Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   102 / 302
(#) Inhouse válasza MrMach1 hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Ha 16V van az akkun miközben pezseg, akkor az normális, nem jó neki, de nem tud mást tenni. 14,4V környékén kezdi és ez csak erősödik, ahogy emelkedik a feszültség.
Szóval otthoni körülmények között, rendszeres töltésnél nem illik 14,4V fölé menni.
Az akkud cellazárlatra utaló jeleket produkál.

Üdv
Inhouse
(#) VIM válasza szili83 hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Szia! A feszültségcsökkentés ilyen formája a feszültséget megoldja de az áramot is olyan szinten kellene tartani amit a töltőtől elvársz. Tehát darabonként kellene 5-10A-s diódákat beépítened és hűteni is kellene őket, mert hát melegednek majd. Jól nézne ki a töltőd. Ha le tudnál tekerni a szekunderből kb 2 sor menetmennyiséget, megoldódna minden gondod. Tegyél fel egy képet a trafódról és elmagyarázzuk, hogyan kell ezt elvégezni rajta, ha csak nem műgyantával kiöntött tekercsekről van szó. Nekem ez van megépítve de ez is olyan feszültségről működik.
(#) szili83 válasza VIM hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Köszönöm, akkor ha nem találok másik transzformátort, akkor letekerek belőle.
Amúgy a szekunder oldal akkor mindig kívülről van? Mert ha igen, akkor nincs semmi problémám. Csak az a gond, hogy tul sok leágazása van, és mintha ahol mérem a 28V-ot az alulról jönne.
(#) VIM válasza szili83 hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Na ugye! Add meg légyszives a vaskeresztmetszetet (a mag méretét ami a csévetest közepén áthalad) abból lehet következtetni a voltonkénti menetszámra és majd vissza tudsz tekerni (kifűzögetni az ablakon) annyi menetet, hogy megfelelő legyen az értéke.
(#) MrMach1 válasza ujfalusi hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Az előlapi kapcsolóval a töltő áramot lehet állítani. Elvileg. Legalább is a festés erre utal. Lásd mellékelt képek.

A jelenség három különböző akkumulátorral is ugyanez. Ezért gondoltam hogy inkább a töltővel lesz gond. Már több mint 10 éve megvan és eddig eszembe nem jutott a feszültséget méregetni rajta. Lehet hogy mindig is ilyen nagy feszültséggel töltött. ???

Egyébként az áramerősség szépen csökkent töltés közben. Valami 8-10 Amperről indult és a végén már inkább 2 volt csak.
Ami mondjuk azért is érdekes mert a kapcsoló a második állásban volt. Ha igaz, akkor az utolsó a hetedik az 6.3 Amper.
(#) kadarist válasza MrMach1 hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Szia!
Hány amperórás akksit töltesz ezzel a kis töltővel?
(#) MrMach1 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Sajna nem tudom pontosan. Ezzel az akksival vettem az autót 4 éve.
Csak annyi van rajta hogy "TUDOR" (soha nem hallottam még ilyen márkáról) és alatta egy sorban:
12V L2 400 / 640 A EN

Ez egy Mondeoban van (volt), amiben a belevaló gyári 56 Ah kéne legyen.

A negatív saru mellett a házba beütve egy dátum szerű 080304 is látható.
(#) hibbantpasi válasza MrMach1 hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Szia!

Semmi baja a töltődnek. Nekem is van egy ilyenem hálistennek, igaz, már csak a trafó és a ház a régi, de ezek mindent kibirnak.
Szibériára van méretezve, azért tölt ennyit.(ott nem ritka, hogy csak 190 V van a konnektorban)

üdv:hp
(#) MrMach1 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Akkor ne foglalkozzak vele hogy 16-17 Voltra is felmegy a feszültség töltés közben?
Vagy vegyek inkább egy normális töltőt?
Apropó.
Milyen töltőt érdemes venni??
Van egy olyan akksi is ami egy veteránban lakik és ezért elég keveset megy, télen pedig a melegben telel.

Más.
Ha fentebb tekerném a kapcsolót hogy nagyobb árammal töltsön, az változtatna a töltő feszültségen?
(#) szili83 válasza MrMach1 hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
14.2-14.4V fölé nem jó ha felmegy, mert megindul a vízbontás, ami nem jó, forralja az akksit.
Ha zárt az akksi (zselés) akkor meg még gyorsabban tönkre teszi.
Én is éppen ezért mert a töltő egy idő után feltornázza 15V fölé a feszültséget, azért akarok csinálni valami töltőt.
(#) szili83 válasza VIM hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Még keresgetek valami trafót, hátha valamit találok, és akkor megmarad a régi töltő.
(#) szili83 hozzászólása Feb 11, 2012 /
 
Létezik valami kapcsolás, ami akár 7 digites kijelzőre, vagy LED sorra kijelzi a töltőáramot? Pl 0.5A-enként 1 LED világít, és 0.5V-onként 1 LED-del több led világít? Kontrolálni a töltőt.
(#) Inhouse válasza szili83 hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Egyszerűbb lenne a Proli007 által felrakott ablakkomparátort megépíteni. Bármelyik töltő automatává tehető vele, a beállított 2 értéknél kapcsol be és ki, állandóan is rajta lehet hagyni.

Üdv
Inhouse
(#) szili83 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Hol találom azt a rajzot? Köszönöm!
(#) szili83 hozzászólása Feb 12, 2012 /
 
A mellékelt töltőhöz néztem 2 különböző notebook adaptert:
19V/3.42A: http://www.dealextreme.com/p/replacement-power-supply-ac-adapter-fo...-70695
16V/4,5A:http://www.dealextreme.com/p/replacement-power-supply-for-ibm-08k8205-22307#open full view
Ezek közül szerintetek melyik lenne a jobb?
Illetve notebook adapter megfelel erre a célra? Ezzel egyszerübb lenne a dolog, és még az áruk is barátságos.

töltő.pdf
    
(#) dbase válasza szili83 hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Szerintem egyik sem, mert a notebook töltő egyenáramot ad ki. A kapcsolásban meg egyenirányított, de nem szürt kondival így lüktető egyenáramra van szüksége gondolom a helyes működéshez.
Más:Régi eccerü töltökkel az a baj, hogy a 220V felmet 240-re. Azaz 10%-kal és a kimenet is 14,5V felmegy pont 16vig.
(#) szili83 válasza dbase hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
És ha szürt az egyenfeszültség, az milyen hibát okoz?
(#) Inhouse válasza szili83 hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Nem okoz, de jobb az akkunak a lüktető egyenfeszültség...meg egyébként is, pár diódából meg egy trafóból lehet töltőd.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza szili83 hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Itt, ebben a topicban, kicsit korábban (többször is):
komparátor töltőhöz

Üdv
Inhouse
(#) jandark hozzászólása Feb 12, 2012 /
 
Sziasztok.
Megépítettem Proli, automatizáló paneljét,az akkutöltőhöz kiegészítésképp.
Sajnos nem boldogulok vele,minden a rajz szerint készült,próbáltam egy merültebb akkun 8.9v nál nem bírom bekapcsolni,ill 12,6 voltnál pedig ég a led ott már tölteni nem akar pedig egy rég töltött akkuról van szó..A trimmert tekerve semmi nem változik..
Van e már tapasztalatotok vele?
(#) Inhouse válasza jandark hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Igen, működik. A potival soros 10k-s ellenállást én 8-9k közöttire cseréltem, így tudtam jól beállítani a 2 értéket (2,2k-s potikkal).
Valamit elrontottál, nézd át!

Üdv
Inhouse
(#) jandark válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Ezt csináltam meg..Ebben csak 1db 2,2k-s poti van..(közben átnézem a panelt..)
(#) Inhouse válasza jandark hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Akkor nem egyre gondoltunk, a kérdésed előtt linkeltem azt, amiről én írtam. Ennek is működnie kell, Proli007 kapcsolásai mind jók, megbízhatsz benne.

Üdv
Inhouse
(#) szili83 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Nekem a trafó a problémás, mert nem találok 17V-os trafót. Az új meg drága.
Még körbenézek, de akkor meg építeni kell, ami meg nem egyszerű...
(#) Remci válasza jandark hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Szia!

Én régebben megcsináltam,nekem működött. A lényeg hogy legalább 10v legyen az aksiban,mert nem kapcsol be. Viszont olyan tirisztorom nem volt mint a rajzon,azzal szívtam is sokat mert másikkal nem úgy működött ahogy kell,viszont mikor be tettem egy BT157-est azzal már jó lett.
(#) jandark válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Közben rájöttem ,mi a baj..
Ha nincs a diódahíd után sorba kötve az 50w-os izzó nem indul el a töltés.
Viszont az bizony nem jó hogy 10volt alatt nem csinál semmit,ez fontos lenne hiszen van hogy rajtamarad a világítás az autón,mint egy hete is és estére már nem volt 10volt..
A töltő lekapcsolás működik, reagál a trimmer,13,2 volt-nál lekapcsolt 12,80-nál még nem kapcsolt be..
(#) jandark válasza Remci hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Szia.problémás a 10volt hiszen,sokszor kellene, ha valami miatt lemerül az akku..
Mit tudnék tenni ebben a kapcsolásban ha nincs csak pl,8volt az akkuban?..
Ill menyire célszerű állítani a töltési végfeszültséget ahol lekapcsoljon?
(#) gkari válasza jandark hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Én kb.25 éve több példányban megépítettem az RT1974 88.o.-n lévőt, azóta is működnek.A fesz., és áramfigyelést 2 (kb.1000.-Ft-os)panelműszerrel meg lehet oldani, bár nálam ez sincs, a trafó sec.-t nem kell 10A-nél nagyobbra méretezni, a töltőfesz.-t csak egyszer kell beállítani(nálam 13,90V volt a jó érték,efelett túl nagy a gázképződés), innen tudja a dolgát.A töltött állapotot az jelzi, ha ritkán "brummog"!
Ennél egyszerűbb automata töltőt még nem láttam.Ha az akku hajlandó még töltődni, akkor akár 10V-ról is megindul!
Bővebben: Link
(#) Watson válasza gkari hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Nem sikerült letöltenem de érdekelne.
(#) jandark válasza gkari hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Nem találtam benne csak egyet a 103.ik oldalon,az 5.7.3as ábrán..
Nekem nincs 88.ik oldal..
Következő: »»   102 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem