Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
Ugyananyi menettel vastagabb huzalt ha gondolod hogy elfér...
Hello
Kicsit vastagabb szerintem elfér,még nem volt időm a forgórészre sem.Ha sikerült,még írok. Kösz mindent!
Sziasztok!
Nem sikerült előbb idejutni a géphez. Kicsit hiányosan fogalamaztam ami a forgórész méretét illeti. A méret a lemezelt testre vonatkozik,ha jól értelmezem (107) akkor ez csak a fele körül lessz.Meglep a vékony huzalátmérő,jóval vastagabb kellene,hogy legyen. Amennyiben elfér (kétlem)nyugodtan behajthatod vastagabbal nem fog nagyobb áramot fogyasztani csupán jobban tűri a terhelést. Bármilyen is a flex egy kis hobbinak mindenképp megéri.
Érdekességképpen:
Nemrég vettem egy régi NDK hajtóműves motort. 3f, 750W. Felújítás céljából szétszedve láttam, hogy a 3 póluspárú motorban CSAK 9 tekercs van. 1-1 fázistekerccsel szemben a másik 2 fázis átlapolt tekercsei állnak. Ez jelenti az ellentétes oldali pólust. Érdekes, de nem szokványos.
Üdv Mindenkinek! Mondhatjuk új vagyok még a szakmában, sőtt, még csak tanulgatom Nemrégiben kaptam egy Projektet az egyik tanáromtól, azzal, hogy irjak egy beszámolót a három fázisú aszinkron motorok tekercselési teknikairol. Mondtam persze, semmi gondd. Pár hétre jöttem rá, mennyire nagy fába vágtam a fejszém ... Az interneten próbáltam valami anyagot keresni, de a keresőből csak annyira jöttem rá, hogy mindenki csinálja, egy X összegért, de el nem árulják hogy hogyan. Most jöhetne az a dolog, hogy aki tudja mit akar, az meg is találja, na igen, én viszont emlitettem az előbbiekben, hogy én még csak most kezdtem, szóval csak sejtem hogy mi kellene, úgy meg nehéz keresni. Ezúton kérnék egy kis segitséget, gondolok én valami használható linkre, vagy E-book-ra, a témával kapcsolatosan. Előre is köszönöm szépen!!
Barabás Miklós - Karsai Tibor Villamos forgógépek tekercselése
Szerintem, csak könyvtár jöhet szóba.
A napokban megpróbálok küldeni egy E-bookot én is itt kaptam.Elég rossz a feltöltésem(5Kbájt),időre van szükség
Nagyon szépen köszönöm mindkettőtöknek a segitséget!
Köszi,örülök,ha segithetek
Ahh, eddig nyomtam az ágyat, beütött egy komolyabb megfázás, tehát még csak most volt annyi lelki erőm hogy megnézzem a mailjeim ÉS köszönöm mégegyszer a küldött dolgokat, ezekből már remélem hogy sikerül valamit kerekitenem!
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem! Egy alumínium huzalos tekercselési adatot kellene rézre átszámolnom. Van hozzá adata, vagy valamilyen képlete valakinek?
Szia Norbibacsi
Jól elkésve vettem észre a kérdésed.A dolog egyszerű,10-15%-al kisebb keresztmetszetű huzallal ugyanazzal a menetszámmal meghajthatod és
Sziasztok! Én is elkérném a tekercselésről szóló E-bookot ha még nem késő. Előre is köszönöm.
Van egy szivattyú motorom ami eddig tökéletes volt de minap nem akart elindulni szétszedtem és látom hogy a lakkozott huzal aluból van!
És több helyen pontszerű oxidáció jelentkezett a huzalon. 2 helyen el is van szakadva ezeket áthidalva már elindul a motor de sok helyen bármikor elficcenhet a huzal. Át szeretném tekercselni de van egy olyan kérdésem hogy miért kell a huzal átmérőt csökkenteni? Azért hogy a huzal ellenállása nagyjából azonos legyen az alu huzaléval? Mert ha nem csökkenteném a huzalátmérőt akkor sokkal jobban bírná az áramot és kevésbé melegedne. Vagy azért hogy jobban elférjek a horonyban ?
Szia Dobo!
Csupán a takarékosság véget "kell" a huzalátmérőt csökkenteni. Mivel a rézhuzal megengedett áramsűrűsége nagyobb mint az alu huzalé igy meg lehet takaritani valamennyit az anyagon. Egyébként a gondolatmenet ami a terhelhetőséget illeti helytálló kivéve ha a vastmag nincs jól kispórolva ami a mai motoroknál bizony a lehető legalsó hatáig le van méretezve.
Vagy mivel több helyed van a horonyban, tekerhetsz kicsit több menetet és akkor nem melegszik annyira a vas...
Max 1-2 menettel szoktam többet rakni de még kezdő vagyok ezen a tekercselős területen.De ha lessz időm akkor nekiesek és megoldom.
Sziasztok! Nekem egy VZP80R8 tipusú motor tekercselési adatai kellenének.
Köszi előre is!
Sajnos ebben nem tudok segiteni nem volt még dolgom ilyen motorral . Ha nem találsz megoldást a vastest méretei alapján ki lehet számitani
Szia!
A motor vasmag méretei: vasmag hossza-46mm forgórész átmérője-80mm rudazott forgórész horonyszámai-28 állórész vasmag hornyai-36 A motor 8 pólusú. Ha ki tudnád számítani a tekercselési adatokat, előre is megköszönném
Szia! Én sem ismerem ezt a motort, de semmi más adatod nincs? Ki vannak a hornyok belezve (a tekercselés), mekkora teljesítményre kellene, 1~ vagy 3~, mekkora a horony-keresztmetszet, mekkora hely van a pajzsokban (a tekercselési mód miatt)?
Üdv! Elküldenéd nekem is? Nagyon megköszönném!
Üdv! Egy kalickás forgórész mitől lehet zárlatos? Egy ilyen forgórésznek zárlatosnak KELL lennie.
Inkább olyan szokott történni, hogy megolvad a forgórész. Ez a nagyobb motoroknál fordulhat elő, ha tönkremegy a csapágy és odakapja a statorhoz a rotort. Az állórész is rendszerint leég, de ha megolvad a forgórészben az aluminium, akkor szabálytalan és torz lesz a "fluxus", emiatt esetleg nem fog felpörögni a motor.
Üdv.
Egy leégett egyfázisú aszinkron motort szeretnék áttekercselni 24V-ra. Eredetileg egyforma volt a főfázis és a segédfázis tekercselése, de elviekben jobb az 1/3 - 2/3 tekercselési arány a segédfázis és a főfázis között. A motor várható teljesítménye 120-150W körül lesz majd így a főfázis tekercsét kb 1,2mm átmérőjű huzalból tekerem, de a segédfázis tekercs átmérőjét hogy tudnám legalább megsaccolni, hogy milyen kell? Általában vékonyabb szokott lenni mint a főfázisé, de létezik valami arányszám?
Tisztelt Fórumozók!
Egy 1400/2800-as fordulatú motor tekercselésével adódtak problémáim. Csinált már valaki ilyet vagy hasonlót? Konkrétan az elkötése érdekelne, adattábla a mellékelt képen.
Üdv néktek!
Adatokat keresek a villanymotor belső méreteiről a teljesítmény függvényében! 1 vagy 3 f -ú, minden típus érdekel! Ez a lemezméret(D, d, h) -teljesítmény - fordulatszám viszonylatában!
Dahlander motorról van szó, ezt innen elmagyarázni majdnem képtelenség, ha csaK nem vagyunk vizuálisan egy síkon! Alapesetben kösd össze 4 pólusra, a soros kötéseket ki kell vezetni a sorkapocsra, a csillagpont belül marad, a bemenő 3 pedig a kapocsléc másik felére kerül. Ha 1400 fordulaton működtetjük, akkor a kapcsok nyitva maradnak, a bemenő 3 kap feszültséget, ha 2810 a fordulat, akkor az előbbi bemenetet csillagba kötjük, és a soros kötések kapnak feszültséget!
Hajrá! |
Bejelentkezés
Hirdetés |