Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
 
Témaindító: bodoo, idő: Ápr 3, 2006
Lapozás: OK   17 / 44
(#) Hari1231 válasza car.guru hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Köszönöm, hogy "beleszóltál"! Én nem akartalak kéretlen reklámozní it, ezért nem ajánlottam, hogy fordúljon hozzád!... pedíg !
Én több mint 5 éve találkoztam a Launch X-431-el. A magyarnyelv? .... nekem nem hiányzik!!! Sőőőőt! ..... de nagyon sok szervízben ez az első kérdés! "Magyarúl is tud?!"
Viszont azt azért megjegyzem, hogy több oktatást kéne szervezní! (Érted amit mondok! )
Én speciel szívesen venném - akár még itt is - ha ezt a profi ezközt egy kicsit "bemutatná" valaki . .... még esetleg egy külön forumot is lehetne nyitní!
(#) car.guru válasza Hari1231 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Nosza rajta!!! De az mondjuk durva lenne, ha én nyitnék ilyen fórumot!
Ha valaki megteszi, én mell szélességgel adom magam hozzá!!!
Még házi tanfolyamot is csinálhatunk! Én mindenben benne vagyok!!
De ha mégsem lesz Launch fórum, de érkeznek kérdések a diagnosztika témakörben, (vagy peca ) ügyben arra is válaszolok!
(#) car.guru hozzászólása Szept 1, 2010 /
 
Nos hogy ez a fórumrész ami, ennyire aktív, így megint bátorkodom írni!
Bocsánatos bűnként kérem kezelni, hogy magam hasznára terelem a nem folyó folyamot! De ha nincs kérdés!
Tehát tényleg van értelme a Launch fórumnak? K.b. 3 hét, és az ADFS.HU-n indul egy Launch fórum. Akinek kérdése van, tegye fel, mert abból tanulunk!
(#) Hari1231 válasza car.guru hozzászólására (») Szept 2, 2010 /
 
Akkor ez a kérdés megoldódík! ... sokat hezitáltam a forum indításán - mivel én irtam le - még mindíg nem tudom eldöntení lenne-e igény itt erre! Azthiszem ilyen kaliberű diagnosztikai müszer inkább "szakmai" körökben lenne kapás! ( Tulajdonképpen én nem egésszen arra gondoltam, hogy itt nyíljon egy ilyen fórum! ... és szerintem ezt annak kell megtennie aki ebben legilletékesebb!)
Én speciel nagyon örülök nekí, hogy VÉGRE lessz egy szakmaí forum ahol a Lanch-al ill. a diagnosztikával kapcsolatban meg lehet vitatní, beszélní a kérdéseket!
(Én nem vagyok forgalmazó! ...én csak használom!)
(#) Hari1231 hozzászólása Szept 13, 2010 /
 
Tényleg nincs túl nagy mozgolódás itt!
Na sebaj! ... valkit nem érdekel ? Megrendeltem, de nem ezt szerettem volna.
(#) zsolty7 válasza Hari1231 hozzászólására (») Okt 9, 2010 /
 
Hali. Engem illetve kollégámat érdekelne 1 lanch-kategóriájú diagnosztikai műszer Magyar nyelven, Mit ajállanátok? Egy a lényeg, törött autók elektronikáját szeretné helyreállítani Előre is köszi.

http://www.youtube.com/watch?v=rGiVtI4hN7k&feature=player_embedded
Erről hallotatok már valamit?
(#) car.guru válasza zsolty7 hozzászólására (») Okt 10, 2010 /
 
Kedves Zsolty 7. Azt gondlom, elég nagy a rálátásom a Launch diagnosztikára. Sajnos Magyar nyelven ilyen szintű diagnosztika nincs. Ami most megközelíti és bizonyos típusok esetén "szorongatja" is, az a Autocom CDP Pro. A készülék egységes kezelő felülettel fut, kinőtte gyermek betegségeit, egyre inkább felzárkózónak, sőt talán trónkövetelőnek is tűnik.
Ezt a készülék típust a fejlesztése kezdete óta ismerem, sőt talán nem tűnök szerénytelennek, ha azt mondom "bábáskodtam" is a születésekor, mivel akkor tájt egy Autocom forgalmazónál dolgoztam. Ma én is forgalmazója vagyok a Launch és az Autocom termékeknek is. Ha kérdése volna, nagyon szívesen válaszolok! [info@adfs.hu]
(#) car.guru válasza zsolty7 hozzászólására (») Okt 10, 2010 /
 
Bocs! Az előzőekben kimaradt, de teszteltem az említett masinát.
Kb. másfél éve először, aztán a frissítéseket is többször.
Tapasztalatok:
-OBD2 protokollokat jól ismeri
-OBD1-ben gyakorlatilag nagyon gyenge
-A BT kapcsolat állandóan "leakad"
-Kábelen keresztül a legatomabb Pc-n is nagyon lassú
-Rengeteget hibázik az élőadat megjelenítésben
-A működtetési tesztek 75% nem működik
A szoftverrel mélyebben megismerkedve azt a következtetést vontam le magamnak hogy a termék egyenlőre forgalmazásra nem érett meg. Nem tartom kizártnak, hogy néhány év múlva piacképes lesz. de most még nem az, viszont árulják ezerrel. Ez tipikus ázsiai mentalitás, csak negyedéig kész a termék, de kikiáltják a legjobbnak. Nem ez az egyetlen ilyen termék a piacon! Szok darab olcó, öszáá! Egy mondatban: nem rossz, csak nem munkára való egyenlőre. Én legalább is nem adnám el senkinek, mert féltem az életem!
Ennek az ominózus készüléknek is van már klónja az még occssóbb, de ....
(#) vaszil29 hozzászólása Okt 17, 2010 /
 
Sziasztok!
Van egy Fiat Punto 1.1 55 "teamsport" (176B2000) kocsim. Az lenne a gondom, hogy sokat fogyaszt szerintem (7-8) liter városban. Hiba códot szeretnék kiolvasni, esetleg lamdaszonda nyitási manipuláció, chip tuning fogyasztás mérsékléshez. A csatlakozóhoz építenék egy átalakítót, de idáig OBD1, OBD2 csatikat nézegettem, de egyiknek sem hasonlít az enyimhez.
Enyimen csak 3 vezeték található. Ehez kérnék némi esgítséget.
Soros porton illeszteném (D-sub 9pin)
Ehez kérnék némi technikai támogatást
és esetleg egy jó hatékony szoftver ami alkalmas a mutatványra.
Segítséget előre is köszi.
(#) akos70 válasza vaszil29 hozzászólására (») Okt 17, 2010 /
 
A gyakorlati átlag vegyes körülmények között 6,86 l. , úgyhogy a 7-8 l. városban barátságosnak mondható.
(#) car.guru válasza vaszil29 hozzászólására (») Okt 17, 2010 /
 
Szia!
Nos! Szerintem az említett esetben, néhány alapvető dolgot tisztáznék először is. Az említett típust, nagyjából ismerni van szerencsém. Ez a Fiat nem az alacsony fogyasztásáról híresült el eredendően, hanem a fürgeségéről, amit pedig a kis köbcentis, de igen pörgős motor biztosít számára. Ebből a tényből fakadóan, aránylag egyszerűen lehet a fogyasztást csökkenteni. Nem kell nyomni neki! A hiba "códok" kiolvasásához a gyári teszter (EXAMINER) és más univerzális kiolvasók is alkalmasak. A "lamdaszonda nyitási manipuláció" fogalmát meg nem nagyon értem! A lambda szonda egy érzékelő, mely a motorirányító egység, munkáját hívatott ellenőrizni és mint visszacsatoló jel és azt a célt szolgálja, hogy a menedzsment, a kipufogó gáz összetétele alapján optimalizálni tudja a motor működését. A legjobb tudomásom szerint a "chip tuning" egy benzines motor esetén, kb. 5-7 lóerőt képes növelni, ami természetesen még több üzemanyag fogyasztásával jár. A fogyasztás optimalizálás, ami egy más, de elvében hasonló beavatkozás, szintén nagyon kevés, kb. 1/2 liter csökkenést eredményez. Tehát szerintem, jelen esetben a teendő, a gázpedál és a láb közé illesztett tojás, ami 2-3 litert is hozhat!
Üdv: D.I.
(#) car.guru válasza akos70 hozzászólására (») Okt 17, 2010 /
 
Teljes mértékben igazad van!
(#) akos70 válasza car.guru hozzászólására (») Okt 17, 2010 /
 
Neked is. :yes:
(#) vaszil29 válasza car.guru hozzászólására (») Okt 21, 2010 /
 
Üdv!
Nos elméleti tudásom szerint a lamraszonda és a légtömegmérő + a hömérséklet szenzor adataiból számitja ki a vezérlő egység a megfelelő optimális beálítást, és ahoz álítja be a az adagolót illetve a gyújtás megfelő leadását.
A tuning megvalósítására elég lenne, ha a kompjútert becsapnám valami lamda szonda manipulátorral amivel megváltoztatnám a kopi felé irányított értéket, hogy a keverési arányt megváltoztassa a kompjúter. Sajnos ez az autó nem a (fürgeségéről) híres a maga 54 LE-ről
.
(#) car.guru válasza vaszil29 hozzászólására (») Okt 21, 2010 /
 
Kedves Vaszil29!
Nos, Te tudod! Én egy kicsit másképpen látom a dolgot! Valószínűleg, már kiöregedtem ebből a szakmából. Sajnálom, hogy én nem tudok segíteni! :no: Az én időmben a motor menedzsmentek is másképpen működtek és én még úgy tanultam, hogy nem elég az üzemanyag mennyiségét emelnem ahhoz, hogy nagyobb teljesítményt kapjak! Kell a több levegő is! A fogyasztás csökkentéséhez, meg szintén néhány más dolgot is kellett "manipulálni", nem csak a "lamraszonda" jelét! Régebben, még "hömérő" szenzorból is legalább kettő volt, hűtőközeg és beszívott levegő hőmérséklet szenzor. Szerinted, mivel csak egyiket említed, a másik miért van? No de mindegy is! Jó próbálkozást és ha valami pozitív eredmény sikerül kicsalogatni, írd meg a tapasztalataidat!
Üdv:
D.I.
(#) vaszil29 válasza car.guru hozzászólására (») Okt 22, 2010 /
 
Elnézést az elírásért!
Most van némi időm és nem kutyafuttában kell gépelnem.
Az érzékelők jelenlétével én is tisztába vagyok,
viszont arra gondoltam, ha esetlek kölönböző telyesitményeken bevizsgálnám a "LAMBDA SZONDA!" (oxigénszenzor) jeleit amit a kompi felé kűld akkor talán tudnék némi segítséggel építeni egy jelgenerátort, amin poti segítségével szabájoznám a jelet úgy, hogy a kompi túlfogyasztást érzékeljen. Persze tudom ez járhat némi telyesitmény vesztéssel, de ez a masina amúgysem egy erőgép, cserébe szerintem sokat fogyaszt.
Nem az a célom, hogy száguldozzak, hanem az, hogy olcsóbban járjak. Szerintem 54Le kocsiból sosem lessz ferrari . Nem vagyok már 17 éves csitri aki a suzukiát tuningolja és nem számit neki a fogyasztás "mert a fater tankolja" aztán a végén meg erővágóval szedik ki a szarjából. (Így járt egy haverom)
Szóval csak spórolni szeretnék picit.
(#) car.guru válasza vaszil29 hozzászólására (») Okt 22, 2010 /
 
No hali!
Látom itt vagy!
(#) akos70 válasza vaszil29 hozzászólására (») Okt 22, 2010 /
 
A kompit becsaphatod, de a fizikát nem.
Van egy optimális benzin-levegő keverési arány, amitől ha kis mértékben is eltérsz, rendellenes működés lesz az eredménye. (nagyobb mértékű eltérésnél meg nem-működés)
Ha szegényíted, csökken a teljesítmény,elindulásnál jobban be kell nyomni a gázt, váltáshoz jobban kipörgetni a motort, gázadásra megtorpan, kínszenvedés lesz vele menni , és semmivel nem fog kevesebbet enni. A motor melegedhet, öngyulladás léphet fel, szélsőséges esetben hosszú távon még mechanikus kárt is okozhat.
Sokkal jobb eredmény érhetsz el azzal, amit car.guru javasolt: szivacstalp. :yes: Meg egy kis odafigyelés apró műszaki dolgokra: guminyomás, szorulásmentes fékek, stb.

De ha mindez kevés lenne, itt a megoldás.:idiota:
(#) vaszil29 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 23, 2010 /
 
Szia!
Köszönöm a segítséget.
Még annyi észrevételem volna, hogy olvastam egy cikkben,
hogy az autókat ,ill az (ECU)-t a a gyártó ország éghajlatához optimalizálják és némi modósítással
jobb futási eredményeket lehet elérni. Persze gondolom ez a computer program részbeni átírásával járna, vagy "chip tuning"
Lehet ebben az okfejtésben némi igazság??
Sajnos az adalék disel kocsikhoz jó az enyim meg benzines


üdv vaszil
(#) akos70 válasza vaszil29 hozzászólására (») Okt 23, 2010 /
 
Nem tudok erről, az viszont biztos, hogy egy adott országban simán előfordulhat -25 és +40 fok közötti hőmérséklet. Akkor melyikhez optimalizáljanak?
Vannak viszont érzékelők, amik a pillanatnyi viszonyoknak megfelelően optimalizálják a befecskendezést, gyújtást.

Az adalék szerintem épp annyira jó benzineshez, mint dízelhez...
(#) b0077 hozzászólása Okt 26, 2010 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni olyantól aki jártas az autódiagnosztikában.
Az lenne a problémám, h építettem egy ISO 9141-2 Interface-t. Ezen a linken megtalálható (a lap alján).
Fiat ECUScan nevű progival szeretném használni, ami 98 előtti Fiat Brava 1.4 (97es) esetében csak légzsákot támogat, 98 utáni esetében pedig légzsákot, ecut, abs-t is.
Én légzsák hibakódot szeretnék törölni vele az autómban. De vmiért csak 98 utáni autókkal tud kommunikálni az adapter illetve ezáltal a program is.
Már nem 1 légzsákindítót próbáltam bele (98 előttieket) és egyikkel sem tudott kommunikálni
Lehetséges , h az adapter nem támogatja a 98 előttieket, habár a program támogatná? Más protokollt használna? Vagy vmi egyéb ötlet? Remélem volt már tapasztalata vkinek hasonló problémával.
Előre is köszi!

Üdv
(#) Hari1231 válasza (») Okt 27, 2010 /
 
Ne haragudj, de nem értem miért kellene másik topikba rakni?! Miért kell áthelyezní?
(#) SzervízMacska válasza Hari1231 hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Félre értetted a Zoli mondandóját: ide rakta át a feleslegesen nyitott új témából...
(#) Hari1231 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Okt 28, 2010 /
 
Na igy máááár értem! Köszönöm az útbaigazítást!
(#) alparka hozzászólása Nov 7, 2010 /
 
sziasztok

Szükségem lenne az AB-COM programra, valaki tud segiteni vagy esetleg egy olyan programot adni amivel egy opel astra g tipushoz tudok használni.

idaig az op-com programot használtam de nem sikerült vele a hiba kódot kitörülnöm.

elöre is köszönöm.
(#) Rumcaiss válasza zsolty7 hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Helló!
Nos ha javasolhatok valamit:
A Peugeot-Citroen gyári interface-e nem véletlen hiszen csak az tudja betanítani a BSI-t (a tesómmal aki 16 éve citroenezik tanítottunk egy xsara BSI-t LEXIA-val kb másfél órán át). Javaslom hogy csak ezzel csináld mert bár mindenki csinál BSI tanítást (Lásd M3 bevezető és itt nem a Bánhegyire gondolok mégsem sikerül.Ráadásul a programozás közben van egy titkos 5 jegyű szerelő kód ami magyarországon kb3-5 ember ismer és ezért nem lehet mással megcsináltatni, tehát cumi). Olyat láttam már élőben hogy Bosch KTS 500 nos az igen tud valamit kezdeni elég sok mindennel (többek között a citroennel is) és akár programozni is lehet vele 10-12 típuson mindent vitt (Ford, AUDI, VW, Fiat, Nissan, Renault, Peugeot, Citroen, Mercedes, BMW), de nagyon-nagyon drága (kb 500.000.huf).
Ha újra kezdhetném valószínűleg ezt venném meg. De most csak kihozatni tudom ritkán (utoljára fél éve).
(#) alparka hozzászólása Nov 14, 2010 /
 
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem, véletlenül valaki nem tudja hogy lehetne egy kinai op-com kábelt atalakítani, hogy lehessen is vele hibákat kitörölni.
Egyáltalán létezik-e ilyen?

Jó lenne ha valaki tudna segíteni, mert nekem van egy ilyen kábelem de a légzsáknak a hiba kódját nem tudom kitürölni.
(#) bmotor60 válasza alparka hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Próbálj egy-két évjárattal odébb menni,és más tipusú légzsákot kiválasztani.
(#) loribacsi hozzászólása Nov 15, 2010 /
 
A segítségetek szeretnem kerni !Szeretnek építeni egy benzines injektor vizsgálót csak akadályokba ütköztem.Szeretnek beépíteni egy kijelzőt amin latom a benzin nyomást a rendszerbe és az állítható áram feszültséget amivel az injektorok nyitnak.Hogy lehetne ezt megoldani
(#) loribacsi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Miert nem lehetne lehetseges?
Következő: »»   17 / 44
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem