Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dobozolási technikák, műszerdobozok
Lapozás: OK   23 / 91
(#) szamóca válasza mex hozzászólására (») Dec 8, 2010 /
 
Ne is mond! Ezek a hátrányai, meg számomra olyan "kivagyi" külsőt kölcsönöz a cuccnak. Inkább vagyok a híve a Fa, ill. festett kasznizásnak.
(#) vicsys válasza szamóca hozzászólására (») Dec 8, 2010 /
 
Hááát, az a sárga, eléggé gusztustalan. Olyan mint Barbie autója. Csak a Kent hiányzik a háttérből...
(#) szamóca válasza vicsys hozzászólására (») Dec 8, 2010 /
 
Van más színben is. Te nem csíped a színes dolgokat ahogy észreveszem, mindig bajod van ha elüt a standardtól a készülékek színvilága.
(#) dollerakos hozzászólása Dec 10, 2010 /
 
Üdvözlet!

Látom itt ezeket a gyönyörű holmikat....

Kérdésem lenne alu doboz lakkozásával kapcsolatban. Annyit tudok, hogy az alu-t festeni nem célszerű, mert hamar ledobja a festéket. Namármost, ha viszont alaposan és szépen lecsiszolom (már csináltam ilyet, bár megszenvedtem vele, de sikerült szépre, fénylőre) és utána kifőzöm az itt leírtak szerint: Bővebben: Link->*- illetve ebből csak a nátriumhidroxidos oldatra vonatkozó rész szerint (az írásnak kb. az első 1/3-ában van; egyébként eszem ágában sincs eloxálni és hasonlók), majd utána színtelen lakkal lefújom, nem fogja a lakkot ledobni? Valaki váltig állította, hogy nem, de nehezen hiszem, mert ha a festéket ledobja, akkor a lakkot miért nem?

Vagy kell még az a salétromsavas elő-oxidáció is? Esetleg az oxidációs történet is a nátriumkarbonáttal és a nátriumkromáttal?? Tegyük fel, hogy olyan választ adtok, hogy van mód arra, hogy nem dobja le a lakkot, akkor szeretném kérdezni még azt is (mivel még a közelében sem voltam ilyen témáknak, dolgoknak, nem értek én a kémiához), hogy pontosan mit kellene tenni a lakk fújás előtt? Számomra a leírásból nem derül ki, hogy esetleg a nátriumhidroxidos fürdő után lenne még valami teendő? Egyáltalán hol kapok nátrimuhidroxidot, salétromsavat, nátriumkarbonátot nátrimukromátot és trisót és hasonló gezemicéket??

De szörnyen sokat kérdeztem.... Köszi a segítséget!

* A LINK gmb nem csak dizájnelem, nyugodtan lehet ám használni, nem ráz, nem harap!
Frankye
(#) Attila86 hozzászólása Dec 14, 2010 /
 
Nem igazán ide tartozik de nem találtam jobb mechanikai témájú topikot. Egy kb 5x5x5cm-es réz kockából kellene kimarni egy ilyesmi munkadarabot. A kérdésem: hol tudnak nekem egy ilyet készíteni? Adok réz kockát és fizetek is érte, de hol foglalkoznak ilyesmivel?
(A gépészrajzon a méretek nem pontosak.)
(#) mex válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 14, 2010 /
 
Jótanácsként írom: tervezd át Attila, mert így nem kivitelezhető hétköznapi módon. Az alsó részt külön kellene választani, (azon az elemen helyezkedne el a kis téglatest is), és ennek az elkészítése mindjárt egyszerű marógépen végezhető munkává szelídülne. A felső négyzetes-szögletes kibontását marógépen csak nehézkesen, de gyalu, vagy vésőgépen könnyedén meg lehetne oldani. Azért tartom fontosnak az egyszerűsítést, mert a gépműhelyek 99%-ban ezek a forgácsológépek rendelkezésre állnak és a munkaóraköltségük sokkal alacsonyabb mint egy különleges cnc szikraforgácsológépé.
(#) Attila86 válasza mex hozzászólására (») Dec 14, 2010 /
 
Egy darabból kellene készülnie a munkadarabnak, mert igazából ez egy érdekes formájú hűtőborda lesz és ha összecsavarozom mondjuk két félből, akkor rosszabb lesz a hővezető képessége (ha kikenem, akkor is).
Egy ilyen 10W-os MC-E LED-től fogja elvezetni a hőmérsékletet úgy, hogy az a nagy vájat az optikát is tartja (az optika a kockában lesz).
Bővebben: KÉP1
Bővebben: KÉP2
Bővebben: KÉP3
(#) mex válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 14, 2010 /
 
Erre gondoltam én is, a képek elnevezéséből.
Sajna amit írtam akkor is helytálló. Szerintem két síkba mart felületet kikenve, és összeszorítva, nem jelent akkora hőlépcsőt ami a ledre veszélyes lenne. Gondolom az anyag vörösréz. A külső oldalakba könnyűszerrel fűrészeltethetnél bordákat, így sokszorosára növelhető a hűtő felület.
Tényleg utánaszámoltál az össz felületnek?
(#) zolika60 válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 14, 2010 /
 
Mivel az adatlapodon az van, hogy privát üzenetet ne küldj, viszont reklámozni meg nem illik, ezért csak akkor adom meg a kedves ismerősöm telefonszámát, ha te írsz egy privátot.
(#) Attila86 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 14, 2010 /
 
Ott az e-mail.
Küldtem privátot!
(#) SALáta válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 21, 2010 /
 
Javaslom a belső kockából legyen forgástest, felülre pedig még egy már mart kocka. Gépidőben jobb lenne. Nézd a szármaró akkora rádiuszt hagy ott mint saját maga. Rajzolni le lehet mindent, azonban így sokkalta olcsóbb lenne. Egy maró és egy 4 pofás tokmánnyal rendelkező eszterga kell hozzá. Összesen 4 szerszám felhasználásával, ha gépidőt csökkenteni kell akkor 5 szerszámmal. Az alsó részen a kocka rádiusza minél nagyobb legyen. Ne aggódj hogy nem egy anyagból készül, lényegében homlokbeszúróval meg lehetne oldani hogy marógépre csak fúrni illetve a kockát kimarni tegye fel a mester. Mindig a legegyszerűbb elgondolást csináltasd, a mester még úgyis egyszerűsít rajta.
(#) potenciameter hozzászólása Dec 23, 2010 /
 
Sziasztok. Épitettem egy 2*70W-os erősitőt és mdf-böl csináltam neki dobozt. Az a kérdésem, hogy mivel fessem a dobozt, hogy szép legyen? Eladásra csináltam ezért az is számit, hogy olcsó legyen.
(#) CIROKL válasza potenciameter hozzászólására (») Dec 23, 2010 /
 
MDF-ből erősítő doboz ? Festeni nem jó csak is borítani , bőrrel , műbőrrel , vagy még egy megoldás ami a leg kézenfekvőbb a fafurnér .
(#) potenciameter hozzászólása Dec 23, 2010 /
 
Sziasztok.
Van még egy kérdésem. Általában a fémdobozos erősitők tetejére és oldalára lyukak vannak fúrva (lehet hogy a fadobozosokra is de én még soha nem láttam gyári fadobozos erősitőt), ahogy mellékelt képen is látszik. Gondolom azért, hogy jobban hűljön és az lenne a kérdésem, hogy van értelme az én mdf dobozom tetejére és oldalára lyukakat fúri? Mert hűtő borda a doboz hátulján helyezkedik el.
(#) soos csaba válasza potenciameter hozzászólására (») Dec 23, 2010 /
 
A tetejére azért nem árt ha fúrsz egy pár lyukat hogy ami még bent van a doboz belsejében az is tudjon levegőzni. Űdv Amper.
(#) akos70 hozzászólása Jan 16, 2011 /
 
Sziasztok!

Felíratozásban jártasak segítségét kérném.
Van egy autórádióm, amiről eltüntek a számok, betűk. Kb.3mm magas fehér karakterekről lenne szó. Mivel lehetne pótolni őket?
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Valami ilyesmi kell neked. Hirtelen nem találtam 3mm-es fehéret, de már használtam olyat, tehát van. Bővebben: Link
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Na, ilyesmi szuper lenne fehérben. Nézelődök, köszi az ötletet.
(#) Dániel X hozzászólása Jan 16, 2011 /
 
Üdv!

Laminált parketta mint doboz alapanyag? A hódos boltban van ingyen elhozható mintadarab. Kisebb dobozokhoz megfelel nem? Van esetleg valami hátránya vagy valakinek tapasztalata ez ügyben?

Köszi
(#) meszi válasza Dániel X hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Nem rossz ötlet, szerintem esztétikus doboz lehet belőle.
(#) varttina válasza Dániel X hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Szerintem egész igényes kis doboz összehozható belőle.
Bővebben: Link
(#) Dániel X válasza varttina hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Egész jól mutat. Akkor nem csak én gondoltam rá és még pénzt se kell adni érte.

Köszi!
(#) fejesg hozzászólása Jan 25, 2011 /
 
Üdvözlet.

Nagy bajban vagyok. A hőszivattyú vezérlőm a célegyenesben van, kész a 2 panel amiből összeáll: tápegység és központ/relépanel.

A kérdésem a következő: szerintetek hogy kellene ezt bedobozolni ??? A főpanelnek mind a 4 oldalán vannak sorkapcsok, majdnem mind 2-részes... Kellene még ezekhez kapcsolni egy LCD kijelző modult, 4 kapcsolót meg 1 potmétert.

Van ötletetek?

fg
(#) Frankye válasza fejesg hozzászólására (») Jan 25, 2011 /
 
Javaslom, hogy egy saját készítésű, lemez dobozt készíts neki, a megfelelő kivágásokkal, vagy ha nem akarsz ilyennel "küzdeni", akkor olyan dobozt keress, amiben bőven elfér, könnyen nyitható (csavaros), és a bekötött vezetékek kivezethetőek egy "kötegben". Az LCD, a kapcsolók, mega poti pedig a tetején lehetnének, pl.
(#) fejesg válasza Frankye hozzászólására (») Jan 25, 2011 /
 
Köszi a gyors választ, Frankye!

Szerinted mennyit hagyjak a csatlakozókra? A panelek mérete 80x100 mm, az egész egymás fölé szerelve kb. 80 mm.

Elég lehet egy 120 (h)x140 (sz) x100 (m) méretű doboz?

fg
(#) Medve válasza fejesg hozzászólására (») Jan 25, 2011 /
 
Hello, úgy tűnik beleférne egy PC-táp dobozba...olcsó megoldás Link
(#) Frankye válasza fejesg hozzászólására (») Jan 25, 2011 / 1
 
Idézet:
„Szerinted mennyit hagyjak a csatlakozókra?”

Ezt hogyan érted?
Idézet:
„Elég lehet egy 120 (h)x140 (sz) x100 (m) méretű doboz?”

Igen, valószínűleg elegendő, de Medve kolléga hozzászólásában foglalt PC-táp doboz is jó lehet.
(#) fejesg válasza Medve hozzászólására (») Jan 25, 2011 /
 
ThanX, Medve!

Csak az a probléma, hogy 1.nem vagyok Budapesti, 2.olyan megoldás kellene, amit a munkáltatóm el tud adni.....

(#) Dániel X hozzászólása Feb 12, 2011 /
 
Üdv!

Egy kerek alakú konzervdoboz oldalába kéne nekem csatlakozót építenem (Pwm szabályzó táp és kimeneti csatlakozója). Besüllyesztett tüskesorra gondoltam.
Esetleg van valakinek képe hogy hogyan is nézne ki mert nem vagyok biztos abban hogy valahogy is kinézne.
Esetleg ha valakinek más ötlete van azt is szívesem fogadom.
Köszi
(#) blackdog hozzászólása Feb 23, 2011 /
 
Sziasztok!

Életem első dobozolásába fogok kezdeni. Ez egy tápegység lesz. Próba képen, hogy lássam hogyan fog kinézni a dolog elkészítettem az előlapot karton papírból. (nem vesszen kárba elsőre az eredeti előlap)
A fontosabb elemeket rá is tettem, hogy érezzem a kezelhetőséget.
Szerintetek kellene valamit módosítani az elrendezésen? A kezelőszervek elhelyezésénél nagy hangsúlyt kapott az, hogy balkezes vagyok
A hátlapba bele is vágtam a végleges hálózati csatlakozót. Ekkor jöttem rá, hogy bajban leszek. A műszerdoboz műanyag. Bármivel próbáltam vágni nem lett jó a végeredmény.
Vagy égett vagy olvadt a műanyag pedig lesz két olyan hely is ahol szépen és pontosan kellene vágnom mert látható lesz.
Mivel lehet szépen vágni a müa. lapot? (1,5mm vastag)
Másik felmerült problémám, hogy szeretnék neki csinálni egy támasztót mint amilyen a szkópokon is van. Erre van ötletetek?
Arra sincs egyenlőre tippen, hogy a végleges előlapon hogyan oldjam meg a feliratozást

Kezdő dobozolóként szeretnék tanácsokat kapni tapasztal dobozolóktól. Buktatók, hasznos tippek...

A képen láthatjátok, hogy hogyan sikerült kivágni a csatlakozó helyét valamit a kísérleti fázist.
Következő: »»   23 / 91
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem