Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Hali!
Seat Ibiza tolatólámpa nem világít, pedig ha kivesszük az izzót, a csatlakozón mérhető a feszültség, viszont ha izzó a helyén akkor semmi. (Próbáltuk több új izzóval.) Tud valaki valami okosat?
Hali!
A digitális mérőműszerek néha "átvernek", én a hagyományos- világítós módszert kedvelem ilyen esetben- talán lehet fellazult vagy oxidálodott test probléma is.
Lehet biztosíték kontakt probléma is. De a biztosíték tábla is lehet hibás. Esetleg bármelyik csatlakozó lehet hibás ami ezen a körön van. A műszer nem vesz fel szinte semmi áramot a rendszerből, amikor pedig az izzónak kéne áram akkor elfogy. Úgy mérj feszültséget, hogy bent van az izzó. Valószínűleg úgy nem lesz meg.
Test problémára gondoltam először én is, de a helyzetjelző világítás izzócsere után megjavult.
Mivel pedig közös a test, így az nem lehet.
Igen, amint írtad, ha bent van az izzó, akkor már nem lehet feszt. mérni.
Biztosítéktáblát, biztosítékot néztük. Kábelszakadás?
Azt nem igazán gondolnám, hacsak nem volt mostanában karosszéria javítás. Inkább az előbb írtak szerint kontakthibát keresnék a csatlakozókon. Ha a többi hátsó lámpa jól működik a test valószínűleg jó. A kapcsolónál kezdeném.
Akkor azt hiszem megpróbálom kideríteni, hogy hol lehet a tolatólámpa kapcsoló.
Azért gondoltam még kábelszakadásra, mert ez a felnyíló csomagtérajtóban van, és gondoltam esetleg az átvezetésnél van gond. Köszönöm az eddigieket!
Szia!
Valami ilyesmit keress a váltó jobb oldalán. A rajzokat mellékelem, hátha segít kideríteni a vezeték színeiből hol is tartasz a keresésben.
Köszi az infót! A kocsi egyébként az öcsémé, majd valamelyik nap megnézem neki.
Szeva! nagyon köszi a tippet.Ma leellenőriztem. Gázadásnál szépen dagad a gumicső a i.cooler után. Szuszogó hangot sem hallottam. Ezek a jó hírek. Viszont magas fordulaton szaggat a motor. Menet közben nem is vettem észre,igaz ritkán pörög 4000 fölé a f.szám.Családi- nem versenyautó. Ha lenne valami javaslatod - javaslataitok megköszönném!
Egy kis szemléltetőnek, ha hozzátehetem, mert ezeket is meg lehetne nézni.
szasztok nemtudom tud e valaki segieni octavia 1.4 8 szelepes amd m kod. harmadik meg negyedik sebességem van csak mi lehet a baj még szerelö nemlátta csak hátha tud valaki segitteni
elörre is kösssz
Váltó rudazat, vagy bovden (nem tudom melyik van rajta), esetleg a kulisszában esett szét valami.
Sziasztok..Na már megint az essssssső.Megmozgattam az elosztófedelet,s bé fújtam a gyújtótraffóval eggyyűtt,s mit ad isten?.Röfff.Nem lehet,hogy ag a gyújtótrafófedele el lehet repedve?Vagy esetleg ezt kelenne kinyomni szilóval?
Akkor vizsgáld meg a rudazatot és a kulisszát. Olyannak tűnik a hiba mintha a jobbra-balra mozgást nem vinné át a mechanika.
hát az biztos hogy nem viszi át mert csak a középsö 2 sebesség van megaz a 3. 4.
Sziasztok.Octavia ablaktörlö relé,vagy ablaktörlö-vezérlö.Hol a fenébe van eldugva a kocsiban??Valaki,kereste már,vagy esetleg meg is találta?Probáltam már alkatrészt árusitók oldalain megkeresni,hogyan is néz ki de vagy én nemtudom a nevét ,vagy nemlehet náluk kapni,mert sehol sem találtam.Ha vki tud segitsen köszi.
Szia!
Így néz ki a legtöbb motorkódhoz ezt adják meg. Talán a biztosíték táblán nézd meg, hogy ott van-e.
A táblán van, amit Vim küldött mellette. nagy disznó relét keress nekem is szarakodott, szétszedtem, kontakt kúra mert 8-10 ezer forintért kínálják.
Sziasztok! A következő hibával találtam magam szembe. Skoda Oktavia index balra kiakadt. Ezt úgy kell elképzelni balra indexnél egyszer csak folyamatosan kezdett világítani. Csak úgy tudtam megszüntetni hogy a "távirányítóval" lezártam a kocsit. Riasztó van benne de mivel menet közbe csinálja ilyenkor az nem aktív. Viszont a riasztó távkapcsolójával tudom megszüntetni. Egy héten belül 2 alkalommal csinálta. Van valakinek ötlete ezzel kapcsolatban?
esetleg egy beégett szilárdtest relé? peugeot 206-nál az csinált hasonló tüneteket...
Ha beégett volna akkor ez nem szűnik meg. Érdekes hogy eddig kettő alkalommal csinálta, és most tünetmentes.
Ha csak balra indexelésnél jelentkezik a "beragadás" akkor az index-kar kormánynál levő csatlakozójánál, illetve a kar mechanikus "áramátadó" kapcsoló paneljénél van összeégés, illetve hiba. Ez sajnos komplett csere (index-kar). Azonban ha mind két irányba csinálná, akkor az elakadásjelző kapcsolót (műszerfalon középen) kellene kicserélni mert ez látja el a relé funkciót is egyben. Sajnos ez típusbetegség, mint példáúl a világításkapcsoló összeégése is. A hiba időszakos megszűnésről annyit, hogy a hőmérsékletváltozás is nagyban befolyásolja a hiba gyakoriságát, illetve annak tartósságát. Az indexrelé - elakadásjelző nagyon rossz helyre lett telepítve-beépítve. Télen a fűtés állandó használata mellett gyakrabban előforduló hiba a relé "összeragadása" másnapi indításnál kihűlt állapotban viszont a problémának nyoma sincs. Ez a jelenség egy ideig, kattogó hang kiséretében megmarad, de rövid időn belűl beáll a teljes működésképtelenség. Ezekben a mai elektromos "ketyerékben" sajnos olyan "alúltervezett" alkatrészek vannak (pl a kapcsolóban levő hajszálvékony kapcsoló-lemez) a műanyag házról nem is beszélve, amelyek a legkisebb hőmérsékletváltozásra is reagálnak persze nem pozitív értelemben.
Sziasztok! 1 olyan kérdésem lenne,h alapjáraton mennyit kellene fogyasztania egy 1,6i 75kw-os 2004-es octavianak? nem tudna nekem valaki erre választ adni? köszönöm
Motor hőmérséklettől, a bekapcsolt fogyasztók, külső hőmérséklettől függ. No meg attól, hogy mennyi idő alatt gondolod.
A hiba úgy jelentkezett hogy folyamatosan világított az index balra. Mintha lámpa lenne. Az index relé kattogását sem lehetett hallani. Amikor levettem a gyújtást akkor is világított. Pedig akkor már elméletileg nem kap feszültséget. Ezt azért tartom érdekesnek hogy mint írtam a riasztó távirányítójával lezártam a kocsit,és megszünt a hiba. Még azt sem mondanám hogy sokat vártam volna vele. Max. 1 perc.
Valószínűleg a riasztóban ragad be az a relé, ami az indexeket villogtatja ki-bekapcsoláskor.
Én is valami ilyesmire gondoltam. De amikor menetbe vagyok akkor a riasztó nincs bekapcsolva. Nem találok rá értelmes magyarázatot. Pedig már ezerszer végig gondoltam a dolgot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |