Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia Tomi!
Küldöm a képet. Remélem átment.
Köszi! Van valami tuti tipp, hogy hol lehet kapni? Neten rákeresve csak MIHA-C 100/400-at találtam.
Szia! Bár nem nekem címezted az előzőt, de nem baj. Jó lesz az, ahogy nézem 3×16A. Mindegy, hogy 3 db külön mérő van vagy egy háromfázisú. ( Idióta megoldás, de sok helyen van ilyen) ( Na meg merem remélni, hogy nem egy fázison van mindhárom - eddig nem találkoztam ilyennel ) Házról van szó, légkábel? Hány ér megy be? Három plusz a sodrony?
A lényeg a két számérték volna a 40A meghúzási és a 10A elengedési érték. Ha a most meglévő relén találsz a lágyvas tengelyen a rugónál egy állítható hornyot, amivel lehet a rugóerőt állítani, akkor spanolni kell a rugón, hogy az értékek "fentebb" legyenek (nagyobb értéknél húzzon és engedjen el).
Meg lényeges kérdés, hogy a motor elbírja-e a kompresszort? Üresen és kis nyomásnál biztos, de mikor feltermeli a nyomást, nem fogja nagyon a motort? Lehet kicsi a motor teljesítménye. meg kellene figyelni, ha lesz benne új relé vagy akár relé nélkül is egy lakatfogóval figyelve az áramfelvételt a csúcsnyomás környékén. Összevetve a motorra írttal. Ha meghaladja a névlegest , akkor meghúzhat a szóban forgó relé és újra ráadja a segédfázist, holott ez csak induláskor lehetne. Ekkor vagy nagyobb motor vagy nagyobb áttétel kell. De lehet, hogy csak a rezgéstől kapcsol rá menet közben. Ez levett tetővel ellenőrizhető. Szerencse, hogy van benne hőkioldó, mert már leégett volna a motor.
Elbírja igen. Ha egyszer elengedte a relé, utána újra már nem húzza rá csúcsnyomáson se, amíg nincs egy kikapcs-bekapcs. A probléma kizárólag akkor van jelen, amikor indul a motor. 10-ből mondjuk 2-3 alkalommal normálisan indul, azaz a relét ráhúzza, 1-2-3 másodperc múlva elengedi. A többi alkalommal meg nem akarja elengedni a relé. "Üres" tartállyal is így viselkedik és "feles" tartállyal is (amikor a nyomáskapcsoló indítja a motort, mert 3 bar alatt van a nyomás).
Nem lehet sajna állítani a rugón a mostanin.
Ha azt nem lehet állítani akkor a rugó feszességét próbáld növelni, annak hajlításával. Az a problémája ezeknek a reléknek, hogy ezen történik az áram bevezetése és kimelegedve csökken a rugóerő amitől a kondenzátort nem kapcsolja ki időben ill. előbb beiktatja mint kellene terheléskor.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2018
Akkor pedig a relé a probléma. Ilyen ócskák lennének ezek a relék? Én lehet helyettesíteném egy időzítővel, egy mágneskapcsolóval kiegészítve. Beállítva 2-3 másodpercre és kész. Persze a hőkioldós védelem maradna.
Ha van jobb/tartósabb/stabilabb megoldás, annak én csak örülök
Hogy nézne ki ez a gyakorlatban?
Ha időzítővel kellene megoldani a kondenzátor lekapcsolását az azt a problémát veti fel, hogy amikor viszont szükség volna rá a nyomaték fenntartásához nincs ami bekapcsolja, például az áramfelvétel hiánya, mert azt egy időzítő nem tudja. Azt a relét vagy annak az elődeit kellene megjavítani, hogy használhatóak legyenek. A motor üzemét tekintve talán nem éppen szerencsés a sűrű ki-be kapcsolgatás, mert egy ilyen relé érintkezője nem erre van tervezve.
A teljes kapcsolás úgy néz ki, hogy főkapcsoló --> nyomáskapcsoló --> hőkioldó --> motor.
A főkapcsoló és a nyomáskapcsoló is teljesen lenyomja az áramot. A relé kizárólag akkor húz csak be, amikor indul a motor. Olyan nincs, hogy üzem közben egyszer csak ráhúzza még a relé a kondit. Tehát tartály "üres". Nyomáskapcsoló "1" állapotban, mert nincs nyomás. Főkapcsolót eltekerem "1" állapotba. Relé behúz, motor indul, relé elenged. Termelődik a nyomás, eléri a 6 bar-t, nyomáskapcsoló "0", motor megáll. Használom a levegőt, nyomás elkezd esni, eléri a 3 bar-t, nyomáskapcsoló kapcsol "1"-re, relé ráhúzza a kondit, motor indul, relé elenged. 6 bar-t eléri a nyomás, nyomáskapcsoló kikapcsol. Ha ez a relé nem erre lett tervezve, akkor mit lehetne helyette? (Az időzítős megoldáson kívül.)
A kompresszort és annak működését ismerem, építettem is már kettőt egy meg folyamatban van. Ha a levegő fogyasztás olyan mértékű, hogy ha túl sűrűn kell kapcsolnia az ilyen indítású behajtó motornak az az indító reléjét tönkre fogja tenni. Ez helyett csak kézi nyomógombos megoldás kerülhet szóba. Ha mégis időzítővel akarod megoldani akkor egy hasonló árfekvésű időzítők valamelyikéből lehet választani.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2018
Hello! Azt még megteheted, hogy az indítókondit nem közvetlenül a MIHA relével kapcsolod, hanem a MIHA segítségével, egy 230Vac relén keresztül. És akkor nem tudja az áram tönkretenni a MIHA kontaktusát..
Hmm, ha jól értem, akkor a MIHA csak egy "kapcsoló" lenne és ezen a 230Vac relén menne keresztül a delej? Egyelőre ez tűnik a legszimpatikusabbnak.
Tudsz linkelni ilyen relét, ami jó lenne ehhez a motorhoz?
Én valami izmosabb relét tennék be, Pld.. (bár ezt nem ismerem)
De egy ilyen TRACON is megfelelhet, vagy a KR11-es elődje. De sokan gyártanak hasonló kis reléket.
Köszi!
Ha mondjuk a RELPOL RG25-t nézzük, akkor a bekötés a lenti ábra alapján úgy módosulna, hogy - az 5-ös lábról jövő kábel megy a Relpol A1 lábára. - Relpol A2 lába megy a 0-ra. - Relpol 1-es lábára megy a hőkioldótól jövő fázis. - Relpol 2-es lábáról megy a kondenzátorra (ábra 11-es pont). Jól gondolom? Az ábrán van egy Rk kisütő ellenállás a kondenzátorral párhuzamosan. Ilyen jelenleg szerintem nincs az áramkörben. Kellene legyen? Ha igen, milyen paraméterekkel? (Ábra forrása: https://www.zotek.hu/motorindito-rele/miha-c-rele-100400) A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2018
Jól gondolod. Az ellenállás csak azért kell, hogy kisüsse a kondit és utólag ne rázzon meg benne a visszamaradó töltés. Egy 1Mohm is már elegendő hozzá. Ha drót kivezetése van a kondinak, akkor néha már bele van építve az ellenállás is, a fedőkupak alatt. De nem biztos..
Üdv ismét én a 4.45kw os motorommal. Az lenne a kérdésem, a csatolt képen látszik, a deknin van egy pár másfajta kapcsolás, nem csak csillag meg a delta. Kérdésem a következő, ezekkel találkozott már valaki? Mik az előnyei hátrányai? Jelen pillanatban az a célom, hogy 1 fázisról tudjam üzemelni. Már vettem egy 200-250uf kondit hozzá. Ha más nincs deltába bekötöm es megpróbálom elindítani.
Az "univerzális" fedél lehet. Ezt tehetik rá az egy fázisú motorra is. De ez háromfázisú ("380-as"!!)motor.
A dekniben az egyfázisú bekötés szerepel. A két különböző forgásirányhoz tartozó bekötési módok azok.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2018
Értem, köszönöm a válaszokat! Akkor marad a deltában való próba.
Szia!
Idézet: „vettem egy 200-250uf kondit hozzá” A képet erről a kondiról, ha van módod, oszd meg velünk. nagy fába vágtad a fejszét...
Holnap ha nem felejtem el lefotózom.
Egyfázisról Deltában! Hmmm! Van Legalább 25A-es vagy esetleg 32A-es kismegszakítód?Jó ha 2,5- esetleg max. 3 KW-ot ki tudsz venni belőle. Segédfázis kondi biztos, és még indító kondira is szükség lehet.
Itt a kondiról a kép amit kértél.
Maszek005 jelenleg 20A a fő megszakítóm, mondjuk lesz bővítés 32re, de ha azt mondod nagyobb eséllyel indítom csillagban akkor úgy próbálom. Igazából egy nagynyomású pumpa van a motor végén, ha valamennyire meg tudom forgatni legalább 1 fázisról, hogy kiderüljön a motor jó, a nagynyomasú pumpa jó akkor az egyelőre nekem elég.
Feltételeztem, azt amit a képet látva már egyértelművé vált, az általad vásárolt kondenzátor indító és nem állandó üzemű. Ezen kondenzátorok pár másodpercig vehetnek részt az indításban, ha nem választódnak le időben , akkor tönkre mennek. Neked állandó üzemű kondenzátorra van szükséged (az indulásnál lehet még a képen látható is), de mint már írtam nem garantált a siker, mert általában jóval kisebb teljesítményű motoroknál lehet ezt a kényszermegoldást alkalmazni!
Valahogy éreztem hogy a starter felirat az indító lesz... ezek szerint megpróbálhatom visszacserélni a kondit ha tudom. (vagy veszek mellé üzemit), van 1 fázisú frekiváltóm is, de az is csak 0.75kw-os motorig jó sehogy se akar ez összeállni úgy látszik...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |