Fórum témák

» Több friss téma
Cikkek » 3D LED kocka 5x5x5 (LED cube) PIC16F887-tel
3D LED kocka 5x5x5 (LED cube) PIC16F887-tel
Szerző: geri303, idő: Nov 1, 2008, Olvasva: 51773, Oldal olvasási idő: kb. 1 perc
Lapozás: OK   2 / 5

A vezérlés áttekintése:

A LED-ek mátrixba vannak kötve. Még pedig úgy, hogy az egy szinten lévő LED-eknek közös a katódja és az oszlopok anódjai vannak összekötve egymással. Így a PIC mikrovezérlő 25 oszlopot és 5 szintet vezérel. A teljes mátrix ezáltal pontonként vezérelhető. A PIC egyszerre az egy szintnek megfelelő pontokat rajzolja ki, majd ugrik a következő szintre és megjeleníti azt is, persze olyan sebességgel hogy a villódzás ne legyen érzékelhető.(multiplex).

A számítogéppel való kapcsolat jelenleg a sebesség beállítására és animáció kiválasztására ad lehetőséget, de nem feltétele a működésnek, hiszen a NYÁK-on elhelyezett mikrokapcsolóval válthatünk animációt.

Az animációk:

Az animációk képenként letárolva az EEPROM-ban találhatók. A mikrovezérlő I2C buszon keresztül olvassa ki a neki épp aktuálisan szükséges képet, könnyen, gyorsan eléri, a kijelzést nem gátolja. A PIC memóriájában egyszerre 25 byte információ van az animációból, hiszen ez egy kép (kicsi pazarlással).

Az animációk feltöltése:

Jelenleg a PIC programjának átírásával lehetséges. A PIC írja be az EEPROMba az új képeket. Későbbiekben ahogy időm engedi számítógép segítségével, soros porton keresztül is történhet az animációk rendszerbe való felvitele. Természetesen itt is a PIC lesz a kapocs a számítógép és az EEPROM közt, de már nem kell a PIC programját átírni az EEPROM feltöltéséhez. (Vagy egy égetővel töltjük fel csak az EEPROM-ot)


A cikk még nem ért véget, lapozz!
Következő: »»   2 / 5
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem