Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 555-ös IC-s kapcsolások
Lapozás: OK   60 / 189
(#) peter1995 válasza enree hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Hopszlá ténylegOké áttervezem és megmutatom.
(#) _JANI_ válasza enree hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Kifejtenéd kicsit másként, hogy ezt pontosan hogyan ís gondolod?
Idézet:
„... mikor az érzékelő újra zár, nem csinál semmit a következő nyitásig.”
(#) _JANI_ válasza peter1995 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Lehet kicsit zavaró lesz egy idő után a folyamatosan kattogó "index relé".
(#) peter1995 válasza _JANI_ hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Az a helyzet hogy nem jöttem még rá hogy egy váltókapcsolóról hogyan tudom az egészet üzemeltetni.Az úgy meg nem jó hogy folyton villog,
(#) enree válasza _JANI_ hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Röviden és tömören ajtónyitásérzékelő

ez jó lehet hozzá?
(#) pbalazs válasza peter1995 hozzászólására (») Szept 21, 2010 /
 
Nézd meg itt a #26666 hozzászólást.
(#) enree válasza enree hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Nos, elvagyok én itt egyedül

Nekiálltam ma és egy 40106al addig bűvészkedtem, amíg sikerült kicsikarni belőle, amit akarok

Tehát, az az elvárás, hogy van egy NC jeladónk (ajtón reed) amint az ajtó kinyílik a reed szakít és a kimeneten egy három másodperces pozitív szint jelenik meg (következő nyitásig semmi nem történik).

Kérlek Titeket, vessetek rá egy pillantást, hogy valamit lehet/kell e tenni vele, hogy stabilabb legyen.

Működni tökéletesen működik.

Köszi:
E.
(#) mex válasza enree hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
A terhelést tedd át a kollektor, és a + közé, egyébként működőképes.
(#) enree válasza mex hozzászólására (») Szept 22, 2010 /
 
Köszönöm.
(#) pe.ti hozzászólása Szept 23, 2010 /
 
s ziasztok!
s zerintetek ebből mit lehet kihozni?

névtelen.jpg
    
(#) kadarist válasza pe.ti hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Szia!
Ez egy hiszterézismentes motorfordulatszám-korlátozó. Olvasgasd a leírását. United States Patent US4163431
(#) pe.ti válasza kadarist hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Szia!
Köszönöm a választ! Ezen a rajzon hol található a kimenet,illetve lehetséges hogy potival állítható legyen?
(#) kadarist válasza pe.ti hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
A bemenet egyben a kimenet is :eek2: A Fig1 mutatja a felépítését. A P1 potival lehet állítani a határolást.
egy másik link a pdf-hez: Bővebben: Link
(#) pe.ti válasza kadarist hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Hát nagyon nem értek az elektronikához de ha a bemenet meg a kimenet ugyan az akkor hogy szabályozza a jelet? :eek2: Az 555 működése világos. A P1 potit nem láttam
(#) proli007 válasza pe.ti hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Hello!
Hogy ez a ki-bemeneti pont a gyújtásmegszakítóra megy. A késleltető áramköröket a gyújtásjel indítja. Az áramkör, a P1-el beállított késleltetés idő után, egy kis időre rövidre zárja a megszakítót. Ha a gyújtásjelek a növekvő fordulat hatására, már olyan sűrűen érkeznek, hogy már belesnek ebbe az időbe, akkor a megszakító már hiába bont, rövidre van zárva. Így nem következik be ez a gyújtás. Így ennek az ütemnek gyújtása (szikrája) kimarad. A fordulatszám, ennek hatására csökken.
üdv! proli007
(#) pe.ti válasza proli007 hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Szia!
Így már értem! És ezt csak megszakítós gyújtásnál lehet használni?Mert nekem autón elektronikus(DIS) gyújtásom van.
(#) proli007 válasza pe.ti hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Hello!
Fogalmam sincs, ez az elektronikus gyújtás működésén múlik. Abból meg számtalan fajta lehet. De minden esetre, itt a triac-os végfok, megszakító kalapácsot feltételez. De ha tranzisztoros egy gyújtás, akkor a tranyó rövidre zárásával elvileg ott is megoldható. (Elég ha csak söntöli a gyújtó kondiban kialakuló lendítést és már nincs is szikra. Ez sem zárja teljesen rövidre a megszakítót, csak csökkenti a nyitásindukciót.)
üdv! proli007
(#) pe.ti válasza proli007 hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Annyit tudok hogy a főtengely jeladóról 2V-os jel jön ami bemegy az ECU-ba onnan pedig 2 jel jön ki 1-4 nek,2-3nak,és ha jól tudom kipufogásnál is van szikra.
(#) pe.ti válasza pe.ti hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Esetleg azt nem lehetne megcsinálni hogy a jeladó és az ECU közé tenni?
(#) proli007 válasza pe.ti hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Hello!
Ezt tőlem soha nem fogod megtudni, mert véleményem szerint "Nem szabad a motorházat felnyitni, mert még fényt kap a motor!". Én csak a kapcsolási rajz alapján mondtam amit mondtam.. Az ECU, meg az EU számomra kínai..
üdv! proli007
(#) pe.ti válasza proli007 hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 

Azért köszi!!!
(#) mex válasza pe.ti hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Ez azért nem játék.... Ilyen felkészültséggel több mint vakmerőség egy közúti jármű létfontosságú részének piszkálása. Ha bedöglik a kütyü, és előzés közben lekorlátoz, vagy végleg elveszi a gyújtást akkor gond lesz, nem is kicsi. Javaslom előbb tanulj, ismerkedj egy kicsit az elektronikus gyújtásokkal, üzemanyagellátórendszerekkel, azután szedj össze minden elérhető infót a kocsid elektronikájáról, és már nem is akarod majd megcsinálni.
(#) pe.ti válasza mex hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 

Természetesen külön kapcsólóról akarom működtetni.Nem ezzel szeretném a gyári 6000-es tiltást határolni hanem rajtoláshoz fordulatszámtiltást.
(#) mex válasza pe.ti hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Érthetőbb a dolog. Mindenesetre egy autóelektronikának egy halom előírást kell tudni teljesíteni, mind-mind az üzem biztonsága miatt. Az alkatrészek sem mezei standart kivitelek, hanem fokozott hőmérséklettartományban is üzemképesek maradnak, a nyák, a dobozolás, vízhatlan tömítés stb, szóval nem egyszerű. Persze ezt a kapcsolást össze lehet dobni akár furatraszteres panelen, egy csatornaforrasztópákával is, nyakonönteni melegtakonnyal, 'azt' hadd szóljon-kérdés, hogy meddig.
Az tuti, hogy a jeladó rövidrezárása hatásos, kérdés mit lép erre az elektronika, azon kivül, hogy nem ad szikrát.
(#) pe.ti válasza mex hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Hát igen ettől félek én is hogy ha rövidre van zárva meghal a jeladó.De akkor hogy csinálják meg a különféle elektronikák ezt a határolást hogy nem megy tönkre semmi? Vannak kimondottan rajt és váltáselektronikák pc-vel programozható meg manuálisan programozható. Gondolom a pc-s verzió flasheket is tartalmaz. Ezért gondoltam ilyen megoldásra.
(#) mex válasza pe.ti hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Onnan kellene kezdeni, hogy kideríted milyen rendszerű a jeladód, induktív, vagy hall elemes, esetleg mérni járó motornál a jelalakot szkóppal.
De jobban jársz, ha írsz egy privit akos70 nick-ű fórumtársnak, Ő biztosan felvilágosít, ellát tanáccsal.
(#) pe.ti válasza mex hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Induktív jeladós, szkópom sajnos nincs Autodata-ban így volt leírva alapjárati működés közbe->2V 10ms
(#) pe.ti válasza mex hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Köszönöm a tanácsot fogok neki írni.
(#) polyakdav hozzászólása Okt 18, 2010 /
 
Sziasztok!
Az 555-ös IC-n a 7es láb és a + közötti ellenállás (a segédprogramban R1) miért ne lehet 1Kohmosnál kisebb? Amit én szeretnék építeni 100 ohm kell oda. Megépítettem de nem müködik, folyamatosan világít a kimenetre kötött led! Egy tervezőprogramban kipróbáltam müködik ahogy én gondolom.
(#) polyakdav válasza polyakdav hozzászólására (») Okt 18, 2010 /
 
Már megvan a hiba. Az IC amit reggel vettem hibás volt. Kicseréltem az IC-t és már működik!
De még kérdezném hogy a segédprogram miért nem enged 1kohm nál kisebb értékkel számolni?
Következő: »»   60 / 189
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem