Fórum témák
» Több friss téma |
Szia. eon ÉDÁSZ területen sajnos kell a reg. szerelő 16-ról 25A-ra is, amíg ő nem írja alá addig nem is foglalkoznak semmivel. Egyébként érdekes, területenként más és más.
Szisztok! EON Déldunántúl. Kell regisztrált szerelő.
Tapasztalatom alapján, nem csak területenként más.
Ugyan azon ügyfélszolgálati irodában,ügyintézőnként is más és más. Kb.3 hete adtam be utoljára új mérő igénybejelentést, kedvenc(tapasztalt,25 éve ELMŰ-s) ügyintéző ismerősöm utolsó munkanapját töltötte az ELMŰ-nél, betanította éppen az utódját . Beszélgetésünk során több érdekességre is fény derült. Budapest környékén van néhány lakópark, néhányban a kivitelező olyan komoly hálózatot épített, hogy amíg máshol 32A az alanyi jogon járó, van olyan ahol 3x50A,bárkinek aki igényli ingyen! Erről szinte senki sem tud.Mivel ez az ügyintéző elment ebből az irodából,(és csak Ő tudja melyik szekrénybe tette az erről szóló belső utasítást, az utódja semmiről nem fog tudni.Jelenleg ha ügyet szeretnénk intézni, el kellene olvasnunk pontosan a hálózati engedélyes üzletszabályzatát, és ezzel a kézben kellene leülnünk a műszakis ügyintézővel beszélgetni!
Sziasztok, azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy a kábelek vastagság "mértékegységét" hogyan kell értelmezni, pl.: ha egy villanyszerelő azt mondja, hogy 16-os drót, vagy 2,5-ös akkor mire gondol? A keresztmetszetének a területére tehát négyzetmilliméterre vagy pedig átmérőre? Előre is köszi!
Villanyszerelők a vezető keresztmetszetét szokták mondani mm[sup]2[sub]-ben.
Tegnap a lakás pincéjéből húztuk át az áramot a garázsba.
2 fázist. Az egyik a konnektoroknak, a másik pedig a lámpáknak. Ha a kapcsoló le van kapcsolva, akkor a lámpánál világít a fázis ceruza. Multival mérve 60V fesz van rajta a 0 és a fázis között. Felkapcsolva a lámpát megjelenik a 230V. Találkozott már valaki ilyen jelenséggel? Ja és nem a kapcsolóval van baj, mert a pincében is ez a jelenség egy másik kapcsolónál.
Valószínű hogy a 0-ra került a kapcsoló és a fázisra a lámpa .
cseréld meg a két szál bekötését (még az "indulási" pontnál)
A kapcsoló a fázisra van kötve. Az biztos. Többször leellenőriztük.
Nekem az nem világos, ha egy kapcsoló megszakít egy áramkört, akkor azon hogy lehet mérni feszültséget?
Gyakran elöfordul, ha nedves környezetben megy a huzal (pince, föld).
Ha szétkapcsolod az áramkört (kapcsoloval), akkor megjelennek mindenféle kobor áramok a vezetéken. Tegnapelött nekem is volt egy ilyen esetem, csak festettünk a pincegarázsban, én meg utána villanyt szereltem, és ott is "világitott" a szétkapcsolt fázis. Tegnap meg már megszáradt a festék - meg a levegö is s már nem világit.
Gyakori, ha az izzó nincs becsavarva ,és egy fázisvezető is megy abban a csőben amiben a lámpa vezeték is megy.
Én ezzel először úgy találkoztam, hogy az MM-fal egyik vezetőjére fázist kötve a mellette lévő ereken is világított a fázisceruza.Bár jól láthatóan le volt szigetelve a két vége és a levegőben volt az egész.(és elég volt hozzá 3m hossz)
Vagy valahol megsérült a szigetelés (szerelési vagy anyaghiba) vagy a multimétered nagyon érzékeny. A fázisceruza meg nem igazán nyerő. Két sorbakötött (20-30W) izzó
Sziasztok!
Indukált feszültségről beszélünk,ha jól sejtem. minél hosszabb távon tekereg a fázis vezető, annál nagyobb feszültséget indukál az ő erőtere a mellette haladó vezetőben.
Hello!
Létezik indukált feszültség csak itt, nem jelentős mértékű. Annak nagysága ugyan is a körben folyó áramtól is függne. De akkor is csak mV-okat szolgáltatna. És nem a nulla és a kapcsolt fázis között, hanem a kapcsolt fázisvezető két vége között. A valódi oka, a kapacitív csatolás, vagy ha úgy tetszik áthallás. - Mert az egymás mellett futó vezetékek között kondenzátor képződik, ami viszont vezeti a váltóáramot. - A multiméter belsőellenállása általában 10Mohm. Hogy ezen 60V feszültséget hozzunk létre, csak 60uA áram szükséges. Ezt az áramot, viszont 50Hz-en egy 100pF-os kondival is létre lehet hoznia 230V feszültségről. A kérdés feltevésében is van hiba. Ugyan is elfelejtette megemlíteni, hogy az izzó nem volt becsavarva, azaz szakadt volt a kör, amit csak a multiméter "terhelt". Mert ha izzó mellett is 60V feszültség lett volna, akkor az már jelentős teljesítmény, kicsit már világított volna is. De akkor ez már egy másik "mese".. üdv! proli007
Sziasztok!
Kellene nekem vennem jó sok mágneskapcsolót, de árban brutális eltérések vannak. Találtam ilyet: Bővebben: Link Milyen minőségnek számít? Valahogy elhelyezve a Moeller-Schrack-Ganz háromszögben Igazából a megbízhatóság (nem akarok tüzeket 3 év múlva sem) és a meghúzott állapotú fogyasztás a lényeg. R40-22 a kiválasztott állatfajta. Ha mondjuk van olyan, ami ennek a felét eszi, de picit drágább, inkább azt választanám, mert villanyszámlába igen keményeb belejátszik. Van, hogy napi 22 órát is meg van húzva, így nem mindegy. Köszönöm!
Mit akarsz a "jó sok"-kal csinálni? Ha a relé fogyasztása a fontos miért nem oldod meg mással? SSR, impulzus relé, bistabil, morzés.....
Leírod mire kell? Szerintem kiválasztásnál hagyj egy kis biztonsági tartalékot (10% szerintem elég). A tűz meg előfordulhat bármelyik gyártó termékénél ahol villamossági szempontból valamelyik paraméter nem megfelelő. Gondolok itt a védelem jellegére, túlterhelésekre, kapcsolási számra .....
Sziasztok!
Ha kifejezetten *** Erőteljesen üzleti jellegű volt így kivettem ! Legyél szíves tartózkodni, az üzleteléstől itt a felületen .
Sziasztok!
Fázisceruzával és digit AC multiméterrel csodákat lehet mérni. Vajon lakatfogós műszeren, vagy hagyományos Deprez műszeren is annyit mérsz? Esetleg érdemes ránézni egy próbalámpával is - ami beterhel, mert a hosszú kábelen sokféle feszültség meg tud jelenni, amit ezek a túlérzékeny és nem beterhelő műszerek jeleznek, de semmi jelentősége. Ha ez a 60V alkalmas arra, hogy kivilágítsa a próbalámpát - akkor valóban baj van. Lehet 0 hiba, vagy valamilyen háromfázisú asszimetria eredménye, ha például nem egyenletesen terheled a fázisokat.
Szia! Átemelő szivattyú kapcsolására kell. A megbízhatóság fontos, mert van, hogy évekig a kutya nem jár a telepen, csak ha riasztás van. SSR, és társai kizártak, mert a mező közepén gyakori a villámcsapkodás. Teljesen atombiztos megoldás kell, semmi félvezető, vagy elektronika. A fogyasztás azért fontos, mert gyakori az akku üzem, de ha visszajön a hálózat, akkor a berendezésnek azonnal indulni kell, nem lehet, hogy majd a mágneskapcsoló meghúz.. Az az idő is kritikus. Elég bonyolult, és nem is biztos, hogy ide való téma. Lényeg, hogy fontos az alacsony fogyasztás.
Üdv!
Még nem teljesen értem a problémád. Most akkor Ez egy olyan szivattyú ami valamekkora tartályból szintkapcsoló jelzésére kiszivattyúz vagy folyamatosan működik. És neked az kéne hogy ha áramszünet van átálljon szünetmentes tápra? Mekkora az a szivattyú (KW)? Bocs hogy így értetlenkedem de lehet hogy van más megoldás is mert ha folyamatosan húzatnod kell a relét az vezérlés szempontjából nem az igazi, kivéve ha védelmi funkciót lát el. Amúgy szivattyú esetén meg nem mindegy hogy 2-300 ms ot késik a feszültség. Úgyis forgásban van. Ja és még valami: illik legalább évenként leellenőrizni hogy a sorkapcsok megfelelően vannak e meghúzva. Szóval karbantartásmentes készülék nincs.
Sziasztok!
A kérdésem e következő lenne: Lehetséges, hogy egy vezetékben a fázisceruza mutat áramot, de még sem az a fázis? Kicsit részletesebben: mitől lehet, hogy egy kapucsengő trafójának a bekötésekor az elosztószekrényben, ahova a trafó menne, megvan a nulla, és fázis kábel is, kimérve fázisceruzával, és mégsem folyik az áram? A történetem a következő: Annak idején a villanyszerelő felszerelte a kaputelefont meg a trafót (mivel a kültéri egységet még nem volt hova szerelni, azt nem), de mondván, hogy ne fogyasszon, nem kötötte be. Közben elment külföldre dolgozni, és most már aktuális lenne a dolog. A trafó az elosztószekrénybe kapott helyet, és megvizsgálva a vezetékeket, feltételezve, hogy a villanyszerelő hagyott ki neki tápkábelt, találtam is egy kék színű vezetéket, ami a bejövő vastag kék kábelt elosztó fém rúdra van kötve, szóval az "bizonyítottan" Nullás, valamint találtam két másik, egy szürke és egy barna kábelt, ami valahonnan a padlásról jön vissza a szekrénybe, ezeket fázisceruzával megvizsgálva azt láttam, hogy mindkettőben van áram. Na mármost, a nullás és a barna/szürke közül valamelyik kábelt rákötöttem a trafóra, de a kaputelefon egyik fázis változattal sem működött. Ellenpróbaként egyrészt kipróbáltam, hogy konnektorbol huzok áramot a trafóra, úgy működik a kaputelefon, másrészt szigetelőszalaggal rákötöttem egy asztali lámpát a fenn említett két vezetékre(barna-kék, majd szürke-kék), de a lámpa nem világított. Próbálkoztam azzal is, hogy a konnektorból vettem a nullát, és azzal próbáltam a fázisnak tűnő kábeleket kipróbálni, de az asztali lámpa ekkor sem világított. Végül már közvetlenül is összeírintettem a fázisnak vélt kábelt a nullással, de nem csapta le a biztosítékot. Van erre valami magyarázat?
Igen, lehet.
Kapacitás, kapacitív csatolás, feszültség, áramerősség, műszer belső ellenállása, mérési módszer.
Csak egy apróság: fázisceruza nem áramot mér, hanem feszültséget jelez, mégpedig, olyan kb. 80 V -nál nagyobbat.
Feszültség lehet egy megszakított vezetőn, de áram nem.
Szerintem a két vezető amin valamit mutat a fáziscerka az a telefon vagy kapucsengő vezetékei lesznek.
A nulla mellé valamelyik automatától húzz ki egy fázisvezetéket is. Valószínűleg elfelejtette. A fenti hozzászólásban (#956166) van magyarázat a fázisceruzára.
Köszönöm a hozzászólásokat, végül tényleg húztam ki egy fázisvezetéket az egyik automatából, így tökéletesen működik Köszönöm mindenkinek a tippeket.
Valamelyik nap veszek majd egy multimétert, hogy hasonló esetekben ne szívassam magam feleslegesen.
Szia!
A multiméter is alkalmas az ilyen "szivatásokra", tudniillik nagy a belső ellenállása. Ilyen esetekben a próbalámpa bizonyul megbízható megoldásnak. ...mint ahogy azt, az asztali lámpával végzett próbálkozásod is bizonyította.
Inkább 25W izzót vegyél ,és kösd őket sorba.(a fázisceruza is jó ,de minimum félig zárt áramkörben csak.
Ha a trafóra rákötöd a nullát meg a kóbor szálat el tudod dönteni hogy mi a hiba. Hibajelenség: -ha mindkét oldalon sötét -nincs fázis /esetleg nulla sem/ -csak egyik végén világít -szakadt a trafó /vigyázz ha jól működik akkor is ezt látod -mindkét végén világít -nincs nulla
Sziasztok!
A következő a problémám: Vettem egy használt szárítógépet. 4 hónapig jól működött, de mostanában elég gyakran leveri a Fi relét. A szerelő, akitől vettük azt mondja, hogy iktassuk ki a konnektort, amibe be van dugva a Fi relé hálózatából. 1. Nem veszélyes ez, vagy elég a földelés? 2. Hogy kell kiiktatni a konnektort? Amúgy a gépnek nincs baja, csak állítólag a Fi relé minden apró ingadozásra érzékeny.
Hát én inkább megkeresném a baját.Lehet kiiktatod a FI relét és az áramszámlád az egekig szökik,mellékesen ki mondta hogy a védöfölded tökéletes, és garantálja hogy nem üt agyon az áram.
Az is lehet hogy vaklárma tényleg,de kicsi az esélye.(akkor is jobb ha megkeresi a baját.) Igaz mosógépnél ez kétszer fordult elő velem egyik esetben egy átvezető zavarszűrő (ha kikötöm a FI-t felesleges áram fogyasztás) a másik eset szénpor+víz a motoron (talán vaklárma de inkább egy leéghető alkatrész megmentése) Ha meg víz folyik valahova tömítetlenség miatt ,akkor is olcsóbb megkeresni ,mint hátradőlve várni a rozsda okozta károkat.
Csatlakozom az előttem szólóhoz!
Nem a hibajelenséget kell megszüntetni hanem a hiba okát. De a konnektort úgy tudnád kiiktatni hogy a Fi relé elé kötöd be a konnektorhoz menő nulla és fázisvezetéket ami a kismegszakítóhoz megy ekkor azonban a kismegszakító lesz az elsődleges túláramvédelmi eszközöd. A Fi relé NEM!!! önálló életvédelmi készülék hanem a nullázás kiegészítő védelmi módja. A védőföldelésnek (ebben az esetben nullázásnak) kell megfelelnie. Ha van rá garanciád ha nincs akkor is tessék odavinni a szerelőhöz és nézze meg vagy jöjjön ki, vizsgálja meg. Miért neked kéne a védelmedet elrontani??? Ehhez viszont az is hozzátartozik hogy meg kéne lennie a szabványossági felülvizsgálatnak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |