Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Audiofil, High End Audio
 
Témaindító: konyak6, idő: Márc 25, 2018
Lapozás: OK   39 / 39
(#) segítő válasza Pali79 hozzászólására (») Csü, 21:58 /
 
2,5 széles, 7 m hosszú szoba elég egyedi. 10W-os csöveshez min. 90 dB érzékenységű "doboz" illene. Például a régi Heybrook HB1, vagy a későbbi VT Preludiomok. Csak nehéz levadászni a régi, jó, vagy szakszerűen felújított állapotúakat. Mindenevők, jók komolyzenére és rockra is. De számtalan jó 10-20l-es korszerű új hangsugárzó is létezik. Első körben én 100 ezer körüli használt hangsugárzót keresnék. Később lehet továbblépni. Komódot hagy ki.
A hozzászólás módosítva: Csü, 22:02
(#) Pali79 válasza segítő hozzászólására (») Csü, 22:11 /
 
Idézet:
„Komódot hagy ki.”
Hely szűkében vagyok, nem nagyon van más opció sajnos.
(#) yagi válasza Pali79 hozzászólására (») Csü, 22:38 /
 
Nekem is kicsit hosszúkás a szobám, de azért nem annyira mint a tied (3,6x5,2m).
Komód helyett lehet alkalmazni egy fali konzolt is - nekem is ez van készülőben - mert másképp nem nagyon férnék el. Persze ebben az esetben közel kerül a falhoz, így hátsó reflexes doboz nem jöhet szóba, viszont ennek előnye, hogy a Baffle step kompenzációval nem kell foglalkozni, ami ilyen kisebb dobozoknál jól is jön az alacsonyabb frekvenciák szempontjából . . .
Nem tudom mekkora a költségvetési kereted, de szerintem is, ahogy már írták, 100e jó magyar forintért használtan már lehet egész jókat kapni, persze attól is függ kinek mi a jó és milyen igényei vannak
(#) Pali79 válasza yagi hozzászólására (») Csü, 22:42 /
 
A 100 környéke elfogadható nekem is, csak nem vagyok túl járatos még ebben a témában, ezért gondoltam, hogy inkább kérdezek.
(#) yagi válasza Pali79 hozzászólására (») Csü, 22:59 /
 
Ha visszaolvasol a topicban, láthatod, hogy nüansznyi dolgokon is vérmes viták alakulnak ki. Ezen a szinten szerintem már nagyon az egyéni ízlések és az egyének fülének kvalitásai döntik el, hogy számára mi a kielégítő előadásmód egy rendszertől.
Ezért tanácsolhat itt bárki olyan hangdobozt ami több vélemény szerint is jó, mert annak van esélye, hogy számodra is megfelel. De igazán csak akkor fogod ezt tudni, hogyha hazaviszed és a saját lehallgatókörnyezetedbe a saját rendszered többi tagjával összekötve meghallgatod . . .
(#) nagym6 válasza Pali79 hozzászólására (») Csü, 23:02 /
 
A többi egység minősége milyen. Hangforrások lemezjátszó magnó erősítő. Ezek szerint érdemes kevesebbet, vagy többet áldozni rá.
(#) Massawa válasza Pali79 hozzászólására (») Csü, 23:05 /
 
Menj be egy jobb PC boltba és kérdezd meg milyen hangszoroik vannak ( házimozira vagy videojátékokra). . Mindegxik sztereo lesz vagy több. Csak a mélynyomo lesz mono mert a mély tartományban amugy sincs sok jelentösége a sztereonak.
(#) Pali79 válasza yagi hozzászólására (») Csü, 23:07 /
 
Idézet:
„Ezért tanácsolhat itt bárki olyan hangdobozt ami több vélemény szerint is jó, mert annak van esélye, hogy számodra is megfelel.”
Erről van itt szó, semmi többről.
(#) cua válasza Pali79 hozzászólására (») Csü, 23:09 /
 
Nekem olyan hulye elrendezesu szobam volt, hogy nem tudtam benne sehogy elhelyezni a hangsugarzokat. Ket ev probalkozas utan valtottam fules-re.
Igazabol nem bantam meg, most mar elvezem.
A hozzászólás módosítva: Csü, 23:09
(#) Pali79 válasza nagym6 hozzászólására (») Csü, 23:10 /
 
Semmi sincs kőbe vésve, csak pont a hangsugárzó van soron. Csak, hogy értsd: ha kaptam volna valakitől egy csúcs lemezjátszót vagy erősítőt, akkor sem vennék hozzá milliókért hangsugárzót és fordítva.
(#) Pali79 válasza cua hozzászólására (») Csü, 23:11 /
 
Hmm. Ez is megfontolandó tapasztalat. Köszönöm, hogy megosztottad!
(#) Massawa válasza btamas81 hozzászólására (») Csü, 23:18 /
 
Az érintettek fülei.
A komolyabb koncerteken két hangmérnök van egy a szinpadon a zenészeknek keveri a hangot a másik meg hátul vagy a nézök között a nézöknek. A szinpadon dolgozo ember a saját monitorjaiban vegy a füllhallgatoban hallgatja milyen hangot hova küld. Általában minden zenésznél van legalább egy monitor vagy füllhallgato meg a szinpad 2 oldalán 2 nagy hangfal ( sok hangszoro) ami a közös hangzást adja . Igy ezekre kell kikeverni minden zenésznek az optimumot. Természetesen figyelni kell a zenészeket is akik megegyezett jelekkel mutatják ( pl a füléhez nyul stb) , hogy jo vagy nem az a hang amit hall.
A nézök között levö keveröpulton meg természetesen a fö hangrendszerben igyekeznek optimális hangot keverni.
Ma ez a technika már annyira fejlett, hogy nyáron egy nagykoncerten (100k nézö), nem is volt keveröpult a nézök között mindent automatikusan és távirányitással oldottak meg. Persze ehhez nagyon pontos zenészek is kellenek, de már van elég computer ami öket is utasitja.
(#) Massawa hozzászólása Csü, 23:28 /
 

Studio munka

Itt van egy egészen erdekes filmecske hogyan születtek a hatvanas évek nagy és jo felvételei.

Dobok felvétele

Ha nem is mindenben, de ma is aktuális lehet, illetve érdekes meghallgatni mit miért csináltak a höskorban. Miért tömték meg a mágnesszalagot ( na nem azért, hogy a vájtfülüek a torzitáson rágodjanak) hanem igy sporoltak meg kompresszorokat és javitottak a jel zaj viszonyon stb.
Akit nem érdekel természetesen nem kell megnéznie és tovább rágodhat pl azon miért volt akkor sok fekete lemez csengöbb mint a másik.
Mifelénk ilyent nem is mertek nagyon kiprobálni, söt a németek elbuktatták a delinkvenst, ha ugy használja ( modulálja) a szalagot, ahogy a tengerentulon.
(#) nagym6 válasza Pali79 hozzászólására (») 0:43 /
 
Ha fejhallgató, nekem nagyon bejött: AKG K271 MKII. Nyugodt kellemes hangú.
(#) Ge Lee válasza Pali79 hozzászólására (») 7:57 /
 
Nagyon is találó a puding próbája az evés mondás, ugyanis nem csak az erősítőkre de a dobozokra is hatványozottan igaz. Ne legyen igazam, de a 2,5x7m-es helyiségben nem nagyon tudok elképzelni rendes zenehallgatást, az 1,5m-es komódra meg hadd ne mondjak semmit... Szerinted, milyen sztereó tér lesz 1,5m-ben? Semmilyen... Azokat a dobozokat legalább 3 méterre el kellene tenni egymástól. A másik eset (7m) akár jó is lehetne, de ahhoz meg akkor nagyon közel fogsz ülni.
A polcsugárzókról már párszor leírtam a véleményem, újra nem írom le mert hátha kimoderálnak, de azok szerintem nem alkalmasak zenehallgatásra, ártól függetlenül se. Pár hónapja hallgattam meg egy Sonus Faber párost, pedig az már közel sem a polcsugárzó kategória, de még az is csak dünnyögött. Ha egy hangszóró mögött nincs rendes doboz, akkor kerülhet az milliókba is, nem fogja tudni sugározni azt ami egyébként benne lenne.
Meg kell hallgatni ez a legfontosabb, a másik, hogy dobozból sem kell ahhoz 10 milliós hogy jól szóljon, ahogy erősítőből sem. Egy Flow One végfok ára több mint 3 millió, és félvezetősben hangra veri is az összes többit amit eddig hallottam, de nem cserélném el a a csöves Primalunámért pedig ez árban csak a harmada volt újan.
(#) cua válasza nagym6 hozzászólására (») 8:12 /
 
Volt szerencsem egyszerre tesztelni egy K701-el valamint osszevetni egy Massdrop (Sennheiser) HD 58X Jubilee-vel.
Nekem kicsit olyan dobozszeru volt a hangja, nem zavaroan de erezhetoen (hallhatoan), persze ebben az is kozrejatszhatott, hogy eleve zart fulesrol beszelunk...
A K701 nekem sokkal jobban tetszett, cserebe (emlekeim szerint) kb 2x annyiba kerul. Ha ujat vennek a ketto kozul ezt valasztanam.
A vegen a HD 58X maradt, de ez talan annak is koszonheto, hogy nem mai darab (meg most is megvan, rongyosra hallgatva) es elegge hozzaszoktam. Bejaratodott a fulem hozza
(#) shany válasza Ge Lee hozzászólására (») 10:43 /
 
Idézet:
„....Szerinted, milyen sztereó tér lesz 1,5m-ben? Semmilyen...”
"...STUDY MONITORS of the type of the LS3/5a, or the ubiquitous Yamaha NS-10M Pro, are used for listening in the near field. Most often we see them lying on the mixing table or standing right behind it, so that the distance from the sound engineer rarely exceeds 100 cm."

"Nearfield listening is a technique where the speakers are placed close to the listener so that they can hear all the details of the mix without the sound being disturbed by reflections from walls and other surfaces in the room. Nearfield speakers are an essential tool for mixing and mastering engineers and will be found in all the best music studios. (…)

The purpose of using nearfield speakers is to create a more accurate soundstage. By placing the speakers closer to the listener, it is easier to control the directivity of the sound and avoid unwanted reflections. This leads to a more accurate representation of the soundstage, which is especially important for critical listening applications such as mixing and mastering...."
Következő: »»   39 / 39
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem