Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
 
Témaindító: bodoo, idő: Ápr 3, 2006
Lapozás: OK   18 / 44
(#) loribacsi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
ako marcsak a szakembereket kel megtalaljam
(#) bbalazs_ válasza loribacsi hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
A benzinnyomast a legtobb auto beepitett nyomasmerovel meri, azt eljuttaja a befecs computerhez, szoval ez az adat megvan, mar csak ki kell jelezni. 2000-es utan az OBD szerintem kepes ra.
Talan a benzinnyomas jeladorol direkt lejovo jel is informativ lehet, kialakitastol fuggoen.

Az 'allithato aram feszultseget, amivel az injectorok nyitnak' nem tudom ertelmezni, hogy mi akar lenni...
Az injectort idovel vezerlik.
Szoval az ido-feszultseg fuggvenyt szerintem sima szkoppal lehet latni. Ha aramot is akarsz merni, akkor sorbakotsz vele egy ismert, nagyon kis ellenallasu sontot, aztan az azon eso feszultseget mered (erosites utan), szinten szkoppal, ez aranyos lesz az arammal.
(#) loribacsi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Hat enel sokal bonyolultabb mint amit leirtal.A benzineseknel nincsen (legalabis en meg egy autonal sem talakoztam meg vele) hogy benzin nyomast merjen a computer (ez csak a Diesel nel lehetseges a comon rail rendszereknel).Ahoz hogy a benzines injektort megvizsgald kikene szerelni a gepkocsibol es egy kisebb vizsgalo padra felteni.Na en ezt a padot szeretnem megepiteni nem lene bonyolult sot van is egy de szeretnem tovabb fejleszteni.

246_2040.jpg
    
(#) 77blsoft válasza loribacsi hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Az benzines injektor néhány milliszekundumig kap 12V-ot, ekkor a benne lévő tekercs meghúz és a tűt megemeli, ekkor spriccel. Az injektor mögött lévő benzinnyomás központi befecskendezős autóknál 1-2 Bar, a közvetlen befecskendezésűeknél (hengerenkénti) általában kb 3-5Bar. Azt tudni kell, hogy a legtöbb autóban spórolnak a meghajtó fokozattal, ezért két hengernél egyszerre van befecskendezés, ilyenkor a természetesen a zárt szívószelep mögé fecskendezi a benzint mondván, ha a szelep kinyit, akkor úgyis befolyik a hengerbe és ott majd elég. Visszatérve a teszterre: A jellemző nyomást kell egy szivattyúval produkálni, ami ezesetben 1 és 6 bar között kell hogy állítható legyen. A nyomásszabályozás mechanikusan is megoldható egy állítható tartószeleppel. A szelep kapcsolgatása egy szabályozható frekvenciájú és kitöltési tényezőjű elektronikával megoldható. Természetesen a szelepek tekercseinek az áramát teljesítményfet (impulzus védődiódával párosítva) kapcsolgatja. A mérőpoharakat nagyobb méretű kémcsövekből meg lehet csinálni. A maximális befecskendezési idő (ami a legalacsonyabb fordulaton fordulhat elő) az a vezérlési diagramból kikövetkeztethető, mert annál hosszabb biztosan nem lehet, mint ameddig a legalacsonyabb fordulatszámon a szívó szelep nyitva van. Ahhoz, hogy eldöntsd, hogy egy szelep jó-e tisztában kell lenni azzal, hogy egy adott típusú jó szelep az adott fordulatszámon és töltési idő mellett mennyi milliliter üzemanyagot kell, hogy befecskendezzen, valamint az üzemanyag és a szelep hőmérséklete is kis mértékben befolyásolhatja a mérést. Sokat elárul már eleve az, hogy a szelep porlaszt vagy csak "bepisil". Ha kopás miatt csökken a 4 szelep porlaszási mennyisége, de azok egyformák, azt az ECU viszonylag jól tudja korrigálni. (lambda szonda, kopogásérzékelő stb.)
Tehát a négy egyforma enyhén kopott szelep, ha az nem "pisil", hanem rendesen porlaszt, az még jó lehet. Hiába cseréled új szelepre nem lesz sokkal jobb a motor. Még hozzátenném, hogy a gyújtógyertya színéből jól lehet következtetni az adott hengerben végbemenő égési folyamatról, ez egyszerűbb vizsgálati módszer, mint kiszerelni a befecskendező szelepeket ész tesztelgetni. A másik módszer, ha a motor egyenetlenül jár húzd le a gyertyapipát sorba (egyenként) a hengerekről, esetleg a befecskedezőszelep csatlakozóját.Ha valamelyik henger "kiiktatásánál" nem vagy csak alig változik a motor egyenetlen járása, abban van a hiba. Természetesen, ha leáll a motor vagy kegyetlen rossz lesz a járása, akkor egy éppen egy jól működő hengert iktattál éppen ki.
Remélem tudtam segíteni, bár elektronikai ember vagyok, de már több modern autót megjavítottam, amelyiket a szervízben passzoltak.

A fenti hozzászolásokhoz:
A legtöbb benzinesben, ha jár a motor a szivattyú folyamatosan azonos mennyiséget szállít és egy nyomáshatároló szelep engedi vissza a felesleges mennyiséget.
Pl az Audi TT-ben biztosan van nyomásszenzor, mert annak a motorvezérlő elektronikája képes a szivattyú szálltási mennyiségét szabályozni. Mi gyártjuk hozzá a szivattyú vezérlő áramkört.
Egykörös (visszafolyóág) autó is létezik -bár a típusra nem emlékszem-, de az ha lelevegősődik akkor...
(#) 77blsoft válasza loribacsi hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Bocsi, a zárójelben visszafolyóág nélkülit akartam rni, de mégegyszer nem tudtam a hozzászólást módosítani.
(#) loribacsi válasza 77blsoft hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Ra tapintotal a lenyegre hogy mit is akarok kesziteni.En evel amit itt leirtal tisztaba vagyok maskulomben nem kezdenek bele az otletembe.szoval te azt irtad hogy a nyomast lehet korogalni egy mehanikus szelepel, na en edig ezt a modszert hasznaltam es most szeretnem hogy ha egy elektronikus szelep vezerelni.Ezt meg megtudnam oldani egy potenciometer es egy szelep segitsegevel.De ara gondoltam hogy hogylehetne hogy egy pici kijelzon jeleze hogy menyi a nyomas a rendszerbe?Egy comon rail nyomas erzekelot hasznalnek fel de a kapcsolasi rajzal bajom van.Nagyabol erol lene szo.
(#) 77blsoft válasza loribacsi hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
A common rail nyomásérzékelőt még nem tartottam a kezemben, de szerintem az is a nyomással arányos feszültséget ad ki. Ha tévedek, akkor javíts ki. A nyomás még érzékelhető nyúlásmérő bélyeggel is, annak az ellenállását kell mérni, de az ellenállásváltozás nagyon kicsi, ezért minőségi mérőerősítő szükséges a jelének a feldolgozásához.
A nyomásszabályozást és úgy oldanám meg, hogy a szivattyút dc motorral hajtanám és annak a feszültségét PWM-el szabályoznám a nyomásmérő feszültségértékének arányában.
Nem akarlak elkeseríteni, de az ilyen elektronikus nyomásszabályzó rendszer megépítésében azért vannak bukatók. PID szabályozás megoldása. Lehet, hogy egy egyszerű szabályozás be fog neked lengeni, ha nem jól választod meg mechanikához illeszkedő PID állandót. (PID = proporcionáló, integráló, differenciáló --> szabályozástechnikai fogalom)
Persze a nyomáskijelzést a szenzor beépítésével megoldhatod, de kalibrálni kell, ebben az esetben én egy mikrokontroller mellett szavazok.
Én elektronikában utazom, de ismerem a hátrányait is, de neked kell döntened. Én mechanikus nyomásszabályozást építenék, és mechanikus nyomásmérést alkalmaznék. Egyszerűbb.
Csodát ne várj egy elektronikus kütyütől sem, amikor injektorokat tesztelsz, lehet hogy a benne lévő rugók ereje már gyárilag is 10-20%ban eltér, így ilyen 0,1%-os pontoságú mérésekben nem is kell gondolkodni.
A tesztpadodon az adott időpillanatban az injektorok tápnyomása mindegyiken egyforma, még, ha ingadozik is kissé, ezért a poharak egyenletesen kell, hogy teljenek a közelítőleg egyforma injektorok alatt.
A poharakat sem tudod nagyon pontosan leolvasni. Ezért nincs értelme a szerkentyűt túlbonyolítani.
Egyébként iparban a mennyiségeket szokták mérni érzékeny digitális mérleggel is. A mérlegen van egy pohár és abba adagol bele a gép.
Már megint egy regényt írtam... de írj nyugodtan és ha gépnél leszek válaszolok, ha tudok.
(#) 77blsoft válasza loribacsi hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Ha csak a nyomást akarod szabályozni, akkor arra van a proporcionális szelep, de azt PWM jellel szokták meghajtani, de ahhoz is fel kell dolgozni a nyomásszenzor jelét. PID szabályozás itt is kell.
(#) car.guru válasza loribacsi hozzászólására (») Nov 18, 2010 /
 
Szia! A Cammon Rail nyomásmérőről lebeszélnélek, azon egyszerű oknál fogva, mert a mérési tartománya 0-től, akár 2500 bar-ig is terjedhet. Ami a Te estedben nagyon sok, hiszen max 6 bar-ig mérsz, tehát ilyen kicsi változások esetén a fent említett szenzor jelet sem ad. Talán célravezetőbb volna keresned egy olyan nyomásmérő szenzort, aminek a mérési tartománya a mérendő közelében van! (pl. motorolaj nyomás mérő, stb.)
(#) katona.t hozzászólása Nov 18, 2010 /
 
Üdv,
Mercedes A osztályhoz tudtok segíteni szerviz csati rajzot és programot találni?
(#) akos70 válasza katona.t hozzászólására (») Nov 18, 2010 /
 
Carsoft 7.4
(#) Hari1231 válasza alparka hozzászólására (») Nov 18, 2010 /
 
Nekem is van Op-Com kábelem progival, de szerintem korrekt a működése! (... ja ez nem kínai, de olyan is volt már a kezemben. ... semmi probléma nem volt vele!)
.... a légzsák és ABS hibakódot csak akkor tudod törölni, ha már megjavítottad (cserélted a hibás alkatrészt) !
(#) zsolty7 válasza car.guru hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Mostanság kevesebbet foglalkozom az interfészekell mert veteránozok. De ami a lényeg érdekelne 1 jó és megbízható diagnosztika ami mindent visz (esetleg Maserati 3200-at is), lehet vele hibakódot olvasni, programozni, stb. Kb 400e körül azthiszem lehet ilyeneket kapni. Azért fordulok hozzátok mert nem szégyen a mi szakmánkban sem a tapasztaltabbtól segítséget kérni. Legalább is felénk ez nagyon jól működik. Előre is köszönöm a segítséget.
(#) bbalazs_ válasza zsolty7 hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Szerintem ilyen nincs. Max az egy konszernen beluliek.
A sima OBDII meg csak a motorra jo.
(#) Hari1231 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
:eek2: ezt miből gondolod?! Az OBD-t az egyszerű K/L ill. a Elm (stb) interfészekre érted akkor sem értek veled egyet! ( Sima K/L, KK/L illesztökhöz is vannak nagyon spéci progik, amik szinte mindent tudnak egy adott tipuson belül!)
A komolyabb diagnosztikai illesztők bizony nagyon profi szinten tudják az autók nagy többségét! Viszont!!! Olyan ami minden típust kiemelkedően jól kezel .... na az már !
... és 400e az nagyon induló ár ebben a kategóriában!
Néhány pl.:
- Launch X-431 (nagy kedvencem! ... ez csak az én saját véleményem!)
- Multi Di@g az Actia-tól ! az új PassTru illesztő nagyon király és a progi is nagyon magasszintű!
- DEC Auto Sanner 3 egy fantasztikus, dinamikusan fejlődő diagnosztikai faces!
.... stb, stb lehetne folytatni a sort!
(#) Hari1231 válasza Hari1231 hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Igy talán egyserűbb lessz.:
- Launch (car.guru utolagos engedéjeddel! )
- Actia (itt van más is!)
- DEC Superscan 3 (érdemes megnézni, esetleg kipróbálni!!!)
(#) bbalazs_ válasza Hari1231 hozzászólására (») Nov 21, 2010 /
 
A SZINTE mindent tudnak a kulcsszo. Mi az, hogy kiemelkedoen jol kezel? Mi az, hogy nagy tobbseg?

Nincs ertelme annak, amit mondasz, tul-altalanositasz. Vagy tud mindent vagy nem. Es olyan nincs, ami mident tud, mert az a gyari. Es az nem univerzalis. Minek tudjon mas tipust? Meg az ara is kb tipusonkent annyi.

pl. a Renault Lagunaban a muszerfal pillanatnyi megvilagitasanak az erteket nem tudom, melyik univerzalis fogja tudni. A gyari tudja.

Az, hogy az OBDII hibakodot ki tudja olvasni, meg a rutinnal torolni tud EGYES hibakodokat, az meg nem emeli az eredeti fole.
(#) car.guru válasza Hari1231 hozzászólására (») Nov 21, 2010 /
 
Hari! Köszönöm szépen megint, az általam forgalmazott termék dicséretét (Launch)!
Múltkori, a Magyarításról szóló beszélgetésünkhöz egy új infó:
Elindult a Launch teljesen hivatalos Magyarítása!
Megkaptam a Launch-Európától a fordításra, és a Magyar nyelvű szoftverre a kizárólagosságot! Ami azt jelenti, hogy aki tőlem vásárolja a Launch-ot, az a későbbiekben, a Magyar nyelvű szoftver letöltésére is jogosulttá válik!
Ez a gyakorlatban két dolgot jelent.
1.) A héten (hétfőn) megkapta a szakfordító cég az Opel programot és elkezdte a fordítást. A fordítás menete a következő képen alakul: Opel; VAG csoport; BMW; Mercedes; Suzuki; Toyota; és így tovább. Kb. március idusára meg lesz a java (a Ssangyong; Subaru és hasonlók egyenlőre egy kicsit még váratnak magukra).
2.) Egy szatyornyi pénztől szabadulok meg!

Most inkább fordító cég szeretnék lenni, mint műszerforgalmazó!
A weblapommal kapcsolatban annyi, hogy lassan feltöltök ígérem minden termékem rá (Autocom; Pico-Tech; stb), de most meghalni nincs időm!
(#) car.guru válasza zsolty7 hozzászólására (») Nov 21, 2010 /
 
Zsolty7!
Először is engedd meg, hogy megköszönjem a bizalmadat, megpróbálok megszolgálni rá!
Másodszor pedig engedd meg, hogy rettenetesen irigyeljelek, mert Te azzal foglalkozhatsz, amiről én csak álmodhatok (restaurálás)! Sajnos nekem még nem jött el az az idő, mikor én is ezt tehessem, de majd nyugdíjasként, ha megérem!
Viszont csak egy jó és két rossz hírem van Számodra!
Kezdem a jóval: A Launch Diagun is, "1 jó és megbízható diagnosztika ami mindent visz..."!
A rosszak:
1.) A Maseratit a Launch is csak EOBD protokolon látja, mint mint minden általános diag eszköz (kép a mellékletben). Erre a típusra, az SD-1;-2;3-as készülék alkalmas, de persze más készülékek is ismerik azt a protokollt, amit a Maserati használ. EOBD-én keresztül viszont az Autocom is "viszi" Magyarul. (lásd melléklet)
2.) A fennen említett készülékek ára viszont meghaladja az Általad meghatározott összeghatárt sajnos. Ugyan az SD 3-at már hamisítják, és valszeg kb. ilyen áron beszerezhető, de meglehetősen kockázatos a megvásárlása, mert ....... és nem is univerzális diag.
Én szerintem (persze "minden szentnek, maga felé hajlik a keze"

), ma kis Hazánkban a leginkább használható univ. diag. eszköz a Launch Diagun és az Autocom CDP pro. Sajnos az árak magasak, de a többi készüléké is kb ott tart árban, mint e kettő, csak szolgáltatásaiban marad messze el. Persze a kereskedők mindegyike állítja, hogy az övé a jobb. Én meg azt mondom mielőtt bármit is veszel, próbáld ki! Én odaadom néhány napra mindegyiket, tesztelésre és a tapasztalataid alapján tudsz igazán objektív döntést hozni. Ha az árak is érdekelnek, keress itt!
Remélem tudtam segíteni! Üdv: D.I.

Autocom.jpg
    
(#) car.guru válasza bbalazs_ hozzászólására (») Nov 21, 2010 /
 
bbalázs!
Most had keljek Hari és az univerzális diagnosztikák "védelmére"! Lehet engem vádolni elfogultsággal,mint forgalmazót, de büszke vagyok arra, hogy mellette "szaki" is vagyok, tehát valamelyest objektív is. Szerintem csak részben van igazad. Azokhoz a munkákhoz, amik ma egy átlag, általános autószervizben zajlanak, bőven elégséges egy jó univerzális, soros diagnosztikai eszköz. Kell még egy jó szkóp, jó adag tudás, tapasztalat, türelem, kitartás, háttér információk és minden autó "meggyógyul". Persze az is igaz, hogy a gyári diag.-nál nincs jobb, de ha minden típusból szeretnél egy gyárit, hát ....... !? Szóval vastag bugyellárisra lesz szükség az elején! No persze, ha van...... Sajnos az sem kivitelezhető, hogy csak egy-két típust vállalj be (vagy, csak a nagy városokban), tehát marad az, hogy veszel "kicsi" pénzből egy univ. diag.-ot és ha nagy a baj, megkeresed a márkaszervizes haverod, aki néhány Huf-ért orvosolja a bajt.
Vissza térve a Renault Lagunához, csak annyit szeretnék mondani, hogy a Launch és az Autocom is tudja, ezt a "mindennapokban oly fontos" információt megjeleníteni (lásd, melléklet)

Gyári VS Univ. !
Persze vannak általános diagok, melyek fejlesztése során nem a tudás volt a fontos, hanem a bevétel, de a profi cuccoknál nem ez a helyzet!
A Launch-nál, a fejlesztés úgy zajlik ( idén nyáron a saját szememmel láttam!), hogy két-három pici, húzottszemű, sárga pasi leül egy gyári diag.-gal, egy adatgyűjtővel (logger), az autó elé és elkezdik megszólaltatni a gyári diaggal az autót és mind ezt felveszik. Hazamennek és a loggerből kiolvassák mi is történt a kommunikáció közben. Ugyan ezen történéseket, belefordítják ezután a saját kis eszközük szoftverébe. Tehát nemes egyszerűséggel lopnak! Persze bizonyos funkciókat kihagynak, mert azért valljuk be be őszintén az ECU programjának frissítése, nem olyan nagy baj, ha gyári privilégium!
Érte is vád a Launch mérnökeit, az autó gyárak részéról, hiszen triviális, hogy lopnak, hiszen még a szoftver külcsínje is teljesen megegyezik a gyáriéval. A felmerült kérdésre, hogy miért is nem fizetnek legalább jogdíjat a gyári szoftverért, a válasz az volt, hogy "nagyon szívesen fizet a Launch minden autógyárnak, csak előbb rendezzék Kína felé, 1000 évre visszamenőleg a papír és a puskapor jogdíjait!" !
(#) bbalazs_ válasza car.guru hozzászólására (») Nov 21, 2010 /
 
OK, visszavonulot fujok, tenyleg tudja, igazad van.

De mivel az autoiparban minden gyarto egyedi megoldasokat alkalmaz, nincs olyan, hogy univerzalis. Olyan van, hogy egy egyseges kezelo felulet alol vannak kulonbozo eszkozok. Csak gondolj bele, mas protocol, mas FIZIKAI felulet.

Peldakent: kell nekem egy olyan eszkoz, amivel szoget verhetek be az irodaban es irni is lehet vele. Ennek a megoldasa egy kalapacs es egy toll osszeepitese. Ertelme semmi, de ez az univerzalis eszkoz, amit a felhasznalo igenyelt.

Mivel csak a velemenyemet mondtam el, en itt be is fejezem.
(#) oneszb hozzászólása Nov 21, 2010 /
 
Üdv mindenkinek!
Hobbi szinten elkezdenék foglalkozni egy kis ismeretszerzés céljából Diagnosztikával. Az autóm jelenleg egy w202-es C220-as Merci, még 1995-ös. Ha minden igaz, nem CAN BUS os még. De tavasszal le szeretném cserélni egy 2001-esre ami már az. Most építettem bele egy másik (W210) Km órát, és azt szeretném jobban kiismerni. Érdekelne minden olyan eszköz amivel bele lehet nyúlni ezen típusok órájának, ECU-jának a lelkébe. Most a fő gondom, hogy a szép, és lényegesen többet tudó óra minden funkciója tökéletesen megy, csak mivel az én autóm 4, a bontott meg 8 hengeres volt, a fordulatszám mérő pont a felét mutatja a valósnak. Ezen külső áramkör építésével tudok segíteni, de jobb lenne ha Soft módon menne a beállítás. Kellene ezen kívül természetesen hibakód olvasás,törlés, és ha lehet élő adat megjelenése is. PC alapú lenne a legjobb, de mindenre nyitott vagyok. Köszi előre is.
Ja és még a régi 38? pólusú kerek csatija van.
(#) Hari1231 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Nov 21, 2010 /
 
... valahogy nem értjük egymást!
Azt mondod nincs olyan univerzális eszköz. A sok közül csak 1-et és talán a legolcsóbbat, legegyszerűbbet említeném! Mondjuk az Uniscan v. Euroscan a VISA progival. Ez egy "univerzális" (ami nem azt jelenti, hogy mindent tud!) igaz csak a 2000 előtti autókhoz, de nagyon jó!

(.... még 1. : - K/L interfaces (most ne bonyolítsuk, hogy USB v. soros meg CAN!) Ez az egyszerű kis illesztő pl az alapja a VagCom v. VagTool programnak IS! És ha ismered ezeket a progikat akkor tudod, hogy ezek szinte teljesen ugyan azokat a funkciókat tudják mint a gyári VAS! (...és a "szinte" kifejezés itt csak a legapróbb eltérések miatt van!)
A másik: ugyan ez az illesztő használható a Fiat ECU Scanner programmal vagy a DDT-2000 programmal - ami a Renault gyári diagnosztikája volt még nem is olyan régen!
Tehát .... azt hiszem ez a K/L illesztő elég univerzálisnak mondható.
(Az univerzális nem azt jelenti, hogy "mindent" tud! ... )
(#) zsolty7 válasza Fdok hozzászólására (») Nov 28, 2010 /
 
Ha valakit még érdekel ford EECIV hibakódoka ki lehet villogni.
(#) neo515 hozzászólása Nov 30, 2010 /
 
Sziasztok.

Bocsi hogy ide írok de hátha valaki útbaigazítt ebben a rengetegben.
Pár hete már keresgélek a témák közt de nem találom, hogy hol is kérdezzek így ez tűnt a leg kézen fekvőbb megoldásnak mivel autós kérdés.

Szóval.
AM29F800BB flasht szeretnék kapcsolni úgy hogy 2db AM29F400as flash tartalmat égetek bele.

A lényege az egésznek, hogy egy kapcsolható chiptuningot készzítsek egy edc15V vagy P vezérlőegységbe.

Ami a lényeg, hogy továbbra is tudjam írni, olvasni OBD-n keresztül, csak attól függően, hogy hová kapcsolom a kapcsolót azt a részét tudjam kiolvasni a flash-nek Vagy az egyik felét vagy a másik felét.
Menet közben szeretném kapcsolni vagyis kapcsolni a kettő szoftver között így kapcsolhatom a kocsi teljesítményét. tudom, hogy kell egy TTl áramkört közberakni, hogy minél zavarmentesebb és pontosabb legyen a kapcsolás.

Ha valakinek van némi infója ezzel kapcsolatban esetleg egy komplett leírás-rajz vevő volnék a dologra emberi áron.

Üdv. Norbi
(#) mohapower hozzászólása Dec 6, 2010 /
 
Sziasztok!

Egy Fiat puntón szeretnék diagnosztikát csinálni, aminek a szoftveres részével nem is lenne gond, viszont nem tudom h milyen csatlakozóval/kábellel tudnék rákapcsolódni, illetve milyen átalakítóra lenne szükségem. Esetleg kapcsolási és bekötési rajz?
(2000-es évjáratú fiat punto 1.2elx)

Köszi előre is!
Üdv.
(#) neo515 válasza mohapower hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
cca 20-30e forintért lehet kapni szoft+interfészt-ennyiért kár vele szerintem vesződni.
Kérezd meg tőlük:
http://www.fulldiag.fw.hu/
20 000ért van fiatra diagjuk-igaz puntót nem ír de szerintem azt is tudja ha viszi az 1.9jtd-ket.
(#) bbalazs_ válasza neo515 hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
Ugy hallottam, nem lehet, mert egyes autok gyujtaskor megnezik az ellenorzo-osszeget, megjegyzik, aztan ha menet kozben nem stimmel, akkor veszprogramra allnak.
Amelyik nem ilyen, ott gyakorlatilag a legmagasabb cimbittel kell jatszanod, szerintem egy tranyo siman eleg. De hogy menet kozben ezt hogyan fogod megoldani...nehez ugy. Ha van egy ertek, ami tobb-byte-os, akkor kiolvassa az also byte-ot, te valtasz, kozben a hi byte cimen mar mas van...total hulyesegeket olvas. A vezerloprogin is valtoztatni kell akkor, szerintem tul mely a viz, amibe beleugrani keszulsz.
(#) neo515 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
Úgy tűnik, hogy meg van a megoldás.

am29f400bt helyett lett berakva am29f800bb. Holnap próbálom le. HA nem megy 1 probléma lehet az hogy nem BT végződésű flest használtam. MAjd elválik holnap.
A 800as fles lábára egy R kerül ami megy a vcc-re.
Az R előtt lehet majd testet kapcsolni-vagyis pofon 1x a megoldás amit láttam is működni egy pdtdi motornál-ami szintén edc15ös vezérlő. Remélem holna már menni fog.

JA még annyit, hogy ha azt akarjuk, hogy jól működjön akkor egy ttl-t is közbe kell iktatni pl. 4011est.
(#) mohapower válasza neo515 hozzászólására (») Dec 7, 2010 /
 
Szoftverért nem akarok pénzt kidobni, van egy full verziós fiat márkaszervizben használt programom. Annak a módját szeretném megtudni hogy milyen rendszerű kábelt illetve csatlakozót kellene használom ehhez az autóhoz. Azért köszönöm a választ!
Következő: »»   18 / 44
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem