Fórum témák
» Több friss téma |
Határeset , de így már 4 ohm-on biztosan bajok lesznek.
Nem olyan nagy ördöngösség letekerni pár menetet egy toroidról. 2x AC 29V -ra tekerjed. Az eredeti szigetelőanyag ,is remekül visszatekerhető ha használsz 2 oldalas ragasztószalag darabokat. De beiktathatsz egy sor köpper szalagot is. (méteráru) A tekeréshez készíts "vetélőfát" , olyan mint a szövőszékeknél.A kivezetések kialakítását meg úgy ahogy gyárilag volt. De ha bent össze volt kötve a tekercs vége és eleje akkor inkább vezessed ki mind a 4 vezetéket. Csak jelöljed meg melyik az eleje és a vége. A tekerési irány ugyanaz maradjon mint előtte. 1-2 óra alatt lehet végezni és tuti nem lesz gondod.
Köszönöm
Erre már én is gondoltam , csak ilyet még edig nem csináltam és ezért gondoltam rákérdezem mi történik ha így használnám. Ráadásként pont 4-ohm-os hangfalaim vannak . Egyébként miben jellenkezik a probléma ha igy használnám (+/-46V 4ohm )? Esetleg jelentős ic melegedés terhelésnél ? Vagy pedig terhelés nélkül is melegszik nagyon ? Esetleg lefüstölne azonnal az ic? Tanácsodban 2*29V Ac - javasoltál ami nálam jelenleg +-30V Ac. Természetesem amit egy gagyi műszerrel mértem.
Ha valóban 2x30V váltód van (ami nem +-), akkor abból nem lesz 46V. Valójában még elméletileg is csak 30x1,41-0,7=41,6V, de valójában ettől is kevesebb, mert a legkisebb terhelésre is esni fog valamennyit (közelítő adatként általánosan használt módszer: DC=ACx1,35)
2x30V trafófeszültség már jó, ahhoz nem kell hozzányúlni. Ha túl nagy a feszültség, akkor állandóan "csattogni" fog az IC belső védelme, akár áramban, akár hőben túlléped a határokat. Illetve nagyban romlik az üzembiztonság, a hőmegfutási kockázat növekedése miatt.
Köszönöm a gyors választ. Igazad van de akkor ez a műszerem ami van az nagyon pontatlan lehet. Mert AC 30V (most mértem újra 32V) és Bufferelve +/- 46-47V mért érték. Szerintem akkor ráteszem és majd kiderül mi lesz. Ha jól értettem az ic-nek van védelme, és letilt hiba esetén. Ha meg melegszik akkor marad a vissza tekercselés.
köszönöm.
A trafón kell lenni valami feliratnak . Az mit ír?
Egy olyan műszer beszerzése javasolt , ami megbízhatóan tud váltófeszültséget mérni
Terhelés nélkül azt a feszültséget fogod mérni a kondikon, amire maximálisan fel tud töltődni (üresjárati feszültség), jelen esetben 46V-ra. Ha raksz rá legalább 10-20w terhelést, akkor derül ki igazából, hány V-ot ad le.
Teljesítmény ellenállást, vagy megfelelő feszültségű/teljesítményű izzót használj! Kíváncsi vagyok az eredményre!
Sajnos a felirat nincs csak filcel van ráírva 400W
Sikeredet beüzemelni a tápegységet és vele a tda7294-et . Egyenlőre tökéletesen üzemel a 46V-ból 44V-lett üzemkész állapotban. Nem melegszik stabilnak tűnik ,kisebb terhelés mellet is. Közben megépítettem a másik oldali végfokot is . Kérdésem az lenne még , hogy erről a tápegységről Párhuzamos kötéssel üzemeltethető mindkét oldali erősítő? köszönöm előre is.
Igen . Simán párhuzamosan vételezhetsz a másik végfoknak. A pufferkondikkal párhuzamossan rakj egy -egy 100nF kondit .
Köszönöm. A 100nf kondit pedig jó hogy megemlítetted mert kimaradt én is most vettem észre miközben nézelődtem itt a rajzok között.
Semmi vész csak már ismerem a témát elég jól.
Ezt és a borda elszigetelését szokták elhanyagolni.
Ismét akadt egy kis gondom az ic szigettelésével . Az 1db hűtőborda műanyag vázhoz van fogatva szóval nem kapcsolódhat semmihez . A 2db ic alá tettem hővezető gumit, csavar-hoz pedig műanyag hézagolót. Elméletileg így jónak kellene leni-e. De sajna az ic és a bordán diódamérésnél van mérhető érték. Mi lehet a gond ? Vagy nem dióda mérést kellene használnom?
Egyébként működik tökéletesen mindkét oldal így.
Ha rossz akkor a bordán negatív táp van.Ha letestel akkor az IC R.I.P.
Ha jól értem a két ic felfogatásán negatív táp van , és nem egymástól kel elszigetelni a két ic-t hanem a test-től.
Mivel általában a H - bordát a vázhoz fogatják . Ami az én esetemben műanyag és ezért nem halt meg az ic. Amúgy sikeredet megoldani a műanyag távtartót nyomtam meg becsavarozásnál.
Igen, és eddig csak azért nem lett baj mert nem testeltél még rá.
Teljesen összeraktam az erősítőt és mos már a tesztelés is megvolt. 4ohm, +/-45V táp , Lm hangszínszabályzó , 47K (nyílt-húrok) erősítés. Azt kell mondjam , nem semmi azért amit produkál .
De még lenne mit finomítsak rajta. A be és ki kapcsolásnál pukkan (az Lm 1036-miatt) és a loudnes kapcsolásánál is pukkan . Aztán a tda - nak van egy kis brumm hangja 4700uf / 100nf . Mit javasolnátok ezek megszüntetésére ? köszönöm.
Akarok építeni egy sztereó erősítőt (TDA7294) , de KIT-ben szeretném venni. Urbanelektronikán néztem 7k ha kettőt veszek + elé veszek egy LM1036-os előerősítőt. A táp kérdéset szeretném megkérdezni.
Ugyanitt van TOROID trafó 300 V/A 36V meg 300 V/A 30V.Melyiket vegyem illetve akkor 2 kell belőle ha sztereót akarok?
Lehet ,hogy földhurok , vagy az előfok tápja brummos és azt viszi bele.
Olyan trafó a legjobb ami 250 VA és 2x29V . 2x30V -al sem lehet nagy probléma. Ha szimpla ,és nem hidalt akkor a 250W is elegendő.
Belinkelnéd azt ,hogy melyik KIT röl is van szó?
http://www.urbanelektronika.hu/
termékeink/egységcsomagok/zene-hangtechinka Pontos linket nem tudok adni mert akárhova kattintok mindenhol csak a főoldal címe van.
Akkor a 30V-osat veszem. 11k/db
Még annyi kérdésem lenne hogy ha a 30V-osat veszem akkor bármilyen hangfalat ráköthetek? (4-6-8 ohmosat)
Köszi a tanácsot , valószínűleg a táp brummos akkor . Ezt könnyen kiderűl ha az LM 1036 -to tápostól lekötöm, és ha nincs brum akkor meg van a hiba. Meg is tudom oldani , de a pukkanást be és kikapcsolásnál azt nagyon fontos lenne kiküszöbölni. Erre egy késleltetőt gondoltam hogy építek (valami egyszerűt) , ha más lehetőség nincs ennek a megoldására. Tanácsaitokat várnám.
A TDA7294-nél a kapcsolásba be lehet építeni egy koppanás gátlót, úgy működik, hogy amint tápfeszültséget kap, még pár mp-ig némítja magát, és csak azután kapcsol be. Ezt nem építetted bele? Adatlapban megtalálható kicsit lejjebb, mint a kapcsolás, néhány kondi, meg dióda, meg ellenállás! Ajánlom, hogy rakd bele, pár Ft, és nem kell relét sem venned. Megkeressem neked?
Szia én ezt építettem meg Bővebben: Link. És nem a tda koppan hanem az LM1036 ahogy megkapja az áramot, és kikapcsolásnál pedig ahogyan megszakad az áram okoz koppanást .
Sziasztok!
Néhány kérdést szeretnék feltenni nektek. A Zsa által linkelt pdf-ben a 470 nF kondi sima kerámia vagy esetleg fólia kondenzátor? Más a jelölése a beültetési rajzon, ezért gyanús. A kapcsoláshoz használt ellenállások között kell e nagy teljesítményű ellenállást használni? Az összesnek 0,5 Wattosnak kell lenni? Egyelőre ennyit. Üdv: Norbi
Szia!
A zsa által linkelt kapcsolásban tudtommal 0,4 W-os ellenállások kellenek! Ha nincs igazam azért elnézést kérek! Lacko12
Hello!
Nem igazán értek hozzá de én fóliával csináltam, az bemeneti kondi oda az való 470nf (polaritás nélküli azért más a jelölése) . Az ellenállások nálam mind kis teljesítményű (nem melegszenek). Ja ha valaki megépíti ezt a kapcsolást akkor a Mute az nyitva legyen csak úgy szól.
Sziasztok!
Köszi a válaszokat! Azt nem tudjátok, hogy Alkotó milyen diódahidakat használt az ő kapcsolásában? Ő 4 darabot tervezett bele az áramkörbe. Kell tudnom pontosan, mert most rendelem az alkatrészeket. Üdv: Norbi
Bővebben: Link Ezt nézd meg!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |