Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Szia.
Elsösorban az egyik 200 körüli érték volt a másikon 100 körüli. Másodsorban nincs meg a megfelelő amper.( 4 A helyett 1,5A) Ebböl gondolom hogy nem jók. Mérésből hibátlannak tünnek.
Akkor a diódák jók, azokat cserélni nem kell.
Miből állapítottad meg hogy keveset tölt? Ha az akku nem vesz fel többet akkor fel van töltve. Ahogy látom ez nem egy automata töltő.
Itt az aku töltöttségi szintjétől függ a töltő áram.
Van rajta ampermérő óra.
Meg én is lemértem . Teljesen lemerült akkuval ia ennyivel tölt.
Az akkumulátor biztosan jó amit töltesz?
Igen 1 éves csak véletlenül lemerült mert ugyhagytuk a lámpát.
Máskor is volt ilyen csak akkor más töltöt használtam, csak az nem az enyém volt igy már nincs meg. Ezért szeretném ezt megjavítani.
Tegyél rá párhuzamosan egy 12V-s izzót, az áramfelvételnek nőni kell. És ha így van a töltő jó.
Terheld egy ismert értékű ellenállással, és mérd meg, hogy leadja-e?
Idézet: „Most hozzányultam egy kicsit és elkezdett valami rövidre zárni. Nem értem miéert melegszik és zúg meg áramot seem ad.” Na, ezt még egyszer, kicsit másképp... Üdv Inhouse
A bekarikázottból kivettem a csavart. Gondoltam van valahol egy szám, de tévedtem.
Ugyanugy összeraktam de valami miatt zárlatos,(gondolom én) ezért zúg.
Lépésről lépésre.
Kösd le a trfót nézd meg mit csinál mennyi a fesz. Diódákat külön külön megmérni egyszerűen egyik irányba zár másik irányba elenged.Gondolom más alkatrész nincs is benne.
A trafóból kijövő 3 vezetéken, sosem tudtam áramot mérni.
Semmit nem mutatott, mintha mind a 3 + lenne. Mihez érintsem a - t
Ne áramot feszülséget mérj, hány voltot ad le, melegszik e, vagy zug e a trafó.
Ok mérem de nem zúg és nem is melegszik a trafó.
Hello!
A kondi nem aksi, és vélhetően a tirisztor egy rúgással fel is töltené. Tehát ha szimulálni szeretnéd, akkor egy köcsög nagyságú kondi, vele párhuzamosan egy gépkocsi izzó, és ezekkel párhuzamosan egy labortáp kell. Ezzel már közel lehet modellezni az aksit. De biztos találsz egy legatyásodott aksit a környezetedben.. üdv! proli007
Trafó jó. Mérd meg a diódákat egyenként. A greatz kapcsolást gondolom ismered, ha nem nézz utána itt a fórumban biztos találsz rajzot róla, nézd meg hogy jól van e bekötve, nincs e zárlat.Most mennem kell ha nem boldogulsz és közben nincs aki segítsen majd folytatjuk.
ok köszi!
Mértem az egyik 100 +- A másik 200+- értéket mutat.
Próbáltam egy 10 ohm -os ellenállást rákötni a kivezetésekre és nem folyt rajta keresztül semmi áram. Még zárlati áramot is próbáltam mérni, de semmi nem volt.
Ez a száz meg kétszáz nem tudom micsoda. Ohm mérővel mérsz? Az egyik irányba zárnia kell a másikba nyitni.
Igen 2 diódás. Van elörébb kép is rólla.
A (+-) azt csak azért irtam merta pontos összeget nem tudom. Tehát ugy értem, hogy 200 10 vagy 220 , az értéke az egyiknek, és 100 vagy 110 a másiknak.
Kétszáz és száz micsoda? Na mindegy. Valami itt nem gömbölyű. Akkor ez kétutas egyenirányítás. Mivel kiakartad cserélni a diódákat valószínű pákád van. Amit kértem adatokat azt kiforrasztva gondoltam. Ugyan is nem stimmelnek a feszültségek. Váltónak ami a trafóból jön két egyforma feszültségnek kell lennie "kiforrasztott" állapotban.
Hello!
- Akkor vedd ki a D1 diódát a körből. ekkor az áramnak "korlátlanul" kell folynia, az ellenállásod felé. Ha így nem működik, akkor valamit nem jól kötöttél be. (Vagy nincs otthon villany..) - Ha így működik, akkor kapcsold ki, a töltőt. Tegyél az aksi helyére egy szabályozható tápegységet. A D1 volt katódja és a tápegység plusz kivezetése közé, tegyél egy Led diódát. (Persze D1 még nincs benn, és a Led-el sorba egy 470ohm-os ellenállást!) Ha ekkor tekergeted a tápot, a Led jelezni fogja, hogy hol akarja a TL "lekapcsolni" a töltést. (Alapból a Led kicsit halványan éghet, mert a TL-nek van kb. 1mA alapfogyasztása.) Ekkor beállíthatod, hogy 14,5V-nál jelezzen a Led. üdv! proli007
ez 6 és 12 V 4 A Töltő.
AZ értékeket pedig a dióda mérő funkción mértem.
Akkor nyilván van egy átkapcsoló is van rajta.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |