Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia! Hogy van most bekötve? A klasszikus módon deltába van kötve? Te is tudod, hogy ez a motor nem egy fázisúra van tekercselve, ezért a segédfázis működtetéséhez jelentős veszteséggel van fenntartva a forgó mágneses tér és alacsony fordulatnál harmat gyenge a nyomatéka. Az 1400-s fordulat két póluspárt kellene, hogy alkosson de ez most szintén torzultan jelenik meg és nagyon könnyű kibillenteni a "szinkronból". Talán nagyobb értékű kondenzátorral kellene megpróbálni az egyensúlyt fenntartani. Az is lehet, hogy nem megfelelő a kapacitása a mostani kondinak, vagy tényleg rossz a kontaktusa a segédfázissal. Más bekötési módozatban is ezt produkálja a motor? (más kivezetéseket használva, de forgásiránynak megfelelően) A 80mikro nem sok egy kicsit? Szerintem 40-nek is elégnek kellene lennie állandó üzemre.
Sziasztok! Villanymotorokkal kapcsolatban ismereteim hiányosak ,ezért hozzáértő szakember segítségét kérem a következő témában: Van egy gyárilag motorral összeépített egyhengeres kompresszorom, ami 3 fázison üzemel.( a motor adatai :380/220 . 2/3,46 A .0,75 kw. 1380 n ) a kérdés az ,hogy ezt a motort át lehet-e kötni 1 fázisra úgy,hogy jól működjön.( ne legyen teljesítmény veszteség , ne melegedjen üzemi hőfok fölé stb.)
Ha van megoldás akkor kapcsolási rajzot is kérnék hozzá. köszi.
Szia!
Igen deltába van kötve.Sajnos csak a motort hozták ide és azt láttam rajta, hogy deltába van kötve és a 80 mikrós kondi is ki volt kötve. A kondit kimértem a digitális műszerem mutatja a 80mikrót.Én arra gondolok, hogy 1. nyomógombbal indították a keverőt és utána levették róla a kondit és ezért megy össze-vissza. 2 Lehetséges, hogy kicsi a motor 220voltra kötve és ha megtömik a keverőt kibillen a szinkronból, és ezért megy össze-vissza. A 80 mikrót én is sokallom gondoltam venni kellene rá egy BE/KI-START kézi kapcsolót, és 45mikrót bekötnék állandóra, és 100-125mikrót indítóra. De ha gyenge a motor akkor nem érdemes rákölteni. Vajon mennyi marad ebből az 1000watból 220 volton.
Ez a motor csillagba van kötve, így üzemel. Van rá lehetőség, hogy 220Vrol üzemeljen, de akkor is el kell a három fázis. Ezt egy frekvenciaváltóval tudod elérni. Méghozzá olyannal, ami monofázisú táplálású, és a motort át kell kötni háromszögbe. Rákereshetsz itt az oldalon is, van fent frekvenciaváltó rajza. Ha csak így akarod használni, hogy fix 50Hzed legyen lehet megéri elkészíteni.
Köszönöm KTobi-nak ,hogy reagáltál a kérdésemre . Valaszod új kérdéseket vet fel bennem . A frekiváltó megvásárolható e szakboltban, vagy meg kell építeni ? kb. mennyibe kerül? Megköszönném ha pontosítanád, hogy hol találom a kapcsolási rajzot. köszi
Szia
Ezek a frekiváltók nem olcsó ketyerék,lehet jobban jönnél ki ha veszel egy 0,75kw 230v-s motort.De itt egy frekiváltó Omron J7 ui:Bocs Kovinak szántam
Szakboltban megvásárolható biztosan. Viszont kicsit összetettebb dologra van kitalálva, így főleg szakemberek használják. Az aszinkron motorok nagyon olcsók, a szabályzásuk egy vagyon volt, ma már odáig fejlődött az ipar, hogy megközelítőleg a motor áráért lehet venni hozzávaló szabályzót.
Nem tudom mibe kerül újonnan egy 1,5kWos motort. Körülbelül annak az áráért tudsz venni frekvenciaváltót. (A te motorod lassabb, nem 3000er a fordulata, így drágább, a hozzá való szabályzó is) Ehhez még kell valamennyi kezelőszerv, indítógomb, leállító, fordulatszabályzás, stb. Két példa ami megfelelhet. első második Amire vigyázz, hogy a kimenete és a bemenete is 230VAC legyen. Rajzot itt találsz az oldalon, fent van a kereső, ki fogja hozni a találatokat.
Köszi az infókat. futok 1-2 kört ez ügyben, ha felmerül még kérdésem ,jelentkezek. köszi.
Szia!
Olvass vissza a 128.oldalra,ott megkapod a választ a kérdésedre.Egy fázissal kb.600-650W-os lesz a motor.
Üdv mindenkinek.Van egy mosógép motorom,amit 220v-ról szeretnék üzemeltetni.Hat vezeték jön ki belőle:V1,V2,W1,W2,U1,U2.Hogyan kellene bekötni,hogy a legmagasabb fordulatszámon normálisan működjön?Kérlek titeket segítsetek ebben.
![]()
Szia! Kösd be így: Bővebben: Link. A centrifuga a gyorsabb.
Sziasztok.
Van egy szivattyúnk, de sajna valami lett vele, mert ha bedugjuk akkor csak lassan pörög, és nem akar beindulni rendesen. Milehet a probléma vele szerintetek? Fater megkérdezte egy kollegályát és azt mondta neki, hogy vagy a segédfázis, vagy a kondi ment tönkre. Szerintetek?
Szia! Szerintem is!
![]()
Rendben, megnézek rajta minden adatot, ha rajta van. Csinálok róla képet is.
Sziasztok.
Imi villanymotor kondenzátor meg relé adatait feltudnátok tenni jobb minőségbe, megtaláltam a fórumon de egy pár adat elmosódott.
Szia! Régebben nem voltam annyira járatos a technika kezelésében és AS módban úgy sikerült. Most remélem jól látható és kinyomtatható.
Szia.
Köszönöm szépen, ez tökéletesen látszik. Kérdésem lenne hogy a OFZ 90C-4N típusú motornak a táblázat szerint 120 microF indítókondenzátor kell. Az indítókondenzátoron két érték van feltüntetve akkor ha 120microF a két érték közé esik és feszültség 280V /táblázat szerinte/ akkor az a kondi kell a villanymotorhoz? Ha jól gondolom. Elnézést a tudatlanságom ért, de nem vagyok szakmabeli. Bekötésébe is szeretnék segítséget kérni, de majd előbb készítek képet a kapcsolótábláról.
Sziasztok! Van egy 2.2KW-os 380/220-as villanymotor,ami deltába van kötve.Ezt a motort kellene egy fázisra bekötni. Mekkora üzemi,és indító kondi kellene ekkora motorhoz?
Szia! Szerintem egy 80mikró kellene állandóra és plusz egy másik 80mikrós az indításhoz. Az áram értéket le kellene ellenőrizni az indítást követően (lakatfogóval), hogy a megfelelő értéken van-e és annak megfelelően csökkenteni a kapacitás értékét.
Sziasztok!
Van egy 7,5 kW-osvillanymotorom. 3*25A-s biztiken jön be az áram, elmüéktől. IndÍtáskor, csillagba,üresen, két fázist lever. A biztik B-k. Meg tudom valahogy oldani?
Szia!
A motor jó? A csillag-delta kapcsoló jól van bekötve?
Most hogy így említed. A csapágyakat nézze meg. Másnak nem igazán lehet baja. Megeshet, hogy besült a csapágy.
Hirtelen számolva (ami fejben maradt) 20A körüli áramot vesz fel indításkor. Ha ez mellett semmi nem megy a házban, el kellene, hogy tudjon indulni. Esetleg kézzel kicsit meglökni indításkor.
Hidd el, mindig lehet rejtett hiba. Vagy az a két fázis le van terhelve, már nem bírja ki a motor indulását is, vagy egyéb zűr. Mérni kellene, valami adatok kellenének.
Ja és mit ver le. A főbiztit? Mert nem hiszem, hogy direkt a főbiztosító után kötötte be a motort, kell ott lenne egyéb "al"biztosítóknak is. olvadó, automata, stb. Szóval részletezze a problémát.
Igen, információk kellenének! Könnyen forog? A tekercsek egyenlő ellenállásúak? Nincs testzárlat?
Igen van albizti, deafő biztosítékot verte le.(2-t) Két hűtő megy alakásba,világítások,1tv
Nem csapágyas, nagyon jol forog. Nincs csillag-delta kapcsolo. A motor teljesen tehermentes, most akarom beépíteni egy 4 dugattyus kompresszorra
Albizti B20 A, de nem azt verte le!
(Zárlat van) |
Bejelentkezés
Hirdetés |