Fórum témák
» Több friss téma |
Ez nem igazán gazdaságos üzemvitel és a kazánnak, kéménynek sem használ az állandó kapcsolgatás.
Ideális esetben a kazánnak a külső méretezési hőmérsékletnél (általában-15°C) folyamatosan kellene üzemelni lehetőleg a névleges teljesítmény közelében. (Itt a legjobb a hatásfoka) Nekem úgy tűnik hogy a kazán teljesítménye jóval nagyobb a hőigénynél. (Az épületgépész tervező nem állt a hivatása magaslatán.) Kérdés: A kazánon van külön kazántermosztát (víz) vagy a vezérlő elektronika állítja le amikor túlmelegszik?
Szia!
Nem kellene ezt túlbonyolítani. Ez csal egy a sok közül, ami tökéletes megoldás erre a célra.
Helló!
Szerintem a konkrét esethez a példaként mutatott légbevezetőnek a teljesítménye kicsi. A 20-30 kW körüli kazánokhoz való légbevezetők ára "fogósabb". Ezt csak azért említem meg,hogy a szükséges légbevezető kiválasztását előtte egy kis számolásnak és adatlap nézegetésnek kell megelőznie. Mivel a helyiség pince ezért lehet,hogy folyamatosan nyitva lenne(?)! Üdv. Ottó
majd akkor is ezt mond ha bejön valami nagy baj hogy a gázszerelő szart sem ér csak a pénzt viszi
Mi ez a 23 fok? Fűtővíz ennyi, vagy a helyiséghőmérséklet? De kellene ide bővebben adat. Nyomás,elhelyezés, radiátor-padló???Mit értesz az alatt hogy leüti magát? Leáll, vagy kiáll hibára?
Beraktam az új kondit. Azóta kifogástalanul üzemel a kazán.
Végre akkor van meleg, amikor én szeretném. :awink: Mégegyszer KÖSZÖNÖM!!!
Kicseréltem a kondit, kicsit nagyobbat kaptam csak (1000V).
Hely is több kellett neki, de bent van. Remélem ez tovább bírja majd, mint a 400V-os. Azóta minden eddigi probléma megszűnt. Köszi a segítséget! :worship:
Szia!
Nekem pont ilyen típusú panelem van. A kazán naponta többször is leállt F1 kóddal. A panelen nem a kondikkal volt a gond, hanem az egyik nagyobb alkatrész (amin az S4565 felirat van) lábánál a forrasztáson volt egy hajszálrepedés (gyakorlott szem, esetleg nagyító kell hozzá) A javítás óta két napja nincs leállás. Most azonnal le is kopogom. Lityoo
Köszi a tanácsot, de sajnos nem megoldás a javaslatod. Lehet hogy nem sikerült elég jól leírnom a problémát, és lehet hogy ez az oka, hogy egyáltalán nem értetted meg mit kellene megoldani. Azért köszönöm a jószándékod.
Gazdaságos vagy sem, ez van. Én nem tudom hogy a tervező a helyzet magaslatán állt-e vagy sem, de adott egy helyzet, amit meg kell oldanom, és ugye nem úgy hogy a teljes rendszert átszereltetem, kicseréltetem, átépíttetem. Mellesleg számomra nem világos teljesen amit írsz, mert én úgy gondolom, hogy a rendszernek kell hogy legyen tartaléka -15c alatt is, tehát a folyamatos működés nem szélsőséges hidegben, mindenféleképpen kizárt. Hogy a kazán teljesítménye (25KW) nagy lenne egy 150m2-es házhoz, azt nem hinném. Én inkább azt mondanám, hogy baromi gazdaságos a padlófűtés. (novemberben 150m2-en 21c , napi 8,1m2 gáz, szerintem nem rossz) Igaz, hogy annak van puffertartályos változata is, ahol az állandó ki-be kapcsolgatás nincs, de teljesen korrekt és szabályos a keverőszelepes is, ahol a tartályon nincs hőveszteség.
Idézet: „A kazánon van külön kazántermosztát (víz) vagy a vezérlő elektronika állítja le amikor túlmelegszik?” Ezt nem értem. A kazánnak van egy szabályozható vízhőfok beállítója. Ezen kívül nem tudom mire gondolsz. De nekem ezzel nincs is gondom, nekem a korrekten vezérelt szellőztetést kell megoldanom.
Szia!
Igen, kicsi és már annak az ára is húzós. Az általad javasolt fotoérzékelős megoldás irányába hajlok, amit próbáltam is összehozni fellelhető alkatrészeimből. Aztán rögtön kiderült, hogy sima fotoérzékelő nem jó, mert az nem "látja" a gázlángot. Valószinűleg nem esik egybe a spektrumuk. Viszont az infra érzékelő egész szépen érzékeli. Van egy v4836 infra modulom. Azt vajon fel lehetne használni érzékelőnek? Nem tudom hogy mindenféleképpen kell-e neki a vivőfrekvencia, vagy egyébként is képes kimeneti jelet produkálni a gázláng infra sugárzására?
Szia!
Idézet: „...6-8 percig csak keringet. Ennyi idő alatt mínuszra hűl a pince, a nyitott 160-as csövön beömlő hidegtől.” Azért nem eszik olyan forrón a kását. Ennyi idő alatt még nyitott ajtó mellett sem fagyna el semmi a pincédben (a falakban,stb. tárolt hő miatt). Ha pl. megvalósítod láng figyeléssel, és valami elromlik, akkor is nyitva maradhat a zsalu akár egész éjszakára is...
Jó.
Köszi.
Csőtermosztát?
http://www.argep.hu/popup.asp?pid=108894885&pnr=10001&foto=1
Nehéz megmondani, hogy mi lenne célravezető a Te esetedben, mert a gépészeti elemek elhelyezkedésére, csak neked van rálátásod. Talán meg lehetne próbálni a kazán deflektor részénél a hőfokot figyelni (nem megmérni), mikor van magas szinten (mint a füstgáz visszaáramlás detektálása) és ez kapcsolná a szellőző nyílást. Annyi késleltetése lenne be és kikapcsoláskor, mint amennyi a dióda felmelegedéséhez ill. kihűléséhez szükséges. Ezt pedig a huzat nyílásnál a megfelelő helyre csíptetve a diódát, el lehet érni. A kapcsolási rajz csak ötlet, de a lényege, hogy egy egyszerű műveleti erősítővel megoldható lenne. Az alkatrészek ma már sokkal szélesebb választékban kaphatók, és Neked nem okoz gondot az utánépítés, némi változtatással.
Köszönöm, ez tetszik! Te legalább megértetted a megoldandó feladatot. Alapjában véve jónak gondolom az ötletedet, még a kis késleltetéssel együtt is. Lehetséges hogy valami ilyet fogok építeni, ha nem sikerül zöldágra vergődnöm az infra érzékelővel.
Üdv.
Olyan problémám van nekem és a családomnak, hogy van egy gázkondenzációs kazánunk és van amikor gondol egyet és leáll. 52 hibakóddal ami általános elektronikus hibát jelent a szervizkönyv szerint. A vicc az hogy ha kimegyünk és megütögetjük, kocogtatjuk a vezérlő részét és be és ki kapcsoljuk akkor újra működik egy darabig... Volt már hogy szét szedtem megnéztem a csatlakozókat befújtam WD-40-el de nem kontakt hiba volt a baj... Milyen hibalehetőség van még? Én relére tippelek mivel csak ez olyan alkatrész amit kocogtatásra talán behúz... Egyáltalán mitől romlik el? Lecsökken a feszültség és nem húzna be a relé? A kazán típusa D-ÉG Euro condens 25 F
De a probléma a kazán beszerelése után 1-2 évvel jelentkezett.
És forrasztási hibát megütögetve megjavulna? Ilyenről még nem hallottam....
1-2 év után is jelentkezhet kontakt hiba. Ez nem kizáró ok. Egy hibás forrasztás most engedte el magát. Egy kis vibráció azért van a kazánokban és egy kicsit ingadozik a hőmérséklet is belül, ami 1-2 év után okozhat ilyet.
Ha ütögetés után beindul (és nem más mechanikus hibája van) akkor az valószínű, hogy kontakt hibás. Érdemes mielőbb átbogarászni a panelt (szabad szem, nagyító, hibakereső spray, alkatrészek megmozgatása), mert később nagyobb baj is lehet. Lehet a relé is hibás (ha van benne). (a WD-40 nem kifejezetten kontakt spay)
Ez elég árbarát egységcsomag és használható értékeket lehet rajta állítani.
Van benne relé ha jól emlékszem 3 db is...
Végignéztem a panelt de nem láttam forrasztási hibát.
Lehúztam a nyákra kapcsolódó csatlakozókat megcsiszoltam kicsit a nyákot befújtam és visszatettem a csatlakozókat. Eddig még nem állt le. De majd lassan kiderül ha leáll akkor nem nyert...
Szia!
Megjavították már a kazánodat? Csak kíváncsi vagyok mit mondott, illetve mit csinált vele, aki 4 hónapja javította?. Üdv: Tojan61
Hát sajna nem nyert
Kezdek kifogyni az ötletekből. A vicc az hogy amikor kihívtuk az illetékes szerelőt csak nézett és vakarta a fejét (nagy szakember...) Azt mondta csináltassunk neki külön tápvezetéket. Megtettük de semmi nem változott... Most maradt a relé... Hogyan tudnám tesztelni hogy jó-e? Ja az egyik legnagyobb relé mintha kicsit meleg lenne de lehet hogy csak azért mert trafó mellet van. Tényleg nem lehet hogy a trafó által gerjesztett mágneses tér akadályozza a relé könnyed behúzását? Arra is gondoltam hogy a bekapcsoló a rossz mivel ez egy 10K-s trimmer poti és a sok tekergetéstől elkopott...
Hát... a trafó vasmagját nem ara szokták tervezni, hogy a környékről kapja össze a csavarokat !
Ilyen ( trafó szórt mágneses tér ) probléma biztosan nincs nálad! Ha a kocogtatásra mindig megjavul, akkor kontakthiba ( sajnos, ezt nagyon nehezen lehet sokszor megtalálni! ) ! Sok szerencsét ! Steve |
Bejelentkezés
Hirdetés |