Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   51 / 70
(#) erbe válasza glaci hozzászólására (») Nov 2, 2019 /
 
Nem. Az a motorocska nagyon gyenge. Egy akármilyen autó ablaktörlő motor ellátja a feladatot. Igaz, kell hozzá táp, meg ki kell kísérletezni a kívánt fordulathoz szükséges feszültséget.
(#) glaci válasza erbe hozzászólására (») Nov 2, 2019 /
 
Köszönöm a választ!
(#) Szili Zoltán hozzászólása Nov 3, 2019 /
 
Üdvözlet mindenkinek!

Segítséget ill. információt szeretnék kérni Tőletek.

Egy műszerész esztergát szereltem fel frekvenciaváltóval (az eredeti mechanikus váltót kivettem). A motor normál 2,2kW, 50Hz-14301/p fordulatú aszinkron. Mivel az alsó frekvencia kb. 15Hz, külső kényszerhűtést kell rátennem. Nos itt kezdődik a problémám! Sehol nem találok útmutatást, hogy mégis mekkora légszállítású ventilátor lenne alkalmas! Nyilván a gyári megoldások anyagi megfontolásból kiestek, így beszereztem egy 24V 200m3/h légszállítású 120mmX120mm méretű ventilátort. Ebben kérnék tanácsot, hogy elég-e a 200m3/h mennyiség?

Előre is köszönöm! Zoltán
(#) Kovidivi válasza glaci hozzászólására (») Nov 4, 2019 1 /
 
A motor véletlenszerű irányba indul el. Ez szerintem elég nagy gond.
(#) Bkrisz hozzászólása Nov 18, 2019 /
 
Sziasztok. Számomra érdekes ukrán/orosz motort "találtam" A furcsa a watthoz képest a kondi értékei. Az Mf sok a feszültség meg kicsi. Mi lehet az oka? Van olyan közületek aki ismeri ezeket a motorokat?

Orosz750.jpeg
    
(#) Bkrisz hozzászólása Nov 18, 2019 /
 
Ma beszereztem egy ilyen motort mint ami a képen van. Leadhatja a 1500wattot? Vagy rosszabb esetben ez a felvett teljesítménye lehet? Ez a motor is "viccel" velem, (mint az imi) mert üresjáratban 32mf kondival 9,7 ampert zabál. Bár szépen megy.
(#) SteveBoy hozzászólása Nov 30, 2019 /
 
Sziasztok! Egy Fég cirko topicban levelezünk társakkal. Az utókeringtetés a gond mert ha a kazántermosztát átkapcsol a sorba kötött RC tagra akkor ezután a keringtető már nem adja le a teljesítményt. Az öreg szakik ilyenkor az utókeringtetést kikötik de senki nem tudott magyarázatot adni hogy mi okozza a jelenséget. Érdekelne hogy mi történik ilyenkor a motorral? Köszönöm!
(#) Bakman válasza SteveBoy hozzászólására (») Nov 30, 2019 /
 
Milyen RC tagra kapcsol át a termosztát és egyáltalán minek? Mit értesz kazántermosztát alatt?
(#) Atis57 válasza Bkrisz hozzászólására (») Nov 30, 2019 /
 
Szia!
Az 1500W a felvett teljesitmény -annak a 75-82% ára számits !

Az üresjárási áramfelvétel néha nem mérvadó mert a cosfi üresjárásban akár 0,4 ig is lemehet.

A motoroknak van úgynevezett áttételük , a szovjetek (mert még mindig az szabvány van ráirva! )
szerették a kevés segédfázis menet---több kondi alapelvet------! igy alacsonyabb feszültségű kondi is jó!
(#) Atis57 válasza SteveBoy hozzászólására (») Nov 30, 2019 /
 
Szia!
Volt olyan kazán sorozat amin az elő, utó keringtetést ilyen "előtét ellenállásos "módszerrel oldották meg.
A veszteség ne legyen magas igy kb 20 OHM +6µF ra emlékszem...
Igy a szivattyú kb 180V-t kapott s 1/2 teljesitménnyel ment ?

De ha valaki pontositja?
(#) Atis57 válasza Szili Zoltán hozzászólására (») Nov 30, 2019 /
 
Szia!

Ezt a motor hőfoka dönti el .......terhelve legalább 1/2 óra után max 45 C fok....
(#) SteveBoy válasza Bakman hozzászólására (») Nov 30, 2019 /
 
A kazántermosztát egy két állású kapcsoló amit egy termoelem vezérel. Ha a víz eléri a kívánt hőmérsékletet a termosztát átkapcsol és ilyenkor a motor elé egy párhuzamba kötött RC tagot kapcsol. Így a motor kb 110 voltot kap. Erre azért van szükség hogy a hőcserélőben bennmaradt víz ne forrjon fel, tehát a keringtetés menjen viszont a lángot ne gyújtson be (a szivattyú nyomása kapcsolja ugyanis a gázszelepet). Pár év ilyen váltakozó üzem után a motor nem képes újra teljes fordulatra állni az utókeringtetésre való átkapcsolás után, csak akkor ha rövid időre teljesen áramtalanítják.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2019
(#) SteveBoy válasza Atis57 hozzászólására (») Nov 30, 2019 /
 
Nálam 250 kohm 3,5 mikro kondi van a szivattyú elé kötve párhuzamban. Az értékek a szivattyú motor típusától függnek.
(#) VIM válasza SteveBoy hozzászólására (») Nov 30, 2019 /
 
Az ellenállás az "kisütő" szerepet játszik ebben az esetben, hogy ha megszünteted a tápfeszültséget ne maradjon benne visszamaradó feszültség.
(#) Bkrisz válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 3, 2019 /
 
Ahogy írtad. Leteszteltem körfűrészen érzésre is 1100 kb (előtte volt fent kb 750et tudó moci, utána 1500ös imi, majd ez.
Köszi az infót segédfázisról.
(#) Milligram hozzászólása Dec 17, 2019 /
 
Sziasztok.
Egy frekvenciaváltóról és villany motorról lenne szó, ha bekötöm a frekvenciaváltót és hozzá a villany motrot akkor a motor egy olyan 10kHz frekvencia hangot bocsát ki.
Ha emelem a sebességet akkor kicsit csendesül de vékonyabban szól.
Nem melegedett olyan 25C körül lehetett.
Ha levettem 0 rá a frekvenciaváltót akkor a kimeneten még mindig mérhető feszültség.
Ez mitől lehet?
A motort lehet kötni csillagba és deltába, deltába 3x220V csillagba pedig 3x380 én deltába kötöttem mivel a frekvenciaváltó bemenete 1 fázis 200V től 240V ig és a kimenet pedig 3*230V de lehet változtatni
A frekvenciaváltó: 22f-a2p5n113 series A22F-A2P5N113 Series A
(#) Atis57 válasza Milligram hozzászólására (») Dec 19, 2019 / 1
 
Szia!
1 fázisú frekiváltónál 3x230v a kimenet ,azaz deltába kell kötni a 380/230V motorokat.

10Hz és az alatti frekvenciákon nem kell működnie.
Voltmérővel mindig fogsz 1-5V környéki feszültséget mérni,
A 10kHz és feletti kapcsolási frekvenciát gyakran lehet hallani.
Árnyékolt kábel van a motor -frekiváltó között? Be is van kötve az árnyékolás?
(#) Milligram válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 19, 2019 /
 
Szia.
Nincs árnyékolt kábel mert csak próbáltam de az éles hangon kivül nincs más jelenség gondolok itt melegedésre vagy más jelenségre.
Gondoltam hogy inkább megkérdezem hogy normális e az éles hang.

De ezek szerint igen köszönöm.

Egyébként mitől van ez a hang?
A mágneses tér okozza mivel más Hz van rákapcsolva a motora?
(#) pucuka válasza Milligram hozzászólására (») Dec 19, 2019 /
 
50 Hz -nél is van hang, csak már megszoktad, és normálisnak tűnik. A csapágyaknak mindig van kis játéka, különben nem tudnának forogni, ez a kis játék zenél a táp frekvencia, és a fordulatszám függvényében. Ráadásul a magasabb frekvenciák felé a fül is érzékenyebb.
(#) Milligram válasza pucuka hozzászólására (») Dec 19, 2019 /
 
Elfelejtettem irni hogy csapágyon kivül és hasonló dolgokon.
Ha 3 fázisra van kötve akkor nincs ez az éles hang.
(#) Kovidivi válasza Milligram hozzászólására (») Dec 19, 2019 / 1
 
3 fázis fix 50Hz, frekvenciaváltó pedig ettől különböző frekvencián is dolgozik, ezért más a hangja a motornak is.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2019
(#) Milligram válasza Kovidivi hozzászólására (») Dec 19, 2019 /
 
Igen erre gondoltam én is .
(#) steve25 hozzászólása Dec 20, 2019 /
 
Énis néhány napja próbálgattam a egyfázisu 3Kw frekvenciaváltóm, nekemis szokatlan volt hogy ilyen éles a hang.
Villanymotor frekvenciaváltóval
(#) pucuka válasza Milligram hozzászólására (») Dec 20, 2019 / 1
 
Ha az 50 HZ -es háromfázisú hálózatra kötöd, akkor nagyjából színusz hullámot kap a gép, aminek azért elég alacsony a felharmonikus tartalma.
A frekvencia váltó három fázisú kimenetét kapcsoló üzemű táppal állítják elő, az 50 Hz -et is. Ez viszont nagy teljesítményű, és meglehetősen sok felharmonikust tartalmaz. Ezek az áramok "rázzák" a forgórészt, és ez hallatszik.
Ha frekvencia váltó színusz jellelet állítana elő, akkor is lenne hangja, csak a felharmonikusok hiánya miatt nem lenne éles.
Akkor viszont a frekvencia váltó sem lenne ilyen kicsi, és könnyű. Ebben az esetben egy három fázisú kimeneti transzformátorra lenne szükség.
Mekkora is egy három fázisú 3 kW -os trafó? És legalább kettő kéne a frekvencia váltóba.
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2019
(#) Milligram hozzászólása Dec 21, 2019 /
 
Találtam egy oldalt .WWW
Schematic.pdf
Manual.pdf

Bemenetként 310V DC 15A és 3 fázist hoz létre ahogy nézegettem a videókat eléggé csendes.
A leírás szerint ha jól látom minimum 175V DC kell neki az alatt nem is működik .
Jó nak gondoltam de felejtős :
(#) FeketeVipera hozzászólása Dec 23, 2019 /
 
Sziasztok! Egy 1959-es gyártmányú szovjet háromfazisú villanymotor üzembe helyezéséről szeretnék kérdezni. Az adattábla némileg sérült, emiatt csak hiányosan olvasható le: U=220/330V I= ??/2,8A, csillag/delta, n=930 RPM, cos fí=0,72, KPD(cirill betűkkel)=77. A KPD jelentése mellett a 330 V -os háromfázisú tápfeszültséget sem tudtam megfejteni. Nem félreolvasás vagy elírás, valóban 330-nak látszik a várt 380 helyett. A következőkről kérnék felvilágosítást:
- Ha ez valóban 330V a 60 évvel ezelőtti oroszországi villamos hálózat miatt, vajon a mi jelenlegi háromfazisú hálózatunkról működtethető-e egyvégtében max 1 óráig. Jópár évet ment 380-ról, sőt, még a 400V idején is működött (egy dörzshajtáson keresztül egy jókora harangot mozgatott egész órakor és mise előtt,de ez csak szakaszos, rövid üzem volt).
- Nagyjából mekkora teljesítmény jönne le róla jelen viszonyok között? Én 3 kW köré saccolom
- Érdemes-e szerintetek foglalkozni vele, ha a csapagyazása jól működik?

Előre is köszi a válaszokat!
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2019
(#) nzozz hozzászólása Dec 23, 2019 /
 
Sziasztok!
3x16A -es hálózati csatlakozással kb. mekkora villanymotor üzemeltethető még biztonsággal?
7,5kW -os motor csillag-delta indítással még beleférhet, anélkül, hogy állandóan "leverné a biztosítékot"? A névleges árama elméletileg 16A alatt van, nem valószínű, hogy 100% -osra lenne terhelve üzem közben, indítása pedig csillag-delta kapcsolással illetve ha nagyon szükséges, gyakorlatilag mechanikai terhelés nélkül is történhetne (csak a saját forgórészét kéne forgásba hozni, terhelést csak később kapna), bár ez utóbbi kevésbé lenne ideális.
Vagy ekkora motor, erről a hálózatról mindenképp kizárt és egy "lépcsővel" kisebb, 5,5 kW -os motorban érdemes csak gondolkodni?

Köszönöm!
(#) IQNUKU válasza FeketeVipera hozzászólására (») Dec 23, 2019 /
 
Szia!

A csillag/delta kapcsolás feszültségértékei között szoros matematikai összefüggés van.
Mégpedig a √3.
Ha deltában a tekercsekre 220V kapcsolható, akkor a csillagkapcsolásban 220 x √3, azaz 380V.

A 380 voltos feszültségből és a 2,8 amperes áramból kiindulva én kb. 1,1 kW teljesítményre tippelnék.
(#) FeketeVipera válasza IQNUKU hozzászólására (») Dec 23, 2019 /
 
Szia! Kösz a választ! Ezek szerint óriási méretéhez és tömegéhez (38,5 kg);képest ez egy nagyon gyenge motor...
(#) Atis57 válasza nzozz hozzászólására (») Dec 23, 2019 /
 
Szia!

Régebben igy számoltuk.
16A kismegszakitó ---2 lépcső lefelé10- 6 A ez 3kW motor névleges árama.

A 380/220 most 400/231V hálózatra be tudod kötni fixen . 380v Y kapcsolásban .
Amennyiben Y/D kapcsolást szeretnél a motor 690/380V ra legyen tekercselve.!!Ez fontos.!

ha neked kell az 5 vagy a 7,5kW akkor egy kis teljesitmény bővités.(3x 20.......3x25..32 A ig)
Nagyon nem mindegy mit ,s hogyan hajt az a motor , az inditóáram lehet 3X de kompresszoroknál akár a 10X is.
Következő: »»   51 / 70
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem