Fórum témák
» Több friss téma |
Azért jó lenne a mechanikai méret, hogy beleférjen a régi trafó helyére a másik. Valamint vissza kellene rajzolni a táprészét, amiből kiderülne, hogy mennyi és mekkora szekunder feszültségek kellenek...
Talán egy fénykép sem ártana, hogy meg tudjuk becsülni az eszköz komplexitását (van-e benne elektronika egyáltalán, vagy csak kapcsoló, motor és elektromágnes).
Üdv mindenkinek!
Engem az érdekelne, ami a címben is fel van tüntetve, hogy egy 110 voltos trafót lehet e üzemeltetni 230 - ról úgy, hogy csak egyszerűen rákötöm? Vettem egy 110/28 voltos toroidot és azt szeretném 230-ról használni. A válaszokat előre is köszönöm.
Szia! Dehogy lehet! Kell még egy trafó, amely a 230V-ból csinál 110V-ot.
Egyet még megnézhet.
Az kevésbé ütödött 110V-s trafogyártok a primér tekercset duplaszállal csinálják (kisebb térfogat nagyobb áram). Ilyenkor a párhuzamosan tekert huzalt szét lehet választani és sorbakötve 230V-re kötni. Vagy amit még tehet, vesz ket trafot és azt köti sörba...
Hát az nem jó hír. Kizárólag egy trafót szeretnék használni. Marad az ujratekerés? A kevés primer menetszám miatt nem bírja? de mihez képest kevés? Vagy ezzel már átugorjak a trafó tekeréshez?
Sajnos még nincs nálam, ha minden igaz a héten érkezik, de ez lesz az első amit megnézek.
Dupla primer üresjárási áram, dupla kimeneti feszültség... Ez nem megy így.
Tulajdonképpen én ebből egy 230/42 voltos trafót szeretnék. Azt gondoltam, hogy a szekunderhez hozzá kell nyúljak, csak reméltem, hogy a primerhez hátha nem kellene.
Idézet: „Dupla primer üresjárási áram,” Telítésbe megy a vasmag, sokkal több. Praktikusan leold a biztosíték, és/vagy leég a trafó (szerintem).
Ez igy nem igaz - rengeteg ilyen trafo van ( otthon is) - az amerikaiak amikor elkezdtek exportra is gyártani elkezdték a primereket dupla huzallal tekerni, van ahol már ki is lettek vezetve és ott kötötték párhuzamosan, de van ahol csak egyszerüen a szigetelöcsöben lettek párhuzamosan kötve. ( ilyen volt pl a hires Rhodes zongora trafoja is). Mind a kettö kivitelböl van még mutatoba. Amugy ez odakint is jol jött, mert a 110 V-n a nagyobb áramot 2 drotra osztották ( nem ugy mint az europai trafoknál ahol 110V-s leágazás volt, és amikor 110V-ra kötötték akkor csak a primér fele dolgozott.)
Amit a kezdetben gyakran elfelejtettek, hogy a trafot az europai 50Hz-re kell méretezni ( azaz nagyobb vasmag kell) ilyen trafobol a kezdetben egy sereg égett le. Gondolom ez ma már közismert mindenhol, ahol 110V-s trafokat gyártanak. De erre nem fogadnék.
Bocs tényleg nem neked szántam de a telefonon nem mindig egyszerü eltalálni a helyes felületet.
Megjött a trafó, de sajnos csak egy primer van rajta. Egy porszívó fordulat szabályzóval nem lehetne esetleg megoldani valahogy a dolgot?
Egy takaréktrafó sem lehet megoldás? Ezt a két dolgot sikerült összehámozgatnom innen-onnan. Ha egyik sem megoldás ejtem a dolgot. viszont ha megkérhetnélek, és időd plusz kedved engedi azt is elmondhatnád, hogy miért nem, hogy ne csak egy "nem"-mel kelljen beérnem, hanem tanulhassak is belőle. Előre is köszönöm!
Már elmondtuk korábban, hogy miért nem lehet ( ha nem akarod rendszeresen kiverni a biztit - a topiklakoknál is. ).
A mindenféle motorszabályzok nem trafoszabályzok, többnyire csak fázist hasitanak amire a trafo miután, nem munkagép, alig reagál. A szabályzok is azért vannak, hogy a 230V-ra méretezett motorok, izzok teljesitményét csökkentsék s nem arra, hogy azokat magasabb feszültségen üzemeltessék. Azt megteheted, hogy egy 230/110V-s trafot elé teszel, csak mi lenne ennek az értelme, amikor vehetsz/rendelhetsz egy 230/28V-s trafot simán? Nem tudom mi az a takaréktrafo (talán autotrafo?) azt is köthetsz elé, de az azért ilyen tudási szinten veszélyes és megfelelöen kell méretezni (amit kétlek,hogy ilyent találsz a fiokban) Szoval felejtsd el - elör kellett vona kérdezned. A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2017
Azt olvastam visszább, hogy ohmos fogyasztóval működhet a fázishasítós megoldás csakis azért kérdeztem meg. A szemem kifolyt már annyit túrtam a HE-t, csakhogy ne kelljen feleslegesen kérdezni, és ne szóljatok meg miatta, de úgy látszik nehéz jól cselekedni. A takaréktrafót azért írtam annak mert mindenhol úgy találtam.
Persze meg lehetne venni... 3x-os áron. Úgy gondoltam, hogy újratekerem de idő szűke lett és ezért keresemtem volna valami egyéb megoldást. Köszönöm a felvilágosítást, mosmár legalább tudom, mit miért ne tegyek!
A trafó nem ohmos terhelés. De itt a nagy zavarterhelés és a kapcsolási feszültségimpulzusok okoznak gondot induktív fogyasztónál.
Idézet: „Nem tudom mi az a takaréktrafo” Jól tudod, másnéven auto trafó. Azért takarék trafó, mert nincs szekundere, csak leágazása, ezért, meg azért is, mert a közös tekercsrészben a terhelés, és a hálózati áram ellentétesen folyik, kevesebb réz kell bele, és vas is kevesebb kell. Ugyanakkora méretű autó trafó jóval nagyobb teljesítményt képes átvinni, mint egy külön szekunderrel rendelkező. Egy hátránya azért van, nem választja szét a primer és szekunder oldalt. De ez nem mindíg fontos tényező.
Ez igaz, ezt én néztem be mert valamiért a trafó utáni fogyasztóra gondoltam de, hogy miért csak a jóég tudja. Egy beszúrós sertés sokkolót szeretnék csinálni és ott ugye a trafó szekunderén csak a röfi van, ami ha jól gondolom csak ohmos fogyasztó. Biztosan nagyon kerestem már a megoldást ezért értettem félre a leírtakat.
Stop! Biztonsági szempontból csak és kizárólag a normál, tehát egyben leválasztó szerepet is betöltő transzformátor használható sertéskábítóként. A nagyok azt mondják 95 - 100 V~ megteszi a kívánt hatást. Elektromos sertéskábító téma
Igen-igen ezért is gondoltam, hogy újratekerem a toroidot és elszeparálom a primer és szekunder tekercset a vasmagon. Azt a témát is végig rágtam
Akkor mi a kérdés? Ha minden igaz, neked kell egy 230/100 V-os trafó és készen is vagy. Nem?
Kösz, az életben nem hallottam még igy hivni az autotranszformátort.
Magához a sokkolóhoz elég volna egy 230/42 V-os is, ehelyett lett egy 110/48 V- os(nem találtam megfelelőt csak sokkal többért, meg amúgy is vállalkozó szellemű vagyok mindenre ) , amit gondoltam újratekerek és akkor minden feltételnek megfelelt volna, de változott a program és idő szűke lett így ha újratekerés nélkül be tudtam volna üzemelni még jó lehetett volna.
Vannak cégek, melyek egyedi transzormátorokat is gyártanak, igény szerint...
Söt itt van több topik is ahol ilyen mesteremberek viszik a primet. Ott kellene kérdezösködni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |