFF-ért. Szóval egyik reggel felforrt a hűtővizem. Kiszállok, megnézem, nem megy a ventillátor. Fasza, riasztom a havert, hozzon 2x1 m kábelt és adunk direkt áramot neki, akkor majd megy egyfolytában, aztán később megnézem a hőgombát, biztos az lett rossz. Adunk neki direkt áramot, megy a ventillátor. Húúú de jó, menjünk tovább. Aha, 100 métert... Ugyanúgy felforr a víz. Na, nézzük tovább. Bogarászunk, szólok havernak: vigyázz a hűtővel, ne égesd meg magad. Persze hozzáért és... jéghideg a hűtő!!! Hmm... Akkor vagy termosztát, vagy hengerfej. Vettünk termosztátot, a régi 2 darabban jött ki (ebben nem az UFO alakú van, hanem hosszúkás, lásd a mellékelt képet.). Új termosztát bele, ugyanúgy felforr a víz. Hmm... 1-2 telefont eleresztünk, jön a tipp, valószínűleg vízpumpa, sokan jártak már így, nem kering a víz a blokkban, lehet, hogy a vízpumpáról lejött a lapát (tényleg fura hangja volt). Amúgyis időszerű volt, nálam még nem volt cserélve, úgyhogy új vezérműszíj+görgő+vízpumpa. Kicseréljük, ugyanaz a hiba... Ha elkezdem finoman kitekerni a tágulási tartály sapkáját, akkor jön felfelé a víz és bekapcsol a ventilátor. Ráraktunk egy Golf sapkát, ugyanaz a bibi. Ötlet: próbáljuk ki termosztát nélkül. És lőn csoda: nem forr fel a víz. A tényleges hiba: a termosztát ház fedele belül el volt törve, ahol a termosztát "pöcke" beleül, ott át volt szakadva. Hiába nyitott a termosztát, csak a pöcök csúszkált a fedélben, nem a termosztát a házában. Bocsi a hosszú levélért, de így kerek a történet.
Ez így van!
A "gyárilag gázos" autók 0 km-es korukban úgy érkeznek a magyarországi szalonba, hogy a csomagtartójukban ott van a gáz szett egy karton dobozban. Ezt vagy a skoda márkaszervíz szereli bele (ha van engedélyük), vagy a legközelebbi szak céggel szereltetik bele. A vezérlő viszont az adott autótípushoz való szoftverrel ellátva kerül a dobozba.
BUD motorkód 2006-2007-ben volt a Skodánál! Ez került az akkori Vw Polo-ba, Golfba és a Skoda modellekbe (Octavi, Fabia, Roomster, Praktik).
A computer logikájáról sajnos halovány fogalmam sincsen..
Delta!
Szép sorban haladok (egyszerre 1 ötletet lövök ki, hogy tudja mi volt a ludas). Most még mindíg ott tartok, hogy pót kulccsal pöcc-röff a masina, akár mannyire hihetetlen! Ha mégis tévedek, mindenképp megfogadom a tanácsodat! Ez gy remek ötlet! (egyébként egy alap beállítást adtak a computernek a Skodánál múlt héten). Jut eszembe! Neked milyen autód van? Egyébként az eredeti problémám ez: http://www.youtube.com/watch?v=KGfEqFiTvmk Neked is pont ugyan ez volt?
99-es 16 100 le Octavia AKL-es. A filmbéli tünet immora vall. Éni erre tippeltem miután az akksi saru levétele után pöccre indult de az új kulcs sem oldotta meg a problémát. Elvittem egy szerelő ismerőshöz eki igen jó a német elektronikában. Mindjárt mondta hogy nem immo.
felnyitotta a motorteret és megmozgatta a csatikat....láss csodát indult vagy 3 napig, még a párás idő tartott. Midón megjött a jó idő újból elkezdte. Nekifogtam és szétszedtem az összes csatlakozását a motortérnek és mint említettem lefújkáltam. Na azóta megy ennek egy hete. Volt azóta eső meg minden. Szerintem igaza volt. Lehet hogy neked is új kulcs kellene? A Mister Minit-ben már csinálnak csipes kulcsot is, én is ott csináltattam. Hét remélem segítettem valamelyest. Majd referálj hogy mire jutottál.
Te, nem hiszed el, én is erre gondoltam!
A fél inernet rajtam röhög már (kínomban már minden hová regisztráltam): Anyum azt mondja, most már Ő is kíváncsi, kijön velem reggel! 05:15 fele indulok dolgozni, tehát akkor kint álltunk a kocsi mellett. Volt vagy 15 fok. Muter beül, beteszi a PÓTKULCSOT és pöccre ugrik a motor! 0 durranás, fordszám mérő tű stabilan áll. 1 kerek percig tátottam a számat, hogy mi a túró van??!! Oké, még csak egy reggel volt, de nekem már ez is ajándék! Lassan 2 hónapja nem indult a videon látott jelenség nélkül a kocsim "hideg"-ben... Mindenképpen referálok, ha lesz végleges konklúzióm! Köszönöm a helpet!
Szia Vajas!
Számlától sajnos nem lettem okosabb. Ami rajta van: "gyertyacsere, gyertya márkája Bosch FR7DC+, és omegas számítógépes beállítás" (ez gondolom a gázrendszer számítógépe). Fekete dobozba megy egy gumi cső és két darab (szerintem) elektromos vezeték. Emlékezetem szerint a gumicsövet húzta le a szerelő egy időre. Mivel megint második indításra indult holnap délelőtt 10-re van időpontom átnézik a gázszettet. 20 ezer kilóméterenként kell tisztítani és én már 32 ezret mentem tisztítás és "megnézés" nélkül. Skoda "Szakszervizben" ahol beépítették nem foglalkoztak vele(m), majd majd majd. (erről Pató Pál úr jut eszembe) Olvasom az utánam beírókat (samara) és le a kalappal a tudásuk előtt, említek néhány észrevételét a szerelőnek! Említi valaki Skodával küldik a gázszettet, erre Én azt mondom az Én gázszettem onnan vette a Skoda "szakszervíz" ahova most járok az autóval ellenőrzésre, javításra. Sőt a barátom Opel Astrájába is onnan van a gázszett csak Ő ott is rakatta be, Én balga meg a ügye had ne ismételjem hol! Üdv, báricsabi
Sajnos a leírtak alapján nem könnyű. Fals levegőt nem szív valahol?
Nem mondták! A (3) szerelő lehúzott valami csövet , de azt mondta, hogy fals levegőt nem szív.
Sajnos például ez egy olyan dolog amit innen nem tudok eldönteni. Te mennyire mersz nekilátni szerelni?
Hát akkor itt van három rajz is amiben benne van az immo és annak csatlakozása és a többi.... (D2), és még ezt fordíttasd le és olvasd el.
Köszönöm szépen!
A pótkulccsal ma hajnalban is pöccintésre...
Érdekes és egyben szomrú is ez a történet. Ez a fajta termosztátházas história már a nagyon régi történetekhez tartozik. Nem akarok minősíteni senkit, de aki (autószerelő) ezt a fajta hibát elsőre nem tudja felismerni, az vagy nagyon kezdő, vagy abszlút nincs típus ismerete. A régebbi típusú VW és Skodákban ez a fajta termosztát házas okosság megannyi fejtörést okozott a szakszervizes kollégáknak. Volt, hogy hetekig állt benn a szervizben és volt, hogy emiatt hengerfejeztek meg, nem egy autót. Volt, hogy MAK (Magyar Autóklub) megbízásból helyszínre mentem egy ilyen hibájú autóhoz menteni. Vittem termosztátot és házat, no meg persze fagyállót és desztvizet. Kérdezte az ember, hogy mennyibe fog kerűlni, én mondtam 25E forintot. Ez az eset még akkor volt amikor a termosztát volt 10E körűl a ház is valahol annyi, de az országban sehol nem lehetett kapni, még a szakszervizekben sem volt polcon. Erre az "ügyfél" maga át akar vágni engem szavakkal sokallta a munkámért és a helybe vitt anyagért az összeget. Jó rendben, kértünk szállítót (17E Ft), irány a szakszerviz. Pár hét elteltével felhívott elmesélte, hogy meghengerfejezték az autót és a 25E helyett fizetett 200E Ft körűl. Nekem sem állt szándékomban OFF - olni a fórumot, csak a Te eseted is valahol ide tartozik, kicseréltétek a fél autót, mire eljutottatok a pár forintos hiba forrásáig. Elnézést a moderátor uraktól a nem elekromos problémáról szóló írásért és, a hosszúságért.
attól függ mennyire kell belemenni és mit kell megnézni, de ha van valami ötleted azt leírhatod van autószerelő a rokonságban.
Először is a vákuumcsövek és a kartergáz csövek állapotát.
Szia!
Idézet: „Hozzáteszem ukrán benzinnel jártam, de az ő tanácsára most magyar benzinnel járok mert feltételezhető, hogy amiatt történtek ezek a hibák.” A motorvezérlők is rendelkeznek öntanuló diagnosztikával, ezért elképzelhető, hogy az előzőleg használt benzinhez a kopogásérzékelő szenzor valami szélső értéket vehetett fel és a járművezérlő ezt vette alapul a későbbiekben. Mivel most új az üzemanyag összetétele a gyújtást is oda kellene tudnia húzni, amit nem tud, mert az értékek nem a megszokott tűrésen belül vannak. Szerintem, csak egy hibatároló törlést kellene csinálni, hogy az "új" üzemanyagnak megfelelően tudjon állítani a kopogásérzékelő a gyújtáson (mert ugye ez a dolog fordulat és terhelés függő).
Sziasztok,
Segítségeteket kérném a következőben: 2002-es 1.6-os Skoda Octavia Fresh autóm van. Motorkód: BFQ Nem tudom, hogy normális eset-e vagy sem ezért kérném segítségeteket. Az autó akár 20 fokban is képes arra, hogy motorleállítás után beindul a ventillátorja. Ha a klímát nem használom akkor is. Viszont ha újraindítom az autót és le is állítom akkor már nem megy a ventillátor. Termosztát gond nincs, a computer nem jelzi. + nem tudom van-e hozzá köze, de gyanús: legutóbb az autó nem indult be, csak negyedjére a fenti újraindítás után. Nem hiszen hogy akksi gond van (a nem indulásra) mert forgatja rendesen, csak olyan mintha nem lenne alapjárat. Köszönöm segítségeteket előre is. Pedro
Sziasztok!
Végigolvastam az előzményeket, és elmondhatatlanul megörültem annak, hogy az én problémáimhoz hasonló kérdéseket pedzegettetek korábban, különösen azért, mert sokat csalódtam különböző autószerelőkben - szervizekben, és kialakult bennem egy erőteljes bizalmatlanság az autószerelőkkel szemben, különösen az elektronikai problémákkal kapcsolatban. Autóm: Skoda Octavia 1.6 (AKL, ~74KW) Elegance, 139 000 km, megvétel előtt szervizben kezelt (elvileg, PSZÁF-é volt)... 2009 januárjában vettem, megmondom őszintén egy picit elhanyagoltam, igencsak megkésve cseréltem olajat és légszűrőt, de nagyon szépen működött egészen tavaszig. Azóta az alábbi hibák jönnek elő (nagyjából sorrendben): --- Meleg motornál sokszor nehezen, alig indul. A hideg motornál is olykor jót tesz neki egy minimális segítség, de ez lehet hogy csak az én buta megszokásom. --- Meleg motornál (piros lámpa) az alapjárat instabill, leesik, majd ugrik magától, majd leesik, és ezt eljátsza egy ideig. Egyszer "kiesett a tengelyéből", és nem tudott korrigálni, le is állt. --- Meleg motornál leesik a hőmérséklet mutató, van hogy nem megy vissza, sőt, olyan is volt már, hogy fel sem ment. --- Meleg motornál olykor megáll a motor, ha sokáig mentem nagyobb sebességgel (M0, 90-100km/h), de csak egy-egy másodpercre, és nem mindíg. Érdekes módon vecsésnél (M0-4-es kereszteződés) többször tapasztaltam, ahol a gázelosztók miatt kicsit gázszag van, mintha megfulladna a motor. --- Hideg motornál, indítás után az alapjárat ~850-900-ra leesik 1-2 mp után. a baj az, hogy ilyenkor az alapjáratból "nehezen tudom indítani" a fordulatszám-növelést, mintha a rövidtávfutók homokozóból indulnának, és csak utána tudnak futni... --------------- Legújabbak: --------------- Lemerült az akku, de nem jelzett vissza a töltés hogy hiba van. Vettem egy új akkut (tudom, hülyeség volt, ki kellett volna először méretnem), hátha megoldódik, nem lett jobb., aztán a töltés is folyamatosan pirosan világított. Sajnos kellett az autó, úgyhogy folyamatos töltés / akkucserével mentem, majd kb 2 hétig használtam az autót, most csak magasabb fordulatszámnál jelzi a töltésproblémát. Másik, hogy most már egyre gyakrabban áll meg a motor menet közben, ami talán összefüggésben van a töltéssel. Egyébként 4000 km-rel ezelőtt volt olaj (Castrol Edge 30w) és szűrő + légszűrő csere, 2000 km-rel ezelőtt pedig első lengéscsillapító és fékcsere (azóta nem fog rendesen a fékem...). Ezen kívül én még semmit sem cseréltettem / csináltattam az autóval. Egy picit most szorult az időbeosztásom és az anyagiak is, de szeretném egy HOZZÁÉRTŐ SZAKEMBERREL (!!) megnézetni, hogy tudjam mire mennyit kell majd költeni, ha lesz rá keret. (A HOZZÁÉRTŐ SZAKEMBER-t sajnos nagy betűvel kell írnom a csalódások és a nemtörődömség miatt). Tudnátok ajánlani nekem valakit (akár magatokat) Pesten vagy környékén, aki tudna segíteni a problémámban? Ha megtalálnám azt a helyet, ami a bizalmamat elnyeri, nagyon örülnék neki. Ugyan nem tudom azt mondani, hogy a dupláját fizetem, viszont több cégen segítettem már barterben, akár ügyvitel, akár marketing, akár on-line megjelenés tekintetében (pl. Bővebben: Link). Előre is köszönöm a segítségeteket! Üdvözlettel: Kálmán
Szia!
Az alapjárati problémára. Ennél a típusnál nagyon oda kell figyelni a pillangószelep tisztaságára (alapjárati vezérlőegység) mivel a vezérműtengelyházból kivezető olajleválasztó csöben levő szűrő egy idő után átereszti az olajat ami szűretlenűl (elég magyartalan) ha lerakódik, rövid időn belűl nagyon komoly károkat okozhat a pillangószelepen kívűl, a szívóoldalhoz tartozó alkatrészekben (szelepek) is. A ventillátor. Az akkumulátor alatt van egy fekete relé doboz, úgy hívják, hogy klíma és hűtőventillátor kapcsoló relé. Erre is oda kell figyelni mert igen nagy galibát tud okozni elektromosan - összeéget az utastérben műszerfalnál kábeleket - aminek javítása igen költséges. Igazából már beszélhetünk problémáról, mert esetedben valószinű, hogy beragadt a relé. Ha sűrűn csinálja hamar kicsapja a biztosítékot, sőt rövid időn belűl már csak egy fokozaton fog járni a ventillátorod.
Szia!
Az alapjárat probléma az elöbbiekben írtak szerint. A hőfokjeladó teljesen leesik nullára? Jeladó csere! Azonban résen kell lenni a hűtéssel mert műanyaglapátos a vízpumpa aminek lapátkerék letörése miatt előfordúlhat "hőingadozás" bár inkább pozitív arányba (melegedés). Azért nem ártana rákötni műszerre. A generátort pedig meg kell javíttatni, mert vehetsz még sok sok akkumulátort mindegyiket le fogja meríteni, sőt gyújtási és más elektromos problémákat is okoz. Generátor javítása 1év garanciával 30-35 E Ft, ki-be szereléssel.
Szia VIM.
Ez idáig sajnos nem tudtam megcsinálni amit javasoltál, ( nem igazán volt rá pénzem ) de a hiba sem múlt el, és ezért szeretném megkérdezni mégegyszer a véleményedet. Tehát már most anyibban változott a dolog hogy általában csak meleg motornál nem indúl, elsőre, és ha beindul is akkor is olyan mintha nem menne minden henger. Szerintem van olyan hogy csak két henger megy egy pár másod percig. Ezek után nagyon füstől, és magas az alapjárat, van amikor felmegy 4000 mágátol, és csak a motor fék fogja meg. Menet közben nem rángat, nagyon jól megy. De például a multkor mentem Debrecenbe kb. 75 km. itthol semmi baja, az uton semmi baja, viszont már bent a városban a lámpáknál megint elkezdődött. 1000 körüli alapjárat induláskor a lámpától nagy füst. Majd parkolás után kb. állt egy 50 percet normál induás normál menet teljesítmény. A multkor irtad hogy gyergya, gyújtáselosztó, kábelek. Valószínűleg ez lehet a baja?? Előre is köszönöm a válaszod. Üdv pompi |
Bejelentkezés
Hirdetés |