Fórum témák
» Több friss téma |
Hopszlá ténylegOké áttervezem és megmutatom.
Kifejtenéd kicsit másként, hogy ezt pontosan hogyan ís gondolod?
Idézet: „... mikor az érzékelő újra zár, nem csinál semmit a következő nyitásig.”
Lehet kicsit zavaró lesz egy idő után a folyamatosan kattogó "index relé".
Az a helyzet hogy nem jöttem még rá hogy egy váltókapcsolóról hogyan tudom az egészet üzemeltetni.Az úgy meg nem jó hogy folyton villog,
Röviden és tömören ajtónyitásérzékelő
ez jó lehet hozzá?
Nézd meg itt a #26666 hozzászólást.
Nos, elvagyok én itt egyedül
Nekiálltam ma és egy 40106al addig bűvészkedtem, amíg sikerült kicsikarni belőle, amit akarok Tehát, az az elvárás, hogy van egy NC jeladónk (ajtón reed) amint az ajtó kinyílik a reed szakít és a kimeneten egy három másodperces pozitív szint jelenik meg (következő nyitásig semmi nem történik). Kérlek Titeket, vessetek rá egy pillantást, hogy valamit lehet/kell e tenni vele, hogy stabilabb legyen. Működni tökéletesen működik. Köszi: E.
A terhelést tedd át a kollektor, és a + közé, egyébként működőképes.
s ziasztok!
s zerintetek ebből mit lehet kihozni?
Szia!
Ez egy hiszterézismentes motorfordulatszám-korlátozó. Olvasgasd a leírását. United States Patent US4163431
Szia!
Köszönöm a választ! Ezen a rajzon hol található a kimenet,illetve lehetséges hogy potival állítható legyen?
A bemenet egyben a kimenet is :eek2: A Fig1 mutatja a felépítését. A P1 potival lehet állítani a határolást.
egy másik link a pdf-hez: Bővebben: Link
Hát nagyon nem értek az elektronikához de ha a bemenet meg a kimenet ugyan az akkor hogy szabályozza a jelet? :eek2: Az 555 működése világos. A P1 potit nem láttam
Hello!
Hogy ez a ki-bemeneti pont a gyújtásmegszakítóra megy. A késleltető áramköröket a gyújtásjel indítja. Az áramkör, a P1-el beállított késleltetés idő után, egy kis időre rövidre zárja a megszakítót. Ha a gyújtásjelek a növekvő fordulat hatására, már olyan sűrűen érkeznek, hogy már belesnek ebbe az időbe, akkor a megszakító már hiába bont, rövidre van zárva. Így nem következik be ez a gyújtás. Így ennek az ütemnek gyújtása (szikrája) kimarad. A fordulatszám, ennek hatására csökken. üdv! proli007
Szia!
Így már értem! És ezt csak megszakítós gyújtásnál lehet használni?Mert nekem autón elektronikus(DIS) gyújtásom van.
Hello!
Fogalmam sincs, ez az elektronikus gyújtás működésén múlik. Abból meg számtalan fajta lehet. De minden esetre, itt a triac-os végfok, megszakító kalapácsot feltételez. De ha tranzisztoros egy gyújtás, akkor a tranyó rövidre zárásával elvileg ott is megoldható. (Elég ha csak söntöli a gyújtó kondiban kialakuló lendítést és már nincs is szikra. Ez sem zárja teljesen rövidre a megszakítót, csak csökkenti a nyitásindukciót.) üdv! proli007
Annyit tudok hogy a főtengely jeladóról 2V-os jel jön ami bemegy az ECU-ba onnan pedig 2 jel jön ki 1-4 nek,2-3nak,és ha jól tudom kipufogásnál is van szikra.
Esetleg azt nem lehetne megcsinálni hogy a jeladó és az ECU közé tenni?
Hello!
Ezt tőlem soha nem fogod megtudni, mert véleményem szerint "Nem szabad a motorházat felnyitni, mert még fényt kap a motor!". Én csak a kapcsolási rajz alapján mondtam amit mondtam.. Az ECU, meg az EU számomra kínai.. üdv! proli007
Ez azért nem játék.... Ilyen felkészültséggel több mint vakmerőség egy közúti jármű létfontosságú részének piszkálása. Ha bedöglik a kütyü, és előzés közben lekorlátoz, vagy végleg elveszi a gyújtást akkor gond lesz, nem is kicsi. Javaslom előbb tanulj, ismerkedj egy kicsit az elektronikus gyújtásokkal, üzemanyagellátórendszerekkel, azután szedj össze minden elérhető infót a kocsid elektronikájáról, és már nem is akarod majd megcsinálni.
Természetesen külön kapcsólóról akarom működtetni.Nem ezzel szeretném a gyári 6000-es tiltást határolni hanem rajtoláshoz fordulatszámtiltást.
Érthetőbb a dolog. Mindenesetre egy autóelektronikának egy halom előírást kell tudni teljesíteni, mind-mind az üzem biztonsága miatt. Az alkatrészek sem mezei standart kivitelek, hanem fokozott hőmérséklettartományban is üzemképesek maradnak, a nyák, a dobozolás, vízhatlan tömítés stb, szóval nem egyszerű. Persze ezt a kapcsolást össze lehet dobni akár furatraszteres panelen, egy csatornaforrasztópákával is, nyakonönteni melegtakonnyal, 'azt' hadd szóljon-kérdés, hogy meddig.
Az tuti, hogy a jeladó rövidrezárása hatásos, kérdés mit lép erre az elektronika, azon kivül, hogy nem ad szikrát.
Hát igen ettől félek én is hogy ha rövidre van zárva meghal a jeladó.De akkor hogy csinálják meg a különféle elektronikák ezt a határolást hogy nem megy tönkre semmi? Vannak kimondottan rajt és váltáselektronikák pc-vel programozható meg manuálisan programozható. Gondolom a pc-s verzió flasheket is tartalmaz. Ezért gondoltam ilyen megoldásra.
Onnan kellene kezdeni, hogy kideríted milyen rendszerű a jeladód, induktív, vagy hall elemes, esetleg mérni járó motornál a jelalakot szkóppal.
De jobban jársz, ha írsz egy privit akos70 nick-ű fórumtársnak, Ő biztosan felvilágosít, ellát tanáccsal.
Induktív jeladós, szkópom sajnos nincs Autodata-ban így volt leírva alapjárati működés közbe->2V 10ms
Sziasztok!
Az 555-ös IC-n a 7es láb és a + közötti ellenállás (a segédprogramban R1) miért ne lehet 1Kohmosnál kisebb? Amit én szeretnék építeni 100 ohm kell oda. Megépítettem de nem müködik, folyamatosan világít a kimenetre kötött led! Egy tervezőprogramban kipróbáltam müködik ahogy én gondolom.
Már megvan a hiba. Az IC amit reggel vettem hibás volt. Kicseréltem az IC-t és már működik!
De még kérdezném hogy a segédprogram miért nem enged 1kohm nál kisebb értékkel számolni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |