Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
 
Témaindító: zgancs, idő: Szept 30, 2007
Lapozás: OK   3 / 15
(#) staci123 válasza karistokodas hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
Ugyananyi menettel vastagabb huzalt ha gondolod hogy elfér...
(#) karistokodas hozzászólása Nov 25, 2010 /
 
Hello
Kicsit vastagabb szerintem elfér,még nem volt időm a forgórészre sem.Ha sikerült,még írok.
Kösz mindent!
(#) rrpisti válasza karistokodas hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Sziasztok!
Nem sikerült előbb idejutni a géphez. Kicsit hiányosan fogalamaztam ami a forgórész méretét illeti. A méret a lemezelt testre vonatkozik,ha jól értelmezem (107) akkor ez csak a fele körül lessz.Meglep a vékony huzalátmérő,jóval vastagabb kellene,hogy legyen. Amennyiben elfér (kétlem)nyugodtan behajthatod vastagabbal nem fog nagyobb áramot fogyasztani csupán jobban tűri a terhelést. Bármilyen is a flex egy kis hobbinak mindenképp megéri.
(#) erbe hozzászólása Feb 26, 2011 /
 
Érdekességképpen:
Nemrég vettem egy régi NDK hajtóműves motort. 3f, 750W.
Felújítás céljából szétszedve láttam, hogy a 3 póluspárú motorban CSAK 9 tekercs van. 1-1 fázistekerccsel szemben a másik 2 fázis átlapolt tekercsei állnak. Ez jelenti az ellentétes oldali pólust. Érdekes, de nem szokványos.
(#) muvi hozzászólása Máj 6, 2011 /
 
Üdv Mindenkinek! Mondhatjuk új vagyok még a szakmában, sőtt, még csak tanulgatom Nemrégiben kaptam egy Projektet az egyik tanáromtól, azzal, hogy irjak egy beszámolót a három fázisú aszinkron motorok tekercselési teknikairol. Mondtam persze, semmi gondd. Pár hétre jöttem rá, mennyire nagy fába vágtam a fejszém ... Az interneten próbáltam valami anyagot keresni, de a keresőből csak annyira jöttem rá, hogy mindenki csinálja, egy X összegért, de el nem árulják hogy hogyan. Most jöhetne az a dolog, hogy aki tudja mit akar, az meg is találja, na igen, én viszont emlitettem az előbbiekben, hogy én még csak most kezdtem, szóval csak sejtem hogy mi kellene, úgy meg nehéz keresni. Ezúton kérnék egy kis segitséget, gondolok én valami használható linkre, vagy E-book-ra, a témával kapcsolatosan. Előre is köszönöm szépen!!
(#) asztalosbela válasza muvi hozzászólására (») Máj 6, 2011 /
 
Barabás Miklós - Karsai Tibor Villamos forgógépek tekercselése

Szerintem, csak könyvtár jöhet szóba.
(#) rrpisti válasza muvi hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
A napokban megpróbálok küldeni egy E-bookot én is itt kaptam.Elég rossz a feltöltésem(5Kbájt),időre van szükség
(#) muvi válasza rrpisti hozzászólására (») Máj 9, 2011 /
 
Nagyon szépen köszönöm mindkettőtöknek a segitséget!
(#) rrpisti válasza muvi hozzászólására (») Máj 10, 2011 / 4
 
Az outlook szerint elküldve
(#) rrpisti válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Köszi,örülök,ha segithetek
(#) muvi válasza rrpisti hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Ahh, eddig nyomtam az ágyat, beütött egy komolyabb megfázás, tehát még csak most volt annyi lelki erőm hogy megnézzem a mailjeim ÉS köszönöm mégegyszer a küldött dolgokat, ezekből már remélem hogy sikerül valamit kerekitenem!
(#) Norbibacsi hozzászólása Jún 15, 2011 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem! Egy alumínium huzalos tekercselési adatot kellene rézre átszámolnom. Van hozzá adata, vagy valamilyen képlete valakinek?
(#) rrpisti válasza Norbibacsi hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Szia Norbibacsi

Jól elkésve vettem észre a kérdésed.A dolog egyszerű,10-15%-al kisebb keresztmetszetű huzallal ugyanazzal a menetszámmal meghajthatod és
(#) winetou hozzászólása Szept 29, 2011 /
 
Sziasztok! Én is elkérném a tekercselésről szóló E-bookot ha még nem késő. Előre is köszönöm.
(#) dobo válasza rrpisti hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Van egy szivattyú motorom ami eddig tökéletes volt de minap nem akart elindulni szétszedtem és látom hogy a lakkozott huzal aluból van!
És több helyen pontszerű oxidáció jelentkezett a huzalon.
2 helyen el is van szakadva ezeket áthidalva már elindul a motor de sok helyen bármikor elficcenhet a huzal.
Át szeretném tekercselni de van egy olyan kérdésem hogy miért kell a huzal átmérőt csökkenteni?
Azért hogy a huzal ellenállása nagyjából azonos legyen az alu huzaléval?
Mert ha nem csökkenteném a huzalátmérőt akkor sokkal jobban bírná az áramot és kevésbé melegedne.
Vagy azért hogy jobban elférjek a horonyban ?
(#) rrpisti válasza dobo hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Szia Dobo!

Csupán a takarékosság véget "kell" a huzalátmérőt csökkenteni. Mivel a rézhuzal megengedett áramsűrűsége nagyobb mint az alu huzalé igy meg lehet takaritani valamennyit az anyagon. Egyébként a gondolatmenet ami a terhelhetőséget illeti helytálló kivéve ha a vastmag nincs jól kispórolva ami a mai motoroknál bizony a lehető legalsó hatáig le van méretezve.
(#) Gafly válasza rrpisti hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Vagy mivel több helyed van a horonyban, tekerhetsz kicsit több menetet és akkor nem melegszik annyira a vas...
(#) dobo válasza Gafly hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Max 1-2 menettel szoktam többet rakni de még kezdő vagyok ezen a tekercselős területen.De ha lessz időm akkor nekiesek és megoldom.
(#) ili56 hozzászólása Márc 15, 2012 /
 
Sziasztok! Nekem egy VZP80R8 tipusú motor tekercselési adatai kellenének.
Köszi előre is!
(#) rrpisti válasza ili56 hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Sajnos ebben nem tudok segiteni nem volt még dolgom ilyen motorral . Ha nem találsz megoldást a vastest méretei alapján ki lehet számitani
(#) ili56 válasza rrpisti hozzászólására (») Márc 21, 2012 /
 
Szia!
A motor vasmag méretei:
vasmag hossza-46mm
forgórész átmérője-80mm
rudazott forgórész horonyszámai-28
állórész vasmag hornyai-36

A motor 8 pólusú.

Ha ki tudnád számítani a tekercselési adatokat, előre is megköszönném
(#) granpa válasza ili56 hozzászólására (») Márc 24, 2012 /
 
Szia! Én sem ismerem ezt a motort, de semmi más adatod nincs? Ki vannak a hornyok belezve (a tekercselés), mekkora teljesítményre kellene, 1~ vagy 3~, mekkora a horony-keresztmetszet, mekkora hely van a pajzsokban (a tekercselési mód miatt)?
(#) miskinc válasza rrpisti hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Üdv! Elküldenéd nekem is? Nagyon megköszönném!
(#) palcsika26 hozzászólása Júl 10, 2012 /
 
Üdv! Egy kalickás forgórész mitől lehet zárlatos? Egy ilyen forgórésznek zárlatosnak KELL lennie.
(#) dcsabi válasza palcsika26 hozzászólására (») Júl 10, 2012 /
 
Inkább olyan szokott történni, hogy megolvad a forgórész. Ez a nagyobb motoroknál fordulhat elő, ha tönkremegy a csapágy és odakapja a statorhoz a rotort. Az állórész is rendszerint leég, de ha megolvad a forgórészben az aluminium, akkor szabálytalan és torz lesz a "fluxus", emiatt esetleg nem fog felpörögni a motor.
(#) c27 hozzászólása Júl 31, 2012 /
 
Üdv.
Egy leégett egyfázisú aszinkron motort szeretnék áttekercselni 24V-ra. Eredetileg egyforma volt a főfázis és a segédfázis tekercselése, de elviekben jobb az 1/3 - 2/3 tekercselési arány a segédfázis és a főfázis között. A motor várható teljesítménye 120-150W körül lesz majd így a főfázis tekercsét kb 1,2mm átmérőjű huzalból tekerem, de a segédfázis tekercs átmérőjét hogy tudnám legalább megsaccolni, hogy milyen kell? Általában vékonyabb szokott lenni mint a főfázisé, de létezik valami arányszám?
(#) _Digital_ hozzászólása Szept 17, 2012 /
 
Tisztelt Fórumozók!
Egy 1400/2800-as fordulatú motor tekercselésével adódtak problémáim. Csinált már valaki ilyet vagy hasonlót? Konkrétan az elkötése érdekelne, adattábla a mellékelt képen.

tábla.jpg
    
(#) csernusok hozzászólása Dec 6, 2012 /
 
Üdv néktek!
Adatokat keresek a villanymotor belső méreteiről a teljesítmény függvényében! 1 vagy 3 f -ú, minden típus érdekel! Ez a lemezméret(D, d, h) -teljesítmény - fordulatszám viszonylatában!
(#) csernusok válasza _Digital_ hozzászólására (») Dec 6, 2012 /
 
Dahlander motorról van szó, ezt innen elmagyarázni majdnem képtelenség, ha csaK nem vagyunk vizuálisan egy síkon! Alapesetben kösd össze 4 pólusra, a soros kötéseket ki kell vezetni a sorkapocsra, a csillagpont belül marad, a bemenő 3 pedig a kapocsléc másik felére kerül. Ha 1400 fordulaton működtetjük, akkor a kapcsok nyitva maradnak, a bemenő 3 kap feszültséget, ha 2810 a fordulat, akkor az előbbi bemenetet csillagba kötjük, és a soros kötések kapnak feszültséget!
Hajrá!
(#) csernusok válasza c27 hozzászólására (») Dec 6, 2012 /
 
Elviekben sem jobb az 1/3-2/3! Meghatározó a forgórész horonyszáma és típusa! De nem ezt kérdezted. Ha maradsz az 1/3- 2/3-nál, akkor a keresztmetszet fele a főfázisénak,a menetszál a duplája!
Hajrá!
Következő: »»   3 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem