Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ha ven töltés, akkor rossz akkutól nem áll le menet közben az autó
Nem tudom meddig működött ékszíj jó,lemerül az akksi és leáll,ha lehúzom a sarut akkor is,remélem nem fesszabályzó,holnap leméretem.
Azt a sarut inkább ne húzgáld le, mert a 20000Ft-os generátorjavításból könnyen csinálhatsz 200000Ft-os egyéb javítást egy ilyen mutatvánnyal...
Test rendben? Mérj feszültséget járó motornál az akku- és a generátor háza között.
Sziasztok ma a kezembe akadt egy 2-es diesel golf töltés problémával. A tünetek a következők 2 generátorral is gerjesztő fesz túl alacsony 1.9-2.3v ha kihúzom a generátorból akkor egyezik az akku feszültséggel. Látott már valaki ilyet?
Az normális. Amikor tölt a generátor, akkor lesz ott mérhető magasabb feszültség. Ha jól értem, ez a töltésjelző lámpa egyik vége, amit te méregetsz.
Szia igen valóban a töltés jelző lámpa egyik vége. Viszont a műszerfal szalag kábelén van egy ellenálás 150 ohm ami a gyujtáskapcsolóról kap 12v-ot. Viszont töltés csak 3000 fordulat környékén van.
A visszajelző világit nincs töltés alapjárattól 3000 -ig. Ezt mértem is. Töltésjelző lámpa kék vezetékét lehúzva a generátorról lámpa elalszik.
Felgerjeszti magát a segéddiódákon keresztül. A lámpa segít a kezdő lökés megadásában. Bővebben: Link
Kezdem érteni holnap szétszedem és megméregetem a diódákat. Köszi
Akkor egyértelműen a generátorban keresendő a hiba. Belső gerjesztésű, ahogy kadarist írta. Tulajdonképpen (miután felgerjedt) elegendő, ha az aksival össze van kötve, más nem kell a működéséhez.
Sziasztok szóval van egy kis baj, mégpedig hogy 9 darab hibátlan diódát mérek a generátorban ami nem tölt csak nagy fordulaton.
Lekötötted a diódahidat az állórésztekercsről? Kefék, csúszógyűrűk jók?
Szia igen lekötöttem sőtt ki is vettem a házból a diódahidat kefék gyűrűk jók.Se test zárlat se visszafelé vezetés 2Mohm-ig nincs sehol. Teljesen tanácstalan vagyok.
Bosch K1 generátor van rajta? A diódákat a multiméter diódavizsgáló állásában mérd, esetleg egy pár wattos izzóval+akkumulátorral is vizsgálhatod, az még biztosabb.
Forgórészt testzárlatra+ szakadásra. Állórészt szintén. Ha mindez biztosan jó, akkor a szabályzó is lehet beteg. De ezek nagyon jó generátorok voltak, a mechanikus kopásokon kívül ritkán van más baj velük.
3000 felett kezd el tölteni, de ha utána visszaesik a fordulat, akkor megmarad a töltés, vagy megszűnik? Ha megmarad, akkor kevés az előgerjesztés, lehet, hogy az a 150 ohmos ellenállás szakadt.
Vagy kis teljesítményű izzó van a műszerfalban.
Igaz, elfelejtettem, hogy golfról van szó.
Szia 150ohm az 147 szerintem nem szakadt. Igen led van benne.
A feszültség szabályzó egy lemezkén keresztül érintkezik a generátorral. Azt hajlítsd kifelé és takarítsd meg.
Nagy szükségem volna, és megköszönném most a hozzá értő segítségeteket . A következő a problémám, van egy 6voltos rendszerű BMW 1935gyártmányú motorkerékpáron lévő dinamo,
amit ugye generátorként nevezünk pontos megfogalmazás szerint hiszen nem álandó mágnesű permanens gerjesztés hanem egy öngerjesztésű kommutátoros generátor és 6volt feszültséget szolgáltat. A fesz. szabályzója vagy visz.áram kapcsolója sajnos nem jó , ezt elektronikusan próbálnám helyettesíteni. Kapcsolási rajzokat találtam már itt a neten is erre a célra mint 6volt rendszerű fesz. szabályzó de itt a generátor tetején max40szer40mm elektronika kialakítására lévő hely ál rendelkezésre, és ehez kérném segítségeteket hogy egy ilyen kapcsolást adjatok nekem,nagyon megköszönném. Találtam egy ilyen rajzot is, így meg építve az vele a probléma hogy a motor le álítása után még mindíg vissza vezeti a 6voltot a generátorra:Bővebben: Link Szerintetek mi a probléma vele ? Hol találok erre meg oldást ?
Szia!
Csak egy kis pontosítás: ha mechanikus egyenirányító van benne (kefés kommutátor), akkor dinamó, ha váltakozóáramú kimenettel rendelkezik, akkor generátor (alternátor). A problémádra a visszacsapódióda a megoldás, ami nem engedi a dinamóba folyni az akkumulátor áramát. Ezen a rajzon a D1-es jelzésű lesz. Régen a félvezetők előtti időben az áramrelé végezte el ezt a feladatot, lekapcsolta a dinamót az akkumulátorról, ha megállt a motor. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
Értem . Így van mechanikus egyen irányító mint kommutátor tulajdon képen régeben is használták jawa motorkerékpárokon is , én ezt generátorként ismertem de nem vitatkozom , ma már adtál nekem más fórumon is választ kösziszépen
![]()
Csak egy nagyáramú diódát kell beépítened a dinamó és az akkumulátor közé úgy, hogy a szabályzó a dinamó oldalán legyen.
Köszönöm a válaszod
![]()
Nekem is rögtön a dioda ugrott be , legalább 30A tudnia kell, szerintem hüteni is kell (pl ha üres aksit tölt) , még abba vagyok bizonytalan hogy a diodán esik kb 0,5 voltot a feszkó , nem hiányolja-e azt majd az aksi,a teljes töltöttségnél , pl hidegben való inditáskór, mert a szabályzót nem lehet utánna húzni
üdvözlet Feri |
Bejelentkezés
Hirdetés |