Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Én nem értek ehhez az akku témához, de pl. egy riasztóközpontban egy pár ezer Ft-os trafó, meg a központ paneljén lévő elektronika ezt megoldja. Azt hittem itt is lehet ezt kivitelezni egyszerűen. De akkor lehet jobb ha veszek egy szünetmentes tápot a primer oldalra?
Mekkora egy riasztóközpont fogyasztása? 1 A, netán kevesebb? Ott is úgy van az akku a rendszerhez kötve, mint a rajzomon, nincs pillanatnyi kimaradás sem áramszünet esetén.
A primer oldali szünetmentes tápegységgel jobban jársz, azt csak bedugod és készen is vagy. Olcsóbb is, mint 40 - 50 Ah munkaakku.
Átkapcsoláshoz elég az akku felől egy dióda. 0 msec.
Oké. Köszönöm. Akkor marad a szünetmentes táp.
Ha jó a tápegység, csak egy megfelelő méretű akku kell és készen is van, nem kell a dióda fűtésével számolni.
Még annyit kérdeznék, hogy aliexpress-en lehet kapni 1-2 $-ért akkumulátor töltő áramköröket. Azok mire jók?
Valószínűleg akkumulátort tölteni. Kicsit gyorsan, nagyot lassan, nagyon lassan vagy sehogy.
Egy megfelelő DC-DC konverterrel is lehet akkut tölteni, már ha olyat láttál.
https://www.aliexpress.com/item/4000359956043.html?spm=a2g0s.904231...clkH8I
Ilyenem van. De ez nem sok mindent csinál. 20 Ah-s lemerült akksit nem tölti fel 1 nap alatt se. https://www.aliexpress.com/item/32946740719.html?spm=a2g0s.9042311....clkH8I Ez jó lehet nagyobb akksi töltésére?
Mit jelent nálad a nagyobb akksi? A második linken lévő dolog egy Step-up konverter, Step-down konverterrel jobban jársz. Pl.: Bővebben: Link. Ezen beállítható a feszültség és az áram is. Kelleni fog elé egy tápegység is, ha 12 V-os akkut akarsz tölteni, akkor 20-24 V-os megfelelő.
Tudnál linkelni tápegységet meg töltőt is, ami mondjuk a riasztós dolgot tudja? Tehát 12V, 2A áramfelvétel, 7Ah-s akku.
Esetleg a nagyobb példa, ami szintén 12V, de 15A, és 30Ah-s akksi.
Pl. Mean Well HDR-30-15. Ez tápegység de használható töltőként is, én is ilyet építettem be egy rendszerbe.
Üdv Mindenkinek. Egy rokkant kocsi akkumulátor töltőjével kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. A kimeneti 3 pólusú kerek csatlakozón mind a 3 kivezetés bevan kötve. A + - meg van jelölve a nyákon. a harmadik kivezetés "inhebter" elnevezéssel van ellátva ezt nem tudom mi lehet. A rokkant kocsi nincs nálam igy nem tudom egyeztetni. Szerintem azon kapna valami visszajelzést a töltő ekkor meghúzna a relé és elkezdődhetne a töltés. Most a relé nem nem működik, a relét kivettem az kimérve és terhelve is jó. Az egész áramkör szépen kivitelezett viszont a hővezető pasztát aszt kisajnálták. Az elektrolit kondenzátorok értékek jók? A feszültség tűrésük lehetne nagyobb is. Amúgy a töltő 110/220V-os A segítséget előre is köszönöm. hzsiga.
Mi a kérdés? Mennyire nem működik? A tápegység elindul egyáltalán?
Szia. Igen elindul csak a harmadik kivezetésen szerintem kellene még kapnia valami vissza jelzést mert a relé nem húz meg. A ventilátor sem megy.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2021
Moderátor által szerkesztve
Az előző hozzászólásban kép nem jelenik meg de tettembe egy linket.Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2021
Az is lehet hogy annyira le van merülve az akku, hogy azt "hiszi", nincs rádugva semmi, vagy ha igen, akkor hibás. A harmadik pont általában hőmérőhöz tartozik.
Akkor minden féle képen kellene a kocsi hozzá, hogy kilehessen próbálni Bár az akkun nem volt csak a + - saru. Köszi a segítséget. Jó éjt.
A fene tudja, hogy ott mit kötöttek a harmadik csatlakozó pontra. Meg kell nézni.
Mi a panaszod az elektrolit kondenzátorokra? A 2 db 220 µF 200 V-os sorba kapcsolódik 230 V-os táplálásnál az egyenirányított ~320 V pufferelt feszültségre. 400 V feszültségtűrés megfelel?
A kapcsoló tranzisztorok és a szekunder oldali diódák mögött szilikonos üvegszövet a szigetelés. Nem szokás emellett még hővezető pasztát is kenni. Ennek a szigetelésnek a hőátadó képességéhez méretezik az alkatrészeket és a hűtőfelületet.
Az inhebter angol szó, jelentése a gugli szerint: hitetlen.
Bár nem hinném, hogy ez itt megfelelő fordítás...
A Google fordítója holland nyelvűként ismeri fel a szót és jelentése: tulajdonos.
Üdv. Köszönöm, hogy foglalkoztok a problémámmal. A google-vel Én is fordíttattam de szerintem nem megfelelő a fordítás.
Nem látom az eredeti környezetet. Arról tudsz fotót mutatni?
Szia. Itt vannak a kért képek. Bocsi nem a válasz gombot használtam de a képfeltöltés miatt nem akartam újra kezdeni az egészet.
Én az "inhebter" szöveg megjelenésére, helyére szeretnék rájönni.
A fehér vezeték B+ kék vezeték B- a kék és fekete vezeték közzé van írva az "inhebter" felírat. Az első képen látszódik az in kezdet.
Így van. Abban reménykedek, ha az eredeti feliratot látom, beugrik valami.
Hello! Én úgy látom a kék (amit én zöldnek látok) össze van kötve a Q6 helyén lévő átkötéssel. Tehát mind kettő a kimeneti negatív ponton van, tehát ettől nem történik semmi a töltőnél.
Viszont a relé és a Q5 tranyó (dióda+zéner stb.) biztosítja, hogy az aksi csak akkor csatlakozik a töltőre, ha polaritáshelyesen és megfelelő feszültséggel csatlakoztattuk a töltőre..
Köszönöm szépen a segítséget Mindenkinek de a tutit proli007 mondta meg. Nagyon szépen köszönöm proli007. Mikor megláttam a hozzá szólásodat egyből tudtam meg vagyok mentve. A töltő működik, még a ventilátort kicserélem mert zajos is és a fordulata is ingadozik. Üdv hzsiga.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |