Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Sütő max. teljesítmény 3,2kW. Főzőlap max. teljesítmény 6,2kW. A lap 2 fázisról (és nulla) fog menni, a sütő egyről. Vezetékhossz legrosszabb esetben 9m. Bocsánat, lehet hogy értetlennek tűnök, de csak a villanyszerelésben is néhol jelenlevő nem egyértelmű szabályozásra gondolva "szőrözök" ennyire. Vezeték keresztmetszetnél meg az van, hogy most kell atombiztosra megcsinálni, mert az új konyhaszekrény ismét csak takarni fogja a felső szerelődobozokat. Ezért lenne jó tudni, hogy perpill. melyik szabvány vagy. ajánlás érvényes.
A teljesítmények alapján 3x16 A elég lesz, ahhoz pedig az 5x2,5 mm2-es szintén elég. Egyébként én is most csinálom a házam komplett villanyszerelését és a főzőlapnak 4x2,5 mm2-es MbCu-t raktam, a sütőnek 3x2,5-öst /nálam nem egy helyre kerültek/.
Rendben akkor maradok 2,5mm2-nél. A beépítendő egységek kötődobozára nem tudod véletlenül, hogy mi a kívánalom? (anyag, szerelési hely, magasság?)
A készülékek elhelyezkedése adja a csatlakozás elhelyezését is. Én elsőnek megterveztettem a konyhaszekrényt és az alapján helyeztem el a dugaljakat, a főzőlap esetében pedig egy elosztódobozt, melyben WAGO sorkapoccsal kötöm össze. Erre vonatkozó szabványról nem tudok.
Akkor marad a paraszti logika és a józan ész. És reménykedem, hogy a beüzemelő szakember nem köt bele.
Szia!
A berregős automatát cserélni kell, a kilincsműve rossz! a Trakonosokban elég sok ilyen! Tapasztalat!
Sziasztok!
Vettem csengőreduktort 230/8 V-os, viszont multival 12,6 V-ot mértem. Ez hogy is van?
Gondolom terheletlenül mérted. Tegyél rá pár wattos égőt és mérd meg úgyis
A terheletlen trafók mindig többet mutatnak mint ami rá van írva.
Szia!
Terhelés mellett leesik a feszültség, ezért üresjárásban ez normális érték. A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2012
Sziasztok!
Először is elnézést az erősáramú téma miatt, remélem nem leszek nagyon meghurcolva érte . Adott egy új Indesit egyfázisú villanysütő (FIMB-63), amely az ötödik sütésnél úgy döntött hogy nem süt. A jelenség elsőre egyértelműen azt sugallta hogy simán kipurcant: az órája működik, de a sütésnek nem áll neki semelyik programon (még a belső izzót sem kapcsolja be, a hőfokszabályzó tekergetésénél viszont hallatszik a kattogás). Ha jól tudom, ezekben az óra elektronika külön van a fő paneltól, szóval többé-kevésbé logikusan megmagyaráztam magamnak a dolgot. Két hétig így állt a dolog, nem voltunk a lakásban és ma bejelentettem a hibát a garis szervíznek, akik viszont megfenyegettek, hogyha kijönnek és bekötéshiba akkor az sokba fog fájni. Ekkor viszont eszembe jutott, hogy pont aznap amikor a sütő megadta magát, én korábban villanyt szereltem (konnektorok felrakása, ill. egy darab sima 230-as "sorbakötős" dimmer), ahol egyébként elkövettem 1-2 hibát (pl a konnektor szerelvényén a karmok megharapták az egyik vezetéket rögzítéskor, stb), de ezeket a fi-relé megfogta. Mindent kikorrigáltam és azóta minden más berendezés működik is. A sütő is működött korábban már több alkalommal, ráadásul annak a környékén nem is szereltem semmit. Nem igazán tudok logikus magyarázatot találni. A sütőt szintén én magam kötöttem be egy hónappal korábban (az egész lakásban teljesen új az egész vezetékezés, a szerelvényekkel együtt, védőnulla mindenhol, stb). Próbáltam megcserélni a fázist és a nullát a sütőn (amit ugye dugaszos bekötésnél is simán elkövethetünk) de nem lett jobb. Valakinek van tudomása valamilyen szuper védelemről, amivel a sütők rendelkeznek? Vagy bármi egyéb amit el lehet követni a villanyszerelésnél, és aminek ez lesz az eredménye? Köszönöm előre is! A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
Szerintem csak arra hajaznak, hogy ne kelljen kimenniük. Viszont, ha a bekötése nem dugvillával történik, akkor kérhetik a beüzemelési papírt. Ha az nincs meg, nem fognak foglalkozni veled ingyen.
Szerintem garanciális a probléma, de a fentieket vedd figyelembe.
Esetleg megnézhetnéd próbalámpával a sütő bekötésénél megvan-e a delej, ha a sütőbe belemegy, de mégse működik, akkor szerelőt kell hívni. Hőkapcsolón kívül más nem szokott ezekben lenni védelemként, az mondjuk lehet, hogy kiakadt és nyitva maradt.
Villanyszerelés közben valami úton-módon nem kaphatott vonali (400v) feszültséget? Én már láttam villanytűzhelyet így tönkremenni a villanyszerelő figyelmetlenségétől, igaz abban elektronika is volt,és annak a kapcsolóüzemű tápja adta meg magát, de meg lehetett javítani, mert csak egy primeroldali 10 µF 350V-os elkó füstölt el és egy kiolvadt üvegcsöves biztit kellet cserélni, (a 400V effektív érték csúcsát-kb 560V, a kondi nem tudta elviselni,de szerencsére más nem ment tönkre, a cserékkel megjavult.)
Szettben vettuk egy gazfozolappal a sutot. A boltban direkt megkerdeztem, csak a gazkeszulekhez kell szakember. Ezt maga a szakember is megerositette amikor hivtuk a fozolap bekoteshez (pedig ezzel maga ellen beszelt), ezert fogtam es bekotottem en. De ha mar itt tartunk, akkor kozos garipapirja van a ket eszkoznek es mivel az ember pecsetelte, ha nagyon kotozkodnek megmondom hogy a sutot is o kototte be .
A keszulekben levo ora mukodik rendesen, szoval van delej benne . Amugy kozos koron van a konyhai konnektorokkal meg a butorvilagitassal es minden frankon megy.
Egy fazis jon be a lakasba.
Lehet am, hogy csak mivel kifuto termeket vettunk, az idozito ami a gari ido utan tonkreteszi a szerkezetet, mar mukodesbe lepett mert tul sokat allt a boltban .
Van benne egy hőbiztosíték. Lehet, hogy az ment ki. Legalábbis a szomszédomnál ilyen hiba volt. Kicseréltem azóta nincs gond. Egy ilyen alkatrészt keress a burkolat felső része alatt.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
Igen, ha tenyleg keszulekhiba, akkor nekem is ilyen tippem van.
Nem igazan akarom megbontani, szerintem akkor mar tutira ram fogjak majd a dolgot. Ha ez a baja, akkor jojjenek csak ki megszerelni . Idézet: „az idozito ami a gari ido utan tonkreteszi a szerkezetet, mar mukodesbe lepett mert tul sokat allt a boltban” Azért ennyire direktbe nem megy a dolog A villásdugó/direkt bekötés kérdésre azért nem válaszoltál. Ugyanakkor meg tök mindegy szerintem. Talán annyit lehetne még cifrázni a dolgon, hogy bevágod a készüléket az autóba és beviszed a garanciális márkaszervízbe, leteszed az asztalra és közlöd hogy "nem melegít csak világít". Itt a számla/garanciajegy
Javaslom én is ezt a beviszed, leteszed és ha nem foglalkoznak vele vered az asztalt, és fogy. védőkkel fenyegeted őket. (Nálam bevállt, a 2 hónapja húzott alaplapcsere a laptopba 2 nap alatt rendeződött kihozatallal )
Ha meg csak 1 fázis van a házba, akkor nem kap 400Vot, tehát erre nem foghatják. A fázis - nulla felcserélése se okoz ilyen galibát. Ha garos mindenképp vidd be vagy hivasd a szerelőt, mert nem éri meg megbontani, megjavítod, és utána valami más baja lesz, ami meg már ténylegesen garanciacserés, akkor azt is lőheted.
Koszonom a valaszokat mindenkinek!
Termeszetesen megvarom a garis szerelot, nem akartam szetszedni, csak kivancsi voltam hogy talalkoztatok-e hasonlo jelenseggel, ami eredhet barmilyen villanyszerelesi malorbol. Ha valami varatlan eredmeny szuletik a dologbol, akkor megirom ide az archivum kedveert.
Első körben fognák egy dugvillát rászerelném,az után egy olyan konnektorban kipróbálnám amiről egy hajszárító,vagy valami komolyabb szerkezet működik.Ha erről megy akkor hiba az ön vonalában van (ha a hiba kezdete egyezik a szereléssel ,akkor valószínű) ,ha nem akkor szállítás/kihívás.
Szia! Ha fixen kötötted be, és az elektromos órája megy, akkor Te nem követtél el hibát. Itt valójában valamilyen belső hiba van, amit garanciásan kell kezelniük. Pláne, hogy beüzemelési papírod is van róla.
Szia!
Az áramszünet után beállítottad az órát(a sütőbe épített időzítőt)? Mert akad néhány típus, mely nem ad áramot a sütőrésznek, míg az óra be nincs állítva! Nehogy csak ennyi legyen a baja....
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne Hozzátok, amely nem teljesen villanyszerelési téma, de valahol mégis az. Egy olyan készüléket szeretnék építeni, amely egy sima egyfázisú hálózatban (fázis, nulla, védőföld) ki tudná jelezni, hogy a konnektorba fázishelyesen dugtam-e be egy készüléket. Biztosan sokan tudjátok, hogy egy hifi berendezést, ha úgy dugunk a konnektorba, hogy a trafóján a nulla vezeték a vasmaghoz közeli dróthoz kapcsolódik, akkor szebben szól a készülék, mert kevesebb zavarjel kerül be a trafóba. Erre a kijelzésre azért volna szükségem, mert akkor nem kéne tökölnöm a készülékek meghallgatásával, hogy vajon jól dugtam-e be a konnektorba a villásdugót, hanem akkor egyből úgy állítanám össze a rendszert, hogy az jó legyen. Tudom, hogy létezik a fázisceruza, de én mégis szeretnék egy olyan valamit, ami kijelzi nekem, hogy helyesen van bedugva a készülék. Azt hiszem az AVA cég csinált egy hálózati szűrőt, amelyben volt egy fázisjelző LED, hogy ott is meg lehessen oldani a helyes bekötést. Volna esetleg valami ötletetek erre, hogy ezt hogyan lehetne megoldani?
Ott a pont! Orabeallitas utan megy. De hogy ez miert nincs hatalmas betukkel feltuntetve egybol az utan, hogy a suto melyik alkatreszet miert nem szabad lenyelni illetve hogy a macskat pontosan miert is nem szabad benne szaritani, az jo kerdes.
Egyebkent ennel a tipusnal az ora semilyen hatassal nincs a sutesre, nem tudja peldaul idozitve leallitani vagy hasonlo... Koszonom szepen a segitseget, lemondom a szerelot.
Szia!
Örülök, hogy segíthettem. Afelől nyugodt lehetsz, hogy tudja az időzített indítást, és az indulástól számított sütési időt. Csak türelmesen játszadozzál vele. Szóval mire melóból haza érsz, megsüti Neked a kacsanya pecsenyét.
Hello!
Teszel egy előtét ellenállással ellátott Glimm lámpát a fázis és a védőföld közé, és már kész is vagy. Ha világít, jó. De van egy hátránya, ha nincs védőföld, akkor cseppet feszültség alá kerül a gép teste, már amennyiben az földelt. üdv! proli007
Szia!
Köszi a választ, én is erre gondoltam, hogy így lehetne megoldani, csak pont ez volt az aggályom, hogy ha nem földeltbe dugom be az erősítőt akkor fesz alatt lesz a készülék doboza és csípni fog, ha hozzáérek. Azonkívül a beépített elektronikát nem teheti tönkre? |
Bejelentkezés
Hirdetés |