Fórum témák
» Több friss téma |
Nem. Az a motorocska nagyon gyenge. Egy akármilyen autó ablaktörlő motor ellátja a feladatot. Igaz, kell hozzá táp, meg ki kell kísérletezni a kívánt fordulathoz szükséges feszültséget.
Üdvözlet mindenkinek!
Segítséget ill. információt szeretnék kérni Tőletek. Egy műszerész esztergát szereltem fel frekvenciaváltóval (az eredeti mechanikus váltót kivettem). A motor normál 2,2kW, 50Hz-14301/p fordulatú aszinkron. Mivel az alsó frekvencia kb. 15Hz, külső kényszerhűtést kell rátennem. Nos itt kezdődik a problémám! Sehol nem találok útmutatást, hogy mégis mekkora légszállítású ventilátor lenne alkalmas! Nyilván a gyári megoldások anyagi megfontolásból kiestek, így beszereztem egy 24V 200m3/h légszállítású 120mmX120mm méretű ventilátort. Ebben kérnék tanácsot, hogy elég-e a 200m3/h mennyiség? Előre is köszönöm! Zoltán
A motor véletlenszerű irányba indul el. Ez szerintem elég nagy gond.
Sziasztok. Számomra érdekes ukrán/orosz motort "találtam" A furcsa a watthoz képest a kondi értékei. Az Mf sok a feszültség meg kicsi. Mi lehet az oka? Van olyan közületek aki ismeri ezeket a motorokat?
Ma beszereztem egy ilyen motort mint ami a képen van. Leadhatja a 1500wattot? Vagy rosszabb esetben ez a felvett teljesítménye lehet? Ez a motor is "viccel" velem, (mint az imi) mert üresjáratban 32mf kondival 9,7 ampert zabál. Bár szépen megy.
Sziasztok! Egy Fég cirko topicban levelezünk társakkal. Az utókeringtetés a gond mert ha a kazántermosztát átkapcsol a sorba kötött RC tagra akkor ezután a keringtető már nem adja le a teljesítményt. Az öreg szakik ilyenkor az utókeringtetést kikötik de senki nem tudott magyarázatot adni hogy mi okozza a jelenséget. Érdekelne hogy mi történik ilyenkor a motorral? Köszönöm!
Milyen RC tagra kapcsol át a termosztát és egyáltalán minek? Mit értesz kazántermosztát alatt?
Szia!
Az 1500W a felvett teljesitmény -annak a 75-82% ára számits ! Az üresjárási áramfelvétel néha nem mérvadó mert a cosfi üresjárásban akár 0,4 ig is lemehet. A motoroknak van úgynevezett áttételük , a szovjetek (mert még mindig az szabvány van ráirva! ) szerették a kevés segédfázis menet---több kondi alapelvet------! igy alacsonyabb feszültségű kondi is jó!
Szia!
Volt olyan kazán sorozat amin az elő, utó keringtetést ilyen "előtét ellenállásos "módszerrel oldották meg. A veszteség ne legyen magas igy kb 20 OHM +6µF ra emlékszem... Igy a szivattyú kb 180V-t kapott s 1/2 teljesitménnyel ment ? De ha valaki pontositja?
Szia!
Ezt a motor hőfoka dönti el .......terhelve legalább 1/2 óra után max 45 C fok....
A kazántermosztát egy két állású kapcsoló amit egy termoelem vezérel. Ha a víz eléri a kívánt hőmérsékletet a termosztát átkapcsol és ilyenkor a motor elé egy párhuzamba kötött RC tagot kapcsol. Így a motor kb 110 voltot kap. Erre azért van szükség hogy a hőcserélőben bennmaradt víz ne forrjon fel, tehát a keringtetés menjen viszont a lángot ne gyújtson be (a szivattyú nyomása kapcsolja ugyanis a gázszelepet). Pár év ilyen váltakozó üzem után a motor nem képes újra teljes fordulatra állni az utókeringtetésre való átkapcsolás után, csak akkor ha rövid időre teljesen áramtalanítják.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2019
Nálam 250 kohm 3,5 mikro kondi van a szivattyú elé kötve párhuzamban. Az értékek a szivattyú motor típusától függnek.
Az ellenállás az "kisütő" szerepet játszik ebben az esetben, hogy ha megszünteted a tápfeszültséget ne maradjon benne visszamaradó feszültség.
Ahogy írtad. Leteszteltem körfűrészen érzésre is 1100 kb (előtte volt fent kb 750et tudó moci, utána 1500ös imi, majd ez.
Köszi az infót segédfázisról.
Sziasztok.
Egy frekvenciaváltóról és villany motorról lenne szó, ha bekötöm a frekvenciaváltót és hozzá a villany motrot akkor a motor egy olyan 10kHz frekvencia hangot bocsát ki. Ha emelem a sebességet akkor kicsit csendesül de vékonyabban szól. Nem melegedett olyan 25C körül lehetett. Ha levettem 0 rá a frekvenciaváltót akkor a kimeneten még mindig mérhető feszültség. Ez mitől lehet? A motort lehet kötni csillagba és deltába, deltába 3x220V csillagba pedig 3x380 én deltába kötöttem mivel a frekvenciaváltó bemenete 1 fázis 200V től 240V ig és a kimenet pedig 3*230V de lehet változtatni A frekvenciaváltó: 22f-a2p5n113 series A22F-A2P5N113 Series A
Szia!
1 fázisú frekiváltónál 3x230v a kimenet ,azaz deltába kell kötni a 380/230V motorokat. 10Hz és az alatti frekvenciákon nem kell működnie. Voltmérővel mindig fogsz 1-5V környéki feszültséget mérni, A 10kHz és feletti kapcsolási frekvenciát gyakran lehet hallani. Árnyékolt kábel van a motor -frekiváltó között? Be is van kötve az árnyékolás?
Szia.
Nincs árnyékolt kábel mert csak próbáltam de az éles hangon kivül nincs más jelenség gondolok itt melegedésre vagy más jelenségre. Gondoltam hogy inkább megkérdezem hogy normális e az éles hang. De ezek szerint igen köszönöm. Egyébként mitől van ez a hang? A mágneses tér okozza mivel más Hz van rákapcsolva a motora?
50 Hz -nél is van hang, csak már megszoktad, és normálisnak tűnik. A csapágyaknak mindig van kis játéka, különben nem tudnának forogni, ez a kis játék zenél a táp frekvencia, és a fordulatszám függvényében. Ráadásul a magasabb frekvenciák felé a fül is érzékenyebb.
Elfelejtettem irni hogy csapágyon kivül és hasonló dolgokon.
Ha 3 fázisra van kötve akkor nincs ez az éles hang.
3 fázis fix 50Hz, frekvenciaváltó pedig ettől különböző frekvencián is dolgozik, ezért más a hangja a motornak is.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2019
Énis néhány napja próbálgattam a egyfázisu 3Kw frekvenciaváltóm, nekemis szokatlan volt hogy ilyen éles a hang.
Villanymotor frekvenciaváltóval
Ha az 50 HZ -es háromfázisú hálózatra kötöd, akkor nagyjából színusz hullámot kap a gép, aminek azért elég alacsony a felharmonikus tartalma.
A frekvencia váltó három fázisú kimenetét kapcsoló üzemű táppal állítják elő, az 50 Hz -et is. Ez viszont nagy teljesítményű, és meglehetősen sok felharmonikust tartalmaz. Ezek az áramok "rázzák" a forgórészt, és ez hallatszik. Ha frekvencia váltó színusz jellelet állítana elő, akkor is lenne hangja, csak a felharmonikusok hiánya miatt nem lenne éles. Akkor viszont a frekvencia váltó sem lenne ilyen kicsi, és könnyű. Ebben az esetben egy három fázisú kimeneti transzformátorra lenne szükség. Mekkora is egy három fázisú 3 kW -os trafó? És legalább kettő kéne a frekvencia váltóba. A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2019
Találtam egy oldalt .WWW
Schematic.pdf Manual.pdf Bemenetként 310V DC 15A és 3 fázist hoz létre ahogy nézegettem a videókat eléggé csendes. A leírás szerint ha jól látom minimum 175V DC kell neki az alatt nem is működik . Jó nak gondoltam de felejtős :
Sziasztok! Egy 1959-es gyártmányú szovjet háromfazisú villanymotor üzembe helyezéséről szeretnék kérdezni. Az adattábla némileg sérült, emiatt csak hiányosan olvasható le: U=220/330V I= ??/2,8A, csillag/delta, n=930 RPM, cos fí=0,72, KPD(cirill betűkkel)=77. A KPD jelentése mellett a 330 V -os háromfázisú tápfeszültséget sem tudtam megfejteni. Nem félreolvasás vagy elírás, valóban 330-nak látszik a várt 380 helyett. A következőkről kérnék felvilágosítást:
- Ha ez valóban 330V a 60 évvel ezelőtti oroszországi villamos hálózat miatt, vajon a mi jelenlegi háromfazisú hálózatunkról működtethető-e egyvégtében max 1 óráig. Jópár évet ment 380-ról, sőt, még a 400V idején is működött (egy dörzshajtáson keresztül egy jókora harangot mozgatott egész órakor és mise előtt,de ez csak szakaszos, rövid üzem volt). - Nagyjából mekkora teljesítmény jönne le róla jelen viszonyok között? Én 3 kW köré saccolom - Érdemes-e szerintetek foglalkozni vele, ha a csapagyazása jól működik? Előre is köszi a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2019
Sziasztok!
3x16A -es hálózati csatlakozással kb. mekkora villanymotor üzemeltethető még biztonsággal? 7,5kW -os motor csillag-delta indítással még beleférhet, anélkül, hogy állandóan "leverné a biztosítékot"? A névleges árama elméletileg 16A alatt van, nem valószínű, hogy 100% -osra lenne terhelve üzem közben, indítása pedig csillag-delta kapcsolással illetve ha nagyon szükséges, gyakorlatilag mechanikai terhelés nélkül is történhetne (csak a saját forgórészét kéne forgásba hozni, terhelést csak később kapna), bár ez utóbbi kevésbé lenne ideális. Vagy ekkora motor, erről a hálózatról mindenképp kizárt és egy "lépcsővel" kisebb, 5,5 kW -os motorban érdemes csak gondolkodni? Köszönöm!
Szia!
A csillag/delta kapcsolás feszültségértékei között szoros matematikai összefüggés van. Mégpedig a √3. Ha deltában a tekercsekre 220V kapcsolható, akkor a csillagkapcsolásban 220 x √3, azaz 380V. A 380 voltos feszültségből és a 2,8 amperes áramból kiindulva én kb. 1,1 kW teljesítményre tippelnék.
Szia! Kösz a választ! Ezek szerint óriási méretéhez és tömegéhez (38,5 kg);képest ez egy nagyon gyenge motor...
Szia!
Régebben igy számoltuk. 16A kismegszakitó ---2 lépcső lefelé10- 6 A ez 3kW motor névleges árama. A 380/220 most 400/231V hálózatra be tudod kötni fixen . 380v Y kapcsolásban . Amennyiben Y/D kapcsolást szeretnél a motor 690/380V ra legyen tekercselve.!!Ez fontos.! ha neked kell az 5 vagy a 7,5kW akkor egy kis teljesitmény bővités.(3x 20.......3x25..32 A ig) Nagyon nem mindegy mit ,s hogyan hajt az a motor , az inditóáram lehet 3X de kompresszoroknál akár a 10X is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |