Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Nem. Városban közlekedtem. Aztán egyszer csak. Kicsit furcsa volt hogy a legnagyobb forgalomba folyamatosan én a bal index. Ez pont egy sáv váltásnál volt, meglepődtem amikor látom világít a visszajelző folyamatosan. Nagy nehezen tudtam csak félreállni.
Szia! Az én BFQ-s Octáviám hideg motornál / miután a fordulatszám visszaáll/, lekapcsolt fogyasztók mellet 0,9-1 l/h-t fogyaszt alapjáraton a fedélzeti szerint.
pauerjozsi77 Segitséget kérnék
Octavia 1.6 benzinesAEE 2001-es Menet közben néha 1-2mp-re kihagy a gáz.olyan érzés mintha motorféken lassulna.majd ujra eröre kap. Tegnap annyi idöre kihagyott,hogy meg is állt és nem tudtam elinditani fél orán keresztűl.Egy ora pihenés után könnyen indult,majd tiz percel késöbb megint nem.Fél ora mulva megint indult azota jo,de nem merek vele menni hátha megáll.Ha valaki tud segiteni irjon köszi
Szia!
Csak mostanában csinálta az autó ezt a hibát ebben a nagy hidegben? Az üzemanyagszűrő mikor volt cserélve? Akadozik az üzemanyag ellátás. Egy "gyors" diagnosztika megmondaná, hogy mi az a hosszú kihagyás menet közben.
Mindegy hogy tél vagy nyár,a szűrő uj.A márkaszervizben nem adott hibát a gép.Esetleg jelado vagy ac pumpa?Nem tudom
Itt éppen az AEE motorkódú volt porondon. A szervizről csak annyit, hogy nem biztos, hogy kellő körültekintéssel végzik a dolgukat ezen a téren. Lehet, hogy egy VW-s szervizes többet tud mondani, mint egy Skodás.
köszönöm zolika60 és szabotom!
bemelegedett állapotan érdekelne, klima müködés nélkül. köszönöm
Gyújtógyertya csere első lépésben. Ha ezután is megmarad a hibajelenség akkor már lehet az AC ra gyanakodni. Hibakód olvasó AC hibát nem írja ki annak ellenére nem, hogy elektromos alkatrész.
Ha ismét beragad, ne a riasztóval kapcsold ki, hanem a vészvillogó kapcsolóját nyomd meg. Ha ekkor villpg rendesen akkor a kapcsolókarral (komány)van probléma.
A pillanatnyi fogyasztás mérés (fedélzeti szerint) teljesen félrevezető adat. Alapjárati özemanyagfogyasztás ténylegesen mérhetetlen, illetve olyan mérvű perverzióval kell ahhoz rendelkeznie annak aki ezt pontosan megakarja mérni, hogy az ilyen emberek már régóta a NASA nál dolgoznak. Ez számodra miért is lenne érdekes és fontos?
Szia. Én olyan 8-10 decire tippelek óránként, de - mint előttem már írták - ez több tényezőtől is függ. Főleg az elektromos energia és a maradékhő felhasználás mértékétől.
A gyertyában ötezer kilométer van, már csere elött is csinálta
Próbáltam. A vészvillogót is. Egyet kattant és ennyi. Sőt ha jobbra váltottam a kart akkor is egyet kattant és nem változott semmit.
Sziasztok!
2003-as 1.4 -es octaviám van,tavaly télen kezdődött a probléma párás időben villogott vagy folyamatosan világított a motordiagnosztikai hibát jelző lámpa a kiolvastattam és gyújtáskimaradást írt két hengernél. A szerelő gyertya cserét javasolt.Másnap újra kezdődött. Visszamentem azt mondták lehet hogy trafós lesz.Vettem 1 trafót azóta a csomagtartóban van.Abbahagyta, majd idén télen újra kezdte A motor nem rángat minden jól működik . De viszont az feltűnt ,hogy vasutátjárón mentem át és elaludt a lámpa már 2-szer.Kontakt hibára gyanakszom.Annyi jó megoldást olvastam itt, hátha valaki tudna segíteni hol keressem.Szerelőhöz nem akarok menni,a tavalyi eset kb 30000 volt .
Milyen gyertyát tettél bele? Én már találkoztam olyan gyertyával (ismeretlen típusú) ami alapból rossz volt. De sajnos igaz ez a Francia NGK gyertyákra is. Lényeges a hőérték, ha kis autósboltban vásárolsz előfordulhat, hogy találomra (hasraütésre) kapsz gyertyát (típus ismeret hiánya). Márpedig a jelenség amit írtál elsősorban gyertyahibára utal. Az is igaz, hogy az elektromos AC is furfangos dolgokat tud produkálni. Azonban olyannal még nem találkoztam, hogy menetközben kihagy, majd újra elindul és megint kezdődik minden előről. Ismételni tudom önmagamat, amikor nem idul a motor, féktisztítót permetezz a levegőszűrőbe, ha erre nyomban beindul, akkor tényleg Ac-s.
Ez a hiba, a vészvillogó azaz maga az irányjelző relé hibája "beragad". Ha úgy érzed, és vagy olyan ügyes esetleg Te is megtudod javítani, ha nincs nagyon elégve, azonban ez a jelenség már arra utal, hogy nagyon elfáradt.
Ilyen fajta kontakthiba főként a gyújtásnál nincs. Esetleg csak abban az esetben, ha előzőleg úgy szereltek, vagy cseréltek trafót, hogy a csatlakozót (ami a trafóra megy) illetve annak a rögzítő fülét letörték. Akkor bizony előfordulhat, hogy nem megfelelően rögzül a trafón (mozog), de ez a törés ellenére is ritka eset. A hengerenkénti trafós motoroknál nagyon oda kell figyelni a gyújtógyertya megválasztására. Eredetileg platina gyertya dukál, de előszerettel tesznek bele sima hagyományos gyújtógyertyát is, már csak a kettő közötti árkülönbözet miatt is. Azonban nem árt tudni, hogy a hagyományos gyújtógyertya hengerenkénti trafós megoldásnál, az elektródahézag meg - változásával (sűrűn kell ellenőrizni - beszereléskor sem árt) megöli a trafót. A jelenség kezdőthet úgy is, hogy nem érzékelhető, de a motordiagosztikai lámpán keresztűl gyújtáshibát jelez, azonban ezt időszakos előforduló hibaként jelzi. Még szerencse, hogy Skodáról beszélünk, mert ugyanez az eset Peugeotnál ECU cserét is von maga után.
A gyertya olyan amit a számitogép adott ki,megprobálom a gyertya cserét szervizben aztán majd kiderül.köszi
Bocsánat egyet elfelejtettem, a gyújtókábeleket. Érdemes azokat is megvizsgálni, mert attól is lehet gyújtáskimaradás. Főleg a siliconos kábelekkel szokott ilyen előfordulni (hő miatt) a szikrát a hengerfejre dobja. A kábeleket nem árt megmérni 5-7 kiloohm között kell lennie, ha 3 akkor egyértelmű csere.
Üdv!
Valaki meg tudna segíteni nekem, hogy mi baja lehet a Vas-nak?(Octavia I.). Probléma a következő: AC pumpa csere után azt csinálja, hogy amikor kevesebb benzin van benn kb 5-8 liter véletlenszerűen leáll az autó. PL: tempomattal megyek 120km/h és egyszercsak hirtelen motorfék ha nyomkodom a gázpedált semmi, ha menet közben leveszem a gyújtást majd újra rárakom akkor újra beindul és semmi gond. Azaz ha lefullad menet közbe akkor csak a gyújtás le-fel vételével indul újra az autó? Mi lehet ez? Össze lehet valamit rosszul rakni benne? Köszönöm elöre is... Üdv
Sziasztok!
Nekem is van egy Octáviám 2002-es AEE-es motorkódu. Olvasgattam a fórumot és sokat megtudtam belőle, de az én problémám talán összetetteb. Az autó idönként 1,2 havonta gondol egyett és leáll. A megfigyelések szerint nedves idő és esetleg egy döccenő vagy vasuti átjárón való átkelés eggyüttes esete okozza a hibát. Negyedórás várakozás után az autó újra indul, de nagyon dadog. Szervízben hibakód olvasás negatív ...nincs hiba. leálláskor gyujtótrafó kábel ellenörzés ...szikra van. Eddig a leggyorsabb javítási eredményt az elosztó fedél négy érintkezőjének tisztítása hozta. Ha az autó megy és jó akkor is az alapjárat nem egyenletes. Ha valaki tud valami tanácsot akkor azt köszönöm. köszönöm a segítséget.
Szia!
Ez a tünetegyüttes a gyújtó rendszer kontakthibájára hasonlít. A trafó és hall elem vizsgálatát le lehetne ellenőrizni a mellékelt ábrák alapján és a csatlakozókat is megvizslatni, ha kell nagyítóval is. A nagyítós vizsgálatot azért említem, mert ami szemre jónak tűnik, az nem biztos, hogy az is ha közelebbről is megnézzük, főleg a hall csatlakozója az elosztón.
Még annyit, hogy ha a nyolc év alatt számottevő kilométert sikerült beletenni az autóba, akkor a tengely is lehet olyan kopott, hogy a fordulatról téves információt közöl a vezérlővel.
A rotor tengelye lenne kopott?
Amikor nem megy az autó akkor lehuztam az elosztó fedélről a középső kábelt és volt szép szikra. Mondjuk azt nem tudom, hogy a megfelelő időpillanatban-e? Lehúztam agyertyákról a kábelt és a gyertyákra jotó szikra minősége már nem közelítette meg azt a szintet.
A tengely végén a rotort elég nagy szögben lehet elforgatni a tengelyen......ez lehet a kopás?
Használd a Válasz gombot....
Ezt kellene megnézni. A kopást radiálisan (sugár irányban) kell nézni. Ne forgasd erővel az elosztót. Egy képet tudnál mutatni a fedélről és a belsejéről? Vagy válaszd ki a linkelt oldalról az aktuális alkatrészt, legalább az árakkal is megismerkedsz.
Nem jó linket nyomtam be! A trafót akartam megmutatni, ami az AEE típushoz tartozik.
A rotort forgattam a tengelyen.
A halelem az nem érintkezik semmivel ott kopás nem lehet. Az elosztó fedélben a 4 (érintkező) szikra átadó elléggé be van égve azt már cseréltem is, de az új is hamar beég. Talán a rotort is lecseréltem és a gyárit kidobtam és nem tudom, hogy abban volt-e ellenállás, mert amit vettem újat abban nincs. Idézet: Kopás az nem, de törés, repedés az lehet a rezgésektől, amit nagyítóval kellene megszemlélni. A típusodhoz W7LTCR (ezzel adják ki az autót), vagy BKUR6ET gyertyákat ajánlanak. A beégés az elosztóházban csak akkor kóros, ha mély kráterek is vannak már a kivezető szegmenseken. A rotor az kb. 1Ohmos elenállást képvisel. Ha nem voltak még cserélve ezek az alkatrészek, csak az előírt vagy a helyettesítő által megadott alkatrészt ajánlott beépíteni, mert a trafó látja a kárát. A trafót meg kellene nézni, hogy ellenállás értékei az előírt értékek mutatják-e. Az elosztófedél szénkeféje (ami a rotorra beviszi a trafó gyújtófeszültségét) jó állapotban van? „A halelem az nem érintkezik semmivel ott kopás nem lehet.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |