Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
 
Témaindító: bodoo, idő: Ápr 3, 2006
Lapozás: OK   19 / 44
(#) bbalazs_ válasza neo515 hozzászólására (») Dec 7, 2010 /
 
Azert valoban nem mindegy, hogy hogyan hasznalja a boot sectort...ha hasznalja egyaltalan. Stimmelnie kell meg a homersekleti kodnak es a sebessegi kodnak is (itt ha gyorsabb, nem baj).
Nem tudom, mit lovagolsz ezen a ttl-en, de tegyel be egyet, ha jolesik
(#) Hari1231 válasza mohapower hozzászólására (») Dec 7, 2010 /
 
Szeva!
Olvastam Fiathoz keresel valami "kábelt".
Azt megkérdezhetem milyen progid van "amit a márka szervizekben is használnak"???
A Puntoról mondanál többet esetleg. A 2000-es Punto az már OBD csatis, ehez már azért könnyebb találni interfacest.
(#) Hari1231 válasza neo515 hozzászólására (») Dec 7, 2010 /
 
Na igen ez is egy jó megoldás!.... DE!!! Azt nagyon kétlem, hogy 20e-ért az eladó ad 1 K/L interfacest (kb. : 5-7,5e Ft)
és a hivatalos szoftvert (aminek a regisztrációja 50 EU - ami majdnem 15e Ft!!!) Szerintem csak az ingyenesen letölthető és ingyenesen frissíthető verzióját kinálja! ... ami bizony ingyenes létére akkor kicsit drága!


(A regisztrált szoftver egyébként sokkal többet tud! ... szerintem megéri azt az 50 EU-t! )
(#) Hari1231 válasza neo515 hozzászólására (») Dec 7, 2010 /
 
Hoppá! Nem egészen értem mit is akarsz?! Légyszíves csinálj egy blokkvázlatot a masinád és az ECU -d működéséről, vagyis hogyan gondolod?!
Ha az ECU progiját modosítod akkor semmi külső kapcsoló nem kell! ... ha viszont külső boxot akarsz használni abbol van olyan amit akár menet közben is kapcsolgathatod!
(... akár 3 állásban: 1. takarékos; 2. normál; 3. sport
(#) magiszter hozzászólása Dec 8, 2010 /
 
Erről a progiról hallott már valaki honnan lehetne beszerezni ?

GENDAN ENGINE CHECK
(#) soliver hozzászólása Dec 8, 2010 /
 
Üdv mindenkinek!

Az lenne a kérdésem, hogy pl egy főtengelyszenzort, hogy kell mérni járó motoron oszcilloszkóppal? Csak simán rákötök a jelvezetékre és leföldelem? Nem csináltam még ilyet csak multiméteres méréseket és nem akarom, hogy az ECU bánja a kísérletet..

Előre is köszi a válaszokat!!
(#) latyakosa hozzászólása Dec 8, 2010 /
 
Peugeot Boxer 2,8 HDI 2002-s a szerviz intervallum "kulcsol" szeretném törölni. Műszerfalról nem akar működni a törlés...
Tud valaki segíteni?
(#) neo515 válasza Hari1231 hozzászólására (») Dec 9, 2010 /
 
Ez mind feltört klón kínai kábel amik egyébként jól működnek mondjon akárki akármit. Több szervíz is ezeket használja évek óta-A lényeg tilos frissíteni.

Launchot is rengetegen használnak vagy vas5054et pedig 90%a kínai. Működik rendesen mind-jópárat magam is használok.
(#) neo515 válasza Hari1231 hozzászólására (») Dec 9, 2010 /
 
Hmm. Vázlatot nem tudok vagyis nem tudom mire gondlsz.

Adot 1db edc15V vagy P vezérlőegység amiben AM29f400BT flash található amiben a motor működéséhez tartozó beállítások vannak elmentve.
Chiptuning során ez van ugye áttírva-módosítva.

Amit én szeretnék, az az, hogy 2x ekkora flest berakni, hogy 2szoftver között tudja valamilyen úton módon kapcsolni 1kapcsoló segítségével.

Tehát a kettő tartalom közül menet közbe azt választom amelyiket akarom. PL. gyárit vagy a tuningot.

Gyári kocsikban is előszeretettel használják ezt a megoldást pl. BMW M5. Egy gomb benyomásával kapcsolja a motor teljesítményét.
Vagyis 2 fájl közül szeretnék választani.

Eddig úgy áll a dolog, hgy talán megvan a megoldás, de lehet, hogy szivat a vezérlő(rossz) mert előbb az eeprom volt rossz csere után kocsi beindul a 2x nagyobb (800as)flessel, de cca 10 perc után dobja a komunikációt.
Ugyan így eldobja a komunikációt asztalon is. Szerintem rossz lesz a vezérlő.

TTL-azért kellene, hogy minél zavarmentesebb és gyorsabb legyen a kapcsolás és a sok kapcsolgatás során ne sérüljön egyik tartalom sem.
Nálam okosabb emberek javasolták a ttl-t ha nem akarom, hogy megsérüljön a sok kapcsolgatás során a tartalom.
Az alaplapon ez úgy néz ki, hogy a 800as flash 2es lába nincs leforrasztva a panelre és agy 10kilós Ren keresztül össze van kötve a VCC-vel. Az ellenállás előtt egy kapcsolóval kapcsolom a testet.
HA működik megírom, csak nem sok időm van vele foglalkozni----működnie kell, mert láttam így vezérlőt megoldva.
(#) bmotor60 válasza magiszter hozzászólására (») Dec 9, 2010 /
 
Szinte megegyezik a Scanmasterrel,csak az opel változata kering a neten,az viszont jól működik-Elm327 1.3tól.
(#) Hari1231 válasza neo515 hozzászólására (») Dec 9, 2010 /
 
Megint nem értettük meg egymást! Persze, hogy kinai K/L illesztő mind! (15 USD -ért mi más lenne!) Én nem is ezt vitatom! A szoftver része! Ami a Innen INGYEN ! letölthető!
Komprende?!
(#) Hari1231 válasza neo515 hozzászólására (») Dec 9, 2010 /
 
Na jó! Nagyából értem mit akarsz!
Egy olyan ECU-ra lenne szükséged amelyen 1 időben két vezérlő program van, ( ... de miért csak 2 ?!!) és ezekből éppen azt használod amely tetszik.
(A BMW azért egy kicsit más.)
... de az alap ötlet jó! Verseny autókon is hasonló ECU -k vannak! Csak ott azért több lehetőségből is választhatunk!
Épitőkészlet : Csináld magad készlet!
... vagy akár egy: Profi verseny ECU !
Amelyekre akár verseny, akár utcai, akár rajt programokat is rá lehet tenni! (... és nagyon könnyen lehet módosítani, igazítani a vezérlő szoftvereken. Teljesen autóra, pályára lehet illeszteni!
Ja még 1 ! (http://www.e85tuning.hu/oldal/ETUN_programozhato_motorvezerlo) - bocs de másképp nem tudtam már deilleszteni!
... és ez még magyar is! ... meg etanolra ez a tuti megoldás! (Mondjuk a többi verseny ECU-t is rá lehet írni Etanolra!)ETUN programozható motorvezérlőETUN programozható motorvezérlő
(#) neo515 válasza Hari1231 hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
komprende
(#) neo515 válasza Hari1231 hozzászólására (») Dec 10, 2010 /
 
Én dízel párti vagyok.

Tudom, hogy vannak komoly verseny ecu-k de a lényeg ebben az üzlet. Ha sikerül megépíteni egy ilyet és működik aminek kell mert láttam ilyet akkor ezt el lehetne adni azoknak akikenk kell a chiptuning de szeretnék megtarani a gyári tartalmat is, vagy továbblpve2 chiptuningot kaphat persze nem 1 áráért, de olcsóbban mint 2 chiptuning és kacolgathatja is.
vagyfl lelehetbe rakniey srlós szofto é egy durvá.Ha olya a kedve az emernek akkor spórol az üzemanyaggal ha meg nem akkor eszetlekedhet.

A fő szempont a kínált bővítése.-Nagyon soan irogatnak programot de kevesen vállalnk kpcsolható szoftot.
És ehhez a gyári vezérlő kell.
És azért 2 kapcsolásos mert nincs nagyobb flash. nincs a 400as helyett pl. 1200as amivel szereltek is ilyen edc15ös vezérlőket.
Van rá módszer a több program kapcsolására, csak oda már valami komolyabb dolog kellpl. több flash között kapcsolgatni-ez lhetne már az ecun kívüli berendezés is.
(#) soliver válasza (») Dec 10, 2010 /
 
Üdv! Az én általam feltett kérdés se ide tartozik mégis ide moderálták Sajnos el is veszett az "eszmefuttatásban"
(#) Hari1231 válasza (») Dec 10, 2010 /
 
... ue. fordult meg az én fejemben is! ... gondoltam, meg is kapjuk a beosztásunkat!
Sokkal inkább tartozna az ECU javítás v. programozható, állítható ECU témakörbe!
(átrakod? clear - delet)
(#) neo515 válasza Hari1231 hozzászólására (») Dec 11, 2010 /
 
JA hogy ilyen is van? Nem találtam sajnos-de ha van akkor oda kellene áttpakolni tényleg.
(#) Hari1231 válasza mohapower hozzászólására (») Dec 12, 2010 /
 
Pobáld meg ITT! Kedvedre válogathatsz, ...amely szimpatikus!
(#) Pintero hozzászólása Dec 15, 2010 /
 
Sziasztok!
Van egy 1994-es Asrta F-em és a hibatábláját szeretném kiolvasni,ebben kérném a segítségeteket.Milyen szoftival és kábellel próbálkozzak?
(#) Hari1231 válasza Pintero hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
A '94-es Astra még villogó kódos. A diagnosztikai csatlakozóban összekötöd az "A" és "B" kivezetéseket, gyújtásra teszed és villognia kel a "Chek lámpának"!
A villogó kódokat megtalálod az interneten.
Vagy itt -
Opel vill.cod
(#) Pintero válasza Hari1231 hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Köszönöm a segítséget!
(#) barany165 válasza soliver hozzászólására (») Dec 16, 2010 /
 
Szia! Feltételezem induktív szenzorról van szó, mivel nem írtad a márkát, motorkódot. A szenzor önindítózás alatt kb: 2V amplitudójú jelet "ad" , külömben el sem indul, legtöbb hiba a szenzor tekercsének szakadása, ill. mágneses sönt. /forgács, fémreszelék/.
A szkóp mérőfejét az eggyik vezetékre, a testet a másikra, mivel nagy a bemenő ellenállása - nem tesz tönkre semmit, persze a szkópot galvanikusan elválasztva, a kocsi testjével nem összekötve !!
100V/div méréshatárról indulj lefelé! Üdv!
(#) masziozd válasza magiszter hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Én hallottam és nekem is kéne valahogy ,mivel
DX35-ös interfészhez ezt ajánlották.A scanmaster nem jó
ehhez az interfészhez az ELM -hez viszont igen mint
azt "bmotor60" is mondotta volt.Ha valaki tudna ebben
a GENDAN ENGINECHECK program megszerzésében se-
gíteni azt megköszönném én is.Üdv.
(#) Pintero válasza Hari1231 hozzászólására (») Jan 5, 2011 /
 
Láttam működni a kiolvasót,tehát a kérdés milyen kábel kell hozzá.
(#) szabics válasza zsolty7 hozzászólására (») Jan 5, 2011 /
 
Köszi, de nem lehet olvasni. Ha nagyítom se. Megtudod csinálni olvasható formában?
(#) bmotor60 válasza masziozd hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
A dx35 simán megy a scanmasterrel és a modiaggal,mind kettőtt használom a legutolsó,legfriseb verziókat,de a régebbi verziókkal is megy.

a gendan engine check letölthető,de csak az LE-light verzió,viszont az is nagyon tuti,az viszont ELM327 1.4 től megy nekem

letölthető az EOBD BT-től
(#) masziozd válasza bmotor60 hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Nos én letöltöttem az "LE" verziót ,de alapból
aktivációs kulcsot kér.Nekem DXM1-16 interfészem van
ami ugyanazt a modult tartalmazza ami a DX35-ben van,
mégsem megy a scanmaster-rel.

LE.JPG
    
(#) Hari1231 válasza Pintero hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Igen! Van, létezik interfaces, ... de max. ua. mutatja amit a vill. cod!
Nézd meg ezt az oldalt! : GM interfaces
Itt megtalálsz mindent!
(#) bmotor60 válasza masziozd hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Szia!-persze,felmégy a gendan oldalára,regisztrációra,beirod a 1384 kódot mag a neved és kapod emilben a kódot
(#) masziozd válasza bmotor60 hozzászólására (») Jan 7, 2011 /
 
Igen ,ezt már másfél hete megtettem és azóta semmi.
Következő: »»   19 / 44
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem