Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Most nem tudtam még kimérni a testzárlatort. Ellenállást nem tudok mérni (egyenlőre).
Mielőtt leverte, egy felet fordult a motor tengelye.
Nincs testzárlat! Csapágy jó! mikor elhoztam, kipróbáltuk és indult, 1 óra kocsiba, itthon leveri a biztit.
Vidd vissza és ott próbáljátok ki újra. Ha ott jó, akkor nálad van gond. Vagy rosszul van kötve vagy gyengék a biztik.
Ok. Elviszem kipróbálni máshova,ahol ipari áram van. Mitől gyengék a biztik? Kevés a 25 A?
Most, ahogy mondod a bekötést! A földelés nem a motor testen van, hanem a kapocs dobozon, ami alatt gumi van.
Attol lehet? Vagy az csak érintésvédelmi gond?
Ha nem veri le a 20Aos biztiket, akkor nem is vesz fel többet nála. Próbálj mindent feszültségmentesíteni a házban a próba idejére. Lehet, hogy más húzza azt a ~6At.
Ok,köszi. Megnézem ésjelentkezek
Szia !
A 'B' jelzésű automata nem motor indításához való, ide legalább 'C' jelzésű kell. Bővebben: Link Üdv.: moele
Hello!
A motor nem zárlatos,se test, se tekercs! Albizti 20A-t kicseréltem "c"-re, mert abbol is levert 1-et "B"-n. Most azokat nem veri le, csak a fő bizti B 25A-t, abbol 2-t. Azt ki lehet cserélteni 25 "C"-re? Az megoldás lesz nekem? Szerk : Ne üsd az entert feleslegesen !
Szia !
Ki lehet cseréltetni hivatalosan az áramszolgáltatóval, mert plombázott kismegszakítók. Egy igénybejelentés kell, de előtte meg kell beszélni telefonon, hogy mennyi a költsége (Áramszolgáltató függő). Üdv.. moele :felkialtas:
És az megoldja majd a problémám?
Szia !
Igen , megoldódik a probléma, de én inkább, ha sokat megy a motor (indul-leáll) akkor 3db 32 Amperes 'C' kismegszakítót szereltetnék fel az áramszolgáltatóval. Ebben az esetben szintén Áramszolgáltató függő (hálózatbővítési díj) fizetni kell a kismegszakító cseréért. Üdv.: moele
Köszönöm. Megkérdezem mennyibe fájna a bizti csere. Olvastam ellenállások sorba kötéséről, fázisonként, vagy lágy indítás. Ezek nálam segíthetnek?
Szia! Furcsa, hogy kettő automatát old le a motor induláskor. Feltételezem, hogy a 25A-k (mint főautomatának) 4mm2 keresztmetszetű réz vezeték van húzva és 20A-s a vezeték védelme. A 4mm2-s keresztmetszetnek egészen a vételezési helyig meg kell lenni és folytonosnak (leágazás mentesnek). Tehát az óraszekrénytől a dugajzatig egyben kell lennie a vezetéknek. Ha ez a feltétel nincs meg, akkor próbáld meg bekötni az óraszekrénynél rövid kábellel és megfelelő keresztmetszetűvel. Ha zárlatos volna a motor, azt meg tudod nézni fázisceruzával úgy, hogy bekötsz egy fázist az egyik tekercskivezetésbe és a motortesten nézed a ceruzával a feszültség jelenlétét.
A tekercsvégek másik kivezetéset (most csillagba van) ugy maradjon?
Adott egy 20A es egyfázisú hálózati csatlakozás.
Egy 3,6KW, 3 fázisú gépet kellene működtetni ideiglenesen róla. Van talonba néhány, 3 és 5 KW közötti teljesítményű 3fázisú motor, valamin kellő számú és tejesítményű kondenzátor 500v-osok. Kérdés az, ha valamely talonba levő motort, segédfázisos üzemre átkötném és sikerülne fölpörgetni valahogy és úgy is maradna a 20 A-as lomha kismegszakítói Tudnám e működtetni az állórészéről levett 3 fázissal 3,6KW-os aprító gépet. Elméletileg megy a dolog de más a gyakorlat. Erre kellene néhány magvas gondolat vagy megkövezés.
Hogyan veszel le az álló részról feszültséget egy örvényáramú forgórésszel rendelkező motorról ?:whatever:
Szerintem, ha a három fázisú motornál U1-re fázist kötsz V1-re 0-át es a W1 és az U1 közé bekötsz egy kondit, simán menni fog(másik 3, tehát v2 u2 w2 összekötve), de mivel a kondinak 90 fok az eltolása és a tekercselés nem ehhez készült búgni fog és melegedni. Ettől függetlenül néhány szecskázást kibír. Nekem működött. 1 db 100µF os kondi kell és 10 perc kötés. Köss sorba az egésszel egy rezsót kb 10 másodpercig amíg indul és az automata is a helyén marad. Persze az egészet "szabványosan" bekötve Hosszabb távú megoldásként frekvencia váltót (esélytelennek tűnik) vagy egy 2,2 Kw os egyfázisú motort javasolnék pl. úgy, hogy ezt eladod a gépről. Esetleg boltolj a szomszéddal adjon kölcsön 3 fázist egy ipari hosszabítóval. Elvileg alanyi jogon jár 3*10A ,ami neked jobb lenne mint az 1*20, tehát a szolgáltatóval is boltolhatsz (nyilván ez nem eseti megoldás)
Köszi a választ, jól látod a kérdés anyagi részét is.
A kölcsön gépet nem buherálhatom, mert abból agya-bugya lehet . Motor csere, - nuku! A három fázisú motor üzemi kondival megy rendesen, 2/3-ad tengely teljesítménnyel, lásd kínai gyártású szivattyúk motorjai. Az álló részről szabályos 3 fázisú áramot lehet levenni ha már pörög. A frekvencia a forgórész fordulatának megfelelő, 50 HZ alatt van. Lehet terhelni is ha az egyfázisú hálózat bírja. A generátornak használt motor tengelyét viszont nem szabad terhelni, mert leesik a fordulat és vele együtt a frekvencia is, no meg nő az egy fázisú hálózatból kivet szufla is. Ki próbáltam egy 1,5 Kw-os motorral. 750 W-onként kell 16 mikrós kondi. A daráló motor max 3,6 KW-ot tud, én elvileg 20Ax230V=4600 VA-rel gazdálkodhatok. A környéken nincs terhelhető 3 fázis és a kismegszakító lecserélése nincs tervbe véve a tulajnál. A generátornak használandó motor csapágyait ki kel cserélnem mert berohadtak, ez azért pénz és munka A kölcsön gépért is fizetni kell ha elhozom és a ketyerét még sem tudnám használni az kudarc lenne rendesen Ezért várok véleményt tőletek, mielőtt neki ugranék! Szeretem a kihívásokat.
Igen, az maradhat úgy. A lényeg, hogy kiderüljön a testzárlat, ha van egyáltalán. Remélem tisztában vagy ennek a vizsgálatnak a veszélyességével és a mikénti elvégzésével! Ha nem érzed magadat biztosnak a szigetelési próba elvégzésében, akkor inkább NE csináld meg!
Szia !
Figyelj itt 7.5KW-ról van szó ! Ne kísérletezz mert veszélyes 380V~ ! Csillag/Delta indítás és megfelelő kismegszakító ! Csillagban terheletlenül indítani (kompresszornál egy útváltó szelep működtetése). Üdv.: moele :felkialtas:
Köszi! Kiprobáltam és nincs testzárlat! Máshol működik a motor rendesen! Várom a szolgáltatót, a B 25A-t kicseréli C 25A-ra! Remélem ez megoldja!?
Üdv Mindenkinek!
Van egy 5.5 kw-os, 380V-os motorom, ha jól néztem az adatlapot, akkor 11.7 A kell neki. Kérdésem az lenne, hogy elindulna ez 3*10A-ről?? Előre is köszönöm.
Nem. 3*16 A-ről is csak csillag/delta kapcsolásban.
Szia! Elég húzós áramfelvétel lenne a mellékelt táblázat szerint. A 11.7kW X 2 = 23.4A induláskor.
Köszönöm a gyors válaszokat. Akkor nem marad más, mint a hálózat bővítése.
Szia VIM! Sajnos a bemásolt táblázatod helytelen, így a kérdezőt félrevezeted. Te is jól tudod, hogy manapság nem léteznek ilyen feszültségszintek, ezért az áramok is módosulnak. Talán Én tévedek, hogy 15 éve nem 380V a vonali és 230V a fázisfeszültség? Üdv.: Yoe
Szia! Mellesleg a motorok induláskor 7-10-szeres áramfelvétellel bírnak. Én egy ekkora motort nem 16-osról, hanem 20-asról indítanék és, nyilván motorvédőről. Üdv.: Yoe
U.i.: egyébként valóban a hálózatbővítés a megoldás.
Hello
Ha jól számolom 3fázisra 1Kw-on 2Amper a táblázat szerint. Így az áram 5.5Kw*2Amper1Kw-ra= 11Amper üzemi áram. 16Amper/C kismegszakítóról Y/D- ban elmegy a motor. A 380Volt /400Volt-os átállástól ezen a teljesítményen az áramfelvétel csak Kb.0.5Ampert növekedett! Reméljük megbocsáltja neked Márko Ramiusz hogy egy 1979-es Villanyszerelés könyv táblázatát másoltad be.
Szia! Nem értem, hogy mi a probléma ezzel a táblázattal? Azért, mert 79-ben adták ki, a 10-20V-s feszültségkülönbség nem jelent számottevő áramerősség növekedést. Ha jól számolom a 20V-ra, 0.1A áramnövekedés jutna. Lehet nem jól számok? Vagy az értékeket tartod kevésnek? Ezek az adatok nyilván terhelés nélkül értendők és arra valók, hogy az automata értékét meglehessen határozni a védelemhez. Ha van valami jobb táblázatod (mert kiszámolni ki lehet a motoron megadott áramfelvételéből) megoszthatnád velem is. Addig is maradok a jól bevált dolgoknál.
Hálózatbővítés elmarad 72ezer Ft lenne a bővítés. Ha már egyszer bent van a 3*10A akkor nem értem miért 3*16A-ért kell fizetni...... Jön a b terv. Motor csere. Azért köszönöm a segítséget!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |