Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet, hogy a fali hálózatban sérült a nullád. Mivel nullával egyesített védőhálózatot használunk, ha szakadt vagy kimelegedett a kötés, a szerencsétlen gépezet a földelésről akar nullához jutni. Találkoztam olyannal is, hogy páralecsapódás keletkezett a konnektorban. Javasolnám áramtalanítás után a dugalj felülvizsgálatát.
Ha nem lenne FI relé, még lehet , hogy rázna is a gép, csak így ezt nem tudod megállapítani, mivel rendesen végzi a dolgát, tehát lekapcsol.
Szia!
Elég régóta dolgozom az erősáramú szakmában,de az a tapasztalatom hogy az áramvédő kapcsoló ok nélkűl, csak úgy "magától" soha nem kapcsol le.Semmit neiktassál ki. Én azt javaslom hogy a szárítógépet is ellenőrizd le.Nem tudom milyen apró ingadozásra gondolsz.A Fi relé leold, ha a hibaáram értéke eléri vagy meghaladja a relé kioldási áramértékét.
Én ugyan soha nem dolgoztam az erősáramú szakmában, de csatlakozom Teren mesterhez. Én sem találkoztam még olyannal hogy ok nélkül kapcsolt volna le...
Olyan már volt hogy csak később derült ki a tényleges ok (például automata mosógépnél tönkrement a szimmering és a csöpögő viz a szivattyú tekercsére folyt. Ami azt illeti nem vagyok rá büszke hogy az első leoldás után nem kerestem meg az okot Többek között sokkal olcsóbb is lett volna...). És akkor itt egy (saját) példa arra hogy miért old le a FI relé és miért kell többek között a konnektort is ellenőrizni Bővebben: Link
Sziasztok!
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy milyen méretű egy falba építhető szabványos villanyóra szekrény ?? Most rakjuk újra a falat , a későbbiekben a villanyt is újra kell kötni és ki szeretnénk alakítani a majdani villanyóra szekrény helyét, hogy ne később kelljen vésni.
Tán ezt regisztrált villanyszerelővel kellene megbeszélni!
Nem úgy van hogy "Én most ide gondoltam...". Úgyis kell az átkötéshez regisztrált villanyszerelő papírja, tényleg vele kell megbeszélni mert Ők ismerik a helyi viszonyokat hogy mit fogad el az áramszolgáltató.
Igen. Becsattogsz az ügyfélszolgálatra. Ott elmondják hogy kinek van pecsétje (regisztrált villanyszerő excel tábla). Valamint ki van téve a gyengébbek kedvéért " A (preferált) tipzált mérőszekrény "
WEB-en is megtalálható... Mostanság nagy vonalakban a telekhatár és kivülről látható a divat... Példa a mostanság járatos dobozokhoz hasonlóra: Bővebben: Link
Sziasztok!
Van egy csillárkapcsolóm, de eddig csak az egyik felét használtam, mert 1 izzós lámpám volt. A plafonból 3 vezeték lóg ki, az egyik a Null, a Fázis pedig abban található, aminél 2 vezeték van összesodorva. Most viszont vettem egy 4 izzós csillárt, aminél a csoki a következőképp van: Fázis (barna), Föld (zöld-sárga ), Null (kék). Ezt szeretném bekötni úgy, hogy a csillárkapcsoló felkapcsolásával 2-2 izzó világítson. Kérdésem az lenne, hogyan kell bekötni? Sajnos még nem csináltam ilyet. A boltban azt mondták, hogy a csillár használható az általam elképzelt megoldással.
Bonts ki a kapcsolót ,nézd meg ott hány szál van bekötve ,és hogyan.
Szerintem az van, hogy a csillárnál azért van három vezetéked mert az egyik a nulla, kettő kapcsolt fázis (tehát a kapcsolónál bármelyik oldalt felkapcsolod világít, ezért van összesodorva) és meg is van a három vezeték...
A csillárnál meg azért van három vezeték és három részes csoki mert nulla, fázis és védőföld... Akkor innentől két vonulata van a dolognak ahogyan én látom: - Nincs védőfölded a csilláron (régebben nem is volt szokás mellesleg, tehát ez ebből a szempontból annyira nem gond, úgy sem gyakran fogod a csillárt és a radiátort egyszerre). De ezt azért majd pótolni kell! - A csillárod meg ugyan négy lámpás, de csak egyszerre kapcsolható. Ha van egy kis szerencséd akkor a négy izzótól jövő fázisok láthatóan külön szálon jönnek a csoki belső oldalára, ahol szét lehet választani őket (ebben az esetben én inkább nem kettő-kettő, hanem egy-három leosztást ajánlanék). Ez az egyik vonulat: Ha a plafonból kilógó vezeték a nulla és két kapcsolt fázis és szét tudod választani a csillárba a szálakat, akkor tegyél be a csillárba négyes csokit és szedd szét az izókat 1-3 vagy 2-2 arányban. Ez szerintem a valószínű felállás... A másikról majd akkor beszéljünk ha ez nem jöt be...
Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt. Az a probléma, hogy ez egy régi szárítógép és állítólag egy idő után mindegyiknél bekövetkezik, hogy a motor miatt lekapcsol a Fi relé. Most kap a gép egy új motort, de azt mondják ez is csak egy ideig fogja bírni.
Ha ez így van ,akkor takaríttasd ki a régi motort.A lehet csak a szénkefénél vezetett át a lerakódott szénpor.Ha nem ez a baja akkor viszont vidd el egy tekercselőhöz ,aki megcsinálja normálisan a motor szigetelését is ,egy újratekercselés keretében.
Esetleg szimeringes lenne és a szimering engedi át a vizet? Ha a motorra folyó víz az ok akkor azt kell megszüntetni.
Sziasztok!
Lenne egy érdekes kérdésem: az mitől lehet, hogy egy régi házban akkor is forog a villanyóra, nagyon lassan, tehát nem áll be középre, ha le van kapcsolva az óra utáni főbiztosíték is és az automata kis megszakító is, ami utána van kötve elvileg az óra alá, a táblára??? A házban a külön földelés az óra alatt van kialakítva, de a össze van kötve a nullával is. Szerk: Azt is méri az óra, ha a nulla nem földpotenciálon van és folyik egy kis áram? A megszakítók egyfázisúak, csak a fázist szakítják meg.
Mindent kihúztál a konektorokbol, esetleg van más fix fogyasztó? Ha igen akkor probáld meg kikötni a kismegszakitótáblához menő vezetéket persze csak ha értesz hozzá, ha így is forog lassan akkor hívd a szolgáltatót.
Szia!
Az óra melletti kismegszakitó az óra elé van kötve! Ha ezt lekapcsolod meg kell állnia--32 év alatt még egyett se láttam továbbforogni.! Az utána lévők már más eset ,sokszor a csengőtrafó is viszi az órát + a sok készenléti fogyasztó TV,CD/DVD , Rádió, HIFI torony órák a mikróban, mosógépben stb. Az EPH/FÖLDELŐ csomópont a szokásos kialakitású, mint máshol . A nulla földpotenciálja kicsit mozoghat -akár 5-6V-t is -DE nem tudja mérni! A szolgáltató pénzért jön ki ;kb 5-6eFt + az óra csere . De TE is megtudod nézni ezt. kikapcsoláskor áll, 1-2 ismert fogyasztót bekapcsolva hogyan mozog Pl;100W+ még 100W stb. Eddig 2-t esetben láttam +ban csaló órát , mert a többi negativban csalt!
Igen mindent kihúztam és mégis forgott, meg hallhatóan zizegett. Viszont, most nappal is kipróbáltam és most nem csinálja, csak este csinálta a töksötétben. Jövő héten leszek megint itt, akkor majd beszámolok a fejleményekről, meg hogy mennyit ment egy hét alatt.
Lehet, hogy van valami buher vele, ezt a házat tavaly vette a tulaj. Elvileg az összes fogyasztó ki volt kapcsolva. Rejtély.
éjszakai mérő nincsen véletlenül?
Szia!
Hááátt igy is értelmezheted! De minek?
Nincsen éjszakai mérő és teljesen átlátható a hálózat. Magányosan álló ház. Egyetlen betáplálási ponttal.
Nagyon régi szereléseknél az áram először a fogyasztásmérőbe ment , s aztán a kismegszakítóhoz. Abban az időben még nem volt lakáselosztó, sok esetben a kismegszakító is csak 2A-es volt. Ha a tulajnak időközben nem volt dolga az áramszolgáltatóval, akkor előfordulhat,hogy ez így is maradt. Egyébként a régebbi GANZ, és különösen a bolgár fogyasztásmérőknél előfordult,hogy akkor is forgott a tárcsa,amikor nem volt fogyasztás. Egy reklamáció megoldja a gondot, simán lecserélik az ilyen mérőt-legalábbis felénk. Ha a földelés a hálózat nulla vezetőjével össze van kötve, akkor az úgy van rendben, feltéve-hogy az áramszolgáltatói hálózat felől jövő nulla van földelve, nem pedig az fogyasztásmérő utáni.
Azt szeretném kérdezni, hogy szabályos lenne-e az, hogy még az óra elé kérnék a villanyszerelőtől egy-egy olvadó biztosítót a fázisba és a nullába is, mert így nem vagyok nyugodt. Viszont, ha ezek be vannak szerelve, akkor ha mindkét biztosítékot lecsapom, akkor tuti nem fog forogni semmilyen óra. Megvalósítható ez, szabályos ez?
Nem az, gondolkozz el, mi történik, ha a nullát bontó kismegszakító old le, a másik pedig fent marad.
Ha teljes leválasztást szeretnél, akkor kétáramkörös (vagy több) kapcsolót kell beszerelned, ami a fázist(fázisokat) és a nullát egyszerre bontja. (tipp: Ganz kapcsolók) Vagy mágneskapcsolóval is megoldhatod, ha nagyon pöpecül akarod csinálni. De! Mindezt csak a forgó-morgót követő hálózaton. Az órával kapcsolatban meg feleslegesen aggódsz. Láttál te már olyan villanymotort, ami 1 vezetékkel működött? Ha elveszed a fázist előle, az mindenképp meg fog állni.
Itt írta valaki, hogy most az a szabályos, ha előbb a kismegszakítóhoz megy az áram, és csak utána az órához. Na, most utólag beszereltethetek-e egyet ami a nullát szakítja meg, az óra elé, mert a fázishoz van ilyen megszakító most is? Igazából olvadót szeretnék, az nem kattog feleslegesen, de mégis oldható, ha kell.
Sajnos, ahogy azt tegnap írtam, hiába szakítottam meg két helyen is a fázist, tegnap az óra vígan forgott tovább...
Ha az óra előtti kismegszakító (kismegszakítók 3 fázis esetén) lekapcsolására nem szűnik meg az óra forgása, akkor ott komoly gondok vannak, kérd szakember segítségét, aki a helyszínen átnézheti a dolgot, mert ezt csak 2 dolog válthatja ki.
Ami nálad van az ez: A kismegszakító érintkezői össze vannak ragadva, kapcsolásra nem bont, teendő: Telefon az áramszolgáltatónak és cserét kérsz. Az óra elé a szolgáltatód nem fog olyan eszközt szerelni, ami a nullát bontja, teljesen felesleges is ezen a vonalon tovább gondolkoznod.
Az óra elé semmiképpen nem szerelnek neked kétsarkú kismegszakítót, ugyanis a potenciálrögzítő földelés az áramszolgáltatói(méretlen) rész nullavezetőjével van (kell hogy legyen) összekötve. Ennek az összekötésnek akkor is aktívnak kell maradnia,ha a betáp kismegszakító lekapcsolt állapotban van(pl. leold), ugyanis csak így tudja biztosítani a földzárlat védő funkcióját. A nullába sehol nem tesznek-és nem is szabad tenni- olvadó biztosítékot, ha kétsarkú védelmet akarsz,akkor olyan kismegszakítót kell alkalmazni,amelyik ezt a funkciót tudja. De ezt is csak a fogyasztásmérő után, azaz a mért körbe.
Mint ahogy korábban írtam, a fogyasztásmérő azért foroghatott tovább,mert a fő kismegszakító a fogyasztásmérő után van bekötve. Így hiába kapcsoltad le a kismegszakítót, a fogyasztásmérő továbbra is megkapta a feszültségtekercs gerjesztéséhez szükséges feszültséget az áramszolgáltatói hálózat felől.
A régi szereléseknél én is láttam ilyent, de csak addig ment tovább a tárcsa, míg a feket, vagy piros sáv megérkezett a kémlelőig, akkor mindig megállt!
Igen,ez a normális működésű fogyasztásmérőknél így kell legyen. De ha a gyári beállításoktól a tárcsa elmozdult,vagy megváltoztak a mágneses jellemzők bármi okból, akkor a tájoló csík keresése továbbra is folyik, emiatt aztán a fogyasztásmérő "örökforgóvá" válik.
Sziasztok!
Adott egy régi kb 40 éves lakótelepi lakás földeletlen konnektorokkal. Felszereltem egy külső konnektort az erkélyre, amit a szobában tudok a hálózathoz csatlakoztatni. Szépen be is dugom majd azért biztos, ami biztos alapon rámértem a feszültségre. A 0 és a fázis között természetesen ott van a 230V de ami furcsa számomra az az, hogy a föld - ami ugye be sincs kötve - és a 0 között valami 84 V feszültséget mérek. Ami még szebb az az, hogy a föld és a fázis között megint csak van feszültség de nem a 230 V amire számítanék, hanem olyan 110V. Ennek örömére megmértem a lakásban az összes konnektort és lám mindenhol van igen magas feszültség mind a 0-föld mind a fázis-föld között. A kérdésem az lenne hogy ez a feszültség honnan adódik és lehet e valami következménye érdemes e ezzel foglalkozni? Hozzátenném, hogy mivel a számítógép háza nem ráz, illetve megérintve a föld csatlakozóját az sem ráz ebben áram nincs vagy csak pár mA lehet. Van pár ötletem egyébként, hogy mitől lehet de inkább nem akarok hülyeségeket mondani. Olyan ez mint mikor iskolában mondta a kedves tanár néni, hogy jelentkezzetek bátran! Aztán meg kaptam egy elégtelent mert ez szarvashiba... |
Bejelentkezés
Hirdetés |